X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר בזק של הלמ"ס בחן שאלות מרכזיות לגבי מצב התעסוקה ואופי התעסוקה במגבלות שהפעילה הממשלה כתוצאה מהתפשטות הנגיף: כמה עובדים יצאו לחל"ת, כמה פוטרו, כמה עבדו מהבית וכמה הגיעו לעבודה
▪  ▪  ▪
העסקים הקטנים קורסים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

במהלך חודש מרס ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שני סקרי בזק לבחינת מצב התעסוקה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות המתלוות אליו. הסקרים הקיפו עסקים עם חמש משרות שכיר ומעלה ובחלק מהפעילות במשק: בענפי הטכנולוגיה העילית, התעשיה המסורתית והמעורבת, הבינוי המסחר והפיננסים
כ-47% מהעסקים ענו שהפעילות הכלכלית של חברתם תוכל להמשיך במצב זה עד חודש ממועד הסקר כאשר מעל 50% מהעסקים הם בענפי התעשיה, הבינוי והמסחר הקמעוני, לעומת 14.3% בענפי הטכנולוגיה העילית ו-27% בענפי השירותים הפיננסים והביטוח. רק 13% מהעסקים דיווחו כי יוכלו להמשיך בפעילותם במצב זה מעל לחצי שנה. בעיקר בענפי הטכנולוגיה העילית (41% מהעסקים).
נתוני הסקרים מספקים מידע על מצב התעסוקה (כגון פיטורין וחל"ת), עבודה מהבית, מידת ההשפעה של ההגבלות השונות, יכולתם של העסקים להמשיך ולפעול בתנאים הנוכחיים, מידת הפגיעה בפדיון ובחינה (גם אם באופן חלקי) של השינויים במצב העסקים בתקופה בה הוחמרו ההגבלות בעקבות התפשטות הנגיף.
כ-40% מהעובדים באוכלוסיית הסקר הגיעו לעבודה בסוף חודש מרס, שיעור הנע בין 24% בענפי הפיננסים ל-52% בענפי התעשיה המסורתית והמעורבת. שיעור המגיעים לעבודה מתפלג באופן דומה (בין 35% ל-43%) גם אם מסתכלים על גודל העסק.
כחמישית (21%) עבדו מהבית, ויחד עם אלה שהגיעו לעבודה שיעור סך העובדים עמד על 61%. שונות גבוהה נמצאה בין הענפים, כאשר בענפי המסחר הקמעונאי, הבינוי והתעשיה המסורתית והמעורבת שיעור העסקים המאפשרים עבודה מהבית נמוך משמעותית וכך גם שיעור העובדים מהבית.
שיעור העובדים שהוצאו לחל"ת הוא 24.3% כאשר בענף המסחר הקמעונאי כ-42.7% מהעובדים הוצאו לחל"ת לעומת 11.3% בענפי הטכנולוגיה העילית. נכון לסוף מארס רק כ-1.6% מהעובדים פוטרו ממקום העבודה.
בסקר זה נשאלו המדווחים מהו מספר העובדים המינימלי שצריך להגיע למקום העבודה על-מנת לשמור על פעילות העסק. ניתן לראות שבענפי הטכנולוגיה העילית והפיננסים, כ-26% מכלל העובדים נחוצים במקום העבודה על-מנת לקיים את הפעילות הכלכלית בעוד שבענפים האחרים האומדן המינימלי הוא מעל 50%.
הממצאים מצביעים על כך שבממוצע רוב הענפים שנסקרו כבר נמצאים בפער שלילי בין נחיצות לנוכחות ואכן ענפים אלו גם דרגו את הצמצום במספר העובדים כמגבלה משמעותית.
מצב העסקים
בסקר נשאלו המדווחים על מידת הפגיעה המוערכת בפדיון העסק בחודש מרס, על משך הזמן שבו ניתן להמשיך ולפעול במתכונת הנוכחית (שרידות) ועל המגבלות המשמעותיות ביותר לפעילות.
מאומדני הסקר ניתן לראות שמבין ענפי אוכלוסיית הסקר כ-18% מהעסקים צופים שלא תהיה פגיעה בהכנסות החברה בחודש מרס. בניגוד לעסקים אלו, כ-23% מהעסקים צופים פגיעה של יותר מ-76% בפדיון העסק שבבעלותם.
מבין העסקים המעריכים שהפגיעה בפדיון העסק שבבעלותם היא החמורה ביותר (בין 76% ל-100%) בולטים ענפי המסחר הקמעונאי (34.3% מהעסקים) והפיננסים (26.9%).
המדווחים בסקר זה נשאלו על משך הזמן שבו ניתן יהיה לקיים את פעילות החברה במצב זה (עם הגבלות לאותו יום) כאשר אפשרויות התשובה נעו בין "עד חודש" לבין "מעל חצי שנה".
כ-47% מהעסקים ענו שהפעילות הכלכלית של חברתם תוכל להמשיך במצב זה עד חודש ממועד הסקר כאשר מעל 50% מהעסקים הם בענפי התעשיה, הבינוי והמסחר הקמעוני, לעומת 14.3% בענפי הטכנולוגיה העילית ו-27% בענפי השירותים הפיננסים והביטוח. רק 13% מהעסקים דיווחו כי יוכלו להמשיך בפעילותם במצב זה מעל לחצי שנה. בעיקר בענפי הטכנולוגיה העילית (41% מהעסקים).
בסקר נשאלו המדווחים על ההגבלות השונות והאם הן משפיעות באופן משמעותי על פעילות החברה: עצירה של הטיסות הבינלאומיות, צמצום התחבורה הציבורית, צמצום במספר העובדים, הגבלה על התכנסות של מעל 10 אנשים, הגבלת התנועה במרחב הציבורי, סגירת שווקים, מרכזי מסחר, בילוי ופנאי.
מניתוח האומדנים עולה שהמגבלות על צמצום מספר העובדים ועל הגבלת התנועה במרחב הציבורי הן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על אוכלוסיית הסקר (מעל 60% מהמדווחים ציינו מגבלות אלו). 54% מהעסקים דיווחו על מגבלת סגירת השווקים והחנויות ומרכזי המסחר בילוי ופנאי, ו-51% דיווחו על מגבלה משמעותית של התכנסות של פחות מ-10 אנשים (בעיקר בענפי מסחר קמעוני ובינוי).
מגבלת עצירת הטיסות הבינלאומיות הייתה בעלת השפעה נמוכה על פעילות העסקים באוכלוסיית הסקר כ-30% מכלל העסקים ציינו מגבלה זו כמשפיעה באופן משמעותי כאשר בענפי הטכנולוגיה העילית והפיננסים כ-63.8% וכ-54.4% מהעסקים ציינו מגבלה זו כמשפיעה על חברתם באופן משמעותי.
מגבלת צמצום התחבורה הציבורית משפיעה בעיקר על ענפי המסחר הקמעונאי (59% מהמדווחים בענפים אלו ציינו מגבלה זו) בעוד שהשפעתה על שאר הענפים נמוכה יותר.
עבודה מהבית
שיעור העסקים המאפשרים עבודה מהבית עלה במהלך תקופה זו בכלל הענפים, כאשר העלייה החדה הינה בתעשיה (ללא תעשיה עילית) כאשר בגל ראשון (18.3.20) כ-32.5% אפשרו עבודה מהבית ובגל שני (30.3.2020) כ-46% מהעסקים באוכלוסיית הסקר אפשרו עבודה מהבית.
בסך הענפים הנסקרים כ-71% מהעסקים אפשרו ב-30.3.20 עבודה מהבית (לעומת 62.9% ב-18.3.20).
שיעור העובדים שהוצאו לחל"ת בסך הענפים עמד על כ13.6% (לעומת 9.1% בגל ראשון) כאשר העלייה באומדן זה מושפעת מעלייה חדה בענפי התעשיה והפיננסים, בניגוד לענפי הטכנולוגיה העילית שם אומדן זה עלה באופן מתון.
שיעור העובדים המפוטרים בענפים אלו (בהם הפעילות העסקים נפגעה באופן מתון יותר מענפים אחרים במשק) עלה מ-0.7% בגל ראשון ל-1.6% בסוף חודש מרס.

תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
+ירושלים: כ-60 איש התפללו בבתי כנסת בניגוד לצו
12:31 06/04/20  |  עידן יוסף

בשכונות הבוכרים ומאה שערים בירושלים, פשטה המשטרה על שני בתי כנסת, שבכל אחד מהם התפללו כ-30 חרדים, בניגוד להנחיות צו בריאות העם. לנוכחים נרשמו קנסות על סך 500 ש"ח בגין הפרת ההנחיות, למעט קטינים שהשתתפו בתפילה.

[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+ר"ג הציבה גדרות לא חוקיות בינה לב"ב
12:18 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הגדרות שהוצבו על שבילי הולכי רגל בחוסר סמכות מוסרות ע"י שתי העיריות, וגררו חילופי מהלומות מילוליות ביניהן  ▪  רובינשטיין: מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה'  ▪  שאמה הכהן: אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים

אחת הגדרות בין הערים [צילום: תושב ב"ב]
+הגדת תש"ף
12:08 06/04/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

יעברו שנים עד שנוכל לחזור למצבנו מלפני המגיפה. סדרי עולם ישתנו באופן מרחיק לכת, עם הרבה מפעלים ועסקים שייעלמו או שישתקמו רק כעבור זמן רב. עם מיליוני אנשים בעשרות מדינות שנפלטו ממקומות העבודה וספק אם יהיה לחלקם לאן לשוב. נחמה פורתא: בישראל המכה תהיה קשה פחות בזכות איתנותה הפיננסית ורפואתה המתקדמת

השלכות הקורונה בישראל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גב-ים תרמה 1.5 מיליון ש"ח למאבק בנגיף הקורונה
11:36 06/04/20  |  

חברת גב-ים הודיעה (יום ב') כי תרמה סך כולל של 1.5 מיליון ש"ח למאבק - הן הרפואי והן הכלכלי - בנגיף הקורונה. במסגרת זו נתרם סך של 350 אלף ש"ח לבית החולים רמב"ם וסך נוסף של 350 אלף ש"ח לבית החולים סורוקה, לרכישת ציוד רפואי למחלקות הקורונה הפועלות בבתי חולים אלו .יתרת הסכום הועברה כתרומה לשלושה ארגוני צדקה שונים, ביניהם סך של 350 אלף ש"ח לעמותת "לתת", לטובת רכישת חבילות מזון וציוד הכרחי לנזקקים לקראת חג הפסח.

+מנכ״ל משרד הפנים הורה להסיר גדרות שהוצבו בגבולות בני ברק
11:34 06/04/20  |  מירב ארד

עיריית רמת גן הציבה הבוקר מחסומים שימנעו מעבר הולכי רגל מבני ברק. מנכ״ל משרד הפנים הורה לראש עיריית רמת גן להסיר את הגדרות.

+מנהל רשות המיסים: "105 אלף עצמאים קיבלו זכאות למענק"
11:31 06/04/20  |  מירב ארד

מנהל רשות המיסים ערן יעקב בדיון ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר: "105 אלף עצמאים כבר קיבלו זכאות למענק בגובה ממוצע של 4,000 ש"ח. הפוטנציאל הוא ל-300 אלף עצמאים". יעקב הודה כי לא כל העצמאים זכאים למענק וציין: "לחלק גדול מהדברים ניתן את דעתנו בפעימה השנייה, וחלק גדול מהאנשים שלא קיבלו בפעימה הראשונה, יכנסו לפעימה השנייה, שתתאים עצמה, יותר אנשים יוכלו להיות במסגרת הזכאים".

+"ללא עזרה בימים הקרובים אל-על עלולה להיסגר"
11:24 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אל-על דחתה את פרסום דוחותיה ל-2019 לסוף חודש אפריל, כדי להימנע מאזהרת עסק חי  ▪  החברה האריכה את הפסקת הטיסות הסדירות עד לתחילת חודש מאי והוציאה 95% מהעובדים לחל"ת

דפס. תמרור אזהרה [צילום: יח"צ]
+מפעל חד-אסף בעכו ייסגר לפחות לחודש
11:10 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פעילות ההתכה של חד-אסף תיעצר  ▪  החברה מוציאה 55 עובדים לחופשה או לחל"ת ותנצל את עצירת פעילות ההתכה לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות  ▪  פעילות עיבוד הברזל והעברתו ללקוחות נמשכת תוך שימוש במלאי הקיים ובברזל מיובא  ▪  גם פעילות איסוף הגרוטאות נמשכת

יו"ר דירקטוריון חד אסף, אברהם נובוגרוצקי [צילום: מיקי קורן]
+ח"כ אורלי פרומן: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ"
11:00 06/04/20  |  מירב ארד

ח''כ אורלי פרומן (יש עתיד - תל''ם) בוועדת החינוך: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ ולהכין תוכנית לפתיחת מסגרות חינוכיות ומפוקחות". ח"כ פרומן הוסיפה ואמרה: "אם אנו רוצים לסייע למשק, ובתקווה שנגיע לשם והמשק יחזור לפעילות סדירה, אסור לאפשר מצב בו תלמידים רבים ישבו בבית. ללא התאמת מערכת החינוך לקליטתם, חודשי הקיץ יובילו הורים רבים לכאוס. יש להיערך כבר עכשיו ולתכנן להפעיל תוכניות כמו: בתי הספר של החופש הגדול (לכל הילדים) וקייטנות חינוכיות. ללא תוכנית חינוכית מסודרת לכל ילדי ישראל ובמיוחד לכיתות א' - ו' , המשק לא יוכל לחזור לפעילות סדירה."

+המשטרה: עלייה של 50% בפניות למוקד להגנת קטינים מפגיעות ברשת
10:58 06/04/20  |  מירב ארד

המשטרה מדווחת כי בימים האחרונים זיהו ביחידה 105 בלהב 433 (המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת) עלייה של כ-50% במספר השיחות המתקבלות במוקד, החל מדיווחים פליליים של הפצת סרטונים ותמונות אינטימיות וביצוע עבירות מין ועד לפגיעות שאינן פליליות כביוש (שיימינג).

+קרן הלוואות של חצי מיליארד ש"ח לעצמאים
10:47 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אישור מתן ההלוואות ייעשה באופן דיגיטלי  ▪  שירות נוסף: דחייה מיידית של הלוואות באמצעות שיחת טלפון, אתר הבנק והאפליקציה

בנק הפועלים. הלוואה מיידית לחשבון
+"העבירו לידי צה"ל את הטיפול במשבר הקורונה"
10:37 06/04/20  |  חדשות מחלקה ראשונה   |   לרשימה המלאה

במכתב סודי ששלח לנתניהו ובנט מבקש הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי: העבירו לידי צה"ל את האחריות להתמודד עם המגפה  ▪  מבקשתו ניכר כי ניסה להימנע מהתערבות בעימות בין שרי הממשלה  ▪  צה"ל: "מקיימים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסת אחריות מרחיבה"

אביב כוכבי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+עלייה חדה בצריכת אינטרנט במגזר החרדי
10:34 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת בזק מדווחת כי חרדים מהווים 8% מן המצטרפים החדשים לשירותי האינטרנט - פי שלושה מבתקופה רגילה  ▪  סקר שערכה החברה חושף שימוש מוגבר בחברה החרדית במדיה הדיגיטלית  ▪  12% התחילו להשתמש באינטרנט ככלי עבודה מהבית  ▪  78% דיווחו שהם גולשים באינטרנט יותר מבעבר  ▪  8% התחילו להשתמש לראשונה במדיה דיגיטלית

יותר נשים מגברים, יותר צעירים ממבוגרים [צילום: AP]
+"היציאה מהסגר לא תלויה בבדיקות המוניות"
10:24 06/04/20  |     |   לרשימה המלאה

עדות יוצאת דופן של פרופסור רונגמנג ג'יאנג, מהרופאים הבכירים שניהלו את המאבק בקורונה במוקד ההתפרצות בווהאן  ▪  המידע שהעביר ישמש את משרד הבריאות ואת זרועות הביטחון שנלחמים בנגיף  ▪  הערכה: "גיל החולה אינו הגורם המשפיע על התחלואה והתמותה"

עדיין עם מסיכות [צילום: נג האן גואן/AP]
+נתב"ג: נחת מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין
10:08 06/04/20  |  מירב ארד

בנמל התעופה בן-גוריון נחת (יום ב') מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין, כשעליו כ-20 טונות של ציוד מיגון חיוני לצוותים רפואיים. המטוס השני המריא הבוקר מסין וינחת בישראל בצהרים. המטוס השלישי עושה את דרכו בשעה זו מישראל לסין.

+ליברמן: "מנהיגי הציבור החרדי צריכים לעשות חשבון נפש"
10:00 06/04/20  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "חשוב להזכיר את עבודת הקודש שעושים צוותי מד"א וכוחות הביטחון בעת הזאת, וחשוב לזכור שרוב הציבור החרדימקשיב להוראות ופועל על פיהן. אולם מה שצריך להדאיג אותנו זה לא המיעוט פורע חוק, אלא ההנהגה החרדית. אני שב ואומר, אין לי טענות כלפי המגזר החרדי, אלא כלפי המנהיגים שפועלים בחוסר אחריות ומסכנים לא רק את בריאותו של הציבור החרדי, אלא את בריאותם של כלל אזרחי מדינת ישראל. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לחכות לסוף משבר הקורונה, אלא לעשות חשבון נפש אמיתי כבר עכשיו.

+עובדי חדשות 13 יפסיקו עבודתם למשך שעה
09:59 06/04/20  |  עידן יוסף

במחאה על הקיצוצים הדרמטיים וצעדי הנהלת חדשות 13, בשעה 12:30 כל עובדי חדשות 13 יפסיקו את עבודתם למשך שעה.
מוועד חדשות 13 נמסר: ״כחלק מתכנית הקיצוצים הנרחבת, בהוראת הנהלת רשת בראשות אבי בן טל ונדב טופולסקי, הורידה בהתראה מיידית שתי תוכניות מהאוויר, והודיעה לצוותי התוכניות, חברים שלנו, שלא יתייצבו יותר לעבודה. הם מצטרפים ל-16 מחברינו שכבר הוצאו לחל"ת בגל הראשון לפני כשבוע. - ובסך הכל מדובר כבר על כ-30 מחברינו שנשלחים הביתה!!! הנהלת רשת מכנה זאת כחל"ת, בחסות הקורונה, אבל אותה הנהלה ממש כבר הודיעה על פיטורים נרחבים בחברה, כך שהכוונה האמיתית מאחורי ה'חל"ת' כבר ברורה לכולם. אנחנו מתכוונים להיאבק בכך בכל אפיק - ארגוני, משפטי, ותקשורתי. צעדים קשים ייענו בצעדים קשים״.

+ח"כ הורוביץ: "באילת יש כבר 70% מובטלים. עיר שלמה קורסת"
09:54 06/04/20  |  מירב ארד

יו"ר מרצ, חה"כ ניצן הורוביץ, צייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "שימו לב לנתון הזה: באילת יש כבר 70 אחוז מובטלים. תחשבו רגע מה זה אומר. התיירות נמחקה ועיר שלמה קורסת. במקומות כאלה יש ממש צורך בהול לפתוח מחדש מה שרק אפשר. איך? להגביר בדיקות, לבודד חולים (יש כנראה מעט מאוד), ולחזלש - מוסדות חינוך, עסקים, תחזוקה - מה שרק אפשר. אחרת יהיה רע מאוד."

+סכסוכים בחדשות 13 ובפלאפון על-רקע הקורונה
09:42 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עובדי פלאפון: ההנהלה מוציאה עובדים לחל"ת ללא הסכמה והודיעה על סיום יחסי העבודה  ▪  עובדי חדשות 13: קיצוצים נרחבים מבוצעים תוך תפיסת טרמפ על הקורונה

מרכזי השירות נסגרו
+בנפשנו הדבר
09:36 06/04/20  |  סיון חורש תמיר   |   לרשימה המלאה

התקופה הנוכחית, מהווה סיר לחץ על חיי המשפחה  ▪  הבידוד שנכפה עלינו, הניתוק מאחרים, מהשגרה ומכל פעילות, בנוסף להתמודדות עם הפחד, המגיפה והמצוקה הכלכלית, מהוות מכבש לחצים על חיי המשפחה

תגובה מורכבת [צילום: אל אם אוטרו/AP]
+ח"כ שקד: "אין איתנו התייעצויות"
09:29 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיפה: "לאחר שיסתיים המו"מ נחליט אם אנחנו חלק מהממשל"  ▪  על מסירת תיק המשפטים לכחול לבן: "עצירה של מהפיכת הנגד שיצרתי וחזרה לאחור"  ▪  על משבר הקורונה העריכה: "אם נחזיק את המשק בסגר לאורך זמן רב - לא יהיה לאן לחזור"

שקד. ממתינה לתום המו"מ [צילום: איציק וולף]
+הקורונה משפיעה גם על הנדל"ן
09:17 06/04/20  |  עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר   |   לרשימה המלאה

נכון לעכשיו המגיפה אינה מהווה "כוח עליון" המאפשר לבטל עסקות ולדחות מסירת נכסים  ▪  במקביל עולות שאלות מורכבות של מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה

רחוב בן-יהודה בתל אביב
+ימי קורונה
09:12 06/04/20  |  מיכל שמש   |   לרשימה המלאה

הדבר הראשון שנפגע במצבי חרום הינו הרציפות - מה שהיה הוא לא מה שיהיה, במובנים רבים. הקטיעה לכשעצמה עלולה ליצור טראומה, שיקח זמן רב לתקן את נזקיה

טראומה [צילום: נג האן גואן/AP]
+משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-51
09:04 06/04/20  |  מירב ארד

‏משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום ב') כי מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-51 בני אדם. מספר החולים עלה ל-8,611, מהם 141 במצב קשה ו-107 מונשמים.

+הסיוע לעסקים הקטנים הוא בלוף
08:34 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניתוח של דמי השכירות הממוצעים למשרדים ולחנויות בשמונה ערים, לצד הארנונה שערים אלו גובות מן המגזר העסקי, מוביל לתוצאה ברורה: במקרה הטוב ביותר – הוצאות קבועות אלו יבלעו מחצית מן הסיוע החד-פעמי המירבי  ▪  מ-6,000 שקל לחודש לא יישאר כמעט כלום להוצאות מימון והוצאות אחרות של העסק, ולא יישאר דבר לפרנסתם השוטפת של בעלי העסקים ומשפחותיהם

התל-אביביים ישלמו הכי הרבה
דיזנגוף סנטר. הוצאות בהעדר הכנסות
+לשמור על הבריאות הנפשית
08:29 06/04/20  |  עדי בליי   |   לרשימה המלאה

נגיף הקורונה מאיים להדביק את הבריאות שלנו  ▪  איך לא לתת לו להדביק גם את הבריאות המנטלית שלנו

דברים חיוביים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מי יקבל טיפול בבריטניה
08:11 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המחסור במכונות הנשמה עלול לחייב את הרופאים הבריטיים להחליט מי יקבל אותן קודם, ומי יישאר ללא הטיפול שאמור להציל את חייו - מדווח ניו-יורק טיימס

תפירת מסיכות בלונדון [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+ארה"ב: מעל 1,100 מקרי מוות ביממה
01:53 06/04/20  |  עידן יוסף

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי אירעו 1,106 מקרי מוות חדשים כאמור מניין הקורבנות עלה ל-9,557 ו-22,875 מקרי הידבקות התווספו בכך מספר החולים עלה ל-334,232.

+מספר הנדבקים הפלשתינים עלה ל-237
01:52 06/04/20  |  עידן יוסף

דובר רשות הפלשתינית, איברהים מלחם מעדכן כי נרשמו 3 מקרי הידבקות חדשים בכך עלה מספר החולים ל-237.

+ניו-יורק: נקבת טיגריס נדבקה בקורונה
01:43 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בגן החיות בברונקס דווח על טיגריס שנבדקה ונמצאה חיובית לנגיף  ▪  טיגריס מלאי, שני טיגריסים סיביריים ושלושה אריות אפריקניים פיתחו שיעול יבש  ▪  מצב כולם קל והם צפויים להחלים

גן החיות בברונקס [צילום: פרנק פרנקלין/AP]
+הממשלה אישרה את הגדלת מסגרות התקציב
01:12 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הדבר נועד כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה  ▪  ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים

סניף סגור של המוסד לביטוח לאומי בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+טבריה: יוגבר הפיקוח על יציאה לצרכים חיוניים בכניסות לעיר
23:53 05/04/20  |  עידן יוסף

בטבריה תוגבר (ב') אכיפת ההנחיות על ידי גורמי האכיפה באופן משמעותי על מנת להאט דרמטית את התפשטות הנגיף. בקרה משמעותית תבוצע בכל הכניסות והיציאות של העיר כך שתותר כניסה ויציאה רק לצרכים חיוניים. אין מדובר בסגר בטבריה אלא רק על אכיפה משמעותית יותר של ההנחיות הקיימות ולא נדרשים להמציא אישורי תנועה כלשה.

+חמאס מאיים בשבירת ההבנות עם ישראל
23:50 05/04/20  |  עידן יוסף

דיווחים בעזה: חמאס מודיע למצרים, שאם ישראל תמשיך בסירובה להכניס מכונות הנשמה לעזה, תמו ההבנות עם ישראל. מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר התארך ברשת אל אקצה, והשיב לשאלות הגולשים. הוא שיגר מסרים סותרים בנוגע לקורונה - מצד אחד מסר מרגיע שהחולים שאובחנו כחולים מבודדים באיזור רפיח ומצד שני מסר שאם יתפרץ הנגיף, יהיה אסון גדול. ברצועת עזה יש התקהלויות רבות, לרבות בחופי הים.

+ספרד: 674 מתים ביממה; צרפת - 441
23:25 05/04/20  |  עידן יוסף

ספרד רשמה 674 מקרי מוות ביממה האחרונה - מספר מקרי המוות היומי הנמוך ביותר מאז 26 במרס. הנגיף גבה 12,418 נפשות שם. בצרפת מתו 357 אנשים מקורונה בבתי החולים, לעומת 441 ביממה הקודמת, 5,889 בני אדם מתו בצרפת סך הכל.

+ראש ממשלת בריטניה מאושפז בבית חולים
23:23 05/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוא אושפז לצורך ביצוע בדיקות והאשפוז הוא צעד שננקט ליתר ביטחון, בעקבות התסמינים מהם הוא סובל  ▪  המלכה אליזבת נשאה נאום היסטורי לאומה  ▪  במקביל, ראש ממשלת אירלנד חוזר לתפקד כרופא

ג'ונסון בבידוד [צילום: אנדרו פרסונס/דאונינג 10]
+כ-1,500 תלונות נגד רינה מצליח לרשות השנייה
23:21 05/04/20  |  עידן יוסף

‏כ-1,500 תלונות התקבלו עד כה בנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה בעקבות דבריה של העיתונאית רינה מצליח ב"אולפן שישי" בחדשות 12 ביחס לחברה החרדית (גלי צה"ל). רבים גם דירגו את הישומון N12 בחנות הישומונים בדירוג נמוך. מחברת החדשות נמסר בתגובה: נמסר בתגובה לדבריה הקשים של רינה מצליח: ״לחברה אין אף פעם דעה אחידה שכל הכתבים והפרשנים נדרשים לישר קו על פיה ואנו מקפידים לתת במה לדעות שונות בנושאי הליבה השונים. מובן שדבריה משקפים את דעתה הפרטית ולא משקפים עמדה רשמית של חברת החדשות. לא הייתה שום כוונה לפגוע בתושביה החרדים של המדינה״.

+התוכנית: סגר על 15 שכונות בירושלים
23:07 05/04/20  |  עידן יוסף

על שולחן הממשלה מונח כעת נוסח הצעה להחלטה לסגר חדש ברחבי הארץ. התוכנית כרגע זה לסגר בירושלים בשכונות: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה.
בנוסף יש המלצה לסגר על: אלעד, מגדל העמק, חלק מבית שמש, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה ומודיעין עילית (בקהילה).

+אשר: הדרת יועצים הח"כים מב"ב אינה מתקבלת על הדעת
22:58 05/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ יעקב אשר בראיון לרשת ב': "הכוונה להדיר את עוזרי הח"כים שמתגוררים בבני ברק ממשכן הכנסת לא מתקבלת על הדעת ואני מקווה שהיא לא תהיה בפועל, זה צעד מסוכן שיגרום לפגיעה בעובדים של מקומות תעסוקה רבים, אי אפשר להדיר כ 210 אלף תושבים בגלל 1,200 חולים". בהנחיית גורמי המקצוע במשרד הבריאות החל ממחר לא תתאפשר כניסתם של עובדי כנסת, יועצים פרלמנטריים, אנשי משמר, עובדי סיעות ושאר בעלי תפקידים הפוקדים את הכנסת שמקום מגוריהם העיר בני ברק.

+מניין החולים: 8,430, מהם 139 במצב קשה
21:18 05/04/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מספר המתים בישראל עלה ל-49, ומניין החולים עלה ל 8,430 מתוכם 139 חולים במצב קשה.

+אלה הערים שעשויות להיכנס להסגר
21:14 05/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היישובים שעליהם יוטל הסגר: מספר שכונות בירושלים, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה ומודיעין עלית  ▪  השרים דרעי וליצמן מכחישים כי התנגדו להטלת הסגר על היישובים החרדיים אלעד ומודיעין עילית

מחסומי בדיקה בדרך לבירה [צילום: פלאש 90]
פקקים בגלל הבדיקות [יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 13% מהעסקים: נוכל להמשיך כך לאורך זמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
היישובים שעליהם יוטל הסגר: מספר שכונות בירושלים, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה ומודיעין עלית    השרים דרעי וליצמן מכחישים כי התנגדו להטלת הסגר על היישובים החרדיים אלעד ומודיעין עילית
איציק וולף
מטוסי חברת אל על יביאו מסין לישראל מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני הכולל מסכות, חליפות מיגון, מכונות הנשמה ועוד    המטוס הראשון ינחת מחר בבוקר בנתב"ג כשעליו 900 אלף מסכות כירורגיות, חצי מיליון חליפות מיגון לצוותים וציוד חיוני נוסף    רכישת הציוד בוצעה בסיוע חברת כי"ל ונציגיה בסין
איציק וולף
שר הביטחון נפגש בבני ברק עם מפקדי פיקוד העורף, אוגדה 98 וחטיבת הצנחנים    במהלך היום חולקו 12,000 מנות לתושבי העיר    "צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר שבה נצטרך"    נתניהו: מגנה את ההסתה נגד החרדים
איתמר לוין
בשש שנותיו כראש הממשלה, פועל נרנדרה מודי בצורה עקבית להשתיק את מבקריו ולבנות פולחן אישיות. כמה מהם שילמו במשרותיהם ואחרים בחייהם, מתאר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
אומר שעם כינון ועדות הכנסת, על הממשלה להחליף את תקנות הקורונה בחקיקה - ולהמשיך להשתמש בתקנות רק אם קיים צורך חיוני ודחוף שאינו מאפשר להמתין להשלמת החקיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il