X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השינויים הפנימיים שיוזם יו"ר הרש"פ באש"ף ובתנועת הפתח אינם נושאים בחובם חזון מדיני או פתרון ביניים לבעיה הפלשתינית והם רק יגבירו את התסכול והזעם מחמוד עבאס פועל לבצר את שלטונו ולהפוך לדיקטטור כל יכול
▪  ▪  ▪
עבאס. דואג לעסקיו [צילום: AP / Muhammed Muheisen]

ראש המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ), סלים זענון, הודיע בסוף השבוע כי הגיע להסכמה עם יו"ר הרש"פ, בפגישה שהתקיימה ברבת-עמון, כי המל"פ יתכנס לישיבה רגילה במוקאטעה ברמאללה ב-15 בספטמבר.
לשכתו של סלים זענון החלה כבר לשגר הזמנות לכינוס ליותר מ-700 חברי המל"פ בשטחים ובפזורה הפלשתינית, בניסון להבטיח את הגעתו של קוורום של 450 חברים שיאפשר את קיום הישיבה. לא ברור אם תנועת חמאס וישראל יאפשרו את הגעתם של חברי המל"פ מרצועת עזה. יש להניח כי יהיו גם קשיים לחברי מל"פ המתגוררים במדינות ערב השונות להגיע לרמאללה.
הישיבה תעסוק בבחירת ועד פועל חדש לאש"ף המונה 18 חברים. סלים זענון מסר כי מרבית הפלגים באש"ף הביעו הסכמה לכינוס הישיבה של המל"פ במתכונת הזו לאחר שהוא דחה את בקשתו של מחמוד עבאס לכנס את המל"פ לישיבה שלא מן המניין.
שני המהלכים שעליהם הודיע יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס: כינוס המועצה הלאומית הפלשתינית(מל"פ), ולאחריו כינוס הוועידה השביעית של תנועת פתח, תחת מסווה של "ארגון מחדש של הבית הפלשתיני", נועדו לזריית חול בעיניים. אין בשני המהלכים האלה שום בשורה לעם הפלשתיני בכל הקשור למציאת הסדר מדיני עם ישראל והם נובעים ממניעים אישים של מחמוד עבאס.
יו"ר הרש"פ מנסה להוביל את המהלכים האלה, הצפויים להיתקל בקשיים רבים, כדי להגביר את כוחו והשפעתו הפוליטיים ולהכין את הקרקע למינוי יורש המתאים לצרכיו בעיתוי שהוא יקבע.
המסרים שמחמוד עבאס משדר לפלשתינים בשטחים בשני המהלכים שיזם הם כי אין פתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלשתיני ואין סיכוי נראה באופק לפתור את הסכסוך בין הרש"פ לתנועת חמאס ולהגיע לאחדות לאומית.
לכן, המהלך של כינוס המל"פ שמשאיר בחוץ את תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האיסלאמי, שיש להם פופולריות לא מבוטלת בקרב תושבי השטחים, מבסס את הפיצול הפוליטי והגאוגרפי בין הגדה לרצועה.
בשורה התחתונה, מהלכיו החדשים של מחמוד עבאס יגבירו את תחושת התסכול בקרב תושבי השטחים וההרהור מחדש באופציית החזרה לדרך האלימות והטרור נגד ישראל מכיוון שהוא איננו מציג שום אופק או חזון מדיני הנותן אפילו שביב של תקווה לפלשתינים.
מהלכיו של מחמוד עבאס נועדו לחזק את שלטונו הדיקטטורי באש"ף וברש"פ - מחד-גיסא, להתפטר מיריביו הפוליטיים, ומאידך-גיסא להכניס את נאמניו למוסדות אש"פ ותנועת פתח. החוק הפלשתיני איננו מאפשר מינוי יורש ליו"ר הרש"פ. יאסר ערפאת הלך לעולמו מבלי שמינה לעצמו יורש.
מה שנדרש על-פי החוק הפלשתיני הוא קיום בחירות חדשות לנשיאות הפלשתינית. בהעדר נשיא פלשתיני נבחר מי שממלא את מקומו עד לקיום בחירות לנשיאות הינו יו"ר המועצה המחוקקת הפלשתינית. במקרה הזה מדובר באיש תנועת חמאס. למחמוד עבאס אין שום כוונה למלא את החוק הפלשתיני או לקיים בחירות חדשות לנשיאות.
מחמוד עבאס רוצה למנות לעצמו יורש באמצעות יצירת תפקיד חדש של סגן ליו"ר הרש"פ. מדובר בהכשרת יורש בדרך לא דמוקרטית באמצעות מינוי של מקורב שאמור להבטיח את עתידו של מחמוד עבאס, של משפחתו ושל עסקיה הענפים.
מה שנדרש הינו מהלך של בחירות חופשיות ודמוקרטיות לבחירת יו"ר חדש לאש"ף ולרש"פ. מחמוד עבאס חושש שמהלך כזה יביא לבחירת אחד מיריביו הפוליטיים, למשל: אויבו המושבע מחמד דחלאן, או לנצחונה של תנועת חמאס בבחירות. לכן הוא עושה הכל כדי לסכל את אפשרות קיום הבחירות.
מה שחשוב למחמוד עבאס הינו הישרדותו הפוליטית. המשא-ומתן המדיני עם ישראל אינו מעניין אותו, כי הוא יודע ששום ממשלה בישראל, כולל ממשלת שמאל, לא תסכים למינימום של דרישותיו המדיניות. לכן, בהעדר חזון מדיני, הוא רוצה לבצר ולחזק את שליטתו באש"ף וברש"פ ולמעשה להפוך לדיקטטור כל-יכול.
האופוזיציה הפלשתינית קוראת היטב את התמונה. הארגונים בתוך אש"ף כמו החזית העממית (חז"ע) והחזית הדמוקרטית (חז"ד) אינם מרוצים, בלשון המעטה, ממהלכיו של מחמוד עבאס. גם בתוך תנועת הפתח יש התמרמרות רבה, אך רבים מבכירי התנועה שומרים על שתיקה. הם חוששים שמחמוד עבאס יחסל אותם פוליטית בכינוס הוועידה השביעית של תנועת פתח המתוכנן לסוף חודש אוקטובר.
תנועת חמאס אומרת את הדברים בגלוי. ד"ר מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית אמר ב-23 באוגוסט לאתר אל-אלרסאלה: "התפטרות חברי הוועד הפועל של אש"ף נועדה לאפשר למחמוד עבאס להרכיב אותה מחדש באופן שתהיה לו בלעדיות בהחלטות הפוליטיות ללא מתנגדים".
אכן, דמוקרטיה לשמה.

תאריך:  29/08/2015   |   עודכן:  29/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיקטטורה פלשתינית ללא חזון מדיני
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זה מספר שנים אבו מזן לא מעודכן
פתרון מדיני ישנו  |  29/08/15 11:03
 
- מהטלוויזיה הישראלית לא תשמעו
ל-פתרון מדיני  |  29/08/15 11:57
 
- ללא התלהמות, לספק שתי תשובות
ראובן גרפיט  |  29/08/15 19:44
 
- כל מילה בסלע. אותם אלה מהשמאל
בני בנקר  |  29/08/15 14:02
 
- מהטלוויזיה הישראלית לא תשמע גם
ל-בני בנקר  |  29/08/15 15:49
2
על איזה חזון מדיני אתה מצפה
ל-יוני בן מנחם   |  29/08/15 12:23
3
אבו מאזן בונה ארמון
דן ה  |  29/08/15 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
ב"תחקיר" ששידר הארגון נטען כי הצבא זיהה בטעות גופת מחבל שהיה לבוש במדי צה"ל כגופתו של סגן הדר גולדין    משפחת גולדין: "דברי השקר של חמאס נשמעים שוב"
אריאל י. לוין
מה הקפיץ את בכירי המשטרה נגד מינויו של המפכ"ל החדש?    וגם: ההיסטוריה חוזרת - מסמך של דאעש מזכיר את "מיין קאמפף", ומוחמד עלאן מזכיר מה עשתה מרגרט תאצ'ר
עידן יוסף
הרשות הפלשתינית והוותיקן נמצאות במעמד משקיפות באו"ם    הוותיקן מבקש ששמו לא ייכלל בהצעה שהגישו הפלשתינים להניף את דגליהן כיתר החברות הקבועות
יוני בן-מנחם
המתיחות בין חמאס לרש"פ הגיעה לשיא חדש וחמאס מאשרת כי היא פועלת להשתלט על הגדה. חמאס מתאוששת צבאית ומדינית ממבצע צוק איתן וחאלד משעל ייצא בקרוב לפגישה עם פוטין במוסקבה
יוני בן-מנחם
מהלכיו האחרונים של יו"ר הרש"פ עשויים להצביע דווקא על הישארותו בתפקיד ולא על התפטרותו בקרוב. עבאס פועל בין היתר ממניעים אישיים כדי להבטיח את עתידו, עתיד בניו והשמירה על העסקים המשפחתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il