X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משפ' ברכה חייבת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקשו לסיים הליכי החקירה המקדמית שהתקיימה לכאורה בעניינו של המנוח. כך, ורק כך - אם יש בסיס לטענות שהועלו נגד המנוח, בחייו או אם בשקר יסודן. הליך שכזה הינו יעיל, לאין ערוך, מכל הליך שיינקט לפי חוק איסור לשון הרע, בעניינו של המנוח
▪  ▪  ▪
אפרים ברכה ז"ל [צילום: דוברות המשטרה]

עתה, משאט אט שוככת הסערה שפקדה אותנו, על-רקע התאבדותו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, במשטרת-ישראל, תנ"צ אפרים ברכה ז"ל - הרי הגיעה השעה והמועד הנכון והראוי לברר חרושת השמועות, הטענות שהועלו - ומועלות עדיין בכל הקשור להתנהלותו השוטפת של אפי ברכה המנוח בחייו, במסגרת תפקידיו השונים במשטרת-ישראל, בכלל ובמסגרת התפקיד שמילא כראש חטיבת חקירות, באגף חקירות ומודיעין, בפרט.
תחילתם של דברים למען קיום עקרון הגילוי השקיפות - אדגיש ואציין, כי חרף פרסומם של דברים שונים בעניין אפרים ברכה המנוח, במסגרת "מחלקה ראשונה", הרי נכתבים דברים אלה, מדעתי שלי - ללא כל קשר ובנפרד ממלחמת התקשורת, ההאשמות בה פתחו שורה של עיתונאים ואחרים נגד העורך הראשי של "מחלקה ראשונה", יואב יצחק, על-רקע כתיבתו, משך תקופה ארוכה, כתבות שונות בעניינו של ברכה המנוח. דווקא בשל האשמתם של אנשים אלה יואב יצחק, בהתאבדותו של אפרים ברכה המנוח, הרי חייבת מדינת-ישראל - ובכללה משטרת-ישראל - להמשיך בבירור ההאשמות שהועלו נגד ברכה המנוח, כל זאת, על-אף פטירתו, לבית עולמו, עד תום.
סעיף 236 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשל"ב-1982, קובע באשר להמשך התנהלותה של חקירה פלילית, באשר למי שנפטר לבית-עולמו דברים, בזו הלשון:
"נפטר אדם ייפסק כל הליך פלילי נגדו"
הגם שכותרת הצד של הסעיף דנה ב"מות הנאשם", הרי תוכנו של הסעיף הינו רחב ביותר והוא חל על הפסקת וקיום הליכים פליליים נגד מי שנפטר לבית-עולמו, בין אלה שהבשילו כדי הגשת כתב-אישום נגד נאשם, שנפטר לבית-עולמו ובין אלה שלא הבשילו כדי הגשת כתב-אישום נגדו ובכללם - הליכים פליליים מוקדמים יותר.
כפי שפורסם, ברבים - ולא הוכחש, עד כה, רשמית, בידי משטרת-ישראל וגם/או בידי המחלקה לחקירות שוטרים, עד כה - על-רקע מלחמת הטחת האשמות שהתנהלה בין אלה שתקפו העיתונאי, יואב יצחק, לבין תגובתו הוא ואחרים, להאשמות אלה, הרי התנהלה חקירה וגם/או בדיקה סמויה בעניינו של אפרים ברכה המנוח. קיומה של חקירה וגם/או בדיקה, לכאורה זו, מהווה הליך פלילי - אם כי, הליך פלילי ראשוני ומקדים לחקירה של ממש - לכל דבר. זאת ועוד. מתברר שמשטרת-ישראל כשלה במאמציה לאתר מכשיר הטלפון הנייד של תנ"צ אפרם ברכה ז"ל. בנסיבות אלה, הועלה חשד, כי המנוח השמיד מכשיר טלפון נייד זה, כדי למנוע כל אפשרות שהיא למעקב אחר התנהלותו ואחר שיחותיו עם אנשים שונים, בתקופה שקדמה ליום בו שם הוא קץ לחייו, בירייה מאקדחו האישי.
על-רקע התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה נשמעו טענות מצד בני משפחתו, כי שורה של פרקליטים - אליהם פנתה המשפחה בבקשה לנקוט בהליכים משפטיים, בגין הוצאת דיבה נגד מי שלדעתם הוציאו ופרסמו דיבת המנוח - דחתה פניות אלה, מתוך חוסר רצונם להיות מעורבים בכך. עוד פורסם ברבים, כי פרקליט המדינה, שי ניצן, דחה פניית משפחה המנוח וגם/או פניית המנוח עצמו, לפיה תנקוט המדינה עצמה, בהליכים לפי חוק איסור לשון הרע, בשם אפרים ברכה המנוח, כלפי מי שלדעת המשפחה וגם/או המנוח הוציאו דיבתו רעה.
בהקשר ובהדבק דברים זה פורסם, כי פרקליט המדינה אמר למשפחה וגם/או אמר למנוח, כי אין טעם בקיום הליכים משפטיים בגין לשון הרע והביא כדוגמה - עניינו של מלכיאל גרינוולד שנתבע - בעבר - בידי המדינה בגין פרסום לשון הרע, לכאורה, אודות ישראל קסטנר המנוח. סופם של דברים קבע שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים, בנימין כהן ז"ל, כי: "קסטנר מכר נפשו לשטן".
איש לא זכר אז, כי גרינוולד הוא התובע וקסטנר הוא הנתבע. מבחינת הדיוק ההיסטורי נציין ונדגיש, כי בית המשפט העליון קיבל ערעור המדינה וביטל פסק-דינו של בית המשפט המחוזי, תוך ניקוי שמו של קסטנר. עדיין - עדיין קרויה פרשה זו פרשת קסטנר ואינה קרויה פרשת גרינוולד. לא נרחיב עוד, בעניין מרתק זה.
אם תישמע דעתנו אנו, הרי משפחתו של אפרים ברכה המנוח - ככל שחפצה היא בטיהור מוחלט של שמו והזמת שמועות וטענות שהודבקו ונדבקו אליו - חייבת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקשו לסיים הליכי הבדיקה וגם/או החקירה המקדמית שהתקיימה - לכאורה - בעניינו של המנוח, קודם שנטל הוא נפשו בכפו. כך - ורק כך - אם יש בסיס לטענות שהועלו נגד המנוח, בחייו או אם בשקר יסודן. הליך שכזה הינו יעיל, לאין ערוך, מכל הליך שיינקט, ככל שיינקט לפי חוק איסור לשון הרע, בעניינו של המנוח.
לעניין נקיטת הליכים, לפי חוק איסור לשדון הרע, קובע סעיף 5 לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, דברים, בזו הלשון:
"לשון הרע על אדם שפורסמה אחרי מותו, דינה כדין לשון הרע על אדם חי, אלא שאין בה עילה לתובענה אזרחית או לקובלנה, ולא יוגש כתב אישום בשל עבירה לפי סעיף זה אלא אם ביקש זאת בן-זוגו של המת או אחד מילדיו, נכדיו, הוריו, אחיו או אחיותיו".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  15/07/2015   |   עודכן:  15/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אפרים ברכה  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מחלקה ראשונה / First Class  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שי ניצן / Shai Nitzan  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיחקר פרשת תנ"צ ברכה ז"ל עד תום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יחקר רצח תנצ ברכה
תדמור אקטואלי  |  15/07/15 13:07
2
ייתכן מאוד שמשפחתו לא רוצה לדע
האדיש  |  10/08/15 20:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
צבן דחה את בקשתו של מלכה להשתחרר למעצר בית - כמו פישר    מסביר: מלכה הודה והורשע בעבירות חמורות המלמדות על מסוכנותו
חיים שטנגר
המרת ושינוי מיקום ריצוי מעצר והתנאת המרת מיקום ושינוי תנאי מעצר זה, באיזוק אלקטרוני, אינם מהווים שחרור למעצר בית, אלא הם מהווים המשכו של מעצר מלא, כאשר מעצר מלא זה, מלווה בשינוי והמרת מיקום המעצר
איתמר לוין
קצין המשטרה לשעבר יקבל פנסיה גם בזמן מאסרו, יקבל מענק פרישה ולא יינקטו נגדו אמצעים פיסקליים    ביהמ"ש יחליט מחר האם לשחררו בערבות עד לגזירת עונשו
עו"ד יוסי דר
הפרקליטות אינה אמורה להביא בחשבון את התארכותו הצפויה של משפט פישר בבואה להחליט האם לחתום איתו על הסדר טיעון
חיים שטנגר
האינטרס הציבורי הקיים כיום, הינו להימנע מחתימת עסקות טיעון עם עו"ד רונאל פישר ועם פרקליטת מחוז תל אביב פלילי, לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, כנאשמים עיקריים ומובילים בכתב האישום המשותף, להבדילם משאר הנאשמים, למען ידע הציבור אחת ולתמיד כיצד התרחשו דברים, בפועל ולמעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il