X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסכין - סמל גל הטרור האחרון [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
מיתוס הסכינאות
הפלשתינים מטפחים את מיתוס הסכינאות כדי לשמר את התנופה של גל הטרור והאלימות אחת המטרות היא לקבע את השימוש בסכינים ולא לעבור לשימוש בנשק חם שהכשיל את האינתיפאדה השנייה
השימוש - מוצדק
מערכת התעמולה וההסתה הפלשתינית מנסה להצדיק את השימוש בסכין כנשק עממי פשוט וזמין שבו אוחז הדור הצעיר הפלשתיני מחוסר ברירה, זעם ותסכול מול מכונת המלחמה המשוכללת של ישראל. המטרה היא לקבע את השימוש בסכינים ולא לעבור בשלב הזה לשימוש בנשק חם

גל הטרור והאלימות נכנס לשבוע הרביעי מבלי שהפלשתינים הצליחו להשיג שום הישג מדיני מישראל. בהבנות שגיבש שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם ישראל וירדן, אין למעשה שום דבר חדש, מלבד הוספת מצלמות שיוצבו בהר-הבית בתיאום בין ישראל לירדן, אין בכך שינוי בסטטוס-קוו והפלשתינים מאוכזבים שגל הטרור שבו החלו לא הביא עד כה לשינויים לטובתם בהר-הבית.
מערכת ההסתה הפלשתינית מנסה כעת לשמר את התנופה של גל הטרור והאלימות באמצעות תהליך של בניית מיתוס לאומי. כשם שהאבן הפכה לסמל של האינתיפאדה הראשונה ב-1987, הופכת עתה מערכת ההסתה הפלשתינית את הסכין לסמל של גל הטרור והאלימות שאותו הם מכנים האינתיפאדה השלישית או "אינתיפאדת הסכינים".
הפלשתינים מנסים להציג את המחבל מוהנד חלבי בן ה-19 מרמאללה, כגיבור לאומי וכמי שהתחיל את "אינתיפאדת הסכינים" כאשר רצח בסכין, ב-2 באוקטובר, בעיר העתיקה בירושלים, את הרב נחמיה לביא ואת אהרון בנט ז"ל ופצע שני אזרחים ישראלים נוספים.
סכינים באוויר
ברצועת עזה התפשטה תופעה של הנפה ונפנוף בסכינים באירועים שונים, כדי לעודד את הצעירים במזרח ירושלים ובגדה להמשיך ולדקור ישראלים. את הסכינים מניפים מטיפים במסגדים ברצועה והן מונפות גם בתהלוכות ובאירועים חברתיים. סכינים מפלסטיק הפכו למשחק נפוץ בקרב הילדים.
ברשתות החברתיות הופץ סרטון שבו נראה השייח' מחמד צלאח כשהוא מניף סכין, בדרשת יום השישי במסגד "אלאנוואר" ברפיח, וקורא לצעירים לדקור חיילים ואזרחים ישראלים ו"לבתר אותם לחתיכות". על-פי מקורות פלשתינים ברצועת עזה, גם מושיר אלמצרי, אחד מבכירי חמאס בעזה, הניף לפני כמה ימים סכין בעצרת של התנועה בח'אן יונס כדי לעודד את המשך פיגועי הדקירה.
גם צעירים פלשתינים עזתים שיצאו להפגין לאורך גדר המערכת בגבול המזרחי של רצועת עזה עם ישראל, הניפו סכינים מול חיילי צה"ל ויידו לעברם אבנים. במרבית המקרים הם פוזרו באמצעות גז מדמיע וירי כדורי גומי. מוטיב הסכינאות מופיע גם בשירים לאומניים שחוברו באחרונה, ומופצים בדיסקים וברשתות החברתיות, והמעודדים את המשך טרור הסכינים.
גם במזרח ירושלים ובמקומות שונים בגדה מתפשט אט אט מיתוס הסכינאות. בכמה ישובים ערביים, כמו מחנה הפליטים קלנדיה מצפון לירושלים, צוירו על קירות הבתים סכינים ולידן המילה "דקור"! (אטען-בערבית).
הסתה ותעמולה
הרשות הפלשתינית איננה נלחמת בתופעה הזו התופסת תאוצה. בעקבות הלחץ האמריקני הורה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לצמצם את ההסתה בטלוויזיה הפלשתינית ולהפסיק את השידור החי ממוקדי ההפגנות בגדה, אך בעיתונות הרשמית נמשכת ההסתה נגד ישראל וטיפוח מיתוס הסכינאות והצדקתו באמצעות מאמרי פרשנות וקריקטורות. גם אזרחים ישראלים בתוך תחומי הקו הירוק מכונים, בחלק מאמצעי התקשורת הפלשתינים, כ"מתנחלים" כדי לתת לגיטימציה לפגיעה בהם.
מערכת התעמולה וההסתה הפלשתינית מנסה להצדיק את השימוש בסכין כנשק עממי פשוט וזמין שבו אוחז הדור הצעיר הפלשתיני מחוסר ברירה, זעם ותסכול מול מכונת המלחמה המשוכללת של ישראל. המטרה היא לקבע את השימוש בסכינים ולא לעבור בשלב הזה לשימוש בנשק חם, שנתפס כטעות אסטרטגית שבגללה נכשלה האינתיפאדה השנייה.
תופעת הסכינאות מוצגת באמצעי התקשורת הפלשתינית כהצלחה גדולה שערערה לחלוטין את תחושת הביטחון של הישראלים בכל מקום, אזרחים ישראלים חוששים לצאת מבתיהם ואלה שיוצאים מביטים לעיתים תכופות מעבר לכתפם מחשש שיידקרו.
מערכת התעמולה הפלשתינית מציגה גם את המנהיגות הישראלית כמי שאיננה יכולה להתמודד עם תופעת הסכינאות ועומדת מולה כחסרת אונים. הפרשן הפלשתיני מחמד עבד אלחמיד כתב ב-27 באוקטובר בעיתון "אל-איאם", שופרה של הרש"פ, את הדברים הבאים: "ההתפרצות המהפכנית הצעירה גרמה להלם כבד ופגעה באיזון של הדרג המדיני והביטחוני (הישראלי) וגרמה לו לנהוג בשיגעון".

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוס הסכינאות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוני ההולך בטל מחפש כותרות
בבר  |  29/10/15 19:26
2
אין שום מיתוס.זה האיסלאם!
מ.אלקרייאף  |  30/10/15 12:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
טוענת בבג"ץ: הדרג הביטחוני והדרג המדיני תמימי דעים שהריסת הבתים יכולה להרתיע מחבלים פוטנציאליים    מדווחת על גידול ניכר בפיגועים בכלל ובירושלים ויו"ש בפרט מאז תחילת 2014
אביתר בן-צדף
מאמר חמישי בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים    עקרונות ללוחמה פעילה בסכינאים
עידן יוסף
ריצ'ארד לייקין נורה בראשו ונדקר בחזהו על-ידי שני מחבלים שעלו לקו 78 לפני כשבועיים והחלו לתקוף את הנוסעים    הוא נפצע בתחילה אנושות והבוקר מת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם
אהרון שחר
אי-אפשר לומר ששאלת הקרדיט לשואה איננה חשובה, אך אם העיסוק בה מסתיר שאלה אחרת, אין לאפשר הסתרה זו
דרור אידר
עשרים שנים עפו וגזו מאז נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. אותה קבוצה שדימתה לנצח את ההיסטוריה באמצעות זבנג אוסלו וגמרנו, רואה כיצד מעשי ידיה טובעים בים השיגעון האזורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il