X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש ליישם עיקרון החיבור בין הרצועה לגדה באמצעות הנחת שתי מסילות ברזל בין עזה ליריחו, כשרמאללה וחברון תשמשנה כתחנות-ביניים
▪  ▪  ▪
חיבור נכון? [צילום: AP]

עיקרון החיבור בין רצועת עזה והגדה המערבית ("יהודה ושומרון") עוגן בהסכמי אוסלו ("המעבר הבטוח") ולאחר מכן ביוזמת ז'נבה ("הפרוזדור").
ידיעות אחרונות פרסם בזמנו שיחה מיוחדת בין אריאל שרון לסמדר פרי תחת הכותרת: "הפלשתינים יעברו מעזה לרמאללה ברכבת אקספרס שלא תעצור בדרך".
אני סבור שיש ליישם עיקרון זה באמצעות הנחת שתי מסילות ברזל בין עזה ליריחו, כשרמאללה וחברון תשמשנה כתחנות - ביניים; וכאשר, ביום מן הימים, ייכון שלום במזרח - התיכון, ניתן יהיה להאריך מסילות אלו משתי קצותיהן ולהפכן לנתיבים בין - יבשתיים, שתחילתם בקצה היבשת האחת וסופם בקצה היבשת האחרת.
להלן דעותיהם של כמה מנבחרי - הציבור, בעבר ובהווה, באשר לעניין זה:
  • יוסי שריד ("מרצ", 26 בדצמבר 1996): רעיון הנחת מסילת - הברזל בין רצועת - עזה לבין הגדה - המערבית הוא רעיון טוב ובטוחני כי יסייע לפיתוח הכלכלה הפלשתינית".
  • משרד ראש הממשלה (22 במאי 1997): הרינו לאשר קבלת מכתבך מחודש מאי 1997 אל ראש הממשלה, במשרדנו. ראשית מודים אנו לך על מעורבותך למען העם והארץ, כפי שבא לידי ביטוי במכתבך. הנושא של המעבר הבטוח אכן מופיע בהסכמי אוסלו, אך צורת הפעלתו ואיך יראה בפועל, יבוא לידי ביטוי בדיונים בין ממשלת ישראל והרשות הפלשתינית. בהחלט שיש אפשרות לאמץ החלטה בדומה להצעתך".
  • בנימין בן -אליעזר ("העבודה",28 בפברואר 2000): "בנוגע למסילות הברזל - הייתי מייעץ לך להפנות את מכתבך לכבוד שר התחבורה, ח"כ יצחק מרדכי ולסגן שר הביטחון, ח"כ אפרים סנה - אלו יוכלו בוודאי להתייחס להצעה באופן ענייני".
  • יוסף פריצקי ("שינוי",23 ביולי 2000): "לעניין הראשון במכתבך, נראה כי עדיפה בהרבה חיבור של רצועת עזה עם יהודה ושומרון בעזרת מסילת ברזל על פני גשר עילי, אולם ברור לי כי הקשיים הכרוכים בביצוע החלטות המתבקשות רבות, ולעיתים רבות שלא מן העניין. אפעל למען קידום חיבור מסוג זה".
  • מאיר שטרית ("הליכוד",2 באוגוסט 2000):"אני מסכים עמך כי בהסדר קבע רצוי ליצור מסילות ברזל אשר תעבורנה בין עזה לגדה, וזאת בעיקר לנוכח הצורך להקטין את מספר כלי הרכב העוברים על הכבישים בישראל. ואם אומנם ייכון שלום באזור ניתן יהיה להאריך מסילות אלו".
  • אבשלום וילן ("מרצ", 24 ביולי 2002): "אתה מציג רעיון יפה, ולעניות דעתי גם בר ביצוע. יש צורך בהבשלת הרעיון בקרב הציבור הרחב ולמצוא את העיתוי הנכון להעלותו. כעת, כפי שגם אתה ודאי מבין, זהו עדיין לא הרגע המתאים".
  • ד"ר אפרים סנה ("העבודה",20 באוגוסט 2003):"אני שותף לדעתך בדבר חיוניותו של המעבר הבטוח בין עזה ליו"ש. בהיותי שר התחבורה קידמתי רעיון זה ואף נפגשתי עם ד"ר מאהראלכורד מנכ"ל משרד הכלכלה הפלשתיני בעניין".
  • חיים רמון ("העבודה", 22 בינואר 2004):"נושא המעבר הבטוח בין רצועת עזה לבין שטחי יהודה ושומרון אמור להוות פתרון מדיני כלכלי וביטחוני לבעיית הרצף בין עזה ליו"ש, אני בהחלט תומך בפתרון כגון זה".
  • שלי יחימוביץ' ("המחנה הציוני - העבודה", 5 ביוני 2006): "הרעיון שלך הוא מצוין, אבל אני בטוחה שאתה יודע שאין בכוחי כחברת כנסת מן השורה ליישם אותו. אני מציעה לך לפנות לשר הביטחון מר עמיר פרץ."
  • משרד המשנה לראש הממשלה (5 ביולי 2006): "במסגרת עבודות המטה שנעשו בתקופה האחרונה - (טרם ההינתקות) בנושא קישור עזה - יו"ש עלתה האופציה המסילתית כאופציה מועדפת. עם זאת, הנושא אינו על סדר היום של משרד המשנה לראש הממשלה."
  • רן כהן ("מרצ", 24 בדצמבר 2006): "קיבלתי בתודה את מכתבך הנוגע לביצוע מעבר בטוח בין רצועת עזה לבין שטחי יהודה ושומרון. אני בהחלט מסכים עמך כי יש בהקמת מעבר מאובטח שכזה מחיזוק החברה הפלשתינית והפיכתה לחברה שלמה ומאורגנת יותר, חיזוק מעמדו של אבו מאזן ושיפור מערכת היחסים של ישראל עם הרשות הפלשתינית ועם הקהילה הבינלאומית. האופציה של הקמת פסי רכבת שיחברו בין חלקי המדינה שבדרך, הוא רעיון מעניין ומבורך ובהחלט אציע אותו כאשר יעלה הנושא לסדר יומה של הכנסת."
  • חיים אורון ("מרצ", 25 ביוני 2007): "שאלת המעבר הבטוח תלויה ועומדת לאורך כל השנים האחרונות. מובן שכל הסדר יתחייב לתת תשובה לשאלה זו. הוויכוח אינו מה תהיה מתכונת המעבר הבטוח (עמודים, תעלה, רכבת, כביש ורכבת ), אלא על עצם קיומו. אני מקווה שכאשר העניין יעמוד על הפרק יינתן מענה יעיל הן לנושא העלויות והן לנושא הבעיות הביטחוניות".
  • אהוד אולמרט (קדימה, 29 ביולי 2007): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין "המעבר הבטוח" ואני מצטער על העיכוב בתשובתי. כידוע לך, פתרון הסכסוך הישראלי - פלשתיני בפרט, והישראלי - ערבי בכלל, חשוב לי ביותר. במסגרת הניסיון לקדם הליך מדיני עושה לאחרונה ממשלתי מאמצים רבים, תוך נקיטת צעדים מחושבים לקראת הצד הפלשתיני. סוגיית "המעבר הבטוח" נידונה במסגרת הסכמי הביניים בין מדינת ישראל והרשות הפלסשתינית. חידושה של האינתיפאדה הביאה לביטולו של "המעבר הבטוח" הקרקעי ולהקפאת המו"מ המדיני בין הצדדים. הצעתך בעניין מסילות הברזל ראויה ויש לבוחנה לכשעניין זה ישוב להיות רלוונטי. לצערי, בשלב זה, עת שולט החמאס ברצועת עזה, לא בשלו התנאים הביטחוניים והמדיניים לכך".
  • ניצן הורוביץ ("מרצ", 18 במרס 2009): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין קישור רצועת עזה והגדה המערבית באמצעות מסילות ברזל. הרעיון יצירתי ונכון וכולי תקווה שהתהליך המדיני עם הפלשתינים יחודש על-מנת שנוכל ליישמו".
  • ד"ר דב חנין ("הרשימה המשותפת - החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון", 21 בספטמבר 2009): "קיבלתי בתודה את מכתבך בעניין קישור בין רצועת עזה לגדה המערבית. לצערי בשלב זה לא קיים מו"מ ישראלי - פלשתיני ממשי כלשהו. לכן לא קיימת גם האפשרות לקדם נושא זה. אני תקווה כי במהלך הזמן הקרוב תחליט ישראל לעשות את הנדרש כדי לחזור לשולחן הדיונים. לגוף העניין, חלופת הרכבת נכונה והגיונית ואני אתמוך בקידומה."

תאריך:  07/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת האקספרס בין עזה לגדה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יש לנו אינטרסט לחבר את האויב?
טיפשות מטופשת !  |  7/09/15 15:34
2
רכבת אקספרס בין.....
מוטקה ה.  |  7/09/15 18:13
3
רכבת אקספרס לחיסול ישראל
מסעודה משדרות  |  8/09/15 15:11
4
אוסלו אינו תקף,וזנבה לא מחייבת
יאיר ק  |  8/09/15 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
מותה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה שביתה בכפר דומא הוצת לפני כ-40 יום, מעורר תגובות קשות מאוד    ח"כ בר-לב: כת חולנית מאיימת לכלות אותנו מבפנים    ח"כ גטאס: המתנחלים נהנים מגיבוי וסלחנות של כוחות הביטחון
קרטיקייה באטרה
ישראל תיאלץ כנראה להסתפק בתמיכה לא-עקבית של הודו בסוגיות השנויות במחלוקת, במקביל לדינמיקה המשתנה. ממשלתו של מודי מציעה לישראל הזדמנות לקשרים הדוקים יותר בין שתי המדינות, הודות להיותה מאופיינת במטען אידיאולוגי מינימלי שיפריע לכך
איציק וולף
מצבה של ריהאם דוואבשה התדרדר בימים האחרונים במהירות והלילה מתה מפצעיה    בכך, הפכה לקרבן השלישי של הצתת הבית בכפר דומא שבה נרצחו גם בעלה סעד ובנה התינוק עלי
יוני בן-מנחם
למרות גירושו מהפתח מוחמד דחלאן רואה את עצמו כיורשו של אבו מאזן. מצרים ואיחוד האמירויות תומכים במועמדותו שתגביר את כוחו ברצועה ובמחנות הפליטים בגדה ובלבנון
אור יזרעאלי
על אף כל העבר עשיר התארים הציוניים והיהודיים, נראה שבורג עסוק בעיקר בשנותיו האחרונות בנתינת גט כריתות לציונות והיהדות הקלאסיות. אין ספק שיש לבורג אומץ ויכולות אינטלקטואליות מעוררות הערכה, אך בפועל הוא מציע לעם היהודי ולמדינת ישראל מתכון יעיל להתאבדות קולקטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il