X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
קטע מתוך ספר אשר אני נמצא בעיצומו ואשר כתיבתו תושלם תוך חודשיים שלושה, במשוער. מתאר שיח לוחמים עם חללי החווה הסינית בממלכת אטופיה
▪  ▪  ▪
[צילום: רון אילן/לע"מ]

עתה התחלנו מסע נוסף - מסע חבירה אל הגדוד שלנו.
את המסע הזה קטע קול יללות סירנות טורדני שלא פסק לרגע. המולת אנשים - כנראה מחיל הרפואה , אם כי לתדהמתי לא לבשו מדים כי אם חלוקים לבנים - טחנה לי את המוח וניגשתי לחלון חדרי להשקיטם.
איך שפתחתי את חלון החדר אחז בי בעוצמה שובל של אור לבן וזוהר ושלף אותי מהחדר , תוך החזרתי לשקט ולשלווה שהייתי שרוי בהם בתחילת נערב...מייד לאחר שליפתי מהחדר , לאחר שהסדרתי את קצב הדופק שלי שעלה פלאים הניח אותי שובל האור הלבן , הזוהר והמוזר הזה במרכזו של אולם אירועים בוהק בלובנו.
עשרות הצעירים לובשי המדים שנכחו במקום ונראה כי צנחתי עליהם בעיצומו של טקס כלשהו שקיימו הפסיקו בבת את פעילותם ובחנו אותי בתדהמה. הם מביטים עלי כשסימן שאלה גדול על פניהם ולא מבינים מאיזה עולם הנחיתו אותי עליהם...ואני סוקר אותם אחד אחד ולפתע נוכח לדעת כי הפרצופים מוכרים וכי הלוחמים מוכרים לי היטב...מייד חדרה לתודעתי התובנה כי נקלעתי אל חבורת לוחמי החווה הסינית , אשר לא מכבר בחדרי בביתי עלעלתי בקורותיהם באתר יזכור של צה"ל.
פורום לוחמי החווה שפרשו ממקומנו בארץ בעת קרבות החווה
זיהיתי בין הלוחמים את מ"פ הצנחנים יקי (יעקב) לוי והחלטתי לשבור באמצעותו את הקרח. "יקי " - פניתי אליו. "שמי הרשקוביץ מיכאל ואני אחד מלוחמי השריון של כוח הטנקים שנשלח לחלץ אתכם מהחווה .הייתי עסוק עכשיו בערב יום כיפור בעיון קצר על מאורעות הקרב ההוא בחווה ולפתע מצאתי את עצמי פה , ביחד איתכם".
ציבור הלוחמים באולם הסתכל עלי בתדהמה , אם כי חלק מהם התאושש מהר מכניסתי הבלתי צפויה אל חייהם וברך אותי בברכת ברוך הבא.
יקי עצמו הסתכל אלי בחיוך. "אתה בטוח שאתה אחד מאלה שהגיע לחלץ אותנו בחווה...בגילך המופלג . וואללה אין בושה לצה"ל ואין כבוד אם הוא מגייס אנשים מבוגרים כמוך לשימות חילוץ התאבדויות, כפי שנשלחת אליהם...על כל פנים , ברוך הבא אלינו, ידידי מיכאל. אני בטוח שהיית מת להיראות כמונו אחרי 40 שנה!".
" אכן, הייתי מת". עניתי לו והרגשתי שכאן שברנו את הקרח ורגע המבוכה הראשונה של התפרצותי הפתאומית אליהם חלפו כלא היו.
"חברים" - פניתי אל הנוכחים ." לאחר שהצגתי את עצמי בפניכם , אשמח אם כל אחד יציג את עצמו בשמו ובחייל אליו הוא משתייך".
"בשמחה" אמר יקי. "מרט, באחוות שריונאים נתחיל ממך".
מרט יבאר - שריונאי
חיים אשכנזי - צנחן
דורנשטראוך ,ישראל משה - צנחן
יפת משה - צנחן
מודריק יגאל -צנחן
צורף, יאיר -צנחן
יצחק רוזנשטרייך - צנחן
סוסאן-שושן יצחק - צנחן
מילס שלמה צנחן
שאול מילר - צנחן
יחיאל בימן - צנחן
נחום ברק - צנחן
יעקב חכים - צנחן
כחלון משה צנחן
אינדיג דוד צנחן
סלמן זאב צנחן
נאור (הולדנגרבר) יוסף - צנחן
סגן אלוף יזהר ישי (יבזורי) - שריון
יחזקאל שהם - צנחן
שוסהיים יואל - צנחן
ד"ר עודד בן דרור - רופא בשריון
להב (קמינקובסקי) אליהו - צנחן
יונה אליהו - צנחן
חגאי גיורא - צנחן
עוזרי משה - צנחן
כהן שלום - צנחן
יהודה אריה חן ציון - שריון
שעובי גבריאל - צנחן
ציון סבג - חובש קרבי, צנחן
שחר (שוורץ) חיים - צנחן
גבריהו ראובן - צנחן
יחני יעקב - צנחן
פאוסטר משה - צנחן
ויסהוף רוני - צנחן
אהרן מרגל - צנחן
דבש יעקב - צנחן
ויס מאיר - צנחן
אברהם אלברט אוחיון - צנחן
יוסף מרדכי - צנחן
גרדין זאב - צנחן
שלום רוזנפלד - שריון
גדעון דבורצקי - שריונאי
" אתה רואה", פנה אלי יקי. התחיל את ההיכרות איתך שריונאי וסיים אותה שריונאי, גדעון. בוא ותצטרף אלינו לחגיגת יום ההולדת המסורתית שלנו ".
תמהתי למשמעות האמירה ושאלתי את יקי למה כוונתו "חגיגת יום הולדת". וכאן פתח והסביר יקי כי מאז עלייתם השמימה נוהגים הלוחמים בוגרי חווה הסינית להתכנס מדי שנה בערב יום כיפור ולחגוג חגיגת יום הולדת לכולם , תוך העלאת זיכרונות מהקרב הארור ההוא ועידכון החברים על הקורה והמתחדש במשפחותיהם וכן בקרב חבריהם הלוחמים שהשאירו מאחוריהם להתמודדות בהמשך המלחמה וכן בחיים האזרחיים שיצאו אליהם לאחר המלחמה.
הודעתו של יקי אודות הטקס הגיגי אותו עורכים החברים מדי שנה סקרנה אותי מאד - בייחוד הערתו על הנוהג לדווח על החדשות הקורות במשפחותיהם ואצל חבריהם הלוחמים שהושארו מאחור ומייד שאלתי אותו אם יוכל להתפנות אלי , על-מנת להבהיר את דבריו ועל-מנת לעדכן אותי על קורותיהם מאז שסיימו השתתפותם במלחמה.
יקי נענה בשמחה לבקשתי, אולם ביקש לעשות זאת למחרת בבוקר במועדון הלוחמים השכונתי וביקש ממני להישאר במקום עד לסיומו של הערב , אשר הסתבר לי בדיעבד כי הגעתי , כמעט בסיומו...
נכחתי במקום עוד כמחצית השעה ולקראת חצות עזבנו כולנו את המקום , כאשר מרגל , קצין הצנחנים לקח על עצמו לשכן אותי בשכונת הלוחמים בבית משלי , כשהוא לא שוכח לקבוע עם יקי פגישה משולשת- יקי הוא ואנוכי - למחרת ב-1000 בבוקר במועדון הלוחמים המקומי.
מרגל ליווה אותי לביתי. בית צנוע אשר כלל חדר שינה וחדר אורחים וכן מטבח מאובזר כדבעי. הדבר שהדהים אותי עם הגיעי לבית , הייתה העובדה שעל דלת הכניס לבית הייתה ממוסגרת הדסקית הצבאית שלי עם הפרטים האישיים שלי - מיכאל הרשקוביץ מספר אישי 2113321 - רק חסר תאריך גיוסי , הרהרתי בליבי.
נפרדתי לשלום ממרגל, תוך ציון העובדה בפניו כי אני מתרגש מאד ומייחל בקוצר רוח לפגישה המשולשת מחר בינינו.

תאריך:  01/09/2013   |   עודכן:  01/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
חיים משגב
רומן בפרקים: עורכי דין, שופטים ושוטרים - וראש ממשלה אחד
עפר דרורי
בן דוד עוסק בעיקר בבני אדם, ביחסים של החייל (במידה רבה הוא עצמו) עם סביבתו וגם עם עצמו. מישקה הצעיר עוסק בפילוסופיה כמו גם בן דמותו המבוגר, עסוק ביחסים עם המין השני ומנסה לחפש את עצמו לאחר הצבא
עפר דרורי
הספר מביא את סיפורה של חטיבת גולני ובעיקר את סיפורם של חייליה בשמם תוך ציטוט מדבריהם על אירועי הקרבות הקשים. בספר תיאור מפורט של האירועים במוצב החרמון עצמו ביומיים הראשונים למלחמה וכן סיפורם של חיילי צה"ל מהיחידות השונות במוצב שנפלו שבויים בידי הסורים והובלו לדמשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il