X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במבט פרספקטיבי על הבחירות האחרונות ניתן לראות שהיה פה ניסיון של קמפיינרים בכירים להכפיף אחת המתמודדות המובילות למרותם, ועם ישראל חש בדבר, בעט בהם בעיטה אדירה, וטוב שכך. עם זאת אין כאן כל הבטחה לעתיד, החוק חייב למנוע קרקסים כמו אלה שראינו בבחירות האחרונות
▪  ▪  ▪
קמפיין V15 [צילום: איתמר לוין]

שני אנשים מרכזיים שאינם אנשים פוליטיים ניסו להשפיע השפעה חוצנית מרחיקת לכת על הבחירות האחרונות, היו אלה החברים אייל ארד שעמד בראש הקמפיין של V15 ומאיר דגן שעמד בראש קמפיין הביטחוניסטים. לטעמי הם היו מתואמים עם הפרופסור אוריאל רייכמן אשר ביחד אתו הם הובילו קמפיין שצלח בממשלת 2013 במטרה להעלות אחוז החסימה, ובתור אנשים חכמים מאד, נחושים וגם לטעמי חסרי מעצורים, אני בטוח שהכל נעשה לאותן מטרות.
שני אנשים שמסיבות השמורות עמם או ממגבלות חוק כלשהן לא התמודדו עד כה בבחירות, הם אספו כסף רב, אשר חוקי מימון תעמולת הבחירות הנוכחיים לא חלים עליו, השתלטו באופן כמעט מוחלט על המרחב הציבורי, אירועי רחוב, כנסים, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, פנייה מדלת לדלת.
בואו נראה איזה כוחות עמדו לרשותם:
  • כסף ללא גבולות של בעלי הון ישראלים וזרים, לפחות בנוגע לישראלים יש כאן ודאי חששות לאינטרסים של הון שלטון.
  • מוניטין אישי שלהם כאנשים מובילים כל אחד בתחומו, קשרים לאורכה ולרוחבה של המדינה.
  • קציני צה"ל, פנסיונרים המשתכרים מקופת המדינה, וחלקם מחוברים להון הישראלי, כך שזמן יש להם, כסף גם כן והם גם בוגרי גוף היררכי פטריארכאלי, אשר קיבלו קריאה והגיעו מיידית לנקודת הכינוס.
  • נערים ונערות צעירים וצעירות, אשר הגרעין הקשה שלהם היה לטעמי אנשים הקשורים ל"יש עתיד" כי מבין כל הגופים שהתנגדו לנתניהו היה רק גוף אחד מאורגן עם כוחות רבים רשומים מהבחירות של 2013 וזו יש עתיד (לעבודה כבר שנים אין כוחות, וכחלון הופתע ובקושי הצליח להתארגן עם רשימה שלו, ודאי שלא הצליח לארגן המונים).
השאלה היא איך קורה שעם כזה כוח, ועם כזו עוצמה, כל העסק התחרבן להם בפנים. זה כמו שהפועל קריית מוצקין תביס את נבחרת גרמניה 10:0 . איך החבורה הכל כך רצינית הזו נחלה כזו מפלה.
יש לכך לטעמי מספר הסברים חלקם חופפים חלקם לא, הסכיתו ושמעו:
  • קמפיינים של בחירות המנוהלים בעזרת קמפיינרים וללא ניהול של רובד פוליטי נדונו מראש לכישלון בייחוד כאשר הקמפיינרים הם כל כך מוערכים וכל כך מקובלים, ויש להם כל הרבה עוצמה – וכאשר הם מעבידים לטובתם את הפוליטיקאים במקום לשרת אותם, הגולם קם על יוצרו וכמו שהוא קם מהר, הוא גם נופל מהר.
  • קמפיין שלילי אגרסיבי במידה שראינו כאן, היה קמפיין שעשה את כל העבודה עבור נתניהו, ומעניין כיצד הם לא הבינו שהם לגמרי עוברים את הגבול.
  • הצעירים שתומכים במפלגות המתמודדות עבדו שבועות לפני הבחירות עבור הקמפיינים החיצוניים והגיעו לבחירות עצמן עם לשון בחוץ וללא כוח ממשי ברחובות ביום הבחירות עצמו
  • הפקרות שהייתה בקלפיות ב 2013 הביאה לפיקוח הרבה יותר הדוק על שמירת החוק באזור הקלפיות ב 2015, וההמונים שהלכו להצביע על-מנת לסכל את מופע ההשמצות הענק נגד ראש ממשלה מכהן נתקלו בואקום בקלפיות עצמן, ולא היה שם שום כוח ששכנע אותם שהקמפיין איננו נגד מחל אלא בעד משהו או מישהו, ואז פתקי מחל בהמוניהם שולשלו לקלפיות.
  • כאשר קמפיין בחירות הוא בעד מפלגה, הוא ממוקד. כאשר הוא נגד, הוא יכול להתחיל נגד א' ואז יכול להיות גם נגד א' ו-ב' ומדוע? כי כאשר אנחנו נגד אנו יכולים להסתיר את כוונותינו האמיתיות (מה היו הכוונות האמיתיות של הקבוצה הזו קשה לדעת אך ניתן לשער, שכוונותיהם הייתה שממשלת עבודה עם כמה שיותר תלות של העבודה במפלגות יקימו עמה את הממשלה). האם ייתכן שכאשר מפלגת העבודה התחילה להראות סימנים של מנצחת ופחות ופחות תלויה בשותפות, הם התחילו לפעול גם נגדה? כי מה זה היה הכניסה של ראובן אדלר החבר שלהם לקמפיין העבודה? זה היה בפועל צירוף של העבודה לקמפיין הנגד הכושל. ואיך זה קרה? בואו ניזכר, פתאום כל הרשתות התחילו לדבר על הקמפיין כושל של העבודה, כאשר בפועל היה זה קמפיין חיובי, מצוין, כי אנו יודעים כבר שקמפיין שלילי לכל רוחב הגזרה מהווה התאבדות קולקטיבית. אבל מה לעשות אם הרצוג היה ממשיך לעלות הוא היה מגיע ל28 או ל 30, וזה לא התאים להם, אז הם צירפו את עצמם פיזית באמצעות ראובן אדלר גם לקמפיין העבודה וחירבו לעצמם את כל הסיפור.
  • הם הסתובבו בתל אביב מקסימום הרצליה, חיו וחיים בבועה, מנותקים, הם לא ראו כלל את הציבור האמיתי הם לא בחנו כלל ביום יום את ההשפעה שיש לקמפיין ההרסני שלהם על דפוסי ההצבעה בבחירות.
ומה יקרה בפעם הבאה? האם יילמדו לקח?
לצערי לא, אולי הם ילמדו אבל אז יבואו חדשים, סם הבחירות הוא סם משקר ומשכר, לראיה כל כמה שנים צצה לנו מפלגת מרכז, כולם יודעים שזה חרטא אחד גדול, יחזיק שנה עד 5 שנים וילך בדרך כל בשר ובכל זאת זה ממשיך לקרות שוב ושוב.
מה שנחוץ לנו זה שינוי בחוק המכפיף לחוקי המימון גם תעמולה שלילית שאין לה זיקה ישירה למפגלה, או באמצעות חוק שיגביל הוצאות לקמפיינים שאינם מפלגות כמקובל באנגליה, או באמצעות איסור קיום תעמולת בחירות אלא על-ידי מפלגות, או לחלופין ביטול חובת הזיקה הישירה ומעבר לשימוש ב"זיקת הנאה" זקיפת הוצאות הקמפיינים "נגד" לכל המפלגות הנהנות מהקמפיין על-פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגולם ניסה לקום על יוצרו, ונפל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
את הסיפור האידיוטי הזה?
כמה עוד ימחזרו  |  29/04/15 18:40
 
- לנגב את הפרקט ביד אליהו
רגע מתוק בחיים.  |  29/04/15 19:24
 
- לנגב את הפרקט ביד אליהו
רגע מתוק בחיים.  |  29/04/15 19:28
2
הכל מסתכם במילה אחת: בומרנג.
אהוד פרלסמן  |  1/05/15 00:52
 
- אנחנו לא אנשי מקצוע
ה.א  |  1/05/15 20:50
 
- אנשי מקצוע? הצחקת אותי!
אהוד פרלסמן  |  2/05/15 00:12
3
הסיבות להצלחת הימין בבחירות
לאהוד פרלסמן  |  2/05/15 20:04
 
- מסכים חוץ מה"בלתי הפיכה".
אהוד פרלסמן  |  3/05/15 01:01
4
לדימיון אין גבול, מסתבר...
חפציבה  |  2/05/15 20:45
 
- תגובה לעניין אני מתמודד
ה.א  |  2/05/15 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יהודה דרורי
רצון העם מובע בבחירות דמוקרטיות ולא בחלומות עבר של פובליציסט שלא השכיל עדיין להבין את המהלך ההיסטורי שעברה ועוברת מדינת ישראל ומתרפק על איזה עבר דמיוני כשהוא מצפה ל-"300 גדעונים" שיקימו מין פלמ"ח חדש ויכבשו את השלטון
אהוד פרלסמן
הפרסומאי פרידן, המספר לנו על 400,000 שונאי אשכנזים בעלי רגש נחיתות, שיצאו בין שמונה לעשר בערב לקלפיות והביאו לליכוד עשרה מנדטים, מציג בפנינו קריקטורה של אוויל שאינו מחריש, ונחשב לחכם רק בעיני עצמו
רפי לאופרט
כשבאים לנתח את תוצאות הבחירות נכון להציב תחילה את תמונת המצב המדויקת, ורק אח"כ להתחיל בספקולציות או בניתוח התמונה וסיבותיה. עיוות המציאות, כפי שעושה יהודה בן-מאיר, מבטיח שהתמונה המצויירת והמצטיירת במאמר היא תמונה מפוברקת שבאה לקדם אג'נדה מסוימת
דרור אידר
בראיון משתלח אחד חשף הפרסומאי אודי פרידן את יסודות נפילתה של אליטת השמאל    דרך מחשבה כוחנית, גזענית ומעודדת רמייה, הוא מאמין שמדינת ת"א תנצח את "הפריפריה של ביבי"    ובדומה ליאיר גרבוז, ענת וקסמן ושאר חבריו לבועה המתנשאת, הוא מתחמק מדבר אחד - הכרה כנה בכישלון תפיסתם
מרדכי ליפמן
מכל האמירות הללו, עולה המסקנה הברורה כי השמאל לא השכיל להביט בפני האמת. התנועה הזו ממשיכה מסורת של עשרות שנים של התעלמות. היא איננה מסוגלת ליטול קורה מבין עיניה. היא לא למדה וכנראה גם לא תלמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il