X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המורדים החות'ים ניצלו את הפסקת ההפצצות האוויריות כדי להשיג הישגים צבאיים נוספים. סעודיה הצליחה שלא להסתבך קרקעית בתימן אך אין לה פתרון למשבר
▪  ▪  ▪
החות'ים בתימן [צילום: AP]

למרות ההודעה המפתיעה של סעודיה כי המבצע הצבאי "סופת הנחישות" הגיע לסיומו וכי התחיל השלב השני הנקרא "השבת התקווה", נמשכות ההתקפות האוויריות של הקואליציה הערבית על מעוזי המורדים החות'ים בתימן.
סעודיה הודיעה כי השלב השני של המבצע נועד להחזיר את השלום והיציבות לתימן ואף הקצתה לשם כך סכום של 274 מיליון דולר אולם המציאות בשטח חזקה יותר, המורדים החות'ים ניצלו את הפסקת ההתקפות האוויריות כדי להרחיב את נוכחותם הצבאית, להתקדם באזור עדן ולהשתלט על עמדות נוספות בעיר תעז.
אין שום יוזמת שלום באופק, לא מדברים כרגע על היוזמה של עומאן שנעלמה כלא הייתה, המורדים החות'ים ונאמני הנשיא מודח עלי עבדאללה צאלח מתעקשים להישאר בעמדותיהם ולשמור על הנשק הכבד שברשותם, הם רואים בהודעה על הפסקת השלב הראשון של המבצע הצבאי ניצחון שלהם, להערכתם, בקרוב תלחץ הקהילה הבינלאומית על סעודיה לאפשר אספקת מזון וציוד למעוזים שלהם.
הקרבות בין המורדים החות'ים לנאמני הנשיא עבד רבו מנצור האדי נמשכים באזורים רבים והתשתית שנפגעה מההפצצות האוויריות עדיין לא שוקמה, יש מחסור באספקת מזון, מחסור בקמח ושיתוק במערכות החשמל והמים.
שדות התעופה והנמלים של תימן סגורים, תימן מייבאת כ-90 אחוזים מצריכת המזון שלה והמחסור מורגש היטב.
אירן מתארת את השלב הראשון של המבצע של הקואליציה הערבית ככישלון, הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" של "משמרות המהפכה" אמר ב-28 באפריל כי סעודיה לא השיגה את מטרותיה בהפצצות על תימן.
בפגישה עם גוש השמרנים בפרלמנט האירני, בהשתתפות היו"ר עלי לאריג'אני, אמר סולימאני כי "ההפצצות של סעודיה היו חסרות תוצאות כמו ההפצצות הציוניות על רצועת עזה".
מי שעוד מנצל את המצב שנוצר בתימן לטובתו הם הארגונים הג'יהאדיסטים, ארגון אל-קאעדה התפשט בדרום תימן באזורי מכלא, שקווה ואבין ואילו ארגון "המדינה האיסלאמית" קרא לכל הכוחות הג'יהאדיסטים להגיע לבירה צנעא כדי להילחם במורדים החות'ים.
סעודיה הרוויחה מבחינה מדינית בכך שהפסיקה את ההפצצות האוויריות והראתה לקהילה בינלאומית שפניה למציאת פתרון פוליטי, ארצות הברית מגבה את סעודיה ומאשימה את המורדים החות'ים בניצול הפסקת ההפצצות כדי לנסות ולהשיג הישגים צבאיים נוספים.
המצב בשטח רק החמיר וכרגע לא נראה שום פתרון באופק, סעודיה נאלצה לחדש את ההפצצות האוויריות כדי למנוע את התקדמות המורדים החות'ים ואי-אפשר לפסול אפשרות של הסלמה בקרבות.

תאריך:  30/04/2015   |   עודכן:  30/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה בתימן: פתרון לא נראה באופק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא ארה"ב לשעבר יוזם ציר תיווך    שרי ממשלת ההסכמה הלאומית ביקרו עד כה ברצועה שלוש פעמים, אך לא הצליחו להגיע להבנות עם חמאס
כרמית ולנסי
שרי החוץ של הליגה הערבית הודיעו בשלהי מרס על ההחלטה להקים כוח צבאי ערבי משותף שייעודו יהיה מלחמה בטרור בארגונים חתרניים ברחבי האזור. היוזמה נתקלה בלא מעט ספקות עוד לפני שהחל יישומה בפועל, שכן אין מדובר בניסיון הראשון להקים כוח פעולה ערבי משותף. עם זאת, היוזמה מגלמת מספר יתרונות חשובים למדינות הלוקחות בה חלק ויש אף שתולים תקווה בכך שתוביל לשת"פ בין-ערבי בתחומים נוספים
יוני בן-מנחם
הקואליציה הערבית הודיעה על סיום המתקפה האווירית בתימן מבלי שהצליחה להסיג את המורדים החות'ים מעמדותיהם. בסעודיה חוששים שהמורדים החות'ים יפתחו במלחמת התשה בגבול הדרומי של סעודיה עם תימן
איציק וולף
הסעודים הודיעו כי הסתיימו המתקפות האוויריות בתימן    הסגר הימי על המדינה הנשלטת ברובה בידי המורדים - יימשך    אירן התומכת במורדים ברכה על ההודעה וציינה שמדובר בצעד לקראת פתרון המשבר
יואב נורסלע
מעשי הטבח שביצע ארגון המדינה האיסלאמית ביזידים בקיץ האחרון הדגימו בפני קבוצות מיעוטים, והדרוזים ביניהם, את הסכנות האורבות לקבוצות מיעוט דתי במזה"ת כיום. אך בעוד תוצאות הלחימה בסוריה רחוקות מלהיות ברורות, העדה על קהילותיה השונות ניצבת בפני אתגרים ודילמות לא פשוטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il