X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מטרתה של אראן, שהתמודדה בעצמה עם אי-סבילות חריפה לגלוטן, שלה ושל אחד מילדיה הצעירים, היא להעניק אוכל טעים שנהנים ממנו ומבקשים תוספת, ולא להתמקד בוויתור על רכיבים
▪  ▪  ▪

הספר מנות קטנות & פינוקים מתוקים, נולד מהבלוג הפופולרי של השפית אָרָאן גוֹיוֹאָגָה, שנקרא "קינמון ווניל" (leCannelle et vanil), והיה להצלחה גדולה מייד עם צאתו.
אראן גויואגה היא בוגרת בית-ספר מקצועי לבישול וכיום עוסקת בכתיבה, בצילום ובסטיילינג מזון. בבלוג עטור הפרסים שלה, Cannelle et Vanille, מבקרים מדי שנה מיליוני גולשים. גויואגה נולדה וגדלה בחבל הבאסקים בספרד, וכיום היא מתגוררת בפלורידה עם בעלה ושני ילדיה.
לאחר פנייה לאראן, אראן הביעה התרגשות וגאווה על כך שהספר יראה אור בעברית, בישראל. ערכו המוסף של הספר מנות קטנות & פינוקים מתוקים, הוא המענה שהוא מספק לצורך עכשווי מאוד גם בארצנו הקטנטונת: אכילה בריאה ללא גלוטן. הדגש במתכוני הספר הוא על מרכיבים טריים המצויים בישראל, שאופן הכנתם פשוט, ידידותי וקל.
מטרתה של אראן, שהתמודדה בעצמה עם אי-סבילות חריפה לגלוטן, שלה ושל אחד מילדיה הצעירים, היא להעניק אוכל טעים שנהנים ממנו ומבקשים תוספת, ולא להתמקד בוויתור על רכיבים. בילדותה היא ספגה את הטעמים המסורתיים והניחוחות של חבל הבאסקים, ונמלאה כבוד לתוצרת המקומית ולהתכנסות המשפחתית סביב שולחן האוכל.
הספר מעניק תשובה לכל מי שרוצה לאכול בריא, לכל מי שרוצה או חייב לאכול ללא גלוטן, בלי להתפשר על הטעם, על המראה ועל המרקם של המנות. זהו מסע גילוי של אינסוף אפשרויות של בישול ושל אפייה ללא גלוטן.
הספר מוגש במהדורה בעברית בהוצאת מבשלים ספרים שנוסדה בשנת 2007 על-ידי רותי כרמי ודורית טוקמן, חברות שהכירו בלימודי תואר ראשון בספרות ותעודת הוראה, ומנהלות אותה יחד.
לאחר הצלחת ספרן הראשון "סבתא רחל מבשלת" שהורכב ממתכוניה של חמותה של דורית, והצלחתו חסרת התקדים של ספרן השני: "מסיבות: אוכל, יין, חברים" המוקדש למתכוני מסיבות וחווית האירוח, החליטו שתי החברות הטובות ובעלות חברת ההוצאה לאור "מבשלים ספרים", להמשיך לספר שלישי: מנות קטנות & פינוקים מתוקים.
לשמירה על מחיר הוגן לצרכן, הספר נמכר אך ורק דרך האינטרנט באתר ההוצאה.

סלט פנצנלה סתווי

עם כל אהבתי לפנצנלה קיצית עם עגבניות עסיסיות ומלפפונים, הגרסה הסתווית החמימה הזו היא אחת המנות האהובות עליי ביותר. היא מלאה בקרוטונים בריאים מלחם זרעים, בדלעת צלויה קטיפתית, בסלקים זהובים ואדומים, בפרוסות תפוח עץ פריכות ובגרעיני דלעת, הכל מתובל בשמן דלעת וברוטב ויניגרט על בסיס סיידר תפוחי עץ.
4 מנות
לסלט
6 פרוסות לחם זרעים מתכון בעמ' 26 בעובי של כ-2 ס"מ חתוכות לקוביות
3 כפות שמן זית
5 בייבי סלקים אדומים, קלופים וחתוכים לרבעים
5 בייבי סלקים צהובים, קלופים וחתוכים לרבעים
2 קמצוצי מלח
1/2 דלעת בינונית מזן קבוצ'ה, קורי אדומה או דלורית, מקולפת, פרוסה, ונקייה מגרעינים
1/2 כפית פתיתי צ'ילי אדום
1 תפוח עץ בינוני מזן גרני סמית או גולדן דלישס, מנוקה מליבה ופרוס דק
1 כוס (40 גרם) עלי סלק או עלי בייבי אחרים
¼ כוס (40 גרם) גרעיני דלעת טריים
1 כף עלי מרווה טריים
1 כפית עלי תימין טריים
1 כפית עלי אורגנו טריים
לרוטב ויניגרט
1 כפית חרדל דיז'ון עם גרגירים
2 כפיות חומץ סיידר תפוחי עץ
2 כפיות שמן דלעת
1/4 כוס (60 מ"ל) שמן זית
1 כפית מלח
להכנת הסלט
  • חממו את התנור ל-160 מעלות. ערבבו את קוביות הלחם עם כף שמן זית בתבנית תנור. אפו כ-20 דקות, עד שהלחם מתייבש.
  • העלו את חום התנור ל-200 מעלות. ערבבו את הסלקים עם כף שמן זית וקמצוץ מלח בתוך תבנית אפייה עמוקה. כסו את התבנית בנייר אלומיניום ואפו במשך 45 דקות או עד שניתן לנעוץ בקלות מזלג בסלקים.
  • ערבבו את פרוסות הדלעת עם כף שמן הזית הנותרת, קמצוץ מלח ועם פתיתי צ'ילי. אפו בחלקו התחתון של התנור במשך 20 דקות או עד שניתן לנעוץ בקלות מזלג בדלעת.
  • בקערה גדולה ערבבו קרוטונים, סלקים צלויים, דלעת צלויה, תפוח עץ, עלי סלק, גרעיני דלעת, מרווה, תימין ואורגנו.
להכנת רוטב הויניגרט
טרפו יחד את כל חומרי הרוטב. מזגו אותו על הסלט החם. ערבבו בעדינות, השהו במשך 10 דקות כדי שהלחם יספוג את המיצים והגישו.

מרק עשיר של עדשים אדומות ודלעת עם צ'יפס תפוחי אדמה סגולים

גיליתי את העדשים האדומות רק לפני שנים אחדות. היות שהן לא זקוקות להשריה ובזכות זמן הבישול הקצר שלהן, אני פונה אליהן כשאני צריכה מרק של הרגע האחרון או כשאני ממהרת וצריכה להגיש ארוחה לשולחן. הן נמעכות מהר, לכן אני אוהבת לרסק אותן אחרי הבישול. העדשים יוצרות מרקים עשירים נהדרים, מלאים בחלבון. מנה גדולה של מנה זו יכולה לשמש בקלות כמנה עיקרית, מלאה כמות שהיא בצ'יפס תפוחי אדמה סגולים ובצדפות קוקי סן ז'אק צרובות.
ל-6 מנות
1/4 כוס ועוד 2 כפות (90 מ"ל) שמן זית
1 בצל שאלוט בינוני, קצוץ
2 שיני שום קצוצות דק
2 גזרים בינוניים, מקלופים וחתוכים לקוביות קטנות
1 גבעול סלרי קצוץ
1 כפית עלי תימין טריים
1 כפית מלח ועוד כמות נוספת לתיבול הצדפות
1/2 פלפל שחור טחון טרי, ועוד כמות נוספת לתיבול הצדפות
1 כוס (200 גרם) עדשים אדומות שטופות
1 דלעת קבוצ'ה קטנה או דלורית (680 גרם), מקולפת, נרייה מגרעינים, חתוכה לקוביות קטנות (כ-3 כוסות של דלעת חתוכה)
1 תפוח אדמה בינוני בהיר, מקולף וחתוך לקוביות קטנות
6 כוסות (1.5 ליטר) ציר עוף
2 תפוחי אדמה קטנים סגולים או צהובים, פרוסים דק מאוד
110 גרם צדפות קטנות מסוג קוקי סן ז'אק
שמן גרעיני דלעת (לא הכרחי)
פרחי פטרוזיליה טרייה (לא הכרחי)
  • חממו בסיר גדול 2 כפות (30 מ"ל) שמן זית על אש בינונית. הוסיפו בצל שאלוט, שום, גזר, סלרי, עלי תימין, 1/2 כפית מלח ו-1/2 כפית פלפל שחור. בשלו את הירקות תוך כדי ערבוב מדי פעם במשך 5 או עד שהם רכים אך שומרים על צורתם.
  • הוסיפו עדשים, דלעת, תפוח אדמה, ציר עוף ואת 1/2 כפית מלח הנותר. כסו את הסיר.הביאו לרתיחה על גבי אש בינונית-גבוהה. הקטינו את האש לנמוכה ובשלו ברתיחה עדינה במשך 20 דקות, או עד שכל הירקות מתרככים. רסקו את המרק במעבד מזון. תקנו תיבול לפי הצורך ושמרו על המרק חם.
  • חממו בסיר קטן את 1/4 כוס (60 מ"ל) שמן הזית הנותרת על גבי אש בינונית. הוסיפו את פרוסות תפוחי האדמה (חלקו את הכמות כדי לא לצופף) וטגנו בכמה פעמים עד להזהבה. הניחו על מגבת נייר לספיגת עודפי שמן ושמרו בצד.
  • שפכו את רוב השמן מהסיר. תבלו את הצדפות במלח ובפלפל שחור וטגנו אותן על גבי אש בינונית במשך 30 שניות עד 1 דקה לכל צד, תלוי בגודלן.
  • הגישו את המרק חם, כשעליו מונחים צ'יפס, צדפות, כמה טיפות שמן גרעיני דלעת, פרחי פטרוזיליה ופלפל שחור. ניתן לשמור את המרק במקרר במשך 3 ימים, או במקפיא עד חודש.

עוגיות מדלן עם לימון, רוויון ושמן זית

36 עוגיות מדלן
80 גרם חמאה ללא מלח
1 כוס (200 גרם) סוכר קנים טבעי
קליפה מגוררת דק מ-3 לימונים
3 ביצים
3/4 כוס (105 גרם) קמח אורז מלא בטחינה דקה
1/3 כוס (45 גרם) קמח דוחן
1/4 כוס (30 גרם) קמח טפיוקה
1 כף זרעי פשתן טחונים
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1/4 כוס (60 מ"ל) רוויון
1/2 כוס (125 מ"ל) שמן זית
  • המיסו את החמאה בסיר קטן. הניחו לה להתקרר לחלוטין.
  • הניחו בקערת מיקסר סוכר וקליפת לימון. שפשפו את קליפת הלימון עם הסוכר באצבעותיכם, כדי לשחרר את השמנים שבקליפה. הוסיפו ביצים והקציפו במהירות גבוהה במשך 5 דקות, עד שהתערובת בהירה וסמיכה.
  • בקערה נפרדת ערבבו במטרפה את סוגי הקמח השונים, זרעי פשתן טחונים, אבקת אפייה ומלח. הוסיפו את התערבת לביצים המוקצפות תוך כדי הפעלת המיקסר במהירות נמוכה.
  • הוסיפו רוויון, שמן זית וחמאה מומסת תוך הפעלת המיקסר במהירות נמוכה. הגבירו את מהירות המיקסר למהירה והקציפו במשך 30 שניות נוספות, עד שכל המרכיבים נבלעים בתערובת.
  • כסו את הקערה בניילון נצמד והכניסו למקרר למשך שעתיים. אם תרצו, תוכלו לשמור את הבלילה במקרר עד יומיים, ולאפות כמויות קטנות של עוגיות מדלן כשתרצו.
  • חממו את התנור ל-220 מעלות. אם יש לכם שקית זילוף, הכניסו צנתר חלק ברוחב 1 ס"מ ואחר כך מלאו את השקית בבלילה. זלפו את הבלילה לתבנית משומנת היטב. אם אין לכם שקית זילוף, מלאו את התבנית בעזרת כף.
  • אפו את עוגיות המדלן במשך 8 דקות. אל תפתחו את דלת התנור בזמן האפייה. הנמיכו את חום התנור ל-180 מעלות והמשיכו לאפות במשך 5 דקות נוספות, או עד שהעוגיות זהובות. הניחו להן להצטנן בתוך התבנית במשך 5 דקות. אחר כך העבירו את עוגיות המדלן לצלחת.
טיפ: אם אין לכם זרעי פשתן טחונים, פשוט הוסיפו 1 כף קמח אורז מלא בטחינה דקה.
תבניות מדלן: יש הרבה תבניות מתאימות - עם ציפוי מונע הידבקות, תבניות אלומיניום ותבניות סיליקון. יש לי מכל אלה ועוד, משום שאני אוהבת להתנסות עם תבניות שונות. באופן כללי, תבניות מתכת מפיקות פני עוגה כהים יותר, והדבר תקף גם לגבי עוגיות מדלן. הכול עניין של העדפה אישית. אני אוהבת את המרקם העדין ואת הצבע הבהיר שמתקבל באפייה בתבניות סיליקון. אבל אולי תעדיפו את הצבע הכהה שמתקבל בתבנית אלומיניום.

עוגיות חמאה עם וניל ופיסטוקים

בעוגיות החמאה האלה משתלבים שני המרכיבים האהובים עליי - פיסטוקים ווניל - שיוצרים פינוק מושלם. הן מצופות באבקת סוכר בעודן חמימות, דבר היוצר ציפוי הדומה מעט לקרם. בעונת החגים אני אופה אותן, תבנית אחר תבנית. הן נהדרות כמתנה.
לכ-50 עוגיות
1 כוס (140 גרם) קמח אורז מלא בטחינה דקה
1/2 כוס (80 גרם) קמח תפוחי אדמה
1/2 כוס ועוד 2 כפות (70 גרם) קמח שיבולת שועל נטול גלוטן
1/4 כוס (30 גרם) קמח טפיוקה
1 כפית מלח
1/2 כוס (80 גרם) פיסטוקים טבעיים ללא מלח
225 גרם חמאה ללא מלח בטמפרטורת החדר
3/4 כוס (90 גרם) אבקת סוכר מנופה וכמות נוספת לציפוי
זרעים מ-1 מקל וניל
  • בקערה בינונית ערבבו במטרפה קמח אורז מלא בטחינה דקה, את סוגי הקמח השונים ומלח. הוציאו כף מתערובת הקמח והכניסו לתוך מעבד מזון עם הפיסטוקים. עבדו בפולסים עד שהפיסטוקים טחונים לאבקה דקה.
  • הניחו חמאה, אבקת סוכר וזרעי וניל בקערת מיקסר, וערבלו בוו גיטרה במהירות נמוכה למשך כמה שניות כדי שאבקת הסוכר לא תתפזר. הגבירו את המהירות לבינונית-גבוהה וערבלו במשך כ-2 דקות עד שמתקבלת תערובת בהירה. גרדו את דופנות הקערה ואת הוו במרית.
  • הוסיפו לקערת המיקסר את תערובת הקמח והפיסטוקים הטחונים. ערבלו עד שמתגבש בצק דביק. העבירו את הבצק למשטח עבודה וצרו ממנו גליל באורך של כ-33 ס"מ ובקוטר של 5 ס"מ. עטפו את הגליל בנייר אפייה וגלגלו כדי לעגל אותו ככל האפשר. העבירו את הבצק למקרר למשך שעה לפחות.
  • חממו את התנור ל-180 מעלות. הוציאו את הבצק מהמקרר והסירו את העטיפה. חתכו אותו לפרוסות בעובי של כ-1/2 ס"מ. הניחו את העוגיות במרווחים של 5 ס"מ בתבנית מרופדת בנייר באפייה.
  • אפו במשך 10 דקות, עד שהעוגיות זהובות קלות בתחתית. אך אל תאפו יתר על המידה, הן יהיו קשות מדי. הניחו לעוגיות להצטנן בתבנית במשך כ-10 דקות. פזרו עליהן אבקת סוכר. ניתן לשמור אותן בטמפרטורת החדר, עטופות היטב, עד 3 ימים.

עוגיות חמאה עם חמוציות וגרגירי פלפל ורוד

יש לי חיבה לגרגירי פלפל ורוד בקינוחים. אני מוסיפה אותם לסלט תות שדה בקיץ או מפזרת אותם על גלידת וניל. לגרסה הזו של עוגיות חמאה פריכות, הוסיפו לבצק העוגיות במקום פיסטוקים 1/2 כוס (70 גרם) חמוציות מיובשות קצוצות ו-2 כפיות גרגירי פלפל ורוד טחונים.

תאריך:  10/06/2015   |   עודכן:  10/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לוין
"האורחת" הוא הומאז' לאנשים אמיצים ובעלי שאר רוח שהסתירו ילדה יהודיה תוך שהם מסכנים את חייהם, ולאלו שברוחב לבם ובאהבתם נתנו למשינקה ילדות מאוחרת, מסע התבגרות וחיים
ליאורה לייבוביץ
הספר מצליח להעביר בצורה יוצאת דופן ומאתגרת לפעולה תהליכים חווייתיים, תוך שילוב סיפורים אמיתיים בתיאוריה    כך מתאפשר לקורא, לחוות ולהבין את הפעילות ודרכי הלמידה הייחודיות של STAGE - הבמה להצלחה, ולחולל שינוי ביכולת ההופעה וההשפעה בתקשורת בינאישית עם אנשים ומול קהל על הבמה
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
ציפי לוין
זהו עולם קר של אלימות שרירותית, שכנגדו מציב הרומן רגעים של עדינות אין-קץ, רוך ופגיעוּת, ובסופו הדרמטי - אולי פתח לנחמה ולגאולה    ומעל לכל תלויה השאלה, איזו תקווה יש לחברה נעדרת סובלנות כלפי המתקשים לעמוד בקודים הכוחניים שנטבעו בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il