X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"לחם הפנים" נחשב ל"אחד מעשרים וארבע מתנות כהונה" את הביטוי "לחם הפנים" תירגם יונתן בן עוזיאל כ"לחמא גוואה" ("הלחם הפנימי") ובכך יש מעין ציון טכני למיקומו של ה"לחם" בהיכל פנימה בדיוק כמו "מזבח הזהב" שאחד מכינוייו היה "המזבח הפנימי"
▪  ▪  ▪
מצוות עשה מדאורייתא [צילום: פלאש 90]

פרשת השבוע, פרשת "פקודי", הנקראת בשנה הזו כפרשה נפרדת היות ששנת תשע"ד נחשבת כ"שנה מעוברת", חותמת את חומש "שמות" ומסיימת למעשה את חמש הפרשיות האחרונות של החומש שעסקו בעיקר בבניית המשכן וכליו. מספר פסוקיה הוא צ"ב [וסימנך: "אל אדון על כל המעשים"] ואין בה כלל שום איזכור מצוותי.
אחד מן הכלים הידועים היה "השולחן" שעליו היו הכוהנים מניחים את "לחם הפנים" או בשמותיו הנוספים "לחם התמיד" [פעם אחת בלבד במקרא, במדבר ד', ז'] ו"לחם המערכת" [שלוש פעמים במקרא: נחמיה י', ל"ד, דה"א ט', ל"ב וכ"ג, כ"ט].
וזאת למודעי: שלושת השמות הללו הם כינויים שונים ל-12 חלות הלחם העשויות סולת שהיו מונחות בשתי מערכות על השולחן במשכן כמו גם בשני בתי המקדש שחרבו, להוותנו הגדולה. הן היו נאפות בערב שבת קודש ונשארות עד ליום השבת הבא אחריו. או אז, חלקן היה נאכל על-ידי משמרת הכהונה אשר התחלפה באותה השבת וחלקן היו ניתנות לכוהן הגדול, וכך חוזר חלילה.
יש לציין ולהדגיש, שהכנת ועשיית חלות הלחם הללו, היא מצוות עשה מדאורייתא כפי שמורה תורתנו הקדושה [שמות כ"ה, ל']: "ונתת על השולחן לחם פנים, לפני תמיד" ואכילתן הייתה בקדושה ובטהרה. עשייתן הייתה ללא כל דבר שמחמץ ומשום כך היו החלות בעלות כושר טריות גבוה. אשר על כן, רק נחתומים (=אופים) אומנים היו ממונים על הכנתן, עשייתן ואפייתן. על עבודתם החשובה היו הנחתומים מקבלים שכר גבוה שמומן מתרומות הציבור.
"לחם הפנים" נחשב ל"אחד מעשרים וארבע מתנות כהונה". את הביטוי "לחם הפנים" תירגם יונתן בן עוזיאל כ"לחמא גוואה" (="הלחם הפנימי") ובכך יש מעין ציון טכני למיקומו של ה"לחם" בהיכל פנימה בדיוק כמו "מזבח הזהב" שאחד מכינוייו היה "המזבח הפנימי". הרשב"ם פירש ש"לחם הפנים" נקרא כך משום היותו "לחם נאה, לחם הראוי (להינתן) לפני שרים".
הבה נישא תפילה לבורא עולם שיחיש את ביאת משיח צדקנו וייבנה בית מקדשנו, הבית השלישי והאחרון, בעגלא ובזמן קריב. ושם, נזכה להקריב קרבנות תודה וכפרה, כמו גם הכנת ואפיית "לחם הפנים". פנים, תרתי משמע: פנים להקב"ה ופנים לשאר אחינו בית ישראל. מי ייתן ובשל כך, נזכה "לפנים" המאירות של הקב"ה על כלל בית ישראל: בחן, בחסד, ברחמים ובשלום, אמן.

תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
החרמת המוצרים הישראלים מתוצרת ההתנחלויות הזכירה להיסטוריון גד נחשון את החרם הערבי הטוטאלי, במשך שנים ארוכות, על כל מה שהדיף ריח ישראלי. עברנו את פרעה? נעבור גם את זה!
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המדד לא ריאלי    מי היא שיאנית הגירושים?    פצצת הפשע המתקתקת    מדוע התעלמו הרשויות מהתסמינים הפסיכופטיים של אלי גור?    ולקינוח אין דבר העומד בפני הרצון
איתמר לוין
בכירי המשטרה מדברים גבוהה-גבוהה על מאבק בפשיעה החמורה, וזו ממשיכה להרים ראש. הם מבטיחים להגביר את הביטחון האישי, וזה ממשיך להידרדר. זה מה שקורה כאשר מדברים במקום לעשות
יהודה דרורי
יש לאמץ את הסיסמה הקובעת כי: "אין זכויות בלי חובות לאזרח" ולכן יהיה על המדינה לתקן את סעיף העונשים בחוק שירות לאומי ולהכריז כי מי שאינו מתייצב מאבד חלק משלל זכויותיו כאזרח
אליקים העצני
ניזונים במים, בגז, בחשמל, בעבודה ותעסוקה, ביידע מקצועי וטכני, בשרותי נמל וגביית חלק גדול ממסיהם, בשרותי רפואה וגם - בשמירה על חיי אנשי הממסד שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il