X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תיקי המשפטים, הפנים וביטחון הפנים הם פנטזיות רחוקות מבחינתו של בנט. כנראה חברי הכנסת מהליכוד ייקחו אותם אם נחזור רק חודשיים אחורנית, נגלה את הפער בין דרישותיו אז, לבין המציאות כיום
▪  ▪  ▪
בנט. לא יכול לשנות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

במקום נפתלי בנט הייתי מתחיל לדאוג. ככל שפרטי ההסכמים הקואליציוניים עם שאר המפלגות נחשפים, כך מתגמדים סיכוייה של מפלגת הבית היהודי לקבל תיקים טובים. יש לציין במיוחד את ההסכם עם החרדים, שמהווה צרה צרורה עבור בנט. לפי הסעיפים שנחשפו בתקשורת, ראשות וועדת הכספים נלקחה מבנט, וכך גם משרד הדתות. יתרה מזאת, תיק המשפטים, הפנים וביטחון הפנים הם פנטזיות רחוקות מבחינתו של בנט. כנראה חברי הכנסת מהליכוד ייקחו אותם. אם נחזור רק חודשיים אחורנית, נגלה את הפער בין דרישותיו אז, לבין המציאות כיום. בנט ציפה לקחת את תיק החוץ לעצמו ולהעניק לאיילת שקד את התיק לביטחון הפנים. היום: לא חוץ ולא נעליים, כנראה שמפלגתו תישאר עם תיק החינוך, ותיק התרבות. חוץ מזה שציבור בוחריו לא הצביע לבנט כדי לראות אותו מכהן כשר חינוך, המשרד הזה הוא בעייתי. לוקח לא מעט זמן כדי לקטוף את הפירות מהמשרד הזה. על משרד התרבות והספורט בכלל אין מה לדבר.
בנוסף לכך, בנט אפילו לא יכול לשנות המצב. אין לו ברירה חוץ מלנשוך שפתיים ולהסכים. במובן הטכני, בלי בנט אין לנתניהו ממשלה. במובן המהותי, בנט לא יפרק את הממשלה. אין שום סיכוי לראות את איילת שקד יושבת יחד עם זהבה גלאון בקואליציה דמיונית או באופוזיציה. בניגוד לשאר ראשי המפלגות, כמו ליברמן וכחלון, בנט לא יכול לנפנף בדגל של הפלת הממשלה. לאור תוצאות הבחירות האחרונות, וההכרה בכך שחלק ניכר מבוחרי הבית היהודי הצביעו עבור הליכוד כדי למנוע ממשלת שמאל, בנט ציפה למין "פרס ניחומים" בממשלה הבאה שנתניהו ירכיב. בנט רמז על כך לאחר הבחירות. הוא טען שמפלגתו "תרמה איברים" כדי להציל את שלטון הימין. במצב של שלטון רציונלי, בנט היה אמור לקבל תיקים קצת יותר טובים. אבל, במצב המיוחד כיום דווקא החרדים זכו בכל הקופה. בנוסף לכך, יש לזכור את המתח השורר, לכאורה, בפן האישי בין שני האישים האלו. הוא משחק תפקיד הרבה יותר משמעותי משנדמה.
הישגים משמעותיים
אותם בוחרי "הבית היהודי" שהצביעו לליכוד, האמינו בתמימות שנתניהו ישתף את בנט כציר מרכזי בממשלה הבאה, בטח לא את החרדים. צריך לזכור שבתחילת מערכת הבחירות לבנט היה כוח מאוד גדול בימין הפוליטי. הדבר היה מורגש בירידה של הליכוד בסקרים הראשונים. ככל שהתקדמה מערכת הבחירות, הסכם "אי ההתקפה", שהוסכם לכאורה, בין שתי המפלגות הלך ודעך. עד למצב שבו שניהן נאבקו על הקולות אחד של השני. נתניהו ראה במפלגתו של בנט איום מבחינה אלקטורלית. סביר להניח שהוא עדיין רואה בה כזאת. כדי להמשיך ולשלוט עדיף לגמד את היריבים שלך, כך אפשר לשמר את עצמך כאופציה היחידה שיש למנהיג. להזכירכם: התוצאות הידועות מראש של בחירות 2013.
בדיוק אותו הדבר ימשיך להיות בממשלה הבאה. ככל הנראה, הבית היהודי לא תצליח לייצר הישגים משמעותיים בתחום המדיני לציבור הדתי-לאומי. בנוסף לכך, החוקים והרפורמות שבנט הוציא לפועל כשר הדתות הקודם עלולים להתבטל עקב הכניסה של המפלגות החרדיות. בנט גם לא יוכל לשמש כאופוזיציה פנימית בקואליציה משום שהשלטון יהיה ימיני באופן מובהק. בכלל, גם לחצים פנים מפלגתיים לא חסרים: לאחר הבחירות דווח בתקשורת על מתח בין המפד"ל לבין תקומה. גם כחלון צפוי להסתבך במשרד האוצר בעקבות מחסור בתיקים רלוונטיים ומחסור במקורות תקציביים. החרדים אינם איום על שלטון הליכוד, לכן הם יוכלו לייצר הישגים לציבור שלהם. דווקא חוסר ההחלטיות שליברמן משדר בנוגע לכניסה לממשלה מעניינת. אבל, לא בטוח שהיא כל כך משמעותית.

תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלוב הזהב של בנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"חוסר ההחלטיות שליברמן משדר.."
הגלשנית  |  4/05/15 20:39
2
פרשנות שגויה
יוריק קרמר  |  4/05/15 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
אם שר האוצר המיועד כחלון אכן נאמן להצהרותיו להקל את הנטל על הציבור, הוא ואנשיו חייבים להפנים שכדי להקל עלינו כאן ועכשיו, מה שמתחייב בראש ובראשונה, זה ליצור מצב מדורג במע"מ במספר שטחים חיוניים עיקריים שישפיעו על רוב הציבור
יעקב עמר
כל אדם שמעט מהשכל הישר עדיין נותר בגולגלתו חייב לשאול עצמו כיצד מדינת ישראל מאפשרת לארגון הטרור בשם "התנועה האיסלמית", המצהיר וגם פועל לחיסול המדינה, להיות ארגון "חוקי". האם באמת השתבשה עלינו דעתנו עד כדי כך? האם החשש שלנו להתעמת עם אויבינו בתוך מדינת ישראל מוצדק?
עמוס גלבוע
הכלי המרכזי שיסלול את הדרך לכך הוא הסכם הגרעין עם אירן. זהו תנאי הכרחי, ודבר לא יעצור, כנראה, את מרוצת האמוק של נשיא ארה"ב להשגתו. בחינת המדיניות של ממשל אובמה כלפי אירן מלמדת כי הוא טרח בעקביות לא לשבור את היחסים עמה, לא לפגוע בשאיפות ההתפשטות שלה ולא לפגוע במשטר האייתולות
בעז שפירא
משהו יסודי חייב לבוא על תיקונו. כוחות הביטחון הם משרתי הציבור ולא אדוניו, בוודאי שלא קלגסיו. ככל שתובנה זו תופנם אצל קובעי המדיניות כך תגיע הישועה מהר יותר וההתעללות תיפסק
צ'לו רוזנברג
הדור החדש של היהודים ממוצא אתיופי, הצברי, אינו מוכן יותר לשתוק, ויוצא להגנת כבודם וזכויותיהם של הוריהם ואחיהם. רוצים השתלבות ולא הדרה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il