X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים מיושבי בתי מדרשות אינם לומדים מתמטיקה או אנגלית, אזרחות או מדעים, לא ספרות ולא הגות כמו ילדי הבדואים, הם עוסקים במה שחשוב להוריהם מדוע במקרה זה לא מזדעקת הארץ נוכח אותם ילדים תמימים היושבים לילות כימים בבתי מדרש ולא ראו דף משובץ מימיהם?
▪  ▪  ▪
אין להם שום מיומנויות בסיסיות להשתלב בשוק העבודה [צילום: פלאש 90]

זעזוע גדול מוצג לאור התגליות האחרונות על ילדים בדרום שאינם נשלחים לחינוך חובה ובמקום זה, נשלחים לעסוק במה שחשוב להוריהם. אנשי חינוך מזדעקים ומשמיעים קולם כי יש לדאוג לילדים אלו אשר אינם לומדים את כישורי הלמידה הנדרשים להשתלבות בשוק העבודה המודרני בעתיד, ובשל כך - זכויותיהם והזדמנויותיהם בחיים נפגמות.
אולם מסתבר כי כותרות אלו הן רק קצהו של הקרחון ולמעשה תופעה זו הינה רחבת-היקף אף יותר ואינה מסתכמת בגבולות רהט. ניתן למוצאה גם בבני ברק, עמנואל, אלעד, ביתר עלית ועוד ועוד. ילדים רכים בשנים אינם זוכים לשיוויון החינוכי הבסיסי שיאפשר להם בעתיד להשתלב בשוק פרנסה של כבוד ולא להזדקק לידי מתנת בשר ודם.
רבים מאותם יושבי בתי מדרשות אינם לומדים מתמטיקה או אנגלית, אזרחות או מדעים, לא ספרות ולא הגות. כמו הבדואים, הם עוסקים במה שחשוב להוריהם. מדוע במקרה זה לא מזדעקת הארץ נוכח אותם ילדים תמימים היושבים לילות כימים בבתי מדרש ולא ראו דף משובץ מימיהם? משום שבמקרה זה ההשתמטות החינוכית מעוגנת ומסובסדת בחוק. והבדואים? הם סתם "פורעי חוק".
חוזרים בשאלה הגישו לא מכבר עתירה לבג"צ נגד המדינה על פגיעה בסיסית וחוקית בעתידם, בכך שהעלימה עין ולימים אף אישרה את אי-חינוכם. הם יצאו מעולם הישיבות וגילו שמלבד לדעת מה יש לעשות ב"ביצה שנולדה ביום טוב" אין להם שום מיומנויות בסיסיות להשתלב בשוק העבודה. ואף אם נניח, כי מוחם כה מושחז וחד מלימודי הגמרא, השאלה היא עד כמה נפשם חזקה. שכן צריך נפש גדולה ואמיצה שתבוא ותאמר: "איני רוצה לחיות על קצבאות ותרומות - אני רוצה לעבוד בעבודה שתכבד את בעליה ולקבוע עיתים לתורתי". כן, ממש כמו פעם. כמו אותם אלו שהחרדים מתיימרים לחקותם.
רחמיי הם על ילדי הבדואים שההזדמנויות להשתלבות שלהם בשוק העבודה אינן רבות ועל כן הוריהם מעדיפים כי יכניסו עוד שקל להכנסה המשפחתית ורחמיי הם על ילדי החרדים, כי הוריהם מעדיפים שיכניסו עוד דף גמרא למוחם, ועל כן ההזדמנויות להשתלבות שלהם בשוק העבודה אינן רבות.
לא מזמן הייתי בסופר הנמצא במרכז אוכלוסיה חרדית, על אחד המדפים היו כותרות צבעוניות על מבצע של אריזות חיסכון. חישוב קטן הראה לי כי דווקא באריזת החיסכון מחיר היחידה הוא רב יותר, אולם חרדים רבים עטו על המוצר כמוצאי שלל רב. אני עמדתי מהצד והתבוננתי איך הם יוצאים פריירים בגלל שאינם יודעים מתמטיקה בסיסית. אך כשחזרתי לביתי, וראיתי בתלוש אקראי כמה מס הכנסה שילמתי השנה על עבודה קשה, כבר לא הייתי בטוחה מי הם הפריירים האמיתיים.

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגלית - לא רק ברהט...
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
החרדים לא רוצים, לבדואים לא נו
קשישה  |  6/06/10 16:52
2
קשקוש, בורות ויוהרה של הכותבת
היהודון הנצחי  |  7/06/10 01:54
3
הו תמימות קדושה (עפ"י יאן הוס)
מיכאל ב  |  7/06/10 07:19
4
הגות אינה מדע
אפרת  |  7/06/10 08:26
5
בורות או מניפולציה
חרדית נבערת  |  8/06/10 16:43
6
מהי בורות, מהי השכלה
עובד ומשלם מסים  |  8/06/10 16:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
ביקורת לשתי תערוכות "ספרותיות" ייחודיות המוצגות בימים אלו בבית "יד לבנים" ברעננה
איתן קלינסקי
הסופר המוכשר מגיש לנו לא רק ספרות במיטבה, אלא הוא מעביר לנו צעקה שכולנו חייבים לצעוק: אין טירוף יותר גדול מהמלחמה
נרי אבנרי
"הצבא ההומאני" העומד מול ישראל מכיל חילות תקשורת. יש חיילי מקלדת, יש חיילי מיקרופון, יש חיילי מצלמה ויש חיילי אקדמיה. רובם דוברים רהוטים בכל השפות, כולל עברית    היהלומים שבכתר הם יהודים גולים או ישראלים. תפקידם: לעורר את מצפון העולם למסכנות הפלשתינים
יהודה דרורי
אומנם ארדואן כבר החל במסע מעצרים וטיהורים מונעים בקרב הקצונה הבכירה בטורקיה, אבל זה לא מספיק, הוא עדיין פוחד מהמהפכה הצבאית ולכן הוא מנסה לסבך את הצבא שלו בעימות עם ישראל כדי להחלישו
ד"ר אברהם בן-עזרא
בתי המשפט בישראל חוזרים וקובעים הנחיה שהיא כבר קרובה להלכה פסוקה, כי כאשר מוכר דירה כולל בתוכה מדרגות פנימיות שאינן מתאימות לדרישות התקנות - הדיירים לא יקבלו פיצוי סמלי, אלא יקבלו פיצוי מלא לפי עלות הריסת המדרגות וביצוען מחדש. כך נקבע בניגוד לחוות הדעת של מומחה בית המשפט, וככל שמדובר בערכאת ערעור - גם בניגוד לפסק הדין של הערכאה הנמוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il