X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הפריח לאוויר ספין חדש על צעדים חד-צדדיים בגדה שאין לו שום סיכוי להתממש הגיע הזמן שנתניהו יגבש יוזמה מדינית חדשה שתכלול את מדינות האזור במקום לעסוק בספינים
▪  ▪  ▪
באמת שהתעייפנו [צילום: פאבלו מרטינז, AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מרוצה מהפגישה עם הנשיא אובמה בבית הלבן. הוא עבר בשלום את הפגישה ללא עימותים אישיים, הרעיף שבחים על הנשיא האמריקני ושיחק את "הילד הטוב" כשחזר על תמיכתו ברעיון שתי המדינות.
לא ברור מה גרם לו בדיוק להפריח לחלל האוויר ספין תקשורתי חדש התומך במהלך חד-צדדי בגדה. האם הייתה זו הזחיחות האופיינית לו, או, כפי שזה נראה לכמה גורמים בימין, ניסיון להתחנף לשמאל לקראת אפשרות צירופו של "המחנה הציוני" לקואליציה ודחיקת מפלגת "הבית היהודי" החוצה ממנה.
בהופעה באירוע של מכון מחקר ליברלי בוושינגטון ב-10 בנובמבר, אמר נתניהו כי "מהלך חד-צדדי (ישראלי) אפשרי, אבל הוא צריך לעמוד בתנאי הביטחון של ישראל ולהיות חלק מהבנות בינלאומיות רחבות".
התגובות החריפות מצד גורמי הקואליציה בארץ גרמו לנתניהו להתקפל ולשנות את גירסתו, בתוך פחות מיממה, והוא מיהר להבהיר: "לא דיברתי על נסיגה חד-צדדית אלא על האפשרות של צעדים חד-צדדיים ודווקא כאלה שיחזקו את האינטרסים הביטחוניים של ישראל מול הטרור, אין לי שום כוונה לפנות או לעקור ישובים, הטעות הזו לא תחזור".
נתניהו מזגזג כהרגלו. כזכור, בנימין נתניהו הצביע בכנסת בעד ההינתקות מרצועת עזה, אך אח"כ, באוגוסט 2005, התפטר מתפקיד שר האוצר בממשלה, כביכול על-רקע ההינתקות, כשלמעשה, הסיבה האמיתית הייתה, ככל הנראה, העובדה שחבר הכנסת עוזי לנדאו שהתמודד אז מולו על ראשות הליכוד, צבר פופולריות רבה במפלגה ונתניהו חיפש תשובה הולמת כדי לגבור עליו.
מה גורם לו עכשיו להתחיל בקשקשת מיותרת על צעדים חד-צדדיים כלשהם כשטרור הסכינים משתולל בערי ישראל וברחבי הגדה, האם זה הזמן לכך?
הניסיון מהמהלכים החד-צדדיים שעשתה ישראל בלבנון וברצועת עזה, מוכיח כי הם רק גרמו נזק לביטחונה של מדינת ישראל, קיבלנו באזורים האלה את חיזבאללה וחמאס, מדוע נתניהו מחפש הרפתקאות חד-צדדיות חדשות שעלולות רק להזיק לישראל?
ברור שארצות הברית - שעכשיו ישראל זקוקה לסיוע ביטחוני הרבה יותר גדול ממנה בעקבות הסכם הגרעין עם אירן - מתנגדת לכל מהלך חד-צדדי של ישראל בגדה וכך גם שאר המדינות בעולם. הפלשתינים כבר מודאגים מהצהרת נתניהו ודוחים אותה בתוקף, אז איזה סיכוי יש למהלך הזה, שמהותו אינה ידועה, לצאת אל הפועל? הרי לנתניהו אין את האומץ לצאת נגד כל העולם וגם לא את הכוח הפוליטי לבצע מהלך כזה. האם הדברים נזרקים לאוויר סתם כדי לתפוס כותרות?
שר החינוך נפתלי בנט קרא לראש הממשלה לעשות "מהלך חד-צדדי של החלת הריבונות בישובים הישראלים ביהודה ושומרון". יש לקוות שנתניהו לא יתפתה למהלך כזה שיוסיף עכשיו את הדלק הדרוש ל"אינתיפאדת הסכינים" כדי שתתפשט לכלל אינתיפאדה כוללת בשטחים.
נתניהו אמר גם בוושינגטון כי "אין פתרון לשאלת ירושלים ולהר-הבית". הדבר שמצופה מראש ממשלה נבחר בישראל הוא שימצא את הפתרון לכל הבעיות המדיניות של ישראל. מר נתניהו לא צריך להגיד לאזרחי ישראל מה לא אפשרי, אלא להתוות חזון מדיני ברור והצעות כיצד לנסות ולהתקדם בנושאים שהם סבוכים לפתרון.
זו בדיוק הבעיה עם נתניהו, הוא מושך זמן ללא מטרה, חושב שהוא יכול לנהל את הסכסוך, לסובב את אזרחי ישראל ומנהיגי העולם ללא יוזמה או תוכנית מדינית, ובינתיים הוא מאפשר לחברי כנסת צמאי כותרות להדליק את הר-הבית. התוצאה טופחת על פנינו בצורה של פרץ טרור ואלימות של הפלשתינים, ואזרחי ישראל משלמים את המחיר.
נכון שיש ל"אינתיפאדת הסכינים" הפלשתינית גם סיבות אחרות שהביאו להתפרצותה, כמו השנאה לישראל, ההסתה הנוראה, והתעמולה הארסית של הפלשתינים. אבל נתניהו, בחוסר מדיניותו ובשלומיאליות שלו, משחק לידי הפלשתינים, במקום להעביר את הכדור למגרש שלהם ולחשוף את פניהם וכוונותיהם האמיתיות כלפי ישראל.
הגיע הזמן שנתניהו יפסיק לזגזג ולמכור לנו ספינים חדשים חדשים-לבקרים. הוא צריך לגבש יוזמה מדינית חדשה, להסיר את האחריות לקיפאון המדיני מעל ישראל ולנסות ולהביא את מדינות האזור המתונות לשולחן הדיונים, בנוסף לפלשתינים, בדרך להבנות אזוריות. אם הוא עדיין מאמין בתוכנית המדינית שהציג בנאום בר-אילן, שיתכבד וינסה לקדם אותה, אבל הישיבה בחוסר מעש מדיני וההפיכה לשק החבטות הבינלאומי מביאה רק לפגיעה באינטרסים הלאומיים של ישראל.
אחרי סיפוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על החיילים הבריטיים שראה בירושלים ומעורבותו של המופתי הפלשתיני חאג' אמין אל-חוסייני בשואה, כדאי להתייחס בזהירות לכל "פצצה" תקשורתית שמטיל נתניהו במיוחד בנושאים המדיניים.

תאריך:  13/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספין החדש של נתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הסחריר הישן והשקרי של בן מנחם
אהוד פרלסמן  |  14/11/15 00:21
2
צריך להבין מצבים כדי לכתוב כך
יהודה דרורי  |  14/11/15 18:25
3
רשימה רהוטה וקולעת
צופיה רזיאל  |  14/11/15 23:24
4
יואב, מתי תסיר את יוני מהאתר?
נמאס ממנו  |  16/11/15 13:17
5
ליוני בן מנחם שלום.
ימני שפוי  |  17/11/15 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
שלושה בני אדם נפגעו כאשר הרכב שלהם הותקף על כביש 60, ליד הכניסה ליישוב    יעקב ליטמן כבן 40 ובנו נתנאל בן ה-18, שאמור היה להתחתן בשבוע הבא, נרצחו    15 נרצחו מאז תחילת גל הפיגועים הנוכחי
יוני בן-מנחם
המדינות התורמות מילאו עד כה רק חלק קטן ביותר מהתחייבויותיהן לשיקומה של הרצועה. רוב המדינות אינן מאמינות שהרגיעה תגיע לשם וחוששות לשים כספן על קרן הצבי
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע לקבוע שאם ייתפסו מחבלים בני פחות מ-12, אותם לא ניתן להעמיד לדין, יחתמו הוריהם על התחייבות של עד 7,000 שקל, שתמומש אם הילדים יחזרו על מעשיהם
איתמר לוין
דחה את העתירות נגד הריסת בתיהם של חמישה רוצחי ישראלים    נאור: ההריסה מרתיעה ומוצדקת לנוכח המציאות הביטחונית    המדינה תפצה שכנים שייפגעו מההריסות
שמעון זיו
זהו שר החינוך של מדינת ישראל שצריך לחנך את כל הדורות הבאים    האם הוא לא צריך לתת דוגמה אישית כפי שלמד במגלן, האם אין הוא צריך לחזק את היסודות של המשטר במדינת ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il