X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

תקופת השחרור היא זמן לא פשוט עבור אף אחד, לא משנה אם שירת כג'ובניק, לוחם, קצין או שחתמת קבע. התקופה הזאת מעט מבלבלת והרבה מאיתנו לא יודעים מה לבחור או מה לעשות. האמת, שעד לא מזמן, כולם היו רצים לאיזשהו עבודה זמנית באיזו מסעדה, בר, תחנת דלק או חנות בקניון הסמוך אלינו ולאחר-מכן נרשמים לפסיכומטרי. באותן תקופות, המושג "קורסים לחיילים משוחררים" היה יחסית לא מוכר, אבל עם הזמן, אנו עדים לעובדה שיותר חבר'ה שבדיוק גזרו את החוגר, נרשמים לקורסי לימודים, בדרך-כלל בתחומי ההיי-טק והדיגיטל, ומשם ממנפים לעצמם קריירה חדשה.
אז רגע, למה שדווקא אתה תבחר במסלול שקצת שונה מכל החבר'ה שלך? למה כדאי שתלך על קורס היי-טק בתחומי התכנות, פיתוח, בדיקות תוכנה, רשתות או בעולמות הדיגיטל ב-PPC או עיצוב גרפי?
ריכזנו שלוש סיבות עיקריות שכדאי לך לעשות קורסים לחיילים משוחררים:
כסף - והרבה ממנו
בעולם ההיי-טק מרוויחים משכורות מדהימות, כמה מדהימות? כבר בתור בודק תוכנה בתחילת הדרך אפשר להגיע למשכורת של 9,000 שקלים. נכון, זה לא נשמע יותר מדי. אבל לאחר מעט זמן יש מקפצות שכר מאוד משמעותיות. בתור מתכנת לדוגמה, כזה שבונה אתרים, אפשר להגיע בתוך כשנה או שנתיים, בלי תואר ועם תעודת מקצוע בלבד, למשכורת של 12,000 שקלים.
וזה לא נגמר רק במשכורות, אלא גם בתנאים מדהימים, כמו: מכונת קפה מפנקת (של נספרסו, אם תהית), כרטיס תן ביס (כזה שאפשר לקנות איתו אוכל במסעדות שקרובות למשרד), תנאי סוציאליים, קרן פנסיה, במקרים מסוימים ניתן לך רכב. גם אם אין לך תפקיד של מנהל. ובנוסף לכך - חופשות לחו"ל, מענקים שונים, בונוסים ועוד.
להיות עם מקצוע אמיתי ביד
בזמן שכל שאר החבר'ה יעבדו בעבודות זמניות, כפי שכבר ציינו קודם, ולא שיש משהו רע בזה, כן? אבל להיות עם מקצוע אמיתי וקריירה, כזאת שבאמת אפשר להיות גאה, בגיל 21 או 22, זה בהחלט יכול להיות נהדר. וככל שנכנסים אל התחום הזה כמה שיותר מוקדם, כך גם יותר קל בהמשך. עם צבירת הניסיון, יותר ויותר מקומות ירצו להעסיק אותך.
אם מגיעים לגיל 30 בעולם ההיי-טק, עם ניסיון של שבע או שש שנים בתחום שלך, המון מעסיקים יעניקו לך את התנאים הטובים ביותר. הכוללים ניהול צוות, משכורת שמגיעה ל-30,000 (ויותר) וכל זאת, בגיל מאוד צעיר.
בנוסף לכך, קריירה אמיתית גורמת לך להתגאות בעצמך. תוכל להרשים את החברים, המשפחה או כל אחד אחר. בזכות כך זה ייתן ביטחון תעסוקתי. לא תפחד שיפטרו אותך או שתישאר בלי עבודה. ומעבר לכך, הטיול לחו"ל יהיה לך הרבה יותר קל. קיימים מקצועות רבים שניתן לעבוד איתם גם "מרחוק" או רק עם הלפטופ אם אתה עצמאי. וזוהי אחת הסיבות העיקריות שמסלולי לימודי או קורסים שמיועדים לחיילים משוחררים הפכו למשהו שהוא כל-כך פופולרי.
נקודה חשובה לציון, אם פיקדון לחיילים משוחררים זהו עניין שחשוב לך, חשוב שתדע שהמון מכללות היי-טק ודיגיטל בארץ מקבלות את הפיקדון הזה. כך שתוכל לחסוך לעצמך המון כסף בהיותך משוחרר טרי.
לחסוך לעצמך זמן
בזמן שהמסלול הקלאסי הוא:
  • למצוא עבודה מספיק סבבה שתמשוך איתה את הזמן
  • לטוס לחו"ל
  • לעשות פסיכומטרי
  • לחפש תחום להתקבל אליו
  • לחפש מוסד או אקדמיה
  • לעבור מסע מפרך של שלוש עד ארבע שנים
  • להתקבל אל מקום עבודה חדש
במקום זאת, ניתן לעשות קורס בשלל תחומים שונים, כמו סייבר, QA, שיווק דיגיטלי או אפילו עיצוב גרפי עם התמחות בחוויית משתמש, ולאחר-מכן להתקבל אל מקום עבודה חדש.
קיימים מכללות היי-טק שמעבירות את הקורסים הללו בזמן של מספר חודשים ספורים, כשלאחר-מכן, הם אפילו מתחייבים עבורך למציאת עבודה. ורק לאחר שמקבלים את ההתמחות הנכונה, ניתן לעשות את הטיול לחו"ל. לא משנה אם זה תאילנד, מקסיקו או ברזיל - העיקר שתטוס בראש שקט. אגב, קיימים עוד לימודים לחיילים משוחררים, כמו ניהול מערכות מידע, ניהול רשתות, ניהול שרתי לינוקס, אוטומציה, אנימציה תלת ממדית ועוד.
מה הכי כדאי לבחור?
כמובן שכבר ציינו קודם, יש המון קורסים לחיילים משוחררים שיכולים להיות ממש אטרקטיביים ומושכים, אבל מה הכי כדאי לבחור? לדעתנו, תמיד צריך לעשות סקר שוק, ויותר מכך - לעשות סקר לעצמך. יש עשרות סרטונים וכתבות על התחומים השונים בעולמות ההיי-טק והדיגיטל. לדוגמה, אם אתה אחד שלא מסוגל לעזוב את הסושיאל מדיה, ייתכן שתחום השיווק הדיגיטלי יתאים לך מאוד. אתה יצירתי? פוטושופ נשמע לך כמו משהו מעניין ומסקרן? והתאמת צבעים זה השם השני שלך? לך על עיצוב גרפי. כי ייתכן ששם תמצא את עצמך בצורה הטובה ביותר. עולם הפיתוח מסקרן אותך? תמיד תהית מה הן שפות התוכנה השונות ואיך באמת מקימים אתר? תופס מעצמך טיפוס סקרן? פה דווקא יבוא לידי ביטוי תחום התכנות והפיתוח.

[צילום: 123RF]
תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  18/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
ד"ר אליהו לביא מטפל ברפואה משלימה כ-20 שנה, מאבחן באמצעות אירידיולוגיה ובעל קליניקה פרטית בירושלים, נותן לנו כמה עצות לזיהוי וטיפול בבעיות במערכת העיכול
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il