X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתבי חשדות נוספות בפרשה 3000

שימוע לבר-יוסף ולשי ברוש

אבריאל בר-יוסף, שהיה המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, ושי ברוש, שהיה ראש מספן מודיעין בחיל-הים, חשודים בקבלת שוחד ממיקי גנור תמורת קידום רכש מקונצרן טיסנקרופ
▪  ▪  ▪
בר-יוסף. [צילום: פלאש 90]
שימוע למרום, גנור ושרן על שוחד והלבנת הון; שמרון חשוד בהלבנת הון
איתמר לוין
מפקד חיל-הים לשעבר, מי שהיה עד המדינה בפרשה והרל"ש לשעבר של נתניהו חשודים בעבירות החמורות ביותר * המדינה: אלי מרום ואבריאל בר-יוסף סייעו למיקי גנור להתמנות לנציג מספנות טיסנקרופ, תמורת שוחד במאות אלפי שקלים * החשד נגד שרן: קידם את עסקיו של גנור בתפקידיו בלשכות שר האוצר וראש הממשלה * החשד נגד שמרון: רימה את בנק הפועלים כדי לאפשר לגנור לקבל רבבות דולרים - מהם קיבל הוא עצמו 20%
לרשימה המלאה

תת-אלוף (מיל.) אבריאל בר-יוסף ותת-אלוף (מיל.) שי ברוש זומנו לשימוע בפרשת הצוללות (פרשה 3000) - הודיע (יום ה', 27.2.20) משרד המשפטים. כתבי החשדות הנוכחיים הם המשך לאלו שנשלחו בדצמבר שעבר לחשודים המרכזיים ובראשם מיקי גנור (שהיה נציג טיסנקרופ בישראל), ומפקד חיל-הים לשעבר, אלי מרום ("צ'ייני").
בר-יוסף שירת בחיל-הים עד 2003, ובתפקידו האחרון היה ראש מספן ציוד. עד שנת 2009 היה מנהל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בשנים 2015-2009 היה המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, בשנת 2016 היה מיועד להתמנות לראש המטה אך מינויו בוטל בשל החקירה בפרשה. הפרקליטות מייחסת לו קבלת שוחד מגנור, לצד בקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים.
ברוש היה מפקד שייטת 13 וראש מספן מודיעין בחיל-הים עד 2001, ולאחר שחרורו עסק בייעוץ בתחום הביטחוני. בינו לבין בר-יוסף שררו יחסי חברות קרובים, ולפי כתב החשדות הוא העביר מסרים ומידע בין בר-יוסף לגנור לצורך קידום העסקות של רכש כלי השיט מהקונצרן הגרמני. עוד נטען, כי הוא דרש וקיבל בצוותא עם בר-יוסף את כספי השוחד מגנור והסתיר אותם. לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.
בכתבי החשדות הקודמים נאמר כי בין גנור לבר-יוסף היו יחסי היכרות על-רקע שירותם בחיל-הים. בפגישות עם גנור בשנת 2009, הציע לו בר-יוסף לפעול יחד על-מנת לקדם את מינויו של האחרון לסוכן טיסנקרופ בישראל, במקומו של שייקה ברקת שמילא תפקיד זה; בר-יוסף רצה להפיק לעצמו תועלת כספית מכך. בהתאם לסיכום בין השניים, נפגש בר-יוסף עם מרום, שהיה אז מפקד חיל-הים, על-מנת לרתום גם אותו לפעול למינויו של גנור; לתמיכתו של מרום הייתה חשיבות מכרעת.
השלושה נפגשו ולאחר מכן יזמו בר-יוסף ומרום ביקור בישראל של וולטר פרייטג, מנכ"ל המספנות באותה העת, אליה דאגו להביא את גנור. למחרת התקיימה פגישה בלשכתו של מרום בנוכחות פרייטג ובר-יוסף אליה הוזמן גם גנור, שלא היה לו כל מעמד שיצדיק זאת, בעוד ברקת לא הורשה להשתתף בפגישה. גנור פעל במהלך הביקור, תוך הסתייעות במרום ובבר-יוסף, להפגין בפני פרייטג את קשריו במערכות השלטון ובחיל-הים, על-מנת לקדם את מינויו. בר-יוסף דאג, בין היתר, לארגן פגישה בין שר האוצר דאז, יובל שטייניץ, לבין פרייטג.
לטענת הפרקליטות, בין גנור, מרום ובר-יוסף התגבשו "הבנה, הסכמה וציפייה" לפיה מרום ובר-יוסף יקבלו גמול מ-גנור בעד פעולתם לטובת מינויו ובעד קידום עסקות רכש כלי השיט במסגרת תפקידם. לאחר ביקורו של פרייטג בישראל, ובעקבות מהלכיהם של גנור, מרום ובר-יוסף, החל מו"מ בין גנור לטיסנקרופ שבסופו הוא מונה לסוכן התאגיד במקום ברקת, ולאורך השנים קיבל מהקונצרן למעלה מ-10 מיליון אירו.
על-פי כתב החשדות הקודם, בכל תקופת כהונתו של בר-יוסף במל"ל, הוא הוביל את הטיפול בנושאי ספינות המגן והצוללות. הוא קיים קשר תכוף ואינטנסיבי עם גנור, ובמקביל פעל במסגרת תפקידו לקידום האינטרסים הכלכליים של גנור. מטרת הקשר הייתה למסור לגנור מידע ולסייע לו לקדם רכש כלי שיט מטיסנקרופ. מנקודת זמן מסוימת, דרש בר-יוסף לקבל את התמורה המובטחת: הן בבקשות שוחד ישירות באמצעות ברוש, והן בניסיון לבצע עסקות שונות עם גנור, מהן יפיק טובות הנאה. דרישות השוחד עמדו על מיליוני אירו, אותם גנור סירב לשלם.
לאחר מו"מ סיכם גנור עם ברוש, כי ישלם 120,000 אירו בעד פעולותיו של בר-יוסף, במסווה של חוזה ייעוץ כוזב. עד לתחילת החקירה, שילם גנור לברוש 420,000 שקל עבור בר-יוסף. התשלומים הועברו לברוש באמצעות העברות בנקאיות והוסוו בחשבוניות כוזבות. ב-2014, בעקבות פגישה בין גנור לברוש ובר-יוסף, החל בר-יוסף לדרוש בעצמו מ-גנור תשלום בסך מיליון דולר מחלקו בעסקת הצוללת השישית. בהמשך, דרש בר-יוסף מיליון דולר נוספים בגין עסקת ספינות המגן. גנור השיב, כי יוכל לשלם את התמורה בדרך של תיווך בעסקות נדל"ן שהוא עצמו יוציא לפועל, עסקות שבר-יוסף יוכל לקבל מהן דמי תיווך, אם ניתן יהיה להציג בכזב את העסקות כעסקות תיווך לגיטימיות.

תאריך:  27/02/2020   |   עודכן:  27/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
השופטת ברק-ארז דחתה את בקשת עד המדינה לשעבר בתיק 3000 לצאת מן הארץ לצורך עסקיו: קיים חשש שיימלט
איתמר לוין
המחוזי קובע: סכנת ההימלטות של הנאשם המרכזי בפרשת הצוללות גוברת על הזכות לצאת מהארץ וגדלה עם הגשת כתב החשדות נגדו
איתמר לוין
מפקד חיל-הים לשעבר מכחיש בראיון לידיעות אחרונות את החשד לפיו קיבל שוחד ממיקי גנור    אומר שקיבל תמורה בעד ייעוץ כחוק, אם כי מסרב לפרט את טיבו
איציק וולף
המשנה לשעבר לראש המל"ל שנחשד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 3000 נחקר שוב בימים האחרונים    טרם הוגש נגדו כתב החשדות
איתמר לוין
ישראל היא מדינה הסובלת משחיתות, אך עד כה היה ברור שהיא איננה מושחתת - משום שמדובר במקרים יוצאי דופן המטופלים ביד קשה. אך כאשר נחשפים חשדות חמורים לפגיעה בחופש העיתונות, במינוי שופטים ובביטחון המדינה, וכאשר כל זה קורה במקביל להתנהלות בעייתית ברשויות האכיפה - חייבת להידלק נורה אדומה גדולה
רשימות נוספות
בקרוב: כתב חשדות נגד גנור  /  איתמר לוין
גולדפרב-זליגמן נגד גנור  /  איתמר לוין, יצחק דנון
"רק מיקי גנור ייפגע"  /  איתמר לוין
שפיר, גולן, ברק - נכון מאוד  /  דן מרגלית
צוללות מצריות, כור בדימונה  /  דן מרגלית
טיעון כוזב בסוגיית הצוללות למצרים  /  עמוס גלבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il