X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר שבפוליטיקה הישראלית אין התיישנות, ומה שהיה הוא שיהיה. גם בנושא בחירת החברים בוועדה למינוי שופטים, ואותן דמויות ממש היו במרכז: ראש הממשלה שסגר דיל עם ליברמן, דרעי שננזף בבוטות על-ידי נתניהו, וכמוכן צחי הנגבי שדאג לסגירת כל הקצוות לקראת סיום מוצלח של המהלך
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, אריה דרעי. דיל סגור [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]
ליברמן. איך הוא עושה דילים עם נתניהו? [צילום: פלאש 90]

הטרויקה המפורסמת, נתניהו-ליברמן-דרעי, שוב מכה. הפעם, ניצחון שלה באיוש הוועדה למינוי שופטים. הדיל, קרי הקומבינה הפוליטית הבזויה וההזויה בין שלושת המוסקטרים הללו, הצליח מעל למשוער. "ליברמן עמד במילתו", "ליברמן סיפק את הסחורה", זועקות הכותרות לאחר ליל השימורים בכנסת. מילה של ליברמן זו מילה, תלוי כמובן באיזה הקשר בודקים את תקפות הביטוי האלמותי זה. על כך עוד נפרט בהמשך.
הפוליטיקה אינה נקייה מקומבינות או קואליציות אד-הוק. זו המציאות, גם אם ריח חריף של ביבים עולה ממנה. אלא שהטרויקה הזו מוכרת היטב במעשיה מרחיקי הלכת. די להזכיר לקוראים הנכבדים שהטרויקה הזו, בעזרתו של יו"ר הקואליציה הנוכחית ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, צחי הנגבי, הייתה מעורבת באחת הפרשיות היותר מוכרות בישראל המכונה פרשת "בר און-חברון" הידועה לשמצה.
מתברר שבפוליטיקה הישראלית אין התיישנות, ומה שהיה הוא שיהיה. גם בנושא בחירת החברים בוועדה למינוי שופטים, אותן דמויות ממש היו במרכז: ראש הממשלה שסגר דיל עם ליברמן, דרעי שננזף בבוטות על-ידי נתניהו, וכמו-כן צחי הנגבי שדאג לסגירת כל הקצוות לקראת סיום מוצלח של המהלך.
כאמור, פוליטיקה היא זירת התגוששות, תככים, קומבינות, ומה לא? אלא שיש רגעים שבהם גם מי שמכיר את נבכי הפוליטיקה והתנהלות הפוליטיקאים, עלול להרים גבה נוכח הביזיון ועזות המצח של השחקנים הפוליטיים. התנהגותו של ליברמן מוכרת היטב. לאנשים הגונים מהלכו האחרון אמור לצרום, לגרום לבחילה. למצדדים ודאי יש נחת רוח. היות שאיני נמנה עם האחרונים, אני פטור מלהסביר את ביקורתי.
"נתניהו רימה את הבוחרים"
מאז הבחירות האחרונות, ליברמן אינו מפסיק לתקוף את נתניהו ואת ממשלתו. הנה לדוגמה ציטוט מדבריו: "ראיתי טענות כאילו ליברמן הטעה את הבוחרים שלו. קודם כל, מבחינה עובדתית - לאורך כל מערכת הבחירות סירבתי להתחייב מראש שאתמוך בנתניהו. אמרתי שההתחייבות שלנו לעולם לא תהיה פרסונלית, אלא לקווי יסוד ומצע. חזרתי על כך עשרות פעמים, אשמח אם מישהו ימצא ציטוט אחר. גם במהלך הכנסת ה-19 הוצעו אינספור הצעות ופיתויים כדי שאתמוך בשינוי הרכב הקואליציה, לזרוק את יש עתיד ולהכניס את החרדים, ואמרתי עשרות פעמים - בלי טריקים ובלי שטיקים: רוצים שינוי של הרכב הקואליציה, אז נלך לבחירות" (וואלה, 11 במאי 2015). ברור כשמש.
ממשיך ליברמן וטוען: "מי שבאמת רימה את הבוחרים זה בנימין נתניהו - אין ספק שהבן אדם רימה ושיקר, קודם כל לציבור העולים מחבר העמים. יש לי עשרות הקלטות של נתניהו מופיע בפני כלי תקשורת ברוסית. מה הוא לא הבטיח? הרים וגבעות... עברתי על ההסכמים שהוא חתם עם כל ארבע המפלגות - כל נושא העלייה והקליטה לא קיים, לא מופיע בכלל. אין זכר לכל מה שהבטיח על שכר דירה, עזרה לעולים... זה נקרא לרמות את הציבור".
אחרי כל המילים הבוטות הללו, יסביר כל אדם סביר איך ליברמן מוכן לעשות דילים עם האיש שרימה אותו, את הציבור, את העולים שליברמן מתיימר לייצג? זה הרי בלתי נתפס. הגדיל ליברמן באומרו בהמשך לאחר שנפוצו שמועות על ניסיונותיו של נתניהו "לגנוב" ח"כ מישראל ביתנו; על הניסיון "לקנות" חברי כנסת מישראל ביתנו אמר: "ההתנהלות של לשכת ראש הממשלה מבזה. שמעתי את הפרסומים כאילו הליכוד ינסה 'לגנוב' לנו חברי כנסת. שינסו לגנוב חברי כנסת מהרשימה המשותפת, שם יש להם יותר סיכוי". ליברמן היה חד וברור: "אנחנו נציג אלטרנטיבה לאומית אחראית לנתניהו. אין לנו שום כוונה לשתף פעולה עם האופוזיציה של השמאל, אנחנו נציג אלטרנטיבה מימין". אז איך, לעזאזל, האיש שלפני חודשיים אמר דברים אלה סוגר עסקה עם שנוא-נפשו הפוליטי? אך מילה זו מילה!
ליברמן משנה את עורו
בימים אלה מלאו 10 שנים מאז הפינוי. בכנס פוליטי מלפני מספר חודשים, בהתייחס לליכוד והעומד בראשו, אמר ליברמן: "שישה שרים וסגני שרים של הליכוד היום, שהיו גם אז שרים וחברי כנסת, הצביעו בעד ההינתקות", הזכיר ליברמן. "לעומת זאת, אף אחד מישראל ביתנו לא העלה על דעתו לתמוך ברעיון הכושל הזה. גם מי שמסר את חברון ופינה את הישובים מגוש-קטיף, זו לא הייתה ישראל ביתנו אלא הליכוד". זו הטחת אשמה כבדה מאוד על הליכוד, אם כי היא נכונה מאוד. אז איך ליברמן מלפני חודשיים-שלושה, משנה את עורו וסוגר דילים עם המפלגה שאשמה בחטאים שהזכיר?
האינטרסים האישיים, הצרים, גוברים על כל אידיאולוגיה. נתניהו סולד ממערכת המשפט, ודאי בג"ץ, וכך הקואליציה שלו, החל מש"ס ועד הבית היהודי. שרת המשפטים היא השלוחה של הקואליציה בעניין זה. ליברמן לא שכח את חקירותיו. הוא גם אינו שוכח שעדיין מתנהלת חקירה נגד חברים בכירים במפלגתו. הוא מקווה שבאמצעות קומבינות יחסה של מערכת המשפט אליו ואל חבריו ישתנה. ימים יגידו.
נסיים בבדיחה עצובה מאוד הקשורה בשלוחו של ליברמן לוועדה לבחירת שופטים, הח"כ רוברט אילטוב, שהצהיר שאחד המבחנים לבחירת שופטים יהיה לדעת לשיר או לשיר את "התקווה". אני מציע לח"כ אילטוב להחיל זאת גם על אחרים. למשל, שחקני נבחרת ישראל בכדורגל, משלחות לחו"ל וכדומה. יש לי חשש סביר שרבים לא יוכלו לעמוד במשימה זו. יערוך הח"כ הנכבד מבחן בקרב רבים מבין אלה שהוא מתיימר לייצג אותם וייווכח עד כמה הם לא יודעים את מילות "התקווה", ובכל זאת הם אזרחים ראויים מאוד. זה נלעג, זה מבזה, אך זה מה יש.

תאריך:  23/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון הטרויקה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי זבל למה אין שופט תמני
איציק ש. התקוה  |  23/07/15 16:06
2
בדיקת קרש.
ב.א  |  23/07/15 16:30
3
מאמר מטופש עם טענות מצוצות מאצ
מיקי1  |  23/07/15 17:09
4
למה התכוון הצ'לו
צורי  |  23/07/15 17:18
5
קשקשן גדול ונאה כמוך. שכחת
סניל  |  23/07/15 18:47
 
- כשתבין
מה כתוב  |  23/07/15 21:55
6
הבולשביק המזדקן מתלונן...
חה חה חה  |  23/07/15 18:54
 
- התקדמת
יפה.  |  24/07/15 11:12
7
למר רוזנברג
יוסי מ  |  23/07/15 22:40
 
- מר יוסי מ.
אל תתייחס   |  26/07/15 11:26
8
לכל המלעיזים
על רוזנברג  |  24/07/15 11:28
9
ליברמן: גיבור היום של רוזנברג
רפי לאופרט  |  24/07/15 13:10
 
- תרגיל בהבנת
הנקרא  |  25/07/15 18:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הוועדה לבחירת שופטים
איתמר לוין
מועמדיהם של נתניהו וליברמן זכו ברוב בהצבעה בכנסת    הפסד לקואליציה בוועדה למינוי דיינים: רויטל סויד גברה על נאוה בוקר ותכהן לצידו של ישראל אייכלר
חיים שטנגר
מעבר לכותרת היפה ושובת-הלב, בה הכתירו חלק מכלי התקשורת, הידיעה בדבר העסקה הפוליטית שנקשרה בין נתניהו וליברמן, באשר לזהות נבחרי ומועמדי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, כ"עסקה שתאפשר לימין זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים," עדין רחוקה הדרך - ומרחק של ממש
איתמר לוין
דוחה את הטענה כאילו הוועדה למינוי שופטים פועלת בשיטת "חבר מביא חבר"    מבטיחה שאיש בליבם של השופטים טינה על מי שתמכו במשוב
איתמר לוין
כחלון הוא משפטן ולא עורך דין    הועדף על פני שרים עורכי דין מהליכוד - סילבן שלום ויריב לוין
איתמר לוין
שתי סוגיות משפטיות מהותיות צפויות לעלות על שולחנה של הממשלה החדשה: פסקת ההתגברות בחוק יסוד החקיקה, והרכב הוועדה למינוי שופטים. למרות שאין ביניהן קשר ישיר, קידומה של הראשונה עשוי לייתר במידה רבה את הטיפול בשנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il