X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רשויות חקירה ואכיפת חוק, המאבדות אמונו של הציבור בהן, גורמות להרס תשתית האמון של אזרחי המדינה בקיום שלטון החוק ואכיפתו. כל עוד לא תמוצינה החקירות בעניינים אלה, ימשיך ריח עכור ומצחין, בכל הכבוד הראוי, לרחף מעל רשויות החקירה ואכיפת החוק
▪  ▪  ▪
אפרים ברכה [צילום: פלאש 90]

הפרסומים האחרונים שפרסם יואב יצחק במדורו ב-News1 לפיהן, זמן קצר לפני ביצוע המעצרים בפרשת עיריית אשדוד, בחודש מרס 2012, במסגרתם נעצר לחקירה גם סגן ראש העיר, עמרם כנפו, בחשד לקבלת שוחד מכמה קבלנים, נפגש תנ"צ אפרים ברכה - שכיהן אז בתפקיד ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, עם קבלן בכיר באשדוד, שנחשד במתן שוחד לעמרם כנפו. כמו-גם, כי באותה פגישה הזהיר, לכאורה, ברכה אותו קבלן, כי מתקיימת חקירה סמויה ובתוך ימים ספורים יבוצעו מעצרים וכי הקבלן (ששמו שמור במערכת) ניצל ההתראה, שהגיעה אישית מפיו של ברכה, ונמלט לחו"ל (למדינה ששמה שמור במערכת), מעוררים דאגה.
פרסומים אלה מעוררים דאגה, לא רק מפאת חומרתם של דברים שפורסמו ואשר לא הוכחשו, עד לרגע זה, בידי דוברות משטרת-ישראל אלא בשל העובדה, כי דומה שהגורמים האחראים על פעילותה השוטפת של משטרת-ישראל ועל חזקת ההגינות והתקינות המיוחסים לה, מתכוונים, ככל הנראה, להתעלם מפרסומים אלה ולעבור על הדברים, לסדר היום. נראה, כי לדעת גורמים אלה, לא הצריכו ואין מצריכים הדברים זימונו לחקירה באזהרה של תנ"צ אפרים ברכה, באופן מיידי. לחלופין, אם כתב יואב יצחק שקרים, מדוע לא נקטה נגדו משטרת-ישראל, בהליך של זימונו לחקירה באזהרה, באופן מיידי? דווקא אי-נקיטת כל הליכים שהם וישיבתה של משטרת-ישראל, בחיבוק ידיים ובאי מעשה, מחשידה בכל הכבוד הראוי אותה בחשד לפיו יש אמת וממש בפרסומיו של יואב יצחק. לכן - במצב דברים זה - שותקת המערכת ומחרישה, בשקט מחריש אוזניים.
פרסומים אלה מצטרפים לפרסום קודם של יואב יצחק מהשבוע החולף לפיו בעת שכיהן תנ"צ אפרים ברכה, בתפקיד ראש חטיבת חקירות, במשטרה, היה מעורב הוא, לכאורה, בשיבוש הליכי חקירה ומשפט בחקירת פרשת השחיתות בעיריית אשדוד. לפי פרסום זה, הדליף ברכה לכמה גורמים מידע מוקדם על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעצור החשודים, דבר שאפשר לחלק מהם להשמיד ראיות. עוד נטען, כי עו"ד רונאל פישר ומו"ל "השבוע באשדוד", מנחם גלילי, ניסו לכאורה לתפור תיק לראש העיר אשדוד וברכה ואנשיו סייעו, לכאורה, לשמור על גלילי, להדוף ולגנוז תלונות שהוגשו נגדו. לטענת יצחק, עצרו-עיכבו ברכה ואנשיו, המשך החקירה בפרשה זו, בהתאם לאינטרסים של פישר וגלילי.
באחת מרשימותינו הקודמות מתחנו ביקורת על מה שנראה בעינינו כהגשה חפוזה מדי של כתב-אישום משותף נגד עורכי-הדין, רונאל פישר ורות דוד-בלום ורפ"ק ערן מלכה, לבית המשפט המחוזי, בירושלים, לפני מיצוי החקירות נגדם וגם/או נגד מי מהם, בחשדות נוספים שהועלו נגדם וגם/או נגד מי מהם, בעניינים שאינם נכללים בכתב-האישום. תמהנו גם, על אי-חקירתה של רות דוד-בלום, בקבלת שוחד, לכאורה, מרונאל פישר, בעת שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי). במקביל, פורסם דבר קיומה של פגישה בין פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ואחרים, בדבר העמקת החקירה בחשדות הנוספים, שחלקם מפורט ברשימה זו וחלקם מצוי בידיעת חוקי מח"ש ומשטרת-ישראל.
אגב מח"ש. אל תלכו, בבקשה, שולל אחר העובדה שהמחלקת לחקירת שוטרים, האמורה לחקור שוטרי וקציני משטרה שסרחו, משויכת למשרד המשפטים ולא למשטרת-ישראל. חלק מחוקרי מח"ש הם קציני שהושאלו ממשטרת-ישראל למח"ש, סיימו "לעשות תפקיד" במח"ש, קודמו, לרוב, בדרגה עם סיום תקופת השאלתם וחזרו לעבודתם במשטרה.
רפ"ק ערן מלכה ורונאל פישר מצויים, כעת, במעצר ואילו רות דוד-בלום שוחררה, בתום מעצר הבית שלה, בתנאים מגבילים האוסרים עליה ליצור קשר עם מעורבים בפרשה, בחודשים הקרובים. החשדות הנוספים המפורטים לעיל, עוררה בי תחושה של דז'ה-וו ולפתע נזכרתי. זו אותה השיטה המיוחסת לפישר, מלכה ורות דוד-בלום, המפורטת בכתב-האישום המשותף שהוגש נגדם לבית המשפט המחוזי, בירושלים. בסעיף 6 לחלק הכללי של כתב אישום זה נכתבו דברים, כדלהלן:
"פרטים רגישים מתוך המידע שהחזיק נאשם 1 (רפ"ק ערן מלכה - ח"ש) בנאמנות מכוח תפקידו, הוא חלק לאורך תקופה ארוכה עם נאשם 2 (עו"ד רונאל פישר - ח"ש), אשר הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים".
מבחינת ההגינות נדגיש ונציין, כי איש מבין הנאשמים בכתב-האישום המשותף, לא הורשע, על-פי הכתוב והנטען בו וכי בתאריך 8.6.2015 נקבע דיון להקראת כתב-האישום בפני הנאשמים, באולמו של שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים, כב' השופט, משה סובל. בניגוד לגישה הרווחת השוללת חזקת חפות עם הגשת כתב-אישום, סבורים אנו, כי חזקת החפות עומדת לנאשם, גם אם הוגש נגדו כתב-אישום, כל עוד לא הורשע על-פי הנטען בו וגם/או על-פי חלק מהנטען בו.
בכל הכבוד הראוי, הרי מדינה ורשויות האמורות ואמונות לפעול לקיום הוראות החוק, המאפשרות לחשדות המיוחסים לקצין בכיר ששימש בתפקיד ראש חטיבת חקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, בעת מילוי תפקידו זה, לעבור לסדר היום ואינה פועלת למיצוי הליכי חקירה בגין חשדות שכאלה, אינה מדינת חוק. זו היא, בכל הכבוד הראוי מדינה המעודדת אי-קיום הוראות החוק והמאותת לאזרחיה, כי שעה שבכירי המערכת חשודים בהפרות חוק, ניתן לעבור על כך לסדר היום. זו היא התנהלות המיוחסת לרפובליקת בננות, המוכרת לנו ממשטרים מסוימים באמריקה הלטינית, אולם אבוי לנו אם תחול במדינת-ישראל. הקיצור, יש לזמן תנ"צ אפרים ברכה לחקירה מיידית, באזהרה, כדי לנקותו מכל חשד או חלילה להגיש נגדו כתב-אישום, אם כך יידרש, בתום חקירתו, באזהרה.
יש גם להמשיך החקירה בענייני עו"ד רונאל פישר ונספחיה, כפי שהודיע היועץ המשפטי לממשלה, כי כך ייעשה. רשויות חקירה ואכיפת חוק, המאבדים אמונו של הציבור בהם, גורמות להרס תשתית האמון של אזרחי המדינה בקיום שלטון החוק ואכיפתו. כל עוד לא תמוצינה החקירות בעניינים אלה, ימשיך ריח עכור ומצחין, בכל הכבוד הראוי לרחף מעל רשויות החקירה ואכיפת החוק. זה הוא הריח המאוס של השקר, השוחד, הפרת החוק והרס הערכים המוחלט.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אפרים ברכה  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משנפרץ מעגל האמון: יש להגיב מיידית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רות דוד בלום שוחררה הבייתה?!
ינקותא  |  27/05/15 02:11
2
תגובה לעו"ד ד"ר שטנגר
נפתלי גור אריה  |  30/05/15 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
יואב יצחק
גילויים חדשים ומדאיגים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד הנחשפים לראשונה ב-News1 מצביעים על עבירות הפשע שביצע תנ"צ אפרים ברכה    הקצין הבכיר נפגש ב-2012 עם אחד החשודים המרכזיים, קבלן בכיר ומוכר, הדליף לו על המעצרים שתוכננו ואיפשר לו להימלט לחו"ל    לאחר שחלה רגיעה חזר החשוד לישראל וזכה לשתי פגישות עם ברכה, בהן קיבל ממנו תדרוך לקראת חקירתו שלא באזהרה    פשע מאורגן בכמה שלבים
יואב יצחק
רפ"ק יעל הראל עמדה בראש צוות החקירה בפרשת השוחד בעיריית אשדוד    כפי שחשפנו, תנ"צ אפרים ברכה הדליף מידע מוקדם שהגיע לחשודים ובראשם עמרם כנפו על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעוצרם    עתה אנו חושפים: זמן קצר לאחר המעצרים (מרס 2012) ולאחר שרונאל פישר הציע לאחד החשודים לשכור שירותיו תמורת 50 אלף דולר, קיבלה רפ"ק הראל לעצור את החקירה; ומנחם גלילי הפסיק את סדרת הפרסומים
פנחס (פיני) פישלר
ראש יאח"ה לשעבר, זיוה אגמי, אמרה בתקשורת שניסו בעבר לשחד גם אותה    מדוע לא דיווחה על כך ולא התלוננה? מדוע שתקה? מדוע נצרה את הסוד הכמוס, למרות שתפקידה הבכיר חייב אותה לחשוף ולהתלונן?
עופר וולפסון
בארי מכחיש בתוקף את החשד כי היה מעורב בגיוס כספי תרומות לעמותה לה נתרמו כספים על-ידי מקורבי רונאל פישר
יואב יצחק
פישר וגלילי ניסו לתפור תיק ולהדיח ראש העיר אשדוד בסיוע ברכה ומלכה    במקביל ניסו לפגוע ביריביהם באשדוד, ובראשם: איש העסקים ג'קי בן-זקן    אפרים ברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על המעצרים שתוכננו נגד בכירים בעיריית אשדוד    המעצרים בוצעו לאחר שחלק מהחשודים הספיקו להשמיד ראיות    מידע מוקדם הודלף גם על המעצרים שתוכננו בחקירת חשדות בנמל אשדוד
רשימות נוספות
ברקת ורוכברגר יעידו נגד פישר  /  איתמר לוין
פישר: מח"ש מתעמרת בי באמצעות החילוט  /  איתמר לוין
השופט משה סובל ידון במשפט פישר  /  איתמר לוין
עולם הפוך  /  איתמר לוין
אוהב כסף לא ישבע כסף  /  יעקב עמר
קרחון הזוהמה  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il