X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אכילה מאוזנת תורמת לשיפור ניכר בתופעות הלוואי של האלרגיה ישנן אלרגיות ספציפיות ביותר שמופיעות אצל ילדים, ונעלמות עם התבגרותם ההנחה כי אקלים מדברי המאפיין ערים דרומיות יכול לסייע בריפוי אלרגיות איננה נכונה
▪  ▪  ▪
ניתן להכין את הגוף לקראת תקופת האלרגיות [צילום: AP]

האביב כבר כאן ואיתו הנזלת, השיעול והגרד. האם אלרגיה היא תופעה פסיכוסומטית? האם מגורים ליד הים מקלים על ההתקפים? ואיך אפשר להתמודד עם אלרגיה לשמש? על כל זאת ועוד ברשימת המיתוסים שכל אחד חייב להכיר:
אכילה מאוזנת תורמת לשיפור ניכר בתופעות הלוואי של האלרגיה
נכון. אכילת מאוזנת הכוללת ירקות חיים ומבושלים, דגנים וקטניות, יותר דגים ופחות בשר בקר - תורמת ברוב המקרים לשיפור ניכר של תופעות האלרגיה ונותנת כלים לגוף להתמודד טוב יותר עם הסימפטומים המציקים. שתייה מרובה של מים ונוזלים ללא קפאין וסוכר, חשובים ביותר לשטיפת הגוף מבפנים ומעודדת הוצאת רעלים מהמערכת.
אלרגיות מתפתחות במהלך הילדות ונעלמות בגיל מבוגר
לא נכון. ישנן אלרגיות ספציפיות ביותר שמופיעות אצל ילדים, ונעלמות עם התבגרותם. ברוב המקרים, הסובלים מצורת האלרגיה השכיחה ביותר - נזלת אלרגית - ימשיכו לסבול ממנה לאורך כל חייהם. מחקר שבדק זאת הראה, כי 99% ממטופלים שסבלו מנזלת אלרגית, המשיכו לסבול ממנה גם לאחר 12 שנה מזמן ההתקף הראשון. בנוסף, נכון כי מרבית האלרגיות מתחילות בגיל צעיר, אך ניתן לפתח אותן גם בגיל מבוגר ולכן מי שלא סבל בילדותו מאלרגיות - אין זה אומר שלא יסבול מהן בהמשך.
לסובלים מאלרגיה מומלץ לגור ליד חוף הים כי שם אין אבקנים
לא נכון. ליד הים יש דשא או סוגי צמחייה רבים אחרים המפיצים אבקנים ברדיוס רחוק מאוד מהם ומקו החוף. כך שגם אם מתרחקים מקו החוף, או מבצעים נסיעה קצרה באזור קו החוף - עדיין נחשפים לגורמים הפולטים אבקנים לכל עבר.
פרחים הם הגורם העיקרי להתפרצות התקף אלרגיה
לא נכון. אומנם חלק מהאנשים שמגדלים פרחים או מוכרים אותם ונחשפים אליהם באופן ממושך ותמידי - יכולים לסבול מתסמינים של התקף אלרגיה, אך בפועל בודדים ומעטים מקבלים פריחה מזר צבעוני ויפה. הגורמים העיקריים להתפרצות האלרגיות הם אבקנים הנוצרים על-ידי דשא, עשבים, עצים וצמחים ולעיתים על-ידי פרחים הנישאים על-גבי הרוח.
מזג-אוויר מדברי מרפא התקפי אלרגיות
לא נכון. ההנחה כי אקלים מדברי המאפיין ערים דרומיות יכול לסייע בריפוי אלרגיות איננה נכונה. שינויים במזג-האוויר ובסביבה החיצונית, יכולים להשפיע על תגובה אלרגית עד גבול מסוים, זאת מאחר שאבקנים של דשא נמצאים כמעט בכל מקום ללא תלות באקלים. כמו-כן, אדם בעל נטייה לאלרגיה פשוט יפתח תגובות לאלרגנים אחרים אם ישנה את מיקומו, הנטייה עצמה לא תיעלם.
אלרגיה היא תופעה פסיכוסומטית
לא נכון. אלרגיות הן תגובה של מערכת החיסון לחומרים שונים הנמצאים בסביבה, אותם היא מזהה כגוף זר ומגיבה אליו ברגישות יתר. מתח נפשי עלול להעצים את חווית התקף האלרגיה - אך איננו מוביל להתפרצותה או להחמרתה בעתיד.
אלרגיה לחתולים הינה תופעה מאוד נפוצה והיא תלויה באורך הפרווה של החתול
לא נכון. רק כ-5%-8% מכלל האוכלוסייה אלרגים לחתולים. כמו-כן, האלרגנים מצויים על פרווה בכל אורך ולכן אין קשר בין התפרצות האלרגיה לחתולים ואורך פרוותם.
אין תרופה אמיתית לאלרגיה
לא נכון. ניתן להכין את הגוף לקראת תקופת האלרגיות בצורה טובה וכן להקל על הסימפטומים באמצעות תכשירים. גם תרופות סבתא דוגמת תה קמומיל, שורש ג'ינג'ר וטיפות שמן קיק במיץ תפוזים יכולות לעזור.
בחורף עדיף לסובלים מאלרגיות להישאר בבית ולהימנע מהידבקות בחיידקים בחוץ
לא נכון. דווקא ימי החורף הסוערים בהם יורדים גשמים כבדים, הם הזמן הטוב ביותר לסובלים מאלרגיה לצאת לאוויר הפתוח. הגשם הכבד שוטף את האבקנים ומוריד את הכמות שלהם באוויר. ספירה גבוהה במיוחד של אבקנים נמצא דווקא בימים חמים ויבשים, עם הרבה רוח, בשעות העיקריות של היום (החל מ-10-9 ועד 17-16). יציאה החוצה בשעה שספירת האבקנים נמוכה, מצמצמת את התגובה האלרגית משמעותית.
אנשים הסובלים מאלרגיה לשמש יכולים לטפל בה באמצעות מריחת קרם הגנה ביציאה מהבית
לא נכון. אומנם עבור אנשים הסובלים מאלרגיה זו מומלץ להפחית את רמת החשיפה לשמש באמצעות קרם הגנה, אך פתרון זה לא מעלים את תופעות הלוואי. לכן, במצב שכזה חשוב להפחית את רמת החשיפה באמצעות צלונים, בגדים ארוכים, כובעים ומשקפי שמש.
כל הטיפולים לאלרגיה מכילים אנטי-היסטמין הגורם לתופעות לוואי של עייפות ותשישות
לא נכון. כשאדם אלרגי נחשף לחומר המעורר אלרגיה, הגוף שלו מפריש נוגדנים הפועלים לרוב כנגד מזהמים שחודרים לגופנו. אותם נוגדנים גורמים להפרשה של "היסטמינים" מתאים ספציפיים בגוף. ההיסטמינים הם האחראים להיווצרות תסמינים של אלרגיה. לכן, קיימות תרופות נפוצות להקלה באלרגיה המכילות אנטי היסטמין שמטרתו למנוע את השפעתם של ההיסטמינים. עם זאת, אלו לא האופציות היחידות וקיימים כיום תכשירים חדשניים, שאינם מעוררים התמכרות או תחושת עייפות.
ישנם אנשים אשר סובלים מאלרגיה לנשיקות
לא מדויק. קיימים דיווחים על נשים וגברים אשר הגיעו למיון עם שפתיים נפוחות לאחר שהתנשקו עם בני או בנות זוגם, אולם ככל הנראה לא היה מדובר באלרגיה לנשיקה עצמה כי אם לשאריות מזעריות של החומרים שנותרו בפיו של הבן זוג. בזמן הנשיקה קיימת חשיפה לחומרים אלרגניים אשר מובילים לתגובה ולתלונות שונות אצל חלק מהאנשים.
אלרגיה נגרמת רק מגורמים ספציפיים ביותר
לא נכון. למעשה, אלרגיה יכולה להיגרם מכל דבר. החומר המעורר תגובה אלרגית נקרא אלרגן והוא עלול להימצא בכל חומר. האלרגניים הנפוצים יותר הינם אבקנים של פרחים, אך גם כן הפרשות של קרדית האבק, פרווה והפרשות של בעלי-חיים, מתכות, תרופות ומאכלים שונים - בעיקר מוצרי חלב, בוטנים, אלרגיה לתותים ועוד.

הכותב הוא רוקח ויועץ מקצועי של חברת תרימה בישראל
תאריך:  30/04/2015   |   עודכן:  30/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' רות בירק
דיאטה זהה יכולה לגרום לאחד לרזות מהר ולאחר לרזות לאט, לאחד לפתח רמות כולסטרול ו/או שומנים גבוהות בדם ולאחר לא    אפשרות מיפוי הגנום בין בני אדם, יחד עם מחקר תזונתי מולקולרי-גנטי העוסק במיפוי הקשר בין תזונה וגנים, הביאו להנחת היסודות להתאמה אישית של התזונה
יגאל קוטין
גופנו מצויד במערכת ניקוי והפרשת רעלים מעולה. מערכת זו כוללת איברים רבים כמו הכבד יחד עם כיס המרה, מערכת העיכול המעכלת ומפרישה רעלים, הטחול המייצר אנזימים חשובים ועוד
ד"ר אורי מלר
קרטוקונוס היא מחלה דו-צידית אך תיתכן דרגת חומרה שונה בין העיניים    צלקת בקרנית עלולה להיגרם מחבלה, מכה או מזיהום בקרנית    כיב קרנית עלול להיגרם כתוצאה מתהליך דלקתי או זיהומי בקרנית
יוסי בלום הלוי
פרק ו' מוקדש לזכרה של העיר העתיקה של טבריה, שביום הניצחון המזהיר לשחרורה, ראשיתו של המפנה במלחמת העצמאות, החלו שניים ממנהיגי העיר דאז, בהרס שיטתי של הרובע ההיסטורי העתיק של העיר, ובמעשה ברברי ונואל זה חרצו לדורות את גורלה המר של העיר הקסומה
אמילי לנדאו, שמעון שטיין
עם כינוס ועידת המעקב השבוע עולות מס' שאלות: כיצד כל הנושאים הנדרשים יבואו לידי ביטוי בוועידה, במיוחד לנוכח העובדה שלישראל אין נציגים בשולחן הדיונים? כיצד מדינות ערב יציגו את הבעיה וכיצד תגיב ארה"ב? וכיצד תיראה ועידה עתידית כזו על-רקע ההתדרדרות החמורה במצב במזה"ת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il