X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין חתימה סתמית מאחורי כל שרבוט דיו מסתתרת כוונה גם ההחלטה שלא להתכוון לכלום היא החלטה
▪  ▪  ▪
מאחורי כל שרבוט דיו מסתתרת כוונה [צילום: וילפרדו לי/AP]
חתימה כצומת דרכים
כל חתימה היא צומת דרכים, קבלת הכרעה בדילמת חיים קטנה או גדולה. חתימה על ספח האשראי היא החלטה להיפרד מתריסר שקלים תמורת הזכות ללעוס סטייק בשר עם צ'יפס. חתימה על שטר כתובה היא החלטה לקשור לנצח את גורלך עם האישה שלפניך

   רשימות קודמות
  התחתן עם יהודייה - ובדרך להתגייר בעצמו
  כללים לתקשורת נכונה בין בני זוג
  לא המצה אשמה
  חג החרות מאחורי הסורגים
  ללכת על הכל

הרבה מדברים על הגרפולוגיה - תורת הכתיבה, תחום מוכר וידוע. יש הסומכים עליו בכל מאת האחוזים. אחרים יזלזלו ביכולת האבחון. תחום נוסף הוא היחס לחתימת יד. החתימה היא אחת מפעולות הכתיבה השכיחות ביותר שאנחנו עושים.
על מה אדם לא חותם? על קבלות, חשבוניות, חשבונות ועד הבית, כרטיסי אשראי, חוזה שכירות, צ'קים, המבחן של הילד, התחייבות בקופת חולים, עוד כמה צ'קים, כתובה, דוח חניה, הוראת קבע, משכנתה, ועוד צ'ק אחד אחרון למוכר במכולת כי נגמר לך הכסף הקטן. אנחנו חותמים בממוצע עשרות פעמים בשבוע. חתימת הבוהן היא האמינה ביותר, שכן אין בנמצא חתימה זהה או הניתנת לזיוף.
דבר מדהים זה שהיה תקף בעבר, משמש גם כיום כאמצעי זיהוי האמין ביותר (הבאים לאחרונה בשערי ארה"ב נדרשים מטעמי ביטחון להצטלם, ולהטביע את טביעת האגודל במכשיר מיוחד). ואין המדובר רק באין יודעים לחתום שמם. אף שהחתימה שכיחה ומוכרת, היא גם מעניינת ומסתורית מאוד. בניגוד לכתיבה רגילה אין בה כללים או מוסכמות.
המורה בכיתה א' ציירה לך אות למד גדולה על הלוח והסבירה לך שכך אמורה האות ל להיראות. אף אחד מעולם לא לימד אותך איך לחתום. קשקוש הדיו הזה הוא 100% אתה. אין בו הגבלות (פרט לשטח הדף, כמובן) או חוקים. הדמיון הוא הגבול. מלכים נהגו לעטר את חתימותיהם בדגלונים זעירים, חסרי ביטחון עצמי יקיפו את שמם בטבעת מגוננת ובעלי מעוף ישליכו אותיות לשמיים ויפיקו חתימה מזנקת.
כשמדובר בחתימות, הכל לגיטימי. אין חתימה סתמית. מאחורי כל שרבוט דיו מסתתרת כוונה. גם ההחלטה שלא להתכוון לכלום היא החלטה. למרות ממדיה הצנועים החתימה נושאת באחריות כבדה. חתימה היא דבר מחייב. בכוחה לשנות את כל חיי האדם, למן התחייבות על תשלום משכנתה לעשרים וחמש שנים הבאות, קניית דירה, חתימה על כתובה וכדומה. החתימה שלך מחוללת לעיתים שינוי בלתי הפיך במצב האישי או הכלכלי.
היא גם פותחת בפניך אפשרויות חדשות. מכאן גם חשיבותה ומרכזיותה. כל חתימה היא צומת דרכים, קבלת הכרעה בדילמת חיים קטנה או גדולה. חתימה על ספח האשראי היא החלטה להיפרד מתריסר שקלים תמורת הזכות ללעוס סטייק בשר עם צ'יפס. חתימה על שטר כתובה היא החלטה לקשור לנצח את גורלך עם האישה שלפניך. סגנון החתימה שבחרת לעצמך מלמד על שאיפותיך, תקוותיך, הדימוי העצמי שלך, ואף הדברים שהיית רוצה שאיש לא ידע. כל חתימה היא ייחודית, ממש כמו היד שרשמה אותה. החתימה גם משקפת את המצב הרגשי שלך.
אינה דומה חתימה על פתק רכישה במכולת לחתימה הרת גורל על הסכמה לביצוע הליך רפואי מסוכן. אינה דומה חתימה בסוף מכתב הנשלח לאימא, לחתימה בסיום איגרת הממוענת לראש הממשלה. לא קל לאבחן חתימה משום שכאמור, בניגוד לכתב רגיל אין בה כללים. פענוח חתימה היא משימה אפשרית, אך כזו המחייבת הבנה יסודית של כוחות הנפש העומדים מאחוריה.
החתימה - תהליך תת-הכרתי
תנועותיו של אדם בכלל והתנועה הגראפית בפרט מושפעת ישירות ממוח האדם. תנועות אלו נכתבות על דף נייר באמצעות אברי הגוף, היד, האצבעות ושרירים. מוחו של הכותב מעביר את התוכן או הרעיון שמתורגמים לאותיות באמצעות איברי הגוף של הכותב.
מעניין ואף מפליא שהכותב אינו חושב איך לכתוב את צורת האותיות ואף קשה לו להסביר מדוע הקו חלש ורועד או מדוע יש לחץ חזק בחתימה, למה האותיות נוטות ימינה או שמאלה, מדוע יש אות גדושה או מקופחת, כיצד מגיעות הרפרפות והתוספת לחתימה, ומעניין עוד יותר כיצד טקסט שכולו נכתב בכתב קטן לפתע בחתימה הכותב חותם חתימה גדולה וכוחנית.
היות שאלה צפונות בתת הכרתו, הן מושרשות עד כדי כך, ששליפתן וכתיבתן נעשות באופן אוטומטי. אחת התופעות המופלאות היא שאדם שהיה רגיל לכתוב ביד ימין וכתוצאה מאי-יכולת לכתוב יותר בידו הימנית (כתוצאה מתאונה או מחלה או שיתוק) נאלץ לכתוב בידו השמאלית. הכותב יעבור תהליך של הסתגלות לכתיבה בידו השמאלית. בתקופה זו לא ניתן יהיה לאבחן את כתב ידו כתוצאה ממגבלה פיזית זו. אך כאשר יחל לכתוב בצורה ספונטאנית, ותהיה לו בגרות גראפית חדשה, תסגל ידו השמאלית את אותן תכונות שהופיעו בעת שכתב ביד ימין.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  14/04/2015   |   עודכן:  14/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט שמעון שטיין לא מגיע מוכן די הצורך לדיונים, אם כי אותם עצמם הוא מנהל די ביעילות ותוך שימת לב לפרטים - כראוי כאשר מדובר בשלילת חרותם של מי שטרם הורשעו
גלעד הראל
מה גרם לגברים הטרוסקסואלים "להתחיל" אחד עם השני בטינדר, מה היו ההונאות הנפוצות ביותר ברשתות החברתיות והאם המחשב שלכם כורה ביטקוין עבור אחרים?
מכון ויצמן למדע
המערכת החיסונית מנטרלת בתכיפות תאים שהפכו לסרטניים, או עלולים להפוך לכאלה    האם אפשר לגרום למערכת זו להילחם בסרטן ביעילות?
צילה שיר-אל
מפתה של שלי יחימוביץ' מדגישה את היותה בת מזל טלה ששאיפתה הבסיסית היא ליזום, להוביל, לפרוץ גבולות וללכת קדימה
יבשם עזגד
חכו עד שנפגוש חיים מעולם אחר. לפי נאס"א, זה יקרה בשני העשורים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il