X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות דבריו של מופז בכנס הרצליה אומר שגריר ישראל לשעבר באו"ם בריאיון לקול השלום: "אם החמאס יעשה רוויזיה בעמדותיו, אזי צריך בהחלט לראות בחמאס כפרטנר למו"מ"
▪  ▪  ▪

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ד"ר יהודה לנקרי, התראיין היום (יום א', 22.1.06) לרדיו קול השלום והתבטא בחריפות נגד דבריו של שר הביטחון, שאול מופז, אתמול בכנס הרצליה על כך שאם לא יהיה פרטנר פלשתיני, ישראל תצטרך לקבוע את גבולותיה בעצמה.
השגריר לשעבר, ד"ר לנקרי, ומי שכיהן גם ח"כ מטעם גשר-ליכוד אמר עוד בריאיון: "אני מצטער באמת שאין מחשבה תחילה לפני אמירות חסרות אחריות מהסוג הזה".
הוא דיבר ארוכות על כך שישראל ערערה את מעמדו של אבו מאזן, אותו הוא רואה כ"אדם ראוי ביותר", וכעת אין ישראל יכולה לדרוש מאבו מאזן לטפל בחמאס ובג'יהאד.
על החמאס אמר לנקרי כי "אם החמאס יעשה רוויזיה בעמדותיו, אזי צריך בהחלט לראות בחמאס כפרטנר למו"מ. להלן הריאיון המלא:
ש: פירסמת בשבוע שעבר בעיתון "מעריב" מאמר שדן בנצחון החשיבה החד-מימדית והצלחתה של מפלגת "קדימה", אבל באותו המאמר התיחסת גם לרעיון החד-צדדיות כיהיר ויומרני.
ת: אין ספק שזה כך. לטעון שאפשר לעשות שלום, בעיקר אחרי שנחתמו הסכמי אוסלו ב-93', הסכמים שביססו עידן חדש בינינו לבין העם הפלשתיני, אחרי שבמשך מאה שנים חיינו בשלילה הדדית, סוף סוף ההסכמים האלו כוננו את ההכרה ההדדית, ולהסתלק מהמרכיב הזה ולפעול באופן חד-צדדי זוהי יומרה שאין לה שיעור.
ש: אולי הרעיון הזה פוטר אותנו מהצורך להתמודד עם הסיבות האמיתיות לכשלון המו"מ עם הפלשתינים?
ת: עושה רושם שכך, אנחנו מחפשים את הדרך הקצרה והמהירה ביותר, אבל כמו שנאמר בפסוק של "כי לא בחיפזון תצאו", אנחנו לא נצא בחיפזון. אנחנו נצטרך למצות הליך דו-צדדי בהחלט של הידברות עם העם הפלשתיני, מנקודת מבטי הידברות עם נכונות לוויתורים, אז נהיה בעמדה הרבה יותר מוסרים ומתוקנת, לא רק פוליטית, כדי לתבוע מהרשות הפלשתינית את חלקה בהשקטת החברה הפלשתינית שהיא לצערינו די אכולה מבחינת פעילות אלימה וטרור.
ש: אנחנו נמצאים שלושה ימים לפני הבחירות למועצה המחוקקת, שם צופים לחמאס נצחון מזהיר. האם, במקרה כזה, צעדים חד-צדדיים מצידה של ישראל לא יתבקשו עוד יותר?
ת: כן, היא עלולה להוות פיתוי, אפילו אם אדם ראוי בהחלט להידברות כמו אבו מאזן - ואני חושב שהטענה של "אין פרטנר פלשתיני" היא טענה מופרכת, תמיד לעם הפלשתיני יהיה מי שידבר בשמו, וקם אבו מאזן בעקבות ערפאת ואמר שהוא בהחלט נכנס לתוך אותו היגיון של הידברות עם ישראל ודו-קיום, והוא שלל גם את האינתיפאדה המזויינת, אדם ראוי מכל בחינה, וישראל פסלה אותו, או פסלה אותו למחצה.
מה שנעשה עבורו זה פה ושם איזו מחווה קטנה, אבל בסך-הכל בהינתקות החד-צדדית מעזה - ואני בעד ויתורים - רוקנו מכל תוכן את הרשות הפלשתינית והעומד בראשה, גימדנו אותו. לכן איננו יכולים היום לבוא אליו כדבר של מה בכך בדרישות: "רסן את הג'יהאד ואת החמאס", הרי לא הענקנו לו שום אופק פוליטי אמיתית, לא שיתפנו אותו במהלך הזה, למרות שיכולנו לעשות את זה באותו הקלף של מפת הדרכים.
ש: ואם אנחנו מסתכלים על העיתוי של האמירה הזו של מופז, ימים ספורים לפני הבחירות הפלשתיניות, אזי ייתכן שעצם הדיבורים של בכירים ישראלים על האופציה החד-צדדית מערערים עוד יותר את מעמדו של אבו מאזן בקרב הציבור הפלשתיני?
ת: כן, אני מצטער באמת שאין מחשבה תחילה לפני אמירות חסרות אחריות מהסוג הזה. אני בכלל נגד העניין החד-צדדית, גם כשיטה וגם מבחינה מהותית. אנחנו חייבים למצוא את אפיקי ההידברות המחודשים עם הפלשתינים. זה נכון שהפלשתינים אכן זרעו ייאוש בקרב הישראלים, אני מדבר על אלה שפנו לאלימות וטרור כמו החמאס או הג'יהאד, כל אלה לא סייעו וגם על הפלשתינים מוטלת כאן מידת אחריות לא מבוטלת, אבל גם אנחנו צריכים לפעול בשקיפות, ואם התחייבנו להקפיא את ההתנחלויות- אז צריך להקפיא את ההתנחלויות. צריך לחזור לרוח ולמלה של ההסכמים של אוסלו, של הכרה הדדית, ולפעול להתקדמות במישור הדו-צדדי.
ש: אנחנו שומעים לאחרונה לא מעט בכירים ישראלים המצהירים כי ישראל לא תנהל מו"מ עם החמאס אם תשב בממשלה הפלשתינית; האם יש מקום להצהרות נחרצות שכאלה עוד טרם הבחירות הפלשתיניות?
ת: אני גם שומע קולות אחרים, ומעת לעת אני שומע על נכונות להידבר עם החמאס אם היא תכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל, אפילו מופז אמר את זה לא מזמן, זאת אומרת שאין כאן עמדה נוקשה של כל המי ומי בזירה המדינית בישראל. כשם שחזרנו להידבר עם אש"פ לאחר שפסלנו אותו במשך עשרות שנים, ואש"פ בשעתו טען גם לחיסולה של מדינת ישראל, אנחנו צריכים בהחלט לשקול בכובד ראש גם אפשרות של הידברות עם החמאס, מה שלא תהיה, אגב, השפעתו- בין אם בתוך הממשלה ובין אם באופוזיציה, ובלבד שגם החמאס יעשה הסבה ויבין שיש כאן עידן של דו-קיום ולא של חיסול.
אי-אפשר להסתפק בכך שהחמאס מוכן לקבל את ישראל לצד המדינה הפלשתינית בגבולות 67' כישות זמנית בלבד, שכן הוא לא יכול לבגוד שאני-מאמין שלו. החמאס נתבע לרוויזיה של עמדותיו, ואם תבוא אכן רוויזיה כזאת אז צריך לראות בחמאס פרטנר.

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
במהלך בדיקת שוטרים במתחם הר הבית, שלפה מרים טאלאבין סכין מטבח ודקרה שוטר    הסכין פגעה באפוד המגן אשר הציל את השוטר מדקירה קטלנית
נוה יוסף
"המדובר במעשה טרור, שנעשה מתוך כוונה ומודעות מלאה לגרום למותם של הנרצחים ולנזק למשפחותיהם. מאחורי המעשה עומדת שנאה צרופה, שהביאה למותם של המנוחים ולחוויה טראומתית קשה מאוד לתובעים" כותב השופט אהרן פרקש בפסק הדין
נוה יוסף
לקוח רשת "טיב טעם" טוען כי רכש את מוצרי הבשר המתובלים של הרשת    רק לאחר פרסום כתבת התחקיר ב"כלבוטק" הבין מדוע חש ברע במשך שבועות
מחלקה ראשונה
עם זאת, מצבו של ראש הממשלה מוסיף להיות קשה
נוה יוסף
על-פי התיקון לחוק יתאפשר להאריך כהונת שופט מחוזי או שלום בארבע שנים נוספות    ח"כ מיכאל איתן: "מדובר בניסיון לייעל את המערכת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il