X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דנו בהצעתו של שר הביטחון להעביר סיוע הומניטרי לרשות בגובה של 50 מיליון ש"ח דנים גם בנושא סל התרופות ובחולים השובתים רעב
▪  ▪  ▪

נכנעו ללחץ הבינלאומי וללחץ החולים. הממשלה החליטה הבוקר (א', 21.5.06) לאשר העברת סיוע הומניטרי לרשות הפלשתינית. מדובר בשינוי מדיניות ישראלית לאחר שלאורך תקופה ארוכה ציינו בישראל כי לא יעבירו דבר לרשות. נראה כי הלחץ הבינלאומי והמשבר ההומניטרי המתפתח ברשות עשו את שלהם.
בהמשך היום יפגשו שרת החוץ, ציפי לבני והמשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן בשארם א- שייח', וידונו בשורה של נושאים מדיניים ובהם הקמת מסלול סיוע עוקף חמאס אשר דרכו יועבר הסיוע ישירות לציבור או למערך הנשיאות ברשות.
ההחלטה הובאה לעיונה של הממשלה כבר בשבוע שעבר על-ידי שר הביטחון, עמיר פרץ, אך לא נדונה עקב מחלוקת בין ראש הממשלה לשר הביטחון. הבוקר כאמור, דנה הממשלה בהחלטה להעביר סיוע הומניטרי של ציוד רפואי ותרופות בגובה של כ- 50 מיליון ש"ח.
כבר בסוף השבוע ציין ראש הממשלה, אולמרט, כי ישראל לא תיתן לאף ילד פלשתיני למות בבתי החולים בעקבות מחסור בתרופות או ציוד רפואי.
יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר הבוקר בתגובה: "אין אבסורד גדול יותר מהעברת כספים לפלשתינים בשעה שקסאמים נוחתים בבית ספר בשדרות. את כספי הסיוע ההומניטרי יש להעביר למיגון עוטף עזה ולהצלת חיי ילדי שדרות וחולי סרטן המעי הגס שזקוקים לתרופות".
מוקדם יותר קרא ח"כ יובל שטייניץ לממשלה להימנע מהעברת הסיוע ההומניטרי לפלשתינים בעקבות הירי של רקטות הקסאם לבית הספר בשדרות. "לא ייתכן שבשעה שהפלשתינים מנסים להרוג את ילדינו אנו נושיט להם ולממשלתם סיוע הומניטרי", אמר.
"העברת הסיוע תפרוץ פירצה נוספת בחזית הבינ"ל מול החמאס כיוון שהעולם אינו מבחין בין האזרחים הפלשתינים לבין הממשלה החמאסית, ואף תחזק את הלגיטימציה להמשך ירי הקסאמים".
דיון גם בנושא סל התרופות
כמו כן, הממשלה דנה בישיבתה השבועית בנושא סל התרופות. ראש הממשלה הודיע כי יש לפעול להעברת סכומי כסף למימון התרופות לחולי סרטן המעי הגס השובתים רעב כבר שבוע מול בניין הממשלה ומשרד הבריאות. אולמרט ביקש מחברי ועדת הסל להתכנס בהקדם ולאשר את התרופות וזאת כדי להוציא את החולים מהרחובות.
אולמרט שוחח עם יו"ר ועדת הסל וביקש כי יכנס את הוועדה כדי לדון בטענות השונות ולבחון העברת תקציב מתאים.
החולים דורשים מהממשלה ומוועדת סל הבריאות להקצות 72 מיליון שקלים עבור הכללת התרופות "האווסטין" ו"הארביטוקס" בסל התרופות. לתרופות אלו זקוקים למעלה מ- 3,000 חולי סרטן המעי הגס.

תאריך:  21/05/2006   |   עודכן:  21/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השילוב של אמונה ורוחניות עשוי להקל על אנשים שנחשפו ללחץ
אורון חדי
אלי ארוך אמור היה להעיד הבוקר בדיון בבקשת כלל פיננסים לבטל את פסק הבוררות שחייב אותה לשלם לארוך 95 מיליון שקלים    ארוך ביקש לבטל את עדותו ובתגובה טענה כלל בביהמ"ש כי בארוך "אוחזת פאניקה מוחלטת"
מירב לוי
חתני הפרס לשנת 2006 נבחרו מהתחומים הנבחרים של שנה זו: "שימור מורשת תרבותית" בממד העבר, "עיתונאים מהמדיה המודפסת" בממד ההווה, ו"ריפוי סרטן" בממד העתיד
אלעזר לוין
"אלעזרא ואני ידידים טובים, אני מאוד מעריך אותו, אבל אין לי כוונה להיות שותף אתו בעסקת הביטוח", אומר איש העסקים והיזם מוטי זיסר    סייע לפני שנים לאלעזרא לרכוש את אפרידר
הדר פרבר
טיוטת החוק אושרה על-ידי הפרלמנט בשבוע שעבר    החוק מציע תמריצים כלכליים, כולל הלוואות בנקאיות, ליצרנים שמציעים לבוש איסלמי מסורתי, בנוסף יוטל מס על ייבוא בגדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il