הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד השלישיה המובילה, כאשר רפ"ק מלכה הודה בעבירות והפך רשמית לעד מדינה.
השימוש ב"עדי מדינה" יש ביקורת על המשטרה והפרקליטות, לגבי שימוש ב"עדי מדינה" בכלל ובמקרה הספציפי בפרט, בשל המחיר של ההסכם ששולם או יחושב עתידנית לגבי רכושו והפנסיה של רפ"ק מלכה, שלדעת רבים היה מוגזם בנסיבות.
ובכן, אמרתי זאת בעבר מספר פעמים, השימוש ב"עדי מדינה" - הוא הכרח בל יגונה. השיטה מקובלת בכל העולם המערבי (ומקורה בשיטה האנגלית הישנה), ומערכות המשפט המתקדמות ביותר, לא יכולות לתפקד ללא שימוש ב"עדי מדינה" - שכמובן קשורים תמיד במתן טובות הנאה מסוגים שונים ומשונים.
התבשרנו לאחרונה כי בפרשת 512, מעצרם וחקירתם של משפחות הפשע, יש מספר עדי מדינה ולחלקם הובטחו סכומים גבוהים ביותר תמורת עדותם. גם במשפט פישר את בן דוד יש מספר עדי מדינה, קבלנים ומעורבים בעסקי השחיתות שמקבלים טובות הונאה, לרבות אי-העמידה לדין על חלקם בפרשה. צריך להיות ברור, כשאתה רוצה לצוד להקת לוויתנים - אתה צריך להקריב לוויתן כדי לתפוס את האחרים.
מה שמפתיע ומפריע בפרשת פישר את בן-דוד, זה עומק הקשרים המושחתים במערכת אכיפת החוק, כולל סממנים ברורים של בצע כסף, עיניים גדולות לרצות עוד ועוד, כולל תרגילים מלוכלכים, כדי להגיע למצב של סחיטה תמורת שתיקה או מסירת חומרים מהחקירה וסגירת תיקים. משחק הדמויות הקשורות בפרשה וגילוי של פרשיות נלוות לפרשה המרכזית, מעוררים זעם לגיטימי, הן משפטי והן ציבורי.
הקשר המשולש: עו"ר פרטי, פרקליטת מחוז, קצין משטרה (או אולי קציני משטרה) - מעורר מחשבות נוגות על שלטון החוק ואכיפתו. בפרשה הנדונה נשברו קודים משפטיים, מוסריים, חברתיים, קודים של נאמנות, של גאווה מקצועית וכבוד מקצועי. ייקח הרבה זמן עד אשר המערכות הנזכרות יזכו באימון מלא מהציבור, למרות שהנושא חשוב, חיוני, שהרי ללא מערכות אכיפת החוק, ניקיונם, פעולתם הנאמנה, למען שלטון החוק ויישומו, לא תוכל החברה הדמוקרטית לתפקד ולשרת את הציבור.
המשימה שיפוט מהיר וענייני חיוני ביותר, להבראת המצב, שהמשפטים יתנהלו בקצב מהיר, ענייני והנושא יחתך ויגמר מהר, כדי שהניתוח אם יצליח - יציל במהרה את הקליינט - שהוא הציבור. בכל המהומה המשפטית שנוצרה, אסור לשכוח את תפקודם החשוב והחיוני של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה שחייבים להילחם בתופעה השלילית ולתת יד להוציא העגלה מהבוץ.