X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב, באופן מתוזמן, קיימת מתקפה רבתי על היהודים החרדים. כאילו שבין החילונים אין אנשים שלא משרתים בצבא ואין אנשים שחיים על חשבון הכלל. קיים חוסר הבנה של חשיבות החרדים באוכלוסיה, כגרעין שמשמר את העם היהודי לאורך הדורות, וחבל
▪  ▪  ▪
החרדים - לא נזק. תועלת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
הרוב היהודי - מהחרדי
העובדה שיש רוב יהודי במדינת ישראל לא נשענת על הרווקה החילונית שמביאה ילד בגיל 45 מבנק הזרע, אלא על אנשים שמקריבים את עצמם ועושים חמישה, שבעה ועשרה ילדים. אם לא היו חרדים, היו במדינת ישראל 30%-40% בני מיעוטים. ואז היינו הופכים להיות מדינת כל אזרחיה

אם נשווה את העם היהודי לעץ. מי הם שורשי העץ? מה הגזע שלו? ומי העלים הנושרים ממנו? מי הפרחים היפים שמחזיקים מעמד מספר שבועות ונובלים עד העונה הבאה?
באנלוגיה בין העם היהודי לעץ, אזי החרדים הם הגזע והשורשים שלו, והחילונים הם העלים והפרחים. החילונים "מתקדמים" יותר, "נאורים" יותר, מושכים תשומת לב, אבל הם נשארים זמן קצר בלבד. חלקם הגדול נושר מהעם היהודי, בין אם בנישואי תערובת, בהתבוללות בחו"ל, ברווקות נצחית או סתם באובדן של דרך ושל כיוון.
לעומת זאת, החרדים הם הגזע והשורשים של העם היהודי. נכון, הגזע לא ממש יפה לעין והשורשים טמונים בחשכת האדמה, אבל הם מחזיקים אלפי שנים, עומדים ברוחות ובסערות והם הנותנים את התשתית והתנאים לפרחים לפרוח.
החילונים הם תולדה של החרדים ולא להפך. אם החברה היהודית הייתה מורכבת מחילונים בלבד, החברה היהודית הייתה נכחדת מזמן.
בזכות החרדים
אסור להתעלם מהעובדה שהחרדים הם חלק חשוב מאיתנו ומהווים סלע קיומנו במספר נושאים:
  • שמירה על הבסיס היהודי של מדינת ישראל. החילונים קוראים לזה "כפייה דתית", אבל אם הכל היה פתוח בשבת, היינו גם צריכים לעבוד יותר בשבת. החנות לא נפתחת לבד ולאוטובוס אין נהג אוטומטי. בזכות החרדים יש לנו יום חופש אמיתי. כך שלפעמים טוב שיש "כפייה דתית".
  • הריבוי הטבעי של החרדים מאפשר לנו להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. העובדה שיש רוב יהודי במדינת ישראל לא נשענת על הרווקה החילונית שמביאה ילד בגיל 45 מבנק הזרע, אלא על אנשים שמקריבים את עצמם ועושים חמישה, שבעה ועשרה ילדים. אם לא היו חרדים, היו במדינת ישראל 30%-40% בני מיעוטים. ואז היינו הופכים להיות מדינת כל אזרחיה, מכיוון שאינך יכול לכפות מדינה יהודית כשהמיעוט המוסלמי במדינה הוא כל-כך גדול.
  • בזמן כתיבת מאמר זה אני בניו-יורק. חלקם הגדול של החילונים מתבולל. אבל החרדים לא. היכולת להישאר יהודי בסביבה לא יהודית טמונה באחת משתיים - או בשנאת הסביבה ההופכת את היהודים למקשה אחת או במסגרת שהדת מקנה. ומאחר שאמריקה פתוחה ליהודים, רק מסגרת דתית ברורה ונוקשה מאפשרת ליהודים בגולה לשרוד.
היתרונות ולא החסרונות
אין אני תומך בחלק מן המנהגים ובטח שלא באפליית נשים. אבל אם זו דרכם, צריך לאפשר להם. מדוע לא קמה צעקה על העובדה שבנגב יש גברים שנשואים למספר נשים? מדוע לא קמה זעקה על רציחות על-רקע כבוד המשפחה? בכל הטיפול ב"הדרת נשים" יש הרבה צביעות, מהולה בפוליטיקה זולה ואולי גם באוטו-אנטישמיות. יהודים ששונאים את היהדות ואת בני עמם.
החוזק של העם היהודי טמון ברב-גוניות שלו. בעצם העובדה שיש בו מגוון רחב של אמונות ושל דעות. שיש מי שמשמר את האמונה ועושה ילדים רבים שיהיו דור המשך ושיש מי שמתפתח בתחומים שונים ומאפשר לחברה לשגשג מבחינה כלכלית, חברתית ותרבותית. ונכון, גם נושא על כתפיו את האחר. כדאי לראות גם את היתרונות של מצב זה ולא רק את חסרונותיו.

תאריך:  02/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העץ והפרחים. החרדים והחילונים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אכן דברי אמת כותב המחבר ל"ת
ראיה רב-דורית  |  2/01/12 15:52
2
סוף סוף קול שפוי ל"ת
אבי ר  |  3/01/12 09:10
3
חשבונך שגוי. דעתך בלתי מבוססת.
אהוד פרלסמן  |  3/01/12 11:24
 
- החילונים חיים על חשבון המדינה
מרדכי הצדיק  |  3/01/12 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברנע
בסוגייה האם יש לשים את ההלכה מעל חוקי המדינה ופקודות הצבא, למצער המציאות מכריחה אותנו, יראי השמיים, להיות אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים וכו' לעתים על חשבון ההלכה. אבל עלינו להיות מוכוונים לעתיד אחר, בו המדינה תשודרג למעמד של ממלכה
משה ניסנבוים
ההפגנה בכיכר השבת, בה נכחו ילדים עם ידיים מורמות בכניעה כשטלאי צהוב תלוי על בגדם, לא גורמת רק לזילות חמורה בפשע השואה שאירע לפני 70 שנה, אלא מהווה חציית קו אדום
יואב לוי
אז נכון שעל פניו נראה שיש שיפור בהסכם עם כיל והמדינה תקבל יותר כסף. זה משול להודעות הדרמטיות כאשר בשנה מסוימת ישנה ירידה במספר התאונות הקטלניות בדרכים. האם זה הופך את התוצאה לטובה יותר? מה עם חיי אדם והנזק הסביבתי?
שלום בן דור
ליקויי למידה מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: דיסלקציה (ליקויי קריאה), דיסגרפיה (ליקויי כתיבה), דיסקלקוליה (ליקויי חשבון). ישנם ליקויי למידה נוספים. יש לבחון באיזה תחום נמצא הקושי ולטפל בכך בהתאם
בעז מלט
מה עומד מאחרי הקמפיין התקשורתי? אנו עדים לאחרונה להתנהלות תקשורת מתואמת ומתוכננת, החפצה להכפיש זרמים השונים מאורחות מנהיגי התקשורת, אין כאן בניית גשרים בחברה, אין כאן ניסיון ליצור מכנה משותף, זו התנהלות מאוד זולה לחפש עילה לעלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il