X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיסין. התמנה כבר ב-2011 [צילום: יח"צ]
אלטוביה. המסמכים היו נגישים
בית המשפט על פעולות הנאמן בחברה שקרסה:

עו"ד גיסין לא פעל בזמן אמת - ואז תבע

גיא גיסין תבע 18 מיליון שקל מבצלאל איגר ובכירים אחרים בחברת הנדל"ן דוראה, בטענה שהובילו לקריסתה השופט מגן אלטוביה מחק על הסף את התביעה בשל התיישנות, באומרו שגיסין ומחזיקי האג"ח יכלו לפעול בזמן אמת כדי לצמצם את ההפסדים - אך לא עשו זאת
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה, מחק על הסף (3.2.20) את תביעתו של עו"ד גיא גיסין נגד הבעלים והדירקטורים לשעבר של חברת הנדל"ן דוראה, וזאת בשל התיישנות.
גיסין תבע 18.4 מיליון שקל מבעל השליטה, בצלאל איגר, ממנהלת הכספים לשעבר, תמרה לב, ומהדירקטורים יונה שוהם, אילנה קרבל, יונתן הולצר, עו"ד עירית בן-עמי ורו"ח משולם פרידמן. דוראה החזיקה ב-42% ממניות חברת הבנייה אורתם וב-78% ממניות חברת הנדל"ן ליברטי, וכן בנכסי מקרקעין בישראל ובחו"ל. היא נכנסה להליכי חדלות פרעון בינואר 2012 ונותרה חייבת לנושיה 267 מיליון שקל.
גיסין טען, כי איגר ועמיתיו אחראים לביצוע שורה של פעולות שדרדרו את מצבה של החברה, שהיה קשה ממילא מאז 2008, הרבה לפני שלדוחותיה הכספיים הוצמדה (במארס 2011) הערת עסק חי. לדבריו, במקום לנקוט בפעולות לייצוב החברה - הם הרעו אותו עוד יותר, בפעולות המתוארות בתביעה. עוד הוא ייחס להם את האחריות לקיומו של ממשל תאגידי פגום, אשר לטענתו אפשר את ביצוען של פעולות אלו.
אלטוביה קיבל את טענת כל הנתבעים, לפיה התביעה הוגשה לאחר מועד ההתיישנות. האירועים התרחשו בשנים 2007-2006, בעוד התביעה הוגשה במארס 2019 - כאשר ההתיישנות היא שבע שנים. גיסין טען, כי מרוץ ההתיישנות החל רק במארס 2017, כאשר מונה לחקור את נסיבות הקריסה. אולם אלטוביה קיבל את עמדת הנתבעים, לפיה המועד הנכון הוא מינויו כנאמן לגיבוש הסדר נושים - בספטמבר 2011. לפיכך, ההתיישנות חלה חצי שנה לפני הגשת התביעה.
אלטוביה אומר: "אין זה נכון לתלות את תחילת מרוץ ההתיישנות בתביעות נגד נושאי משרה בחברה המצויה בהליכי פירוק, במועד בו תוגש בקשה למינוי בעל תפקיד לחקירת נסיבות קריסת חברה המצויה כבר בפירוק. לפי שבכך יוקנה לנושי החברה כוח לקבוע את תחילת מרוץ ההתיישנות ונמצא שתכלית דיני ההתיישנות תסוכל שלא לצורך.
"כך, אילו התקבלה טענת המשיב [גיסין], היה מועד תחילת מרוץ ההתיישנות נתון לשיקול דעתם של מחזיקי איגרות החוב ו/או המשיב ונמצא שהמבקשים היו צריכים לשמור את ראיותיהם לתקופה ארוכה למרות שחלקם סיימו את כהונתם בחברה כבר לפני שבע עד עשר שנים! ובתי המשפט היו נזקקים לתביעה שאבד עליה הכלח והכל מקום שלא הייתה למחזיקי איגרות החוב ו/או למשיב כל מניעה לברר את העובדות שבבסיס התביעה, קודם לכן".
אלטוביה מראה, כי חלק ניכר מן המסמכים עליהם מבסס גיסין את תביעתו, היו גלויים עוד לפני מינויו - ובוודאי שיכול היה לנקוט הליך משפטי מתאים כבר בשנת 2011. באותה החלטה הוסמך גיסין "לפנות לבית המשפט בכל בקשה למתן הוראות בקשר עם 'המשך תפקודה של 22 החברה כעסק חי, לרבות שמירה על נכסי החברה ונקיטה בצעדים להגנה על זכויותיה המהותיות'. ממילא, אילו פעל המשיב [גיסין] בהתאם לסמכויותיו אלה, היה נוקט הליך משפטי מתאים כבר בשנת 2011 או סמוך לכך, וככל שהוא או מחזיקי איגרות החוב לא עשו כן, אין להם להלין אלא על עצמם".
אלטוביה גם מעיר, כי אילו היו מחזיקי האג"ח (אותם ייצג גיסין) פועלים בזמן אמת, ייתכן שהיו מצמצמים את הפסדיהם. הוא אומר: "הדוחות הכספיים כמו גם פרוטוקולים מישיבות דירקטוריון החברה ודוחות הביקורת, פורסמו על-ידי החברה ו/או היו נגישים לנאמן של איגרות החוב ומחזיקי איגרות החוב עוד קודם למועד בו הגישה החברה בקשה לכינוס אסיפות נושים ומינוי נאמנים לגיבוש הסדר נושים.
"לא יכולה להיות מחלוקת, כי כבר אז יכולים היו המשיב ו/או מחזיקי איגרות החוב להגיש תביעה הכוללת את הטענות הנטענות כיום. אדרבה, אילו פעלו כך בזמן אמת אפשר שהפסדיה של החברה ככל שנבעו לכאורה מהעדר הגנה מטבעית, מכירת אג"ח של החברה ב'דיסקאונט' וחלוקה אסורה של דיבידנדים, היו מצטמצמים".
גיסין חויב בתשלום הוצאות בסך 17,000 שקל. את איגר ייצגו עוה"ד אמיר ברטוב ולירון ספיר; את הנתבעים האחרים ייצגו עוה"ד גד טיכו ואורית אלמוזלינו-רייז; ולצידו של גיסין הופיעו עוה"ד עידן דנינו ואורן שהרבני.

תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  19/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד גיסין לא פעל בזמן אמת - ואז תבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהחלטת הפרקליטות בתלונה נגד עיריות במרכז הארץ שהציעו טובות הנאה אסורות למצביעים שיוכיחו כי הצביעו, נאמר כי כתב אישום נגדן בנושא זה יהווה תקדים וכי ניתן להניח שמדובר בתום לב
איתמר לוין
עו"ד יניב גדיש אמר לשופטת ניצה מימון-שעשוע: "גבירתי משחקת איתי משחק מסוכן מאוד ובמשחק הזה יהיו חללים"    מימון-שעשוע קבעה שמדובר באיומים וקיבלה גיבוי מצד חיות
איתמר לוין
אור טענה שהשופטת דנה אמיר פסולה משום שעבדה ברשות המיסים ומשום שבעלה ייצג חברות שבבעלותה ובנקים שפעלו נגדה    חיות דחתה את הערעור: טענות כוללניות וחסרות יסוד
איתמר לוין, יצחק דנון
שתי חברות בבעלות יונה ורון קינן תובעות 9.5 מיליון שקל בעקבות הפסקת פרויקט ה"ברק" למיחשוב פסקי דין, אותו מימנו    טוענות: חימי הורה להפר את ההסכם איתן או לפחות אישר את ההפרה
מירב ארד
6,114 קבילות הוגשו בשנת 2019, 59% מהקבילות שטופלו נמצאו מוצדקות    31% מהקבילות עסקו ביחסי מפקד-פקוד ו-13% בתחומי הרפואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il