X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ערב ט"ו באב תקיים המועצה לשימור אתרי ישראל את אירועי "אהבה בעיר הגדולה" במגוון אתרי-מורשת תל אביביים, שיאפשרו הצצה דרך אמנות הדיבור, התיאטרון, המחול והשירה, לסיפורי האהבה של האומה
▪  ▪  ▪
תל אביב בסימן ט"ו-באב [צילום: פלאש 90]

הצצה נדירה לסיפורי האהבה הגדולים והמסתוריים של מנהיגי האומה, החלוצים ולוחמי המחתרת, תתאפשר בערב ט"ו באב (30 ביולי) בעיר תל אביב.
החיבור המיוחד שבין ירח מלא, אווירה נוסטלגית ואתרים היסטוריים פעילים, הוא זה שאמור להבטיח את הצלחתו של הערב הזה כחג-אהבה ייחודי ומושלם בכרך הגדול.
לצורך העניין יתקיימו בין השעות 18.00-22.00 של אותו ערב מגוון אירועים בסימן אהבה, ב-14 מוזאונים ואתרי-מורשת, ובהם הצגות ומופעים תיאטרליים ומוסיקליים, והכל בחסות המועצה לשימור אתרי-מורשת ובשיתוף הדוק עם עיריית תל אביב.
בסיפורים ובבתים שבהם התרחשו האירועים יש, ללא צל של ספק, כדי להצית את הדמיון ולספק את הסקרנות לדעת ולגעת בסיפורי הראשונים על מעשיהם, חלומותיהם והמורשת שהותירו אחריהם.
להמוני אוהדי המורשת הזו יזומן לילה קסום, עטוף באורות, צלילים, הפעלות והדרכות באתרי תל אביב וסביבתה, ובכך גם יהיה בו כדי לסגור מעגל הסובב סביב עבר, הווה ועתיד כאחד.
פורצות-דרך
תחת הכותרת, "אין עליך אחות", יתקיים בבית בן-גוריון ערב של דיאלוגים, מקאמות, שירה וצחוק, עם דורי בן זאב ורוביק רוזנטל; בבית ביאליק יתקיים מופע "שירה על חוט תייל", שבו יטלו חלק המשוררים ארז ביטון, רוני סומק, אופיר משרקי, נעם פרתום, יותם חיימוביץ' ויקיר בן משה.
במוזאון הישראלי שבמרכז יצחק רבין ייערך מופע מוסיקלי "מרוב אהבה", בהשראת הצמד יוסי בנאי ורבקה מיכאלי; ואילו בבית העצמאות יושמעו סיפוריהן של נשים פורצות-דרך באמנות של תל אביב. בבית יוסף באו יוקראו שיריו הרומנטיים של יוסף באו, בשיתוף משוררים מאגודת הסופרים העבריים, שיקראו שירים פרי-עטם, בהשראתו ובהשתתפותו של יו"ר האגודה, הרצל חקק, ובהנחייתו של בלפור חקק, יו"ר הוועדה למיזמים מיוחדים.
אהבה במחתרת
בבית רוקח תוצג "שירה בחולות" - הצגה של שני שחקנים, בובות-תיאטרון וחפצים מרהיבים, המביאים בהומור ובאהבה תמונות מימיה הראשונים של שכונת נווה צדק. במוזאון בית ראובן תוצג היצירה "תכף אשוב", המתארת בני-זוג שמנסים להתקיים בתוך מרחב של זוגיות בעידן העכשווי, והבודקת באמצעות גוף ותנועה את מהותה של אינטימיות.
במוזאון האצ"ל בתש"ח יתקיים ערב שירי-אהבה עם הזמרת קרני אלדד, בליווי סיפורי-אהבה של לוחמי אצ"ל שנרקמו במחתרת. במרכז המבקרים במקווה ישראל יסופרו סיפוריהן של נשים מיוחדות, על-רקע המציאות המקוואית בתקופת העבר. הסיפורים יוצגו כדיאלוגים תיאטרליים במהלך סיור מודרך באתרים הקסומים של מקווה ישראל.
ובמרכז המבקרים בשרונה ייערך סיור תיאטרלי בין סמטאות השכונה המחודשת. מסתבר שבין בתי המושבה הציוריים פרחה לה אהבה אסורה בין רות ולר הטמפלרית לבין קצין סקוטי. שנים לאחר מכן, ערב הקמת המדינה, פוגשת חיילת ההגנה בחייל בריטי והשניים מתאהבים רגע לפני עזיבתו את ארץ ישראל.

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חיים שאולזון
מדוע שוב אנו נאלצים לציין את תשעה באב? מדוע המשיח לא בא גם השנה? משום שאלו המכונים "גדולים" עוסקים במחלוקות שטותיות במקום לעסוק בעיקר - להתכונן לגאולה ולהרבות באהבת ישראל
עידן יוסף
רבבות מתפללים מגיעים לכותל המערבי בירושלים לומר קינות על החורבן
עופר וולפסון
סקר מעלה כי שליש מהישראלים צמים בתשעה בבאב    רוב החילונים חוששים ביותר משחיתות בקרב מקבלי ההחלטות
מנחם רהט
לא כולם מתגעגעים למהפכת הבית השלישי, ויש החוששים ממנה    אך למי שמתגעגע ותוהה, למה לא נבנה עדיין, הנה גירסת הנצי"ב: "שנאת חינם שבלבם של צדיקים וחסידים ועמלי תורה"    הרהורים נוגים לט' באב
יפעת גדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il