X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה, כי שילוב והפניית מלוא המאמצים, משלושת אפיקים אלה של עודפי הכספים שנגבו על-ידי המדינה, כמו-גם הכספים שאמורה להעביר קק"ל למדינה, כמו-גם בניית ומכירת דירות לזכאים בתוכנית "מחיר למשתכן", גם יחד, עשויים להביא למצב דברים, שפעם אחת, יוכלו זוגות צעירים לרכוש בכספם הם ובמחיר סביר וריאלי דירות למגוריהם
▪  ▪  ▪
דירות במחיר ריאלי? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ככל שהדברים נשמעים תמוהים ומוזרים, הרי מתברר ומסתבר כי בקופתה של המדינה, מצויים עודפי נזילות גבוהים, הנובעים, כל כולם, מעודפי גבייה, שגבתה המדינה מאזרחיה. בדיעבד מתברר כי מדבריו של שר האוצר, משה כחלון, הוא שוקל להוריד את סכום המע"מ החל במשק, מגובה מס הקיים כיום של 18% לגובה של 17% בלבד וכן שוקל הוא להוריד את מס החברות מגובה מס, הקיים כיום של 26.5% לגובה של 25% בלבד. בכך מבקש שר האוצר, להשיב מצב של צמיחה עכשווית, למשק. כחלון שלל המלצת בכירים במשרד האוצר, להעדיף במקום זאת הורדת יעד הגירעון, בתקציב המדינה לשנים 2015-2016, תחת לפעול בדרך של הורדת סכומי המיסוי הגבוהים, הנגבים כיום.
בכל הכבוד הראוי לרצונו של שר האוצר, משה כחלון, להיטיב עם הציבור, בדרך של הורדת מיסים צפויה, הרי קיימת דרך יעילה וטובה יותר לעשות שימוש בעודפי כספים אלה והיא - להיטיב עם ציבור זכאי הדיור במדינת ישראל, בדרך של הפניית עודפי כספים אלה, לצורך הוזלת מחיר הדיור במדינת-ישראל ומתן אפשרות לזוגות צעירים ולשאר זכאי הדיור במדינה לרכוש אחת ולתמיד דירות לעצמם במחיר ריאלי ומסובסד.
מעבר לאמור ולמפורט לעיל, מסתבר, כי הקרן הקיימת לישראל אשר אין חולקים על כך, כי בקופתה מצויים עודפי נזילות בסכומים של מיליוני שקלים שינתה עמדתה בסוגית העברת כספים למדינה. אתמול פורסם - בשמו של מנכ"ל קק"ל, מאיר שפיגלר, כי קק"ל תשקיע 1.2 מיליארד ש"ח מכספה, לצורך מימון פרויקטים להסרת חסמים למגורים. קק"ל הודיעה, כי בכוונתה לשתף פעולה - באופן מלא - עם הרפורמה במקרקעי ישראל, לפיה נקבע, כי הבעלות על קרקעות למגורים, תעבור לידי חוכריהם, שעה שבעבר התנגדה קק"ל, להצעה זו באופן נחרץ. זה הוא בעצם סיומו של משא-ומתן חשאי, שהתקיים, לאחרונה, בין קק"ל והממשלה, שיוצגה בידי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי.
לאור ההסכמה ושינוי עמדת קק"ל, הסכימה המדינה להוציא עניינים אלה, מחוק ההסדרים, באופן שהעברת הכספים המבוקשים מקק"ל למדינה, תבוצע שלא בדרך של חקיקה, אלא בדרך של הסכמה בין הצדדים. עוד הוסכם - במשא-ומתן שהתקיים בין קק"ל לבין המדינה, כי הפרויקטים שימומנו בכספי קק"ל, ייקבעו בידי וועדה משותפת של קק"ל והממשלה. הסכמתה זו של קק"ל, מיתוספת להסכמה קודמת שלה - מחודש מרס 2014, כפי שמוסר הבוקר, העיתונאי, נמרוד רוסו, בכתבה שמפרסם הוא, בעניין זה, בעיתון הארץ - להעברת 2.5 מיליארד שקל לפרויקטים באמצעות משרד הבינוי. בכך הסירה קק"ל טענתה לפיה טענה היא, בעבר, כי הכספים שאותם זכאית היא לקבל בגין המקרקעין שבבעלותה, המנוהלים על-ידי רשות מינהל מקרקעי ישראל, אינם בגדר תקציב, מתנה או מענק שניתנים לקק"ל בידי המדינה, אלא תקבולים בגין עסקות הנעשות במקרקעין שבבעלותה, שהיא זכאית להם, על-פי כל דין, צדק והיגיון.
בעבר נאחזה קק"ל בטענתה, לפיה כל החלטה של הממשלה וכל חקיקה שמשמעה נטילת כספי קק"ל, מהווה ניסיון הלאמה של המדינה של נכסים המצויים בבעלותו של העם היהודי, בתפוצותיו, או כמו-גם מהווה היא פגיעה בלתי סבירה ובלתי מידתית בזכות הקניין של קק"ל. נראה הדבר, כי קק"ל העדיפה שלא להגיע לעימות ישיר עם המדינה, בעניין בעלותה בקרקעות הרבות, שבהן מחזיקה היא ובכספים הרבים הזורמים לקופתה, כתוצאה מכך.
דברים אלה משתלבים היטב בדברים נוספים שאמר אתמול, שר האוצר, משה כחלון, לפיה תוכנית מחיר למשתכן, אותה יזם הוא ואותה מקדם הוא, מהווה תוכנית מחוללת צמיחה, כמו-גם מהווה היא השקעה לעתיד, למרות שתוכנית זו גורמת לאובדן הכנסות ניכרות למדינה, שעה שהמדינה מעניקה הנחות רבות בשל כך על קרקעות.
כחלון דיבר על כך, כי המדינה תעצור מצב דברים של ספסרות בקרקעות, כאשר הקבלנים מתחרים ביניהם על מחירי הקרקע והמחירים הופכים למחירים, ללא כל הגבלה שהיא. במקום זאת, מציעה כחלון, כי הקרקעות תשווקנה במחיר למשתכן וגם/או לזוגות חסרי דיור וזאת במחיר מוזל וקבוע מראש. במצב דברים זה, היזם שיזכה בקרקעות, יהיה הגורם שיבטיח מחיר נמוך ביותר למ"ר הבנוי הסופי לרוכש הדירה. עוד תוכננו תנאי המכרזים, בידי מטה הדיוק, באופן שתוענק הנחה בגובה של קרוב ל-200 אלף ש"ח, ממחירה של כל דירה ודירה מתוכננת שכזו. למעשה ובפועל, אין כל קריטריונים מיוחדים, המזכים זכאים להיכלל בתוכנית מחיר למשתכן, למעט עובדת מחסור בדירה לזכאים אלה.
דומה, כי שילוב והפניית מלוא המאמצים, משלושת אפיקים אלה של עודפי הכספים שנגבו על-ידי המדינה, כמו-גם הכספים שאמורה להעביר קק"ל למדינה, כמו-גם בניית ומכירת דירות לזכאים בתוכנית "מחיר למשתכן", גם יחד, עשויים להביא למצב דברים, שפעם אחת, יוכלו זוגות צעירים לרכוש בכספם הם ובמחיר סביר וריאלי דירות למגוריהם הם. אומנם נכון הוא הדבר, כי לפי התנהלות זו, הרי ריכוז הסמכויות בתחום הנדל"ן, עבר כל כולו למשרד האוצר, בעוד שקודם לכן היה הוא מפוזר ומבוזר, בין משרדי ממשלה שונים. כחלון התייחס לכך ואמר בהקשר דברים, משתמע לכך כי: "אני אומר לכם בצניעות ובענווה: אין מנוס מלרכז את הסמכויות והפעולה המשותפת תביא לתוצאות. שכונת יובלים בקריית שמונה שנים הייתה תקועה, ועכשיו הצלחנו סוף-סוף לשחרר אותה. אנחנו רואים שכדי לשחרר חסמים צריך את כל הגורמים. אני שמח שרמ"י ומשרד השיכון באמת מחויבים לסיפור הזה. האנשים האלה כל הקיץ לא לקחו חופש - הם עבדו והכינוי ספרי מכרזים של מחיר למשתכן".
ימים יגידו, אם תוכניותיו הגרנדיוזיות הללו של שר האוצר, משה כחלון הנראות פשוטות, על פניהן יבשילו, אחת ולתמיד, למצב דברים, לפיו זוג צעיר יוכל לרכוש לעצמו, דירה - בבעלותו הוא - במרכזה של המדינה ולא בערי הפריפריה ובמחירים שפויים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  03/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיימים מקורות כספיים להוזלת מחירי הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
היה צידוק של ממש לחלוקה בה פילחנו שופטי ושופטות הערכאות השונות. אלה שמונו לתפקידם השיפוטי - לאחר שנות עבודה מרובות, בפרקליטויות השונות ובמערכת הממוסדת של הייעוץ המשפטי נטו, בדרך כלל להחמיר, בפסקי-הדין שניתנו, על-ידם. ואילו אלה שמונו לתפקידם השיפוטי לאחר שנות עבודה רבות ועיסוק בעריכת-דין נטו, בדרך כלל להקל, בפסקי-הדין
חיים שטנגר
עיסוקיהם הרבים של נשיאי בית המשפט העליון לדורותיהם אינם מאפשרים להם לערוך בעצמם בדיקה מקיפה לגבי כל שופטי השלום המכהנים יותר מחמש שנים. אלה מכם שהגיעו לוועדה נחשפו רק לראיון עמם
חיים שטנגר
אין בולט וצורם אוזן יותר מאשר ניסיון לחבר, לכאורה, המילה: "חבר כנסת", יחד עם המלה: "אתיקה" וגם/או בת דודתה הקרובה - "הגינות". חברי הכנסת יצרו לעצמם, במהלך השנים, שם "טוב כל כך", עד שמערך האסוציאציות, המדביק צירוף המלים "שוקו" ו-"לחמנייה" למושג: "קייטנה", מדביק גם צירוף המלים "חבר כנסת" ו-"אתיקה", למונח "שחיתות"
חיים שטנגר
ההתנהלות של משטרת ישראל ללא כל קשר לפרשת תא"ל (מיל'), גל הירש, שתזכה, קרוב לוודאי, ל"ככב" על דפי העיתונות, הינה התנהלות שערורייתית, במקרה הטוב, כאשר במקרה הרע, עניין לנו בטמטום לשמו. אין כל סיבה שאזרח ימתין, חודשים רבים או שנים, עד שייסגר תיק החקירה נגדו, מכל נימוק שהוא שאינו נימוק חקירתי טהור
יוני בן-מנחם
השינויים הפנימיים שיוזם יו"ר הרש"פ באש"ף ובתנועת הפתח אינם נושאים בחובם חזון מדיני או פתרון ביניים לבעיה הפלשתינית והם רק יגבירו את התסכול והזעם    מחמוד עבאס פועל לבצר את שלטונו ולהפוך לדיקטטור כל יכול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il