X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעמד הביניים הינו ילד הסנדוויץ' של המשפחה הוא אותו ילד שאומרים לו: "אתה לא יכול לעשות את זה עדיין, אין לך עדיין את היכולות, את העצמאות. כשתגדל – תוכל" אך הוא גם אותו ילד שאומרים לו: "אתה לא ילד קטן, אתה לא צריך עזרה. תתמודד לבד! אם לא תעשה, איך תלמד?" אותו ילד נע ונד, מחפש את מקומו, מחפש "להסתדר", ובמדינה כמו שלנו, זה קשה, קשה מאוד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מעמד הביניים הינו הילד סנדוויץ' של המשפחה. הוא אותו ילד שאומרים לו: "אתה לא יכול לעשות את זה עדיין, אין לך עדיין את היכולות, את העצמאות. כשתגדל -תוכל". אך הוא גם אותו ילד שאומרים לו: "אתה לא ילד קטן, אתה לא צריך עזרה. תתמודד לבד! אם לא תעשה, איך תלמד?". ואותו ילד סנדוויץ' נע ונד, מחפש את מקומו, מחפש "להסתדר". ובמדינה כמו שלנו, זה קשה, קשה מאוד.
ההכנסות של ילד הסנדויץ' די סבירות, בגבולות ה"ממוצע", לפעמים פחות, לפעמים יותר. וילד הסנדוויץ' יכול היה להיות מרוצה, כי לרוב אינו רוצה בהכרח להיות עשיר, רק מאושר. אך הבעיה היא שאותן הכנסות "ממוצעות" לא מספיק גבוהות על-מנת להתמודד מול ההוצאות הרבות, ולא מספיק נמוכות על מנת לקבל את עזרת המבוגר האחראי.
הוא לא יכול לקנות דירה ממוצעת במחירי השוק, אך אינו זכאי למענקי משרד השיכון, הוא נקרע תחת תשלומי המעונות הפרטיים, אך לא הצליח להיכנס אף לרשימת ההמתנה לאלו הממשלתיים.
הוא מעביר בהוראת קבע לעירייה אלפי שקלים עבור גנים וצהרונים, מבלי אף לדעת שממש לידו, ישובים רבים מקבלים חינוך חינם, תחת תקנות ממשלתיות סקטוריאליות.
הוא קופץ את ידיו כל פעם שהוא שומע על הארנונה המשתנה בגרף עולה, אך בעירייה אמרו לו שאין לו סיבה להגיש טפסים לבקשת הנחה, אין לו כל סיכוי.
הוא מרכין ראשו מול תלונות הבוס על עוד צו מילואים שהגיע כאשר פרויקט חדש בפתח, אך הוא לא יכול לטעון למצוקה כלכלית שתאפשר לו פטור.
ופעם בשנה הוא נאנח בתסכול, כשהוא מגלה כי עליית שכר הדירה אינה מקבילה לעליית המשכורת והחיסכון לילדים יאלץ לחכות עוד שנה.
וילד הסנדויץ' מסתכל על אחיו הבכור, הראשון לכל דבר, שמשפיל אליו מבט ואומר לו:" גם אני הייתי פעם כמוך, אבל עבדתי והצלחתי. תפסיק להתפנק!"
והוא מסתכל על אחיו הקטן הנצחי, ששולח לו מבט מתריס ואומר: "מה אתה בכלל מתלונן? אתה יודע עם מה אני נאלץ להתמודד? תפסיק להתפנק!"
וילד הסנדויץ' בכלל לא מרגיש מפונק. הוא כלל לא מצפה להרבה, הוא כבר לא חייב לגור במרכז, הוא לא דורש מאכלי גורמה, הוא לא מצפה לקאנטרי קלאב מתחת לבית וילדיו לא חייבים גנים פרטיים.
אך מצד שני, הוא צריך להיות נגיש למקומות תעסוקה המתאימים להכשרה המקצועית שהשקיע בה שנים רבות, הוא מקווה להיות הורה פעיל בשעות בהן ילדיו בבית ולא לבזבזן בנסיעות הלוך ושוב לעבודה, הוא רוצה להיות בסביבה תרבותית בה הוא וילדיו ירגישו בנוח, וכן, הוא רוצה אף ליהנות מהחיים מידי פעם.
ילד הסנדויץ' כן מכיר בחשיבות של שוק חופשי אך הוא לא מבין אם יש כזו תחרות, איך תמיד הלקוח הוא זה שמשלם יותר?
ילד הסנדויץ' כן מאמין במדיניות רווחה ועזרה לאוכלוסיות נזקקות, אך הוא לא מבין מדוע שכאשר הוא נזקק לעזרה, לעולם הוא לא זכאי לה.
ילד הסנדויץ' סוף סוף התעורר, והחל לנסות להביא שינוי כלשהוא, ולמרות שהוא לא יודע כל כך יודע מה לבקש, הוא לא רוצה בכל מיני חברים אינטרסנטים שיבואו לדרוש בשמו.
ובינתיים, נותר לו לשבת באוהל, ליהנות מקיץ חברי, אדרנלין מחאתי, תקווה קטנה לשינוי, והזדהות עמוקה עם שירו של עוזי חיטמן ז"ל: "חוטף קצת מלמעלה חוטף קצת מלמטה, בקיצור חוטף מכל הכיוונים..."

הכותבת חברה בעמותת "הורים עובדים לשינוי" ואם ל-4 ילדים
תאריך:  05/08/2011   |   עודכן:  05/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעמד הסנדוויץ'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני הילד...
סנדוויץ  |  7/08/11 03:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אם יש בכלל מכנה משותף בין השניים, הרי הוא זלזול בכבוד האדם, בין אם מדובר בישראלי המפגין ובין אם מדובר במנהיג המצרי המודח, חוסני מובארק, שהובא למשפט בצורה מבישה ומעוררת שאט נפש    מעבר לכך, שניהם שייכים לענייני היום, וככה אני מתייחס אליהם
רפי לאופרט
מנהיגות המחאה התל אביבית בדרך להוכיח לעם שהנושא המרכזי שלה אינו פתרון בעיות הכלכלה והחברה, אלא הדחת ביבי והחלפת השלטון במשטר סוציאליסטי אליטיסטי של מי ששלטו במדינה לפני 1977, והביאו עליה את אסונות יום הכיפורים, מלחמות לבנון והאינתיפדה    זהירות!
יהודה דרורי
על המדינה ליצור מערכת של ביטוח חינוכי משלים - ביטוח שיכסה את התשלומים השנתיים הנדרשים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים    הביטוח הזה יוכל להמשיך ולכסות שכר הלימוד בן 3 שנים של חינוך אקדמי או מקצועי-גבוה
ד"ר מיכאל וולפה
בנימין נתניהו הוא אוהב הארץ, גיבור ישראל, איש אמיץ, כריזמאטי, מנהיג שנבחר באורח דמוקרטי    האם יוכיח פרגמאטיות ויודה שטעה במדיניות ההפרטה אותה הוליך במשך שנים? האם יצטרף ביבי אל בגין ואל בן-גוריון כאחד מן המנהיגים הישראלים הפרגמאטיים, כבֵּית השלישי בשלושת הבֵּיתים הגדולים של מנהיגי ישראל?
ציפי לידר
מה בין חומש במדבר לחומש דברים? על דיבור ומסעות והמנהיגות שביניהם    מיהו מנהיג?    פני הדור כפני הכלב?    תוכנית חוֹמש - לא מה שחשבתם    וגם על אֵיכָה וחזון: בין צדק לצדקה    עם הפנים לשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il