X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצה של עשרות תלמידי כיתה ח' ומספר מורים מבאר שבע ייאלצו לשהות בבידוד לאחר ששהו בגן הלאומי תל באר שבע יחד עם קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית שבין חבריה נמצאו נשאי קורונה
▪  ▪  ▪
[צילום: יוג'ין הושיקו/AP]

30 תלמידים בכיתה ח' בבאר שבע, שהיו בסיור בגן הלאומי תל באר שבע בעת שביקרה בו קבוצה של תיירים מקוריאה הדרומית שבה נמצאו נשאי נגיף הקורונה, הועברו בשבת לבידוד בן חמישה ימים. המורה של קבוצת התלמידים התלונן כי אינו חש בטוב והגיע לבית החולים סורוקה בעיר כשהוא סובל מתסמינים של שיעול. הוא נבדק והועבר לבידוד בביתו.
"בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר", נמסר (שבת, 22.2.20) ממשרד החינוך.
צוות הליווי יכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים.
ממשרד הבריאות נמסר עם צאת השבת כי הדיווח על מחלתם של תשעה תיירים מתוך הקבוצה ששהתה בישראל בין 8 בפברואר ל-15 בפברואר התקבל מקוריאה הדרומית לאחר שהללו חזרו למדינתם. בעקבות כך מבוצעת חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל.
כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.
כמו-כן אם מתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל-פי ההנחיות של המשרד.
ל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). אם מתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.
ממשרד הבריאות נמסרו המקומות שבהם ביקרה קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית, וזמני החשיפה:
  • 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
  • 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.
  • 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.
  • 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
  • 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
  • 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.
  • 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית - gallicantu
  • 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים - כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.
במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר שבהן שהתה הקבוצה.
ובתוך כך הודיעה רשות האוכלוסין שתמנע הערב כניסת תיירים מקוריאה הדרומית לישראל. בשעה 19:30 צפויה לנחות טיסת חברת קוריאן אייר בנמל התעופה בן-גוריון. על הטיסה נמצאים כעשרה ישראלים והם יועברו באופן פרטני לבתיהם. התיירים מקוריאה הדרומית לא יורשו להיכנס לישראל.

תאריך:  22/02/2020   |   עודכן:  22/02/2020
+גזענות נגד סינים - ובתוכם
08:04 23/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט גם בדק ומצא, כי מדינות דמוקרטיות מתמודדות טוב יותר מאשר מדינות סמכותניות עם מגיפות - בשל הצורך בזרימה חופשית של מידע וביקורת

לא רוצים סינים [צילום: נג האן גואן, AP]
+מאות פונים למוקד הקורונה של מד"א
00:13 23/02/20  |  איציק וולף

מאות בני אדם פנו למוקד המידע המיוחד שנפתח על ידי מגן דוד אדום לצורך טיפול באנשים החשודים כחולים בקורונה.
על פי הנחיות משרד הבריאות, על כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, או אדם שהיה במגע עם חולה בקורונה או עם מי שקיים חשש כי הוא חולה בנגיף, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, להתקשר למוקד 101 של מד"א. החובשים והפראמדיקים במוקד מצרפים לשיחה רופא או אחות, שמחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, כיצד להמשיך בטיפול הרפואי.
על פי התסמינים, מתקבלת החלטה האם לשלוח פראמדיק שיבצע למטופל בדיקה בביתו, מבלי לפנות אותו בשלב זה. הדגימה תועבר למעבדה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, על מנת לשלול הימצאות של נגיף הקורונה בגופו. במידת הצורך, יוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים.
עשרות פראמדיקים במגן דוד אדום עברו הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת הדגימות לשלילת הימצאות נגיף הקורונה. במסגרת ההכשרה, תורגלו הפראמדיקים בנטילת דגימות מריריות המטופל, תוך שהם ממוגנים באופן מלא נגד הידבקות. במקביל, החובשים והפראמדיקים במוקד 101 של מד"א הוכשרו לתשאול ולניהול המקרים. לצורך כך, פיתח מגן דוד אדום מערכת מיוחדת, במסגרתה ניתן, בין היתר, לנהל שיחת וידאו עם המטופל.
מגן דוד אדום ממשיך להפעיל את עמדת הבדיקה בנמל התעופה בן גוריון, בה חובשים ופראמדיקים של מד"א מתשאלים את הנוסעים שמגיעים לעמדה ומבצעים בדיקות, על פי פרוטוקולים רפואיים ברורים שנקבעו ע"י משרד הבריאות.

+התיירים מקוריאה הדרומית ביקרו גם במערת המכפלה
23:04 22/02/20  |  איציק וולף

מנהלת מערת המכפלה הודיעה כי קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית שחלקה נמצא נושא את נגיף הקורונה ביקרה במערת המכפלה ביום חמישי, 13 בפברואר.
משחזור המצלמות עולה כי הקבוצה נכנסה אל איזור התפילה היהודי סביב השעה 09:30, שהתה במקום במשך כרבע שעה, יצאה ונכנסה לביקור נוסף באיזור התפילה המוסלמי. בסך הכל שהתה הקבוצה במתחם מערת המכפלה כ-45 דקות, מתוכם כ-15 דקות באיזור התפילה היהודי.
"במידה וביקרתם בזמן הזה במערת המכפלה או במידה וחליתם לאחר ביקור כזה, יש לפעול ע"פ הנחיות משרד הבריאות. לעת עתה לא ידוע לנו על מבקרים ומתפללים שנדבקו בנגיף. נמשיך לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות. מערת המכפלה פתוחה כרגיל, ניתן להגיע ללא כל חשש", נמסר ממנהלת מערת המכפלה.

+66 תלמידים ששהו עם התיירים במצדה ייכנסו לבידוד
21:30 22/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה
20:08 22/02/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות. בהערכת המצב ישתתפו גם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים.

+המטוס הקוריאני ישוב עם נוסעיו הזרים לקוריאה
19:21 22/02/20  |  איציק וולף

בשעה 19:30 ינחת בישראל מטוס נוסעים מקוריאה הדרומית כשעל סיפונו כ-200 אזרחים זרים ו-12 ישראלים. המטוס יחנה ברחבה מרוחקת מטרמינל 3 ויירדו ממנו רק הנוסעים הישראלים.
הנוסעים הישראלים יעברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס ויועברו באמבולנסים של מד"א לבידוד בבתיהם. מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס ויבצעו תדלוק, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה למטוס.
כבודת הנוסעים תשאר על המטוס. מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל הוא ימריא חזרה לקוריאה. המטוס, הנוסעים הזרים והצוות לא ישארו בישראל.
לנוסעים אשר אמורים היו להמריא הערב בשעה 22:00 לקוריאה ימצאו טיסות חלופיות בהקדם האפשרי.

+הנוסעים מקוריאה לא הורשו להיכנס לישראל
19:14 22/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות מדגיש כי ההנחיה לשהיה בבידוד שניתנה לכל מי ששבו מארצות שנקבעו כבעלות תפוצת קורונה גבוהה היא הנחיה מחייבת  ▪  "אם לא נשמור על הכללים באופן מלא והדוק תהיה התפרצות של המחלה בישראל"  ▪  הורחב איסור כניסת נוסעים זרים לישראל גם מיפן ומקוריאה הדרומית

המטוס הקוריאני הערב בנתב"ג [צילום: דוברות מד"א]
מנכ"ל משרד הבריאות. פוטנציאל גבוה לחולה בישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
נוסעת שחזרה לישראל מהספינה ביפן ונמצאת בבידוד נדבקה בנגיף הקורונה בחו"ל    בדיקת יתר הנוסעים - שלילית
טובה ספרא
בנימין נתניהו ממשיך בתפקידו כראש הממשלה. כחול לבן יגיעו לבאר, אבל לא יזכו לשתות ממנה מים. ובכלכלה: סין נפגעת מהקורונה ואיך זה ישפיע על העולם כולו
עידן יוסף
הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד, ועד 3 שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות    צוותי משרד הבריאות עורכים בקרות בבתי מבודדים    נפתח מלשינון יעודי
איציק וולף
משרד החוץ הודיע על המראת המטוס ובו הנוסעים הישראלים מהדיימונד פרינסס מיפן לכיוון ישראל    המטוס ינחת בישראל מחר לפנות בוקר
איציק וולף
הנוסע הישראלי שנדבק בנגיף לא יעלה על המטוס שיביא הלילה את הנוסעים הישראלים מספינת הדיימונד פרינסס לישראל אלא יאושפז יחד עם שלושת הישראלים הנוספים שלקו בנגיף בבית חולים ביפן    מתו שני נוסעים יפניים בני כשמונים שנדבקו בנגיף על הספינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il