X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על יהודי לזכור שהוא משתייך לעם הנצח שאינו פוחד מדרך ארוכה, גם אם היא קשה ולא נעימה. זאת משום שבחירה נכונה ונכוחה היא כמו אלומת אור הבוקעת ומאירה, ובעיקר "מגרשת את החושך"
▪  ▪  ▪

"בפרשה הנוכחית, פרשת 'ראה', הקב"ה קורא לנו לבחון שוב את רצונותינו ולשאוף אל 'הברכה' ולא אל 'הקללה'. כלומר: לבחור תמיד בטוב, גם אם זה (לפעמים) קשה וגם אם בתוכנו ובסביבתנו החיצונית ישנם קולות הפוכים, מפתים ומבלבלים". במשפט חשוב זה ידידי המלומד, מר ניר אביעד הי"ו, סיים את מאמרו מאשתקד על פרשת השבוע. ואכן, חיזוק לזה ניתן לראות בדבריו של ריש לקיש (היה ראש כנופיית בריונים ועבריינים שעשה תשובה ונעשה לאחד מגדולי אמוראי ארץ ישראל במחצית השנייה של המאה השלישית לספירה): "הבא להיטהר, מסייעין בידו", קרי: אדם שעושה את הצעד הראשון ובוחר בדרך חיים אמיתית ונכונה, מובטח לו שמן השמיים יסייעוהו בהצלחת תהליך הבחירה.
וגם אמנה - פרשתנו, פרשת "ראה", המשופעת בנ"ה מצוות ובמגוון נושאים חשובים, פותחת בהעמדת יסוד 'הברכה' מול יסוד 'הקללה', כדכתיב: "ראה, אנוכי נותן לפניכם היום, ברכה וקללה...". זכות זו של בחירה בין הברכה המביאה עימה ובכנפיה: חיים, חיוב, שכר ותגמול טוב וכו' ובין הקללה המביאה עימה ובכנפיה: מוות, שלילה, פורענות ועונש וכו', ניתנה אך ורק לברואי ויצורי אנוש ולא לברואים ויצורים בהמיים, בבחינת: "ומותר האדם מן הבהמה". והגם שזכות זו נאמרה בלשון רבים: "נותן לפניכם", יש להדגיש שמילת הציווי לאדם, "ראה", נאמרה בלשון יחיד. כלומר: הפנייה היא לפרטי, ליחיד כחלק מן הכלל.
התורה מעמידה לפני האדם שתי אלטרנטיבות בלבד: ברכה וקללה. חיוב ושלילה. בחירתו החופשית של האדם על-פי אלו המקראות היא מוגבלת שהרי לא ניתנה לו חלופה נוספת. זאת ועוד. מפסוקי הפרשה לא ניתן לקבוע במפורש מה אמורה להיות ה"בחירה" הטובה ונכונה. ברם, "המעגל נסגר" בהמשך הספר, בפרשת "נצבים". שם יש את השלמת הרעיון באופן חד-משמעי ובעיקר, באופן הכי כדאי לאדם, והוא: "ובחרת בחיים". קרי: כדאי לו לאדם לבחור באפשרות הברכה וגם אם ממבט ראשוני ולא מעמיק, יכול הוא לראות, כביכול, סתירה בין "זכות הבחירה" ובין הקביעה "ובחרת בחיים". משום, שהתורה מבטיחה שהוא יצא נשכר ומורווח עקב בחירתו הנכונה.
"ובחרת בחיים"! זוהי הוראה כדאית אשר שכרה בצידה, בכל זמן ובכל אתר. במיוחד בסיומו של חודש אב (שעליו דרשו: אלול בדרך) ובפתחו של חודש אלול, חודש הכנה, חיפוש דרך וחשבון נפש, פשפוש במעשים ותיקון. חודש של רחמים וסליחות. גם אם הכלל של "כל עוד הנר דולק, ניתן לתקן" תקף בכל השנה, הרי בימים אלה הוא חשוב ורצוי שבעתיים כפי שתורת החסידות מלמדת: בחודש זה המלך (=הקב"ה) יוצא מ"ארמונו" כדי לסייר ולבקר את "נתיניו" וממילא קרוב הוא אליהם ביותר. הרה"צ, ר' מאיר רוזנבוים (האדמו"ר הנוכחי של חסידות פרמישלאן אשר מתחם מוסדותיה ומשרדיה נמצא בשכונת קריית הרצוג, בני ברק), נוהג בכל שבת פרשת "ראה" להסביר בדרך מדרשית את צמד המילים: "ראה, אנוכי", כדלקמן: "ראה", מלשון ראי, מראה. "אנוכי", מלשון: אנוכיות, כל אדם בפני עצמו. כלומר: בימים אלה כל אדם יסתכל היטב במראה, בראי ו"יראה" כיצד ה"אנוכי" שלו פועל. מצא עצמו מתוקן - ימשיך ויתחזק. מצא עצמו מקולקל - יתקן וימשיך ויתחזק.
הבחירה בחיים זהו תהליך. זה לא בא ביום אחד. הבחירה בחיים היא קבלת החלטה אשר מובילה את כל המעשים מכאן ואליו ועד להשגת המטרה והיעד. בתוך התהליך הלזה האדם יכול לעבור קשיים, עליות, מורדות, נפילות והצלחות כאחד. אבל, עצם הבחירה בחיים נותנת לו את הכוח להמשיך גם אם הדרך פעמים מורכבת ואינה פשוטה. על האדם היהודי לזכור שהוא משתייך לעם הנצח שאינו פוחד מדרך ארוכה גם אם היא קשה ולא נעימה. זאת משום שבחירה נכונה ונכוחה היא כמו אלומת אור הבוקעת ומאירה ובעיקר "מגרשת את החושך" וכמו כוכב המנצנץ ומנתב את הדרך והן משום שה' חפץ בקרבתו ובתשובתו של האדם.

תאריך:  02/08/2013   |   עודכן:  02/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אם הקב"ה אינו רוצה שניכנע, מדוע הוא מזמן לנו כאלה לחצים? ובכן, לזה הוא מצפה מאתנו: לֹא תִשְׁמַע, אֶל-דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא, אוֹ אֶל-חוֹלֵם הַחֲלוֹם, הַהוּא... הוא מצפה מאתנו שנדבק בהוראות התורה הקדושה ולא ניכנע ללחצים משום סוג
ראובן לייב
את השגיאות הנפוצות בשפה העברית כבר לא דואגים לתקן מי שאמורים לעשות זאת. זה בדיוק מה שקורה כששדרים ועורכים נותנים להן דרור באמצעי התקשורת
איתמר לוין
עם חידוש המו"מ בין ישראל לפלשתינים, הנה כמה עובדות היסטוריות שאינן שנויות במחלוקת - אך יש רבים המעדיפים להתעלם מהן. וכמו תמיד, חשוב מאוד ללמוד את לקחי ההיסטוריה כדי שלא נאלץ לשוב ולחיות אותה
אלי אלון
יש שעות בהן אוטובוסים של חברת דן בקו 70 בכיוון תל השומר-תל אביב מגיעים עד רכבת "מרכז" (ארלוזורוב) בלבד במקום עד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב כבדרך כלל. הדבר יוצר לעיתים בלבול בקרב נוסעים ומטעה אותם. גם אם אין כוונת זדון בעניין התוצאה הסופית הנגרמת - הטעיה ובלבול של נוסעים - ראוי אפוא וגם ניתן למנוע זאת
צבי גיל
הם בסך הכול "גילו" את אופי האדם. הוא אוהב... את עצמו    בתקשורת המונים כמו ה"פייסבוק" הדמות שלנו היא "על הפנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il