X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההצהרות של "נדביר את הטרור" חסרות שחר ונועדו להשמיע סיסמאות הרגעה ריקות מתוכן
▪  ▪  ▪
פיגוע דקירה סמוך לגן שמואל [צילום: דוברות מד"א]

השחצנות והביטחון העצמי הם שוב בעוכרינו. בימים אלו בהם כל יום הינו יום השנה ה-42 למחדל מלחמת יום הכיפורים, נראה כי לא למדנו ולא היפנמנו שהשחצנות והביטחון העצמי מוליכים אותנו אלי הפסד.
אם ניקח כדוגמה שולית את המשחק מול קפריסין, הרי לא היה פרשן, מאמן, שחקן, דובר או אוהד שחשב שקפריסין תנצח אותנו במשחק הכי חשוב באצטדיון טדי בירושלים. גם הפרשנים בשידור הטלוויזיה שלפני המשחק היו חלוקים ביניהם לגבי הפרש השערים בו תנצח נבחרת ישראל. אפילו על תיקו לא דיברו. והתוצאה - הפרשנים, החוזים והידעונים לפח. קפריסין נצחה.
ומהדוגמה השולית לאירוע מכונן מבחינתי במלחמת יום הכיפורים. הרמטכ"ל דאז דוד אלעזר הופיע זחוח בטלוויזיה והכריז כי "נשבור להם את העצמות". דיין שהיה שר הביטחון אמר בזחיחות כי איננו רוצה להיות בעת מלחמה בצד המצרי. התוצאות בשטח היו שונות והפוכות.
ומהדוגמאות הנ"ל לימינו אנו. למרות שלא נשמעת זחיחות בדבריהם אך ראש הממשלה ושר הביטחון מופיעים ומכריזים כי נדביר את גל הטרור הנוכחי. אין להם ברירה כי אם לא נדביר פרושו שנחוסל. אבל התוצאות והארועים בשטח מצביעים על כך שלא רק שהגל איננו מודבר, אלא שהוא הופך לצונאמי. אל קומץ מפגינים בירושלים הצטרפו מפגינים בכל הגדה, אליהם הצטרפו ערביי ישראל ואליהם הצטרפו ערביי עזה.
היהודים נמצאים בנסיגה מתמדת בכל תחום במישור הביטחוני וההרתעתי. אם ניזכור שלפני כמה שנים, כאשר דגל פלשתיני הונף בשטחים, המקומיים אולצו לטפס ולהסירו. בימינו הדגל הפלשתיני מונף קבל עולם במשחק כדורגל בין בני סכנין לבין בית"ר ירושלים, כאילו היה אחיו התאום של דגל ישראל.
אנחנו נסוגים בהרתעה באופן מתמיד ונמנעים מלהכיר בעובדה זו. כלפי העולם, קולנו כלל לא נשמע ואנו הופכים להיות יותר ויותר מטרד . ההסכם של העולם עם אירן מוכיח זאת. אם ישראל הייתה בעמדה צבאית מאיימת כלפי פיתוח גרעין באירן הרי שכיום ידיה כבולות לחלוטין והאירנים יפתחו פצצה גרעינית כשאנחנו כלל לא נספרים כגורם במשוואה.
צעדה לישראל עם פרחים ומוזיקה
כבר לפני שנים טענתי שהבעיה הכי גדולה של ישראל תהיה אם ערבים מארצות ערב ופלשתינים יתחילו לצעוד עם פרחים ומוזיקה לעבר גבולות מדינת ישראל. הרי חיילי צה"ל לא יירו בהם - כי לירות זה מסוכן לחיילינו - הם יועמדו לדין בידי פרקליטים רודפי צדק וחוק. דוגמה בזעיר אנפין ראינו היום בגבול הרצועה, ואני מהמר, ולדעתי הימור יותר בטוח מאשר לגבי משחק הנבחרת מול קפריסין, שהתופעה הזו תתרחב ותהפוך להיות יומיומית. הגדר תיפרץ ולחיילי צה"ל לא תהיה תשובה. אולי נהיה עדים למחזה מביש (כמו הפסד הנבחרת) בו חיילי צה"ל יתחילו לרדוף כמו במשחק תופסת אחרי פורצי הגדר.
רק תשובה אחת יכולה להיות במצב הנוכחי. יש לנתח ניתוח כולל של הסיכונים. לאתר את הנקודות שוברות השוויון במערכת ולטפל בהן בנחרצות וללא כל היסוס ורתיעה. נדרש ניהול סיכונים מיידי. אבן היא נשק - לכן יש לירות במיידי אבנים. פורצי גבול הם אויב לכן יש לירות בהם. חוסמי כבישים - פוגעים בביטחון המדינה ותושביה - לכן יש לירות בהם. חברי כנסת שמנצלים את מעמדם ותפקידם ופוגעים בביטחון הציבור ובביטחון המדינה - יגורשו. בין דמוקרטיה לחיים - החיים עדיפים.
צבא שלא יורה או שיורה בהיסוס מגביר את ביטחון היריב. מי שלא מנהל סיכונים הסיכונים מנהלים אותו.

הכותב הוא מרצה במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) אור יהודה.
תאריך:  13/10/2015   |   עודכן:  13/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל צריכה ללמוד לנהל סיכונים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הערבים חייבים להבין כוח וחוק
דויטש אבי  |  13/10/15 08:51
 
- לא כדאי להיות מדינת חוק לפני?
הג'וקר  |  13/10/15 10:18
2
השחצנות תמיד הייתה בעוכרנו
רחל רבינוביץ  |  13/10/15 09:12
3
הביטחון העצמי שלנו מוגזם
טלי פיינרו  |  13/10/15 09:45
4
פחות גאווה יותר חוכמה
בעל נסיון  |  13/10/15 10:06
5
זחיחות
הנחבאת אל הכלים  |  13/10/15 10:40
 
- כיום אין הנהגה כמו בעבר
בעל ידע  |  13/10/15 12:39
6
הכותב צודק לגמרי
ליאור דגן  |  13/10/15 13:34
7
ישראל מכירה סיכונים מאז הקמתה
אורית צנגן  |  13/10/15 21:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יניב הלפרין
ההחלטה של פלאפון לפטר עובדת שפרסמה ברשת תמונה של מחבל וקראה לו "אהובי" ו"שאהיד" היא מהלך חמור ובעל השלכה רחבה על החברה הישראלית    אם היא עשתה משהו לא חוקי, זה עניין למערכות האכיפה והמשפט, ולא לחברה
עידן יוסף
איציק וולף
נער בן 13 נפצע אנוש בידי מחבל ברחוב השישה עשר בפסגת זאב    המחבל נורה    מחבלת פלשתינית דקרה שוטר משמר הגבול סמוך לצומת המטה הארצי בירושלים    שוטרים שהיו במקום ירו בבטנה ונטרלו אותה    מצוד במרכז ירושלים אחרי חשוד ששלף סכין ונמלט
עמוס גלבוע
מול תקשורת שאחרי שהתעלמה במשך שנים מאלפי פיגועים, ועכשיו מנפחת ומפחידה והופכת טרור סכינים של יחידים לאיום גרעיני ממש? מול רעיונות הרסניים כמו להתחיל במתקפה ציונית של בניה מהירה בשטחים? מול רעיונות הבל לבלום הטרור על-ידי קריאה למדינות ערב המתונות ללכת אתנו למלחמה נגד האיסלאם הקיצוני?
יניב הלפרין
השנאה, הקללות והאיומים ברשת גואים לצד גל הטרור הפיזי - ואיש לא פוצה פה    נבחרי הציבור מעדיפים שלא להתערב, או אפילו ללבות את האש, ומערכת החינוך לא ממלאת את תפקידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il