X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מול תקשורת שאחרי שהתעלמה במשך שנים מאלפי פיגועים, ועכשיו מנפחת ומפחידה והופכת טרור סכינים של יחידים לאיום גרעיני ממש? מול רעיונות הרסניים כמו להתחיל במתקפה ציונית של בניה מהירה בשטחים? מול רעיונות הבל לבלום הטרור על-ידי קריאה למדינות ערב המתונות ללכת אתנו למלחמה נגד האיסלאם הקיצוני?
▪  ▪  ▪
טרור [צילום: AP/ Manu Brabo]

"אנחנו עומדים בפני גל של טרור" - זה המשפט שהנהגת המדינה חוזרת עליו כתוכי. ניחא, רק גל. אבל בחלק מהתקשורת שלנו מדובר בצונאמי של טרור, וכותרות אימים אדומות זועקות מהעמודים הראשונים. דעתי, על בסיס העובדות היא זאת, וכבר כתבתי על כך: מזה כמה שנים אנחנו נתונים בגלי טרור "רך". גלים שעולים ויורדים, והורגים ופוצעים, ואפיונם המרכזי הוא פעולות של יחידים. פעם זה בסכינים, פעם זה בדריסות, ורוב הפעמים זה בבקבוקי תבערה. ואבנים כל הזמן, גל קבוע בלתי פוסק. 3 שנים התקשורת שלנו (בחלקה הגדול, כולל כל ערוצי הטלוויזיה שלנו) התעלמה מכך. בזדון? מתוך בורות? רשלנות? איני יודע. זה לא חשוב. בשנים עברו לא היה יום שבו לא נזרקו אבנים על כלי רכב בשטחים, והתקשורת דממה. ודרך אגב, גלי הפיגועים נמשכו גם שעה שנוהל המשא-ומתן עם הפלשתינים ושר החוץ קארי נע ונד באזור.
ועכשיו התקשורת שלנו נעה לקיצוניות השנייה: דיווח על כל זריקת אבן, כל פיגוע הכי קטן והעצמתו עד כדי אימה וזריעת פחד. אבל, בואו ניכנס לפרופורציות: מדינת ישראל האדירה לא ניצבת כרגע מול טרור מתאבדים רצחני, או הפרות סדר המוניות, של כלל האוכלוסייה הפלשתינית, או כלל ערביי ישראל. יכול להיות שהדינאמיקה הנוכחית תתדרדר לכך, בהחלט יכול. ברם, לפי שעה אנו עומדים מול "אופנת" דקירות סכין של בודדים ובודדות. הפעם, להבדיל מגלי העבר, הדקירות גולשות גם לתחומי ישראל, ו"התנועה האיסלאמית הצפונית" מנסה ללבות אש בתוך מדינת ישראל. אז מה ההיסטריה? זה לא נעים, אך להפוך את זה ליללות וזעקות על הטרור האיום העומד לכלותנו?
וזה מביא אותי לצונאמי של העצות שנותנים לממשלת ישראל . החל בעצות ברמה הטקטית הנמוכה וגמור בהמלצות "אסטרטגיות" חובקות עולם. מול המדיניות הזהירה והשקולה הננקטת לפי שעה, לדעתי, ע"י הצוות המוביל בממשלה, אני רוצה להתייחס לשלושה סוגי המלצות של פוליטיקאים
הראשון שבהם הוא ההרסני ביותר והעיוור ביותר לזירה הבינלאומית. המדובר בכל אותן המלצות לרסק את הטרור, לשנות את הוראות הפתיחה באש, להתחיל בתנופת בניה בשטחים, ולעבור ממגננה ל"התקפה ציונית". זה הרסני כי בכך אנו סוללים עוד יותר את הדרך למדינה דו לאומית; אנו נביא עלינו באמת צונאמי מדיני; ואנו במו ידינו ניתן הצדקה להגברת הטרור הערבי. יכול מאוד להיות שזה מה שמיעוט בתוכנו רוצה, ואוי לה לממשלה שבסופו של דבר תתחיל לרצות את המיעוט הזה משיקולים קואליציוניים.
הצדקה לטרור
השני שבהם אינו הרסני, אך שייך לתחום האווילות ולעיוורון לנעשה באזורנו. תראו מה מייעצת הגברת ציפי לבני (וואלה, 7 אוקטובר ) לממשלתנו כתרופה לטרור הנוכחי: "הממשלה צריכה להגיד למדינות המוסלמיות המתונות: בואו יחד אתי נגד האיסלאם הקיצוני. אני מוכן". אכן האיסלאם הקיצוני הוא האויב שלנו. זהו החמאס, זהו הג'יהאד האיסלאמי בדרום (ובחלקו ביהודה והשומרון ) וחיזבאללה בצפון. הרבה יותר מדאעש או אל-קאעידה. אז אנחנו לא פועלים עם מצרים? המצרים לא פועלים נגד החמאס ונגד דאעש בסיני? למי הכוונה? לסעודיה? יחד אתה נלחם נגד חוליות טרור בשטחים? אנחנו נשלח את צה"ל לעזור לסעודים בהתמודדות שלהם נגד אל-קאעידה? אורולוגים ידועי שם אנחנו דווקא יכולים לשלוח לבית המלוכה, כבר עשינו זאת.
השלישי שבהם אולי הרסני לבעליו, לדעתי, אך הוא העקשני ביותר.. ראש האופוזיציה, ח"כ הרצוג, מסיים כל נאום שלו, יהיה זה סביב הטרור או סביב העגבניות, במשפט שהצטיין בו לפני כ-2300 שנים סנטור רומאי בשם קאטו: " ביבי צריך להתפטר/להחזיר את המפתחות." מה חושב לו הרצוג? שהכישוף יאחז בביבי והוא יתפטר? שתקום צעקה ציבורית להתפטרות ביבי? ונניח לשם הוויכוח שביבי התפטר, נו אז מה? השבאב בעיסאוויה יתחיל לאהוב את היהודים? גל הטרור ידעך? אולי ירקיע לשחקים? באמצע טרור ילכו לפתע לבחירות? מי מייעץ לו להיות כאותו קאטו?
ובעניין זה אי-אפשר שלא להתייחס לאותו פרסומאי מכובד שצייץ שאלה בנוסח הבא בערך: אילו הייתי פלשתיני שקם בבוקר ורוצה שוויון זכויות ומדינה עצמאית, אך ביבי לא רוצה לתת לי. מה הייתי עושה? מיד הוא מחורף ומגודף ברשתות החברתיות ופשוטי עם, כמוני למשל, רואים בכך הצדקה ברורה לטרור ורצח יהודים. עד שמצא לנכון אותו פרסומאי לתת הבהרה שבקיצור התנסחה כך: לא צריך להבין אותי לא נכון, אני נגד רצח ואלימות וכל הדברים הרעים האחרים. "השאלה שלי הייתה אסטרטגית"! הוגעתי את מוחי מה מובנה של השאלה האסטרטגית הזאת, ולא מצאתי. לכן, לא נותר לי אלא לשאול אותו: בסדר מה התשובה האסטרטגית שלך לשאלה האסטרטגית שלך?
למה אני מעלה את כל אלו? זה הלא בסך-הכל זוטות מול המתרחש באזור שלנו! כי זה בתוך הבית שלנו, לא בחצר, ופעמים נדמה לי שהוא הופך לבית משוגעים. שם כל אחד הוא נפוליון שבהבל פיו פותר מיידית את בעיות העולם.

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם אנחנו בבית משוגעים?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ראלי ורציונלי
מתתיהו (מתי) דוד  |  12/10/15 19:26
2
ללא ספק
אהרון שחר  |  12/10/15 21:49
3
מדינה דו-לאומית? בחלום!
אהוד פרלסמן  |  13/10/15 04:55
4
שיקחו שבועיים פגרה
תקשורת לחופשה  |  13/10/15 14:02
5
מצאה חן בעיניי הההשוואה שעושה
יוסי אבידור  |  16/10/15 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יניב הלפרין
השנאה, הקללות והאיומים ברשת גואים לצד גל הטרור הפיזי - ואיש לא פוצה פה    נבחרי הציבור מעדיפים שלא להתערב, או אפילו ללבות את האש, ומערכת החינוך לא ממלאת את תפקידה
איציק וולף
המשטרה עצרה שני צעירים בני 18 מטירת הכרמל שהתרברבו ברשת החברתית כי הצטיידו בסכינים לצורך פגיעה בערבים    "יודעים לאתר ולהגיע לכל מי שמתכוון להפר את דו הקיום"
רפאל בוכניק
בעיתוי הנוכחי ברי כי לב העניין הוא הר-הבית, כאשר המוח המתכנן הוא היוזם שמועות הכזב המותיר את ישראל חסרת אונים כמעט, באופן המותיר בידיה את האופציה הכוחנית, זו המצטלמת היטב ומוסיפה נדבך בעייתי לדימוי הבינ"ל של ישראל, שגם כך מצוי בשפל
מיכאל מנקין
3 נקודות מדיניות-ביטחוניות: כיצד מחפה נתניהו על המצב הביטחוני בביטחון עצמי    ממה מפחד הרצוג    ומה היה דחוף לחברי המחנ"צ לעשות כשצעירי העבודה יצאו להפגין?
דרור אידר
אחמד טיבי וסיעת מבעירי הבערות מסרבים להכיר בבעל הבית של הר-הבית: אלוהים    1,500 שנים לפני האיסלאם, בזמן שאבותיו של טיבי עבדו אלילים וקברו את בנותיהם בחיים, עמד מקדש יהודי על ההר
רשימות נוספות
ניסיון דקירה בירושלים; המחבל חוסל  /  איציק וולף
מוסיף להיות קשה מצבה של החיילת הדקורה  /  איציק וולף
"30,000 פועלי בניין לא הגיעו לעבודה"  /  אלעזר לוין
הטרור לא ניתן למיגור  /  ראובן לייב
כחומר ביד המפגע  /  אסתר שניאורסון גרי
מלחמת מצווה איסלאמית  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il