X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על כל צרה שלא תבוא: תשע עצות להתנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה
▪  ▪  ▪
תקליטו את המעביד [צילום: פלאש 90]

התנהלות נכונה מול המעביד לאחר תאונת עבודה יכולה להיות שווה לנפגע סכומים ניכרים. לעיתים, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה אינם מבינים עניין פשוט זה והדבר עולה להם באובדן של רבבות ואפילו מיליוני שקלים. הנה כמה עצות, על כל צרה שלא תבוא, כיצד להתנהל בצורה נכונה מול המעסיק אחרי תאונת עבודה.
1. דיווח. מיד לאחר תאונת העבודה דווחו למעביד על האירוע ואל תשתהו. תיקים רבים של תאונות עבודה נדחים בגלל אי-דיווח או בגלל דיווח מאוחר.
2. טיפול רפואי. מיד לאחר תאונת העבודה בקשו מהמעביד לפנות לטיפול רפואי ראשוני ושמרו על התיעוד. גם אם מצבכם טוב יחסית, אל תוותרו על פניה לטיפול רפואי, על-מנת שיבדקו מה מצבכם ויתנו לכם דיאגנוזה ראשונית.
3. עדים. פנו אל מי שהיה נוכח באירוע התאונה ובקשו ממנו את פרטיו (שם מלא, כתובת וטלפון). יכול להיות שבעתיד תצטרכו עדים אלו. אם פרטי העדים אינם ידועים לכם (העדים אינם שייכים למעביד, העדים סיימו את מקום עבודתם וכדומה), פנו למחלקת משאבי האנוש של מקום העבודה ונסו להשיג את פרטיהם.
4. תצהירים. לאחר תאונת העבודה פנו באופן מיידי לעו"ד וזאת על-מנת שיחתים את העדים על תצהירים מטעמכם. חשוב ביותר לעשות זאת במהרה, שכן עדים נוטים להיעלם איש איש לדרכו, לשכוח מה התרחש באירוע, או פשוט להתחרט על רצונם להעיד.
5. תיעוד רפואי. שמרו על כל החומר הרפואי שלכם מיום התאונה - אתם עוד תזדקקו לו. אם קיים חומר רפואי במרפאה של המעסיק, בקשו ממנו את החומר הרפואי בהקדם האפשרי.
6. תמונות. בהזדמנות הראשונה שיש לכם (מיד לאחר התאונה או לאחר מכן), צלמו תמונות ממקום המפגע בעבודה. קל מאוד להמחיש לבית המשפט אירוע תאונתי, כאשר הוא מגובה בתמונות צבעוניות.
7. הקלטות. אם המעביד מודה באחריותו לתאונה, דאגו להקליט את שיחתכם עימו. לאחר קבלת התביעה מטעמכם, קיים סיכוי רב שהוא יימלך בדעתו ויטען שאין לו כל קשר לתאונה.
8. ביטוח. אל תחששו להיכנס להליך משפטי מול המעסיק. ברוב רובם של המקרים למעביד יש ביטוח רלוונטי. דבר זה יצריך אותו לשלם רק את עלות ההשתתפות העצמית ועלות הגדלת הפרמיה בתקופה שלאחר מכן.
9. בחירת עו"ד. אל תתפתו לקחת עו"ד שימליץ עליו המעביד או שיקשר ביניכם. יכול להיות, כי בהמשך הדרך תצטרכו לטעון טענות כנגד המעביד בגין רשלנות. לכן, רצוי מאוד שלא יהיה כל קשר בין המעביד שלכם ובין עורך הדין שבחרתם.

מאמר זה אינו תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
הכותב הוא בעלי משרד עורכי דין, המתמחה בתחום האזרחי.
תאריך:  12/10/2014   |   עודכן:  12/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלא יעבדו עליכם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די כבר עם השטות הזאת
שינוי  |  12/10/14 12:39
 
- א-נשים? ומה עם נשים?
אהרון שחר  |  14/10/14 16:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
כדי שלא ניגרר לתופעות שקרו בארה"ב יש להימנע מאיגוח המשכנתאות שהבנקים מבצעים למשקיעים הפוטנציאליים שהם בעיקר קרנות הפנסיה
אפרים הלפרין
בספרו של אדם סמית "עושר העמים" הוא תיאר אותה יד נעלמה הקובעת מחירי שוק סבירים ומאוזנים, יד התחרות החופשית, אז האם נעלמה אצלנו אותה יד נעלמה, או שמא היא פשוט קשורה מאחורי הגב?
ציפורה בראבי
משתעלים, מתעטשים ודואגים להמון טישו בבית. השפעת בדרך ומהמרפאה מתקשרים להזמין אתכם להתחסן. כמה עצות להגנה עצמית מפני השפעת והצטננויות בכלל
ד"ר אינג' אברהם בן עזרא
למרבה הצער, הוויכוח מתקיים גם מתקיים בכל עוצמתו - וניצבים בכל "מומחיותם" מומחים, לרבות מומחים מטעם בתי המשפט, אשר יוצרים בהבל פה מחסום והגנה עבור קבלנים ועבור מהנדסים
יעקב עמר
כאזרח ישראלי ממש לא איכפת לי איך יקראו הערבים לבירת מדינתי אך בהחלט איכפת לי איך מדינתי קוראת לבירתה    השלטים מכוונים את הנוסעים ובהם התיירים לבירת פלשתין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il