X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
'הרוח החיה' מתעד את חיה ביילסקי את חייה ומסריה, כפרטיזנית בגדוד האחים ביילסקי. סיפור חייה הוא סיפורה של משפחת ביילסקי והאחים טוביה, עשהאל, זוס ואהרן ביילסקי אשר בנו יחידה פרטיזנית לוחמת, שבסוף 1942 כבר היו בה 200 בני אדם
▪  ▪  ▪
סיפורה של משפחת ביילסקי

'הרוח החיה' הוא שמו של ספר מופת נדיר ואדיר, בו מתעדת לנו חיה ביילסקי את חייה ומסריה, כפרטיזנית בגדוד האחים ביילסקי. חיה הייתה אשתו של עשהאל ביילסקי עד נפילתו במלחמת העולם השנייה בשורות הצבא האדום, שעלתה לארץ ישראל עם בתה עשהאלה ובנתה משפחה ועשייה ציבורית נדירה.
סיפור חייה הוא סיפורה של משפחת ביילסקי והאחים טוביה, עשהאל, זוס ואהרן ביילסקי. הם בנו יחידה פרטיזנית לוחמת, שבסוף 1942 כבר היו בה 200 בני אדם. האחים ביילסקי החליטו לקבל כל יהודי ויהודייה שיגיעו אליהם ונשאו בעול הצלתם והחזקתם של מאות בני אדם לא חמושים. הביילסקים הקימו קהילה יהודית ניידת ביער ובתוכה פרטיזניות רבות, כשהמטרה הייתה לחימה לשם התגוננות והצלה. עד אמצע 1943 הסתכם מספרם של היהודים ביחידה ב-700 נפש. הם הותקפו פעם אחר פעם על-ידי הגרמנים, איבדו מאנשיהם וטוביה איבד באחת מהמתקפות את אשתו סוניה. בחירוף נפש הגנו וחסו הביילסקים על היהודים שנאספו למחנה שלהם, עד שבתחילת קיץ 1944 כלל מחנה ביילסקי כ-1230 נפש ובהם כ-400 נשים ו-120 ילדים. במשך כל תקופת קיומה, איבדה היחידה 62 בני אדם.
חיה ביילסקי בספרה העולה על כל דמיון, מעבירה לנו מסר שנוצר ונוצק בתוכה בכור ההיתוך של השואה והגבורה, ואלו מילותיה: "הייתכן שפרחח אחד, בן השכנים שלנו, יבזה ככה נערה יהודייה? באותו רגע גמלה בליבי ההחלטה: אותי לא ישפילו".
חוץ מהגרמנים, הסכנה ליהודים נשקפה גם מפרטיזנים רוסים אנטישמים שהרגו יהודים ללא הרף, ומכפריים חמסנים ומלשינים ששדדו מכל הבא ליד חבילות ורכוש יהודי. וכי מהו בשבילם להרוג עוד עוד יהודי או יהודייה אחת, שבעיקר פחדה מאונס?! ואכן שני אחיה וגיסה נהרגו מידי שונאי ישראל. הפרטיזנים הרוסים הרגו כל אדם ששוטט ביער, ללא נקיפות מצפון. תמיד הייתה להם סיבה טובה להרוג יהודים אומללים, שנחשבו בעיניהם בורגנים וקפיטליסטים ומיותרים. יהודים רבים היו נשארים בחיים, צעירים רבים שיצאו מן הגטאות היו שורדים, אלמלא הפרטיזנים הרוסים האנטישמים שידיהם היו מגואלות בדם יהודים. הפרטיזנים הרוסים שבכל זאת הייתה להם אוזן קשבת היו בעיקר ילידי מזרח רוסיה שלא הכירו יהודים, או שהיו בעברם שבויי מלחמה. עם אלה האחרונים כרתו הביילסקים ברית לוחמים.
אמנם היו גויים יחידי סגולה שסיכנו את חייהם למען היהודים. הגויים האלה זכרו את היחסים האישיים הטובים שהיו להם עם היהודים. הם זכרו את החסדים שעשו היהודים עימהם בשנים הרבות שקדמו למלחמה. בזכות היהודים לא רעבו הגויים ללחם, ועובדה זו נחקקה עמוק עמוק בזיכרונם. יהודים הצליחו לשרוד ולהימלט מבורות ההרג או מהגטו בזכות איכרים טובי לב. לב טוב התגלה כעיקר העיקרים בחיים.
הביילסקים יזמו פעולות נוספות על תקיפת גרמנים - נקמה בשוטרים המקומיים שהשתתפו בשחיטת יהודים ושיתפו פעולה עם הנאצים. המטרה הייתה לטהר את השטח מכל המלשינים ולהעניש את כל ראשי הכפרים ששירתו את הגרמנים. אנשינו חיסלו משתפי פעולה עם האויב ואת כל משפחתם והשמידו את כל רכושם. היה ברור לנו שככה ייעשה לכל משתפי הפעולה עם האויב. דם יהודי לא יהיה הפקר. חשוב היה לביילסקים שמשפחה שמסגירה ופוגעת ביהודים תקבל את עונשה מיד. רק כך נוכל למנוע אסונות בעתיד. כך הביילסקים הצילו חיים יהודיים. חשוב היה ללוחמים שלנו שהגויים יבינו היטב שאין להסגיר יהודים, שאין מחילה וסליחה למשתפי פעולה ולרוצחי יהודים.
ואכן היו יהודים ששירתו את האויבים ועזרו להם במלחמה. הצבא הגרמני הכשיר את האנשים האלה לעבוד למענו, לבלוש אחר אחיהם היהודים ולהעביר את המידע אליהם. כל אלה ועוד עברות אחרות של יהודים שמעלו באמון וכאלה שנעשו בוגדים כנגד אחיהם היהודים, הביאו בעקבותיהם פסק דין מוות.
הילדים במחנה ביילסקי היו התקווה של כולם, השרידים שנשארו לנו מאלפי ילדים רכים. רוב הפרטיזנים הרגישו שלהציל ילד יהודי אחד מציפורני הנאצים חשוב עשרות מונים מלצאת למארב או לפוצץ רכבת. זו הייתה הפעולה הקדושה והחשובה ביותר שלנו.

תאריך:  18/04/2013   |   עודכן:  18/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ספר מופת נדיר ואדיר"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מפעים את הלב.טוב עשית כאשר
פלא יועץ  |  19/04/13 14:45
2
לאסור את הספר, יש בו הסתה
ב_שמואל  |  19/04/13 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
מחלקה ראשונה
משרד המשפטים מציע שהסיוע המשפטי יינתן בחינם לניצולים כדי שיוכלו למצות את זכויותיהם לפי חוק נכי רדיפות הנאצים וחוק הטבות לניצולי שואה
חיים שטנגר
שינוי ספרי הלימוד והדגשת היותה של השואה נסיון השמדה המוני של עם-ישראל, תוך הצמדת הקיום היומיומי העכשווי בישראל אל מול סכנת שואה אפשרית בעתיד, יצרו קונצנזוס לאומי לנושא השואה שאינו, לצערי, מנת נחלתם הרגשית וההזדהותית של כל תושבי ישראל
ד"ר רון בריימן
במקביל לשינון תולדות הפתרון הסופי, ישראל הרשמית מדקלמת את "פתרון" שתי המדינות. במקביל לאמירות על כך שאילו אז הייתה מדינה יהודית בארץ ישראל ממדי השואה היו קטנים בהרבה, ישראל הרשמית זוממת להסגיר את לב ארץ ישראל למכחיש השואה ומרעיו
אמיליו פלוס
עמוס גורן
מלחמתם של החיילים היהודיים נגד גרמניה הנאצית היא השיא של הצבאיות היהודית מחוץ לישראל. אם ועדת השרים לסמלים ולטקסים תהפוך את יום הניצחון על גרמניה הנאצית ליום משמעותי באמת בחיים הציבוריים בישראל, יהיה לדבר גם ערך פוליטי, גם ערך תרבותי וגם ערך חינוכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il