X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל העניש חיילים שהעזו להתלונן בפייסבוק על החום הכבד ממנו סבלו. מעניין אם היו נענשים במקרה שהיו מעלים לרשת שבחים למפקדיהם
▪  ▪  ▪
החיילים נצלים [צילום: NASA]

נחשו למי יש מזגן

לפני כשבוע חייל מהנח"ל העלה פוסט ותמונה לפייסבוק, בהם סיפר על הפסקות החשמל בבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן. מדובר באירוע משמעותי, מאחר שמדובר באחד האזורים החמים ביותר בישראל, עם טמפרטורות שיכולות להגיע ל-50 מעלות. החייל התלונן על הפסקות החשמל בציינו שאצל הקצינים המזגנים עבדו. הפוסט הביא להדחתו מהגדוד ולריתוק של חיילים אחרים שהופיעו בתמונה.
למה ציפו בצה"ל, שהחיילים לא יתלוננו? הם נמצאים כאמור באחד האיזורים החמים ביותר בישראל בלי מזגן, כאשר לקצינים יש מזגן. סביר להניח שאותם חיילים התלוננו בפני מפקדיהם, אולם כאשר נראה שהדבר לא הועיל - העלו את טענותיהם לפייסבוק. בשבוע שעבר חייל נפטר במהלך סיור בירושלים ממכת חום. מה היה אם חס וחלילה היה קורה דבר דומה לאחד מחיילי הגדוד בשל החוסר במזגן? מעניין כיצד בצה"ל היו מגיבים אז.
אם יש תקלה מעין זו בלא פתרון באופק, על צה"ל היה לשחרר את אותם חיילים לבתיהם או להעבירם לאזור אחר. ההחלטה להעניש את החיילים נובעת מצביעות, שכן הם חשפו בעיה שצה"ל לא היה מעוניין שתתפרסם. מעניין מה היה קורה אם היה מדובר במצב הפוך, שבו החיילים היו מעלים פוסט אודות ההתחשבות שקיבלו מצה"ל לאור מזג האוויר: האם גם אז היו נענשים?

חופרים ונהנים

מחבל חמאס סיפר בחקירתו בשב"כ על המשך חפירות המנהרות ברצועת עזה. לדברי שחאדה עאדל שאער, שנעצר לפני כחודש, תוכנית ההתקפה של החמאס כללה שימוש במנהרה שנחפרה מאזור רפיח והגיעה עד כרם שלום. בנוסף סיפר שאער על התמיכה האירנית בחמאס, ועל שימוש של הארגון באמצעים ובחומרים המוכנסים לרצועה לצורך פעילותו הצבאית.
ניתן לראות מפעולות אלו, שההרתעה של מבצע צוק איתן נגמרה מזמן, כאשר החמאס ממשיך לפעול ולהתעצם. בנוסף, ניתן להעריך שהחמאס לומד מהטעויות שלו ומתכונן בהתאם, כך למשל כאשר שאער סיפר בחקירתו שאירן מספקת לחמאס אמצעי לחימה אלקטרוניים נגד המזל"טים של צה"ל. השאלה כעת היא, מה צה"ל הולך לעשות, ומה תהיה הפעילות שתשבור את גב הגמל ותביא למבצע נוסף ברצועת עזה.

הפעם זה על אמת?

במצרים דיווחו השבוע, שיו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הודיע לנשיא מצרים עבד אל-פתח סיסי שהוא מתכוון להתפטר בחודשים הקרובים. בתור צעד ראשון, אבו מאזן מתכוון למנות לו סגן. אבו מאזן משמש כיו"ר הרשות הפלשתינית מאז שנת 2005, וזוהי אינה הפעם הראשונה שבה מדווח על כוונתו להתפטר. אם הפעם זה על באמת, ישראל להתכונן בהתאם. החלפתו של אבו מאזן יכולה להביא לניסיון של החמאס להשתלט על מוסדות הרש"פ וכך גם על יהודה ושומרון. מצד שני, החלפה חלקה של אבו מאזן יכולה להביא לחידוש המגעים מול הפלשתינים ולהרגעת הרוחות.

מדרום תיפתח הרעה

שלוחת דאעש בסיני דיווחה על הוצאתו להורג של האזרח הקרואטי טומיסלאב סאלופק. מדובר בהוצאה להורג הראשונה של אזרח אירופי על-ידי גורמים המקורבים לדאעש שלא בעירק או בסוריה. הדבר מלמד על המשך ההתחזקות של שלוחה זו, בלא יכולת של המשטר במצרים להגיב כיאות לאיום. פעולה זו יכולה להוות זרז לממשלת מצרים לפעול נגד גורמי דאעש בסיני, דבר בעל השפעה על ישראל.
גורמים אלו איימו בעבר לשגר רקטות לשטח ישראל, ואף לקחו אחריות על ירי מסוג זה. לחימה כעת בין ממשלת מצרים לשלוחת דאעש, יכולה להביא גם לתקיפות נקודתיות נגד ישראל, כפי שקורה באזור סוריה. מעבר לכך, התחזקות שלוחה זו יכולה להביא לפעילויות של שלוחות אחרות של דאעש, במטרה להציג את כוחן ולחזק את מעמדן במדינות בהן הן פועלות.

בינתיים בקוריאה הצפונית

חוקרים אמריקנים הזהירו השבוע מפני עלייה בהעשרת האורניום של קוריאה הצפונית. לדבריהם, תמונות לווין של אחד ממרכזי הגרעין במדינה, מלמדות על עלייה בשימוש בסרכזות ומכאן עלייה בהעשרת האורניום. השאלה היא, מה ארה"ב תעשה לאור דיווחים אלו. ארה"ב ניסתה בעבר להגיע להסדר כלשהו עם קוריאה הצפונית בתחום הגרעין, אך ללא הצלחה. אולם החתימה על הסכם הגרעין מול אירן, יכולה להפיח רוח חדשה בהסדרים וניסיון נוסף להגיע לפשרה. אם כך יהיה, סביר להניח שכמו שיש מדינות שלא מסכימות להסכם מול עם, יהיו מדינות שלא יסכימו להסכם עם קוריאה הצפונית, והדבר עלול להביא למרוץ גרעיני גם בצפון-מזרח אסיה.

תאריך:  13/08/2015   |   עודכן:  13/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקמה לוהטת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בכל הנושאים
כבש 44  |  13/08/15 09:51
2
חיילים בחום
פישמן דדי  |  13/08/15 10:55
3
בעניין חיילי צהל
אהרון שחר  |  13/08/15 11:06
4
נא לפרסם את שמות המפקדים ל"ת
שהענישו !!!  |  13/08/15 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
דאעש צובר תמיכה גדולה בקרב הדור הצעיר בסעודיה    יותר מ-60% מוכנים להצטרף למדינה האיסלאמית    לשלטונות סעודיה אין שום פתרון להתגברות כוחו של הארגון בממלכה
גליה לינדנשטראוס
התקיפות האוויריות של חיה"א הטורקי בצפון סוריה, והכוונה להקים אזור ללא טיסה בצפון-מערב סוריה, זכו להד תקשורתי נרחב. זאת על-רקע העובדה כי שותפותיה של טורקיה לקואליציה, ובראשן ארה"ב, לא היו מרוצות עד כה מתרומתה למאבק שהן מנהלות ומכך שבמובנים רבים, הגבול בין טורקיה לסוריה היה פרוץ למעבר מתנדבים המצטרפים ל'מדינה האיסלאמית'
יורם שוייצר, צבי מגן
פעילות גורמי הג'יהאד העולמי ברוסיה ובמדינות הקווקז אינה איום חדש. עם זאת, חדירתה של 'המדינה האיסלאמית' לאזור באמצעות כריתת בריתות עם גורמי טרור ג'יהאדיסטים-סלאפים מקומיים מבשרת רעות. אכן, במהלך החודשים האחרונים שונתה נימת ההתייחסות הרוסית לתופעת 'המדינה האיסלאמית' בכללה
אריאל י. לוין
אזרחי ארה"ב ממשיכים להתנגד להסכם עם אירן, בסוריה ממשיכים לנסות לפגוע בישראל, חמאס ממשיך להתקרב לסעודיה וממשיך בהתקדמות טכנולוגית וטורקיה ממשיכה להסתבך בשתי חזיתות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מי זה דאעש, יתגוננו? התעללות ותוקפים
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
מדוע טורקיה שינתה דעתה  /  יוני בן-מנחם
ראש הבולשת: דאעש איום גדול מאל-קאעידה  /  אביתר בן-צדף
ארגון המזוהה עם דאעש תקף ספינת צבא מצרי  /  עופר וולפסון
קרב שתוצאותיו ידועות  /  אריאל י. לוין
דאעש נגד טורקיה  /  יוני בן-מנחם
סעודיה בסכנה כפולה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il