X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון, המחיר שלו מוגזם, אך יש תחומים חשובים יותר להילחם למענם [צילום: פלאש 90]
כל בית צריך קוטג'?
איך קרה שפתאום ישנה התגייסות המונים סביב גבינה? האם לגמרי איבדנו פרופורציות? חבל שהתגייסות ההמונים נגד מחירי הגבינה והשימוש התקשורתי בכוחו של ציבור מבוזבזים על קוטג', כאשר לכל-כך הרבה אנשים אין אפילו דירה

כיצד קרה ובבוקרו של יום בהיר וחם החלה מחאה ישראלית המונית נגד מחירי הקוטג'? האם ישבה קבוצה של חברות ופינקו עצמן במיני פשטידות וסלטים, ואז אמרה אחת מהן לבעלת הבית: "אולי תביאי קוטג'? זה ממש מתאים פה"; ובעלת הבית פערה עיניה בתדהמה ואמרה: "השתגעת? צריך משכנתה בשביל קוטג'!". וישבו כולן על כוס קפה והתלוננו ורתחו, והחליטו כי יש לעשות מעשה. מיד פתחו קבוצה בפייסבוק שזכתה לעשרות אלפי תמיכות, פנו לעיתונות וקיבלו מיד עמוד ראשי ואף קיבלו "אייטם" בתוכניות אקטואליה, והיד עוד נטויה.
אך עם כזאת אהדה תקשורתית וציבורית, ניתן לומר כי דרך הקוטג' מובטחת ואנשי האסטרטגיה בחמ"ל "הישרדות הקוטג'" כבר נושאים עיניהם להורדת מחיר גבינת המוצרלה.
אני אישית דווקא חובבת קוטג'ים נודעת. אני מאוד מעריכה את העיסה הלבנבנה והגבישית, ולא אבוש להודות כי בעיניי המחיר אכן מוגזם לחלוטין. אך מפה ועד כותרות ענק בעיתונים, דיונים אקטואליים ברדיו, מיילים בהולים בנושא?... אלמלא לא היה לי חם ולח, הייתי חושבת אולי עברתי בטעות לניו-זילנד.
ייתכן שיש בכך כמיהה המונית לחדשות "סתמיות". לא עוד כותרות מדכאות על אסונות וחטופים, על פיגועים, תאונות ושחיתויות. סתם כותרות שאתה קורא עם הקפה ומרגיש מעט הזדהות מבלי לסחוב איתך לעבודה את צרות המדינה. ייתכן שיש בכך ביטוי מאולץ לייאוש הכללי של המעשה. כי בכל מקרה לא נוכל להחזיר בנים, לחיות בשלום, להוריד מחירי דירות או למנוע שחיתויות, אז לפחות נשפיע במה שמעצבן, לא מהותי, אך לפחות יש בו סיכוי להצליח - מחירי הקוטג'. וייתכן כי מאבק הקוטג' הוא סתם דוגמה אקראית למה שקורה כאשר מגיעה גבינה (רגילה) עד נפש, לאנשים פשוט נמאס והטרנד החל. בלי פילוסופיות, בלי תיאוריות, פשוט רוצים קוטג' בזול.
הבעיה היא, שאני מכירה אנשים טובים רבים עם מטרות טובות, שפועלים בהתנדבות ללא לאות למען השגת מטרותיהם: שוויון בנטל הביטחוני, איזון ימי חופש הורים-ילדים, עזרה למשפחות מצוקה, דיור נגיש, חינוך חינם, עזרה למשפחות של חיילי מילואים, זכויות העובדים הזרים ועוד ועוד. אין ספק שמדובר במאבקים קריטיים לפרט ולכלל, ותמיד ישנם המונים שיסכימו ויפרגנו, יביעו את עמדתם ויציעו הצעות ייעול. אך כפי ששמעתי מחבריי ואף נוכחתי בעצמי לגלות, כשהיה צורך להתגייסות המונים למען מטרה, השורות התמעטו וההשתתפות הכי אקטיבית הייתה בחתימה על עצומה באינטרנט או ב"לייק" (LIKE) קטן.
ישנם כל-כך הרבה תחומים מהותיים וגורליים שאנשים מוכנים פשוט לשתוק ולהתעלם, להסב מבט ולהכחיש. אם היה מדובר רק בנושאים "רחוקים", ניחא. אולם גם כאשר מדובר בנושאים הנוגעים ישירות לחייהם ולחיי ילדיהם, אנשים מרימים כתף בחוסר-אונים וסופגים וסובלים. אז איך קרה שפתאום ישנה התגייסות המונים סביב גבינה? האם לגמרי איבדנו פרופורציות?
מחאת הקוטג' אכן ברוכה כמחאה דמוקרטית לגיטימית. לעם נמאס - העם מחרים. רק חבל שהתגייסות ההמונים הזו והשימוש התקשורתי בכוחו של ציבור נעשים על קוטג', כאשר לכל-כך הרבה אנשים אין אפילו דירה.

הכותבת היא מורה ומחנכת, אם לארבעה. מרכזת "פורום נשות המילואים", חברה ב"פורום לשוויון בנטל".
תאריך:  17/06/2011   |   עודכן:  17/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל בית צריך קוטג'?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גבינה
תות שדה  |  17/06/11 17:01
2
כל בית צריך שכל!הרבה לפני מחול
קורןנאוה טבריה  |  18/06/11 08:47
3
ליאת - פיספסת...
אחד העם  |  18/06/11 16:05
4
הכותבת כנראה לא הבינה
רונן גולדשטיין  |  18/06/11 17:29
5
נראה שכן הבינה
אפרת  |  18/06/11 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בניגוד לכל קודמיו לתפקיד הצליח שר התקשורת, משה כחלון, לשחות כנגד הזרם ולכופף בדרכו את חברות הסלולר. כמו דון קישוט שנלחם בטחנות הרוח, הוא יצא למאבק בלתי-מתפשר בהן, תחת מכבש כבד של לחצים מצידן, ועם חיזוי של סיכויים קלושים להצלחה בו
אהרון רול
אריאל שרון, אהוד ברק, ציפי לבני ואהוד אולמרט - כולם שיקרו לנו ותיעתעו בנו    שרון בתוכנית ההינתקות; ברק במלחמת לבנון הראשונה; לבני במלחמת לבנון השנייה; ואולמרט במבצע עופרת יצוקה    כה התרגלנו לחיות עם שקרים וחצאי אמיתות, עד שאיננו מסוגלים להסכין עם אמת המוטחת בפנינו מפי רה"מ נתניהו    מדוע אנו מוליכים עצמנו בנפש חפצה לחבל התלייה של עצמנו ואיננו שואלים את השאלות הנכונות?
איתמר לוין
סיכום שבוע בו מתברר שיותר מדי שוטרים לא שומרים על החוק, שפרקליטות בכירות רוקמות מזימה ולא נפגעות, שעורכי דין מפחדים להתלונן על שופט, שעירייה מפרה את החוקים של עצמה, ששירות בתי הסוהר לא יודע מה מתרחש תחת אפו - וגם שסטנלי פישר הפך להיות ישראלי לכל דבר
חנה אייזנמן
הרב גרינברג: "היו שראו בשם ספרו [של בנימין זאב הרצל] 'מדינת היהודים' מעין פתח למגמה המוכרת היום, לצערנו, של ראיית המדינה כמדינת כל אזרחיה בעלת רוב יהודי. אך לא זה שם ספרו של הרצל: הוא העניק לספרו את השם 'המדינה היהודית', כלומר מדינה בעלת צביון יהודי (ביידיש נקרא הספר "דה יידישע מדינה", ובאנגלית The Jewish State)"
הרב משה יהודאי
כלב בן יפונה ויהושע בן נון מזלזלים ביושבי הארץ. הזלזול עבר למנהיגי הציונות, שראו בערבים אבק-אדם. למרות התנאי המפורש בהצהרת בלפור שהקמת הבית הלאומי בארץ ישראל לא תפגע בזכויות יושביה הלא-יהודים - זכויותיהם נפגעו בצורה קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il