X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני רואה בכל ספר המצוי בספרייתי ספר נדיר שבנדירים, שאין לו תחליף. הגיעו דברים כדי כך שספרים גדשו כל פינה בביתי ומנעו מאנשיו לעשות שימוש רגיל בבית זה למגורים. אז הבנתי כי עם כל הצער הכרוך בדבר, איאלץ, שלא בטובתי ולמורת רוחי, להוציא אל חוץ - ולתמיד - כמות ניכרת מספרים עודפים אלה
▪  ▪  ▪
פרידה קשה ומכאיבה [צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90]
"וְיֹתֵר מֵהֵמָּה בְּנִי הִזָּהֵר עֲשׂוֹת סְפָרִים הַרְבֵּה אֵין קֵץ וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִעַת בָּשָׂר" [קהלת י"ב, י"ב]

ריגול ודילול
השנה גמרתי אומר בנפשי, כי לא ארכוש ספרים בשבוע הספר העברי. לכל היותר, אערוך "סיבוב ריגול" סביב מכלול ההוצאות המציגות מרכולתן ברבים, ארשום לי רשימותיי בדבר ספרים המעניינים אותי. לאחר מכן, אערוך רשימת דילול ורק לאחר מכן אחליט, אם בכלל, צריך ונזקק אני לאותם ספרים הנכללים ברשימת דילול זו שלי

עתה, כששבוע הספר העברי בא ומתדפק על פתח. עתה, כששבוע הספר העברי כבר אינו שבוע ימים, אלא נמשך - מלכתחילה - כדי עשרה ימים, ובמקומות אחרים הפך הוא לחודש הספר העברי. עתה, כשהנחות על ספרים ניתנות במשך כל השנה, תמה אתה מה מייחד שבוע הספר משאר שבועות השנה? עתה, כשעוד כמות הגונה של ספרים חדשים צפויה להיכנס בשערי בית, מבקש אני להביאכם בסוד מצוקת ספרים עודפים שיש לי, מעשה של יום ביומו ולא רק מצוקה שצצה ועולה לה, פתע פתאום, אך ורק בשבוע הספר העברי.
כמי שחונך, מקטנות, על קדושת האות העברית ועל קדושתם של ספרים, קשה לי - קשה לי עד מאוד מאוד להוציא ספר שבא אלי - אל בית - סתם כך אל חוץ. בנוסף ליצר האגירה שנטמע והעמיק בי עם שנים, ראיתי - ועדיין רואה אני - בכל ספר המצוי בספרייתי, ספר נדיר שבנדירים, שאין לו תחליף. הגיעו דברים כדי כך שגדשו ספרים כל פינה בבית ומנעו מאנשי הבית לעשות שימוש רגיל בבית זה למגורים, שעה שבית זה נועד, מלכתחילה, למגוריהם של אנשים ולא למגוריהם של ספרים, שהשתלטו על בית, עד שכמעט ודחקו המתגוררים בו אל חוץ.
גם ספרייה נוספת שהתקין הנגר בבית, לאכסונם של אלפי הספרים החדשים, לא שימשה פתרון מוחלט, אלא פתרון יחסי בלבד. מאות ספרים עדיין נחו והונחו במקומות שלא נועדו - מלכתחילה - כמקום מנוחתם והנחתם. הבטתי אל הספרים שהונחו ונחו על מדפי הספרייה החדשה ועל הספרים שעדיין לא זכו להיכנס אל הספרייה החדשה - והיו פזורים בכל רחבי הבית - והגעתי כדי המסקנה, כי לא בספרייה החדשה אמצא מענה לעודף הספרים בבית. הבנתי - כי עם כל הצער הכרוך בדבר - איאלץ, שלא בטובתי ולמורת רוחי, להוציא אל חוץ - ולתמיד - כמות ניכרת מספרים עודפים אלה. שוב לא יהיו ספרים אלה תחת ידי כשארצה לעיין בהם.
כאן החל שלב ההתלבטות הממשי שלי. לך ותדע, מחד-גיסא, איזה מהספרים נגזר גורלם להמשיך חייהם עמי, ולך תדע, מאידך-גיסא, איזה ספרים נגזר גורלם לצאת אל חוץ ולפתוח במסע נדודים אין קץ לו. קשה, מרה, ארוכה, ארורה ואכזרית הייתה מלאכת מיון הספרים שנכפתה עליי, בכורח הנסיבות ושלא ברצוני. לבסוף, הצלחתי להבין כי לא כל ספר שרכשתי, הוא ספר קנוני, ולא כל ספר שהוא ספר קנוני, חייב לשכון דרך ומעשה של קבע בספרייתי.
מי ראוי ומי לא
ניצבה בפניי ברירה אחת והיא - איזה ספר חשוב יותר כדי שהוא יתפוס מקום על האצטבה וכדי שהוא לא יתפוס מקומו של חברו, שאינו ראוי לתפוס מקום על האצטבה. כך ורק כך יכולתי ליצר האגירה שלי, שהביא בי תחושות אשם, על ש"מבריח" אני ספרים, חוצה לביתי, למקום שלא בטוח שיזכו הם לטיפול חם ואוהב. מי קבע שהטיפול בספר חייב להיות פחות אוהד מהטיפול בחיית מחמד, זו או אחרת? ובכלל, ספר אינו מצריך הוצאות מיותרות, מעבר להוצאה הראשונית של רכישתו (לעיתים עישונו וסילוק מיני חרקים ממנו, מחמת נדירותו וגילו המופלג ולעיתים מצריך הוא אף כריכה חדשה, שלעיתים - בשל חשיבותו כריכת עור מכובדת ומרשימה היא).
השנה גמרתי אומר בנפשי, כי לא ארכוש ספרים בשבוע הספר העברי. לכל היותר, אערוך "סיבוב ריגול" סביב מכלול ההוצאות המציגות מרכולתן ברבים, ארשום לי רשימותיי בדבר ספרים המעניינים אותי. לאחר מכן, אערוך רשימת דילול ורק לאחר מכן אחליט, אם בכלל, צריך ונזקק אני לאותם ספרים הנכללים ברשימת דילול זו שלי.
ברוח האזהרה שהזהיר שלמה המלך תלמידו ואמר לו שייזהר מכתיבת ספרים רבים וכאשר כותב הוא ספר, הרי יכתוב הוא דברים בלי סוף, אלא עליו לבחור רק את המשובח והראוי להיכתב, רואה אני לנהוג גם באשר לרכישת ספרים חדשים, להבא. לא כל ספר יבוא אל תוך הספרייה ולא כל ספר יירכש על ידי.
שבוע הספר נעים לכולכם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  31/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיפטר מספרים. סתם כך.
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
משעשע, מעציב...ומוכר מאד.... ל"ת
וינטר הניה  |  31/05/15 13:14
2
יש לי פתרון:
אוהב ספרים  |  31/05/15 17:00
3
מספר ולא כמות
שגיאה נפוצה  |  31/05/15 18:36
 
- וחוץ מזה כמות זו איכות! ל"ת
אני ספרתי  |  31/05/15 19:24
4
אחלה כתבה מצחיקה-עצובה ל"ת
יוסיפון הקרוע  |  31/05/15 19:20
5
ספריםפ - רבותיי - ספרים ל"ת
יוסף חיים ברנר  |  31/05/15 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
גזר הדין במשפטו של אולמרט השבוע מעלה כמה שאלות פתוחות ועובדות תמוהות    הגילויים האחרונים על תת ניצב אפרים ברכה, ראש יאח"ה, לא ניתנים יותר לטיוח למרות הגיבוי התמוה לו הוא זוכה    וגם: מהי מהות הידידות בין אושרת אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים, לרונאל פישר?
חיים שטנגר
כל עוד לא יינקטו צעדים מיידיים בידי הממשלה להפסקת שביתת פרקליטי ופרקליטות המדינה, מעיד הדבר על רפיסותה וחוסר משילותה של ממשלה מכהנת זו הנהנית מרוב דחוק של 61 חברי כנסת
חיים שטנגר
רשויות חקירה ואכיפת חוק, המאבדות אמונו של הציבור בהן, גורמות להרס תשתית האמון של אזרחי המדינה בקיום שלטון החוק ואכיפתו. כל עוד לא תמוצינה החקירות בעניינים אלה, ימשיך ריח עכור ומצחין, בכל הכבוד הראוי, לרחף מעל רשויות החקירה ואכיפת החוק
חיים שטנגר
אין מקום עוד לאפשר המשך פגיעה גסה בצנעת הפרט, בחסות מטבע הלשון השחוקה של חופש הביטוי שהפכה, ברבות השנים, לחופש השיסוי וההשתלחות בייחוד שעה שהדבר נעשה, במרשתת שתפוצתה הינה בלתי מוגבלת. חובת חיובם של הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת האלקטרוניים, הפועלים במרשתת, לאפשר לנשוא פרסום עתידי של פוסט להגיב בצד פרסום שיימינג זה
פנחס (פיני) פישלר
ראש יאח"ה לשעבר, זיוה אגמי, אמרה בתקשורת שניסו בעבר לשחד גם אותה    מדוע לא דיווחה על כך ולא התלוננה? מדוע שתקה? מדוע נצרה את הסוד הכמוס, למרות שתפקידה הבכיר חייב אותה לחשוף ולהתלונן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il