X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע שוב אנו נאלצים לציין את תשעה באב? מדוע המשיח לא בא גם השנה? משום שאלו המכונים "גדולים" עוסקים במחלוקות שטותיות במקום לעסוק בעיקר - להתכונן לגאולה ולהרבות באהבת ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

מי שילמד את דברי גדולי ישראל בכל הדורות ימצא, כי כבר מזמן היינו צריכים לזכות לגאולה. כבר עברנו כל כך הרבה סימנים, שאין עוד צורך בסימנים מתי תבוא הגאולה. נכון, לאחרונה שמענו על גימטריא חדשה, "ביאת המשיח", זה תשע"ו, שפירושו כי הנה אנו קרובים מאוד לגאולה. ובכל זאת, מי שיעבור על דברי גדולי ישראל במכתבים ובדברים ובכל מיני צורות ימצא, כי כבר לפני שנים היינו צריכים לזכות לגאולה, ולא זכינו, והשאלה היא למה.
אסור לשכוח: מעולם לא הייתה כל כך הרבה תורה בישראל, מעולם לא היה כל כך הרבה חסד. אם נעבור על קהילה-קהילה נמצא כל כך הרבה דברים טובים וחיוביים, ובכל זאת זה לא עוזר לנו. והשאלה היא: למה? מי אשם בכך?
היו כמה מנהיגים שבשנות חייהם זעקו "עד מתי?", עשו כל מה שרק יכלו להביא את הגאולה, אבל היו מי שהפריעו. גם אם הם לא רצו לקטרג, המציאות מנעה את הגאולה, ומדוע? מפני שישנם מי שאין להם כל עניין בגאולה, זה לא טוב להם, כי ביום בוא משיח צדקנו שוב אין להם מה למכור.
המרגלים היו גדולי ישראל, הם לא היו מהארחי פרחי. הם לא רצו לעלות לארץ ישראל, מחשש שביום שיגיעו לשם - להם לא יהיה יותר מה לעשות. הם לא יהיו יותר הרבי'ס והראשי ישיבות. ברגע שישתנו הדברים ויהיה מנהיג לישראל, לא יוכלו עוד להפריד בין הקהילות ובין חלקי הציבור. מי שהם היום רבי'ס ויושבים ראשונה במלכות, ייאלצו לשבת בין כולם ולהשתתף עם כולם, וזה לא טוב להם. אם הם באמת היו רוצים גאולה, כבר מזמן זה היה קורה. בסך-הכל צריך רצון מצד הגדולים, שפירושו לעשות ולנווט את קהילתם למטרה הזו, ואז היינו זוכים לכך.
בכל שנה מקווים כי הנה התשעה באב הזה הוא האחרון, ויש לנו המון סיבות להאמין מדוע זה הוא האחרון, ובכל זאת חזרנו שוב לתשעה באב מבלי שזכינו למשיח. האם קמו גדולי ישראל וביקשו לעשות חשבון נפש מה קרה השנה שבגלל זה לא זכינו למשיח? או שמא בזמן זה נמצא אותם בשווייץ, בווינה, בהרים האירופיים, נופשים? לא מזיז להם בכלל שלושת השבועות ותשעת הימים; הם מתענגים אי-שם כאילו לא קרה דבר.
כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו, כאילו נחרב בימיו. ולכן השאלה היא למנהיגי הדור, מפני שפני הדור כפני מנהיגיו. אם לא זכינו - זה מפני שמשהו לקוי במנהיגים; אם הם היו ראויים - הכל היה מתנהל אחרת. המציאות שאפשר היה לכנס את מועצת גדולי התורה בשלושת השבועות למחלוקת שטותית ומיותרת, מספיקה בשביל להבין, כי יש לנו בעיה רצינית. אין מודעות לנושא הגאולה, מפני שאם הייתה - לא היו מעזים לעשות את מה שעשו, לא היו מאפשרים לפתח מחלוקת בימים אלה. הם היו עובדים הפוך: מרבים באהבת ישראל, מתעלמים, מוותרים, מוכיחים שלזכות לגאולה חשוב יותר מאיזה חברות בוועדה שטותית שכלל לא בטוח אם אפשר להשיג שם משהו, וגם אם כן - אז זה משהו שטותי ולא יותר מזה.
נמצא את גדולי זמננו מתכנסים על כל שטות, רק לא על חיפוש דרך איך מזרזים את הגאולה, איך מכינים את הציבור שבזכות זה נזכה לגאולה. מתכנסים על עניינים שגם אם לא נזלזל בהם, אבל הם הטפל לעיקר, מפני שאם נשקיע במעשים למען בוא הגאולה - אוטומטית נתרחק מן הכיעור. אין מודעות לגאולה. הייתי מרחיק עוד יותר וקובע: אין אמונה אמיתית בגאולה. אלו הפכו למצות אנשים מלומדה ולא למשהו רציני, מפני שאם זה היה רציני - היינו רואים יהודים מתכוננים לגאולה, ולצערנו ובושתנו לא רואים זאת.
בתשעה באב תשע"ה, אין מנוס אלא לצאת בקול זעקה גדולה ומרה לאותם המכונים "גדולים": תעזבו את השטויות, תתעסקו בעיקר, עברנו כבר את הכל, לא צריך יותר. אנו רוצים משיח עכשיו, וזה אפשרי. זה בידיכם, אם תעשו את הנכון: תתרכזו בעיקר ולא בטפל.

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמו המרגלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הר הבית לא בידינו. על כך יש
שאול אבידור  |  26/07/15 08:27
2
צודק בהחלט
אהרון שחר  |  26/07/15 13:42
3
עם כל הכבוד למה כבוד הרב לא
מדייק בעובדות  |  27/07/15 06:44
4
עלית מחיר המספוא
יונני  |  27/07/15 10:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
רבבות מתפללים מגיעים לכותל המערבי בירושלים לומר קינות על החורבן
עופר וולפסון
סקר מעלה כי שליש מהישראלים צמים בתשעה בבאב    רוב החילונים חוששים ביותר משחיתות בקרב מקבלי ההחלטות
מנחם רהט
לא כולם מתגעגעים למהפכת הבית השלישי, ויש החוששים ממנה    אך למי שמתגעגע ותוהה, למה לא נבנה עדיין, הנה גירסת הנצי"ב: "שנאת חינם שבלבם של צדיקים וחסידים ועמלי תורה"    הרהורים נוגים לט' באב
יפעת גדות
איתן קלינסקי
מתוך מבט על המציאות הישראלית העכשווית, נזרקו אל ירמיהו ביטויים מוכרים: "בוגד, אוהב את האויב, תלוש ומנוכר", אפשר להוסיף פנינים כמו - "גיס חמישי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il