X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
ברכה. תומרן על-ידי סגלוביץ' [צילום: משטרת ישראל]
הרב פינטו. העדויות הוסתרו ממנו [צילום: מגד גוזני/פלאש 90]
הפרקליטות הסתירה את עדויותיו של תנ"צ אפרים ברכה שניתנו בפני חוקרי המשטרה ובכך שיבשה את משפטו של הרב פינטו שאלה: האם הרב פינטו רמז לך במהלך שיחותיכם כי הוא רוצה שתסייע לו ו/או תחלץ אותו בדרך כלשהי מהתיק שלו ביאח"ה?; ברכה: מעולם לא ברכה לחוקר: לשאלתך, האם הרב אמר לך שתמורת ה-200,000 דולר אתה אמור לבצע עבורו דבר מה, אני משיב שלא אמר בשום פנים ואופן. הרב פינטו רק חזר על המשפטים שהוא אוהב אותי
▪  ▪  ▪
יואב יצחק
בדיקת פוליגרף: תנ"צ ברכה הכשיר הוצאת כספים מעמותת חזון ישעיה

יואב יצחק
הפרקליטות ועו"ד רוזובסקי מאשימים זה את זה בהסתרת חומרי החקירה מפינטו

מי משקר לשופטי ביהמ"ש העליון
יואב יצחק
ביום שני יקיים בית המשפט העליון (השופטים: עמית, זילברטל, מזוז) דיון בערעורו של הרב פינטו * הערעור כולל טענה כבדת משקל: חומרי החקירה נמנעו מהרב פינטו, בניגוד לחוק ובניגוד לצו שיפוטי של השופט מודריק, דבר שגרם לשלילת זכויותיו הבסיסיות של פינטו למשפט הוגן * השופטים יצטרכו להכריע: מי פשע ומי שיקר, ומי האחראי להסתרת חומרי החקירה - הפרקליטות? עו"ד רוזובסקי? או ששניהם שיתפו פעולה, כפי שזה אכן נראה
לרשימה המלאה

המסמך הקריטי שהוסתר מהרב פינטו: תיעוד פגישת הרבנית עם איילה ברכה
יואב יצחק
הפרקליטות כפתה על הרב פינטו לחתום על הסדר טיעון שבו יורשע במתן שוחד לתנ"צ ברכה, שאם לא כן יעמידו לדין גם את רעייתו בשל חלקה בשוחד כפי שעלה כביכול בפגישת הרבנית עם איילה ברכה * במקביל מנעה הפרקליטות חומרי חקירה מפינטו, וזאת בניגוד לחוק ולצו שיפוטי * הפרקליטות שיבשה הליכי חקירה ומשפט במטרה להפלילו * הראיה הנחשפת: מסמך המתעד את הפגישה תומך בגרסת פינטו - הכספים ניתנו לברכה בגלל סיועו האישי להם במשך שנים, ולא תמורת מידע מחקירת פרשת חזון ישעיה
לרשימה המלאה

חומרי החקירה בפרשת הרב יאשיהו פינטו, שהוסתרו בניגוד לחוק על-ידי הפרקליטות, נחשפים עתה ב-News1. עדותו הדרמטית של תת-ניצב אפרים ברכה, שנמנעה מהרב פינטו - למרות החוק והצו השיפוטי המפורש שניתן על-ידי השופט עודד מודריק, מוכיחה עתה מעבר לכל ספק: משפטו של הרב פינטו שובש, בזדון, על-ידי הפרקליטות ועל-ידי גורמים נוספים, שעשו יד אחת עם הפרקליטות כדי להפליל את הרב פינטו ולהביא במהירות להרשעתו.
עדותו של ברכה שניתנה בפני חוקרי המשטרה (במסגרת חקירת פרשת יאשיהו פינטו), ואותה אנו חושפים לראשונה, מגלה: הרב פינטו לא הציע ולא נתן שוחד לתנ"צ ברכה. התנהלותו מעלה שאלות וחשדות, אך אלה לא התגבשו לעבירת שוחד. ברכה חזר שוב ושוב על גרסתו, לפיה לא ראה בכספים שהוצעו לו משום תמורה למידע מוכמן מחדרי החקירות. ברכה זכה ליחס מיוחד ומפרגן מאת עמיתיו, במקום לחוקרו במחלקה לחקירות שוטרים. הפרקליטות הסתירה את עדויותיו של ברכה, בזדון כאמור, ובכך גרמה לשיבוש המשפט. המטרה, לדידה, הכשירה את האמצעים: הפללת הרב פינטו, גם במחיר הונאת הציבור ובתי המשפט, ולרבות את שלושת שופטי בית המשפט העליון, בפניהם הובא לדיון ערעורו של הרב פינטו: יצחק עמית, צבי זילברטל, מני מזוז.
התאבדותו הטרגית של תנ"צ ברכה סתמה את הגולל על חלק מהעניינים. אולם ערעורו של הרב פינטו, התלוי ועומד בפני בית המשפט העליון, וכן המידע שהובא לידיעתנו - בדבר שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, באופן מוכוון, על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה שי ניצן, התובעת בתיק עו"ד רחלי חזן-פלדמן, וגורמים נוספים, מחייבים גם עתה בירור נוקב, וכן המשך החתירה למיצוי הדין עם האחראים להונאת הציבור ובתי המשפט. לשם כך אנו עוסקים בזאת, וכך נעשה גם בעתיד, במיוחד נוכח המידע האיכותי שהגיע לידי הח"מ: עדותו של אפרים ברכה, המפריכה חלק ניכר מטיעוני הפרקליטות והיועמ"ש. במסגרת עדותו של ברכה נאמר, בין היתר:
  • שאלה: האם הרב פינטו רמז לך במהלך שיחותיכם כי הוא רוצה שתסייע לו ו/או תחלץ אותו בדרך כלשהי מהתיק שלו ביאח"ה?; ברכה: מעולם לא;
  • ברכה לחוקר: לשאלתך, האם הרב אמר לך שתמורת ה-200,000 דולר אתה אמור לבצע עבורו דבר מה, אני משיב שלא אמר בשום פנים ואופן. הרב פינטו רק חזר על המשפטים שהוא אוהב אותי.
עדותו של תנ"צ אפרים ברכה ניתנה בפני שני חוקרים: רפ"ק אסף ולפיש ורפ"ק ענת גלוטמן. בעדותו הוא פירט את מכלול היחסים האישיים והקרובים, בגינם, לגישתו, הוצע לו הסכום שבו דובר. ראש אגף החקירות והמודיעין, מני יצחקי, שכיהן אותה עת בתפקיד מפקד יחידת להב 433, פיקח על החקירה. יצחקי יצא ובא בחדר החקירות, ועמד מקרוב הן על השאלות והן על ההתפתחויות. ברכה לא הוזהר, למרות המידע החמור שהתגלה לחוקרים על טובות הנאה שקיבל. ולא בכדי: ברכה זכה לחיפוי והגנה מצד היועמ"ש וינשטיין, ומצד צמרת המשטרה, ובראשם המפכ"ל יוחנן דנינו, וראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ'. למרות התאבדותו של ברכה, חומרת מעשיהם מחייבת חשיפת קלונם ברבים.
בתחקיר שלהלן נציג את הנוסח המלא מעדותו הראשונה של ברכה (הודעה מס' 1, מתוך ארבע הודעות), למעט השמטות עריכה או שורות שהושחרו על-ידי התביעה. נציג את הערות News1 (להלן: "הערה") - הן כדי להבהיר נקודות הטעונות בירור, והן כדי להצביע על הליקויים והכזבים שהוצגו בפני חוקרי המשטרה.

הקשרים והשיחות עם הרב
רחלי-פלדמן. שיבשה הליכי משפט [צילום: מן הטלוויזיה]

פגישה מתואמת בביתו של ברכה
ברכה יצר מצג כוזב. הרב פינטו לא "נפל" עליו, אלא הגיע לביקור בביתו לאחר כמה תיאומים, נוכח נסיבות אישיות הנוגעות לבן משפחתו של ברכה ("הוא ביקש ובכה על..."); ה"אדם הנוסף" שהגיע לביקור ונהג במכונית הוא מיודענו הקבלן הבכיר מאשדוד. כן-כן, המדובר באותו אדם שקיבל מברכה מידע/הדלפות על החקירה נגדו בפרשת השוחד בעיריית אשדוד עוד בזמן שהתנהלה כחקירה חשאית. אותו אדם הבטיח לברכה כספים וטובות הנאה.

ברכה השיב לחוקרים: לשאלתכם אם שיחות אישיות אלו התנהלו באופן תכוף ותדיר ואני עונה שלא, זה קרה אחת לכמה חודשים ולעיתים לאחר חודשים העובדות: ברכה ניהל עם בני הזוג פינטו אלפי שיחות טלפון/נייד וקיים עמם מאות פגישות
▪  ▪  ▪

הודעתו הראשונה של תנ"צ ברכה נגבתה ממנו ביום 30.08.12 במתקני להב 433. במגרשו הביתי, ועל-ידי פקודיו: רפ"ק ולפיש ורפ"ק גלוטמן. להלן העדות המלאה (הודעה מס' 1):
  • ראינו את הנ"ל לפנינו ולהלן הודעתו:
    שאלה: ספר לנו על נסיבות היכרותך עם הרב והרבנית פינטו. אנא התייחס למשך קשריך עם הנ"ל, נסיבות פגישותיך עימם וטיבם של פגישות אלו.
    תשובה: את הרב יאשיהו פינטו הכרתי לראשונה במסגרת עבודתי במשטרה בימ"ר ת"א. במהלך פעילותי המשטרתית עלה שעבריינים, חלק מהעבריינים היו מגיעים אליו להתייעצויות ובוררויות. למיטב זכרוני, בשנת 1998 בעת שניהלתי את פרשיית סכסוכי הדמים בין כנופיית פרדס כץ לבין כנופיית רמת עמידר, עלה שמו של הרב יאשיהו פינטו כמי שרצו שיתווך ויפשר בין יוסי הררי ליצחק חדיף. עוד עלה, מתוכן הפעילות החקירתית והמודיעינית שסיפרו לרב פינטו על הסכסוכים. בהמשך האירועים הנחיתי את החוקרים לזמן את הרב פינטו לחקירה והוא נחקר בפרשה כעד. כמובן שהרב פינטו לא "שבע נחת" מהחלטתי, באותה תקופה נחשב לרב רציני ומקובל ומפורסם, אף שהיה בגיל צעיר יחסית.
הערה: בניגוד לעדותו, ברכה הכיר היטב את הרב פינטו עוד קודם לכן. היכרות אישית. העבריינים שאותם הזכיר, חלק ניכר מהם מפרדס כץ ומרמת עמידר, ובהם בן כהן, נמנו עם שכניו או מכריו. ברכה הוא שביקש מהרב פינטו לתווך בין כמה מבכירי הכנופיות דאז - גם כדי לסייע לחבריו מן העבר, וגם כדי שיתאפשר לו להציג הישגים בפני מפקדיו.
  • לציין, שבסוף החקירה הודה לי הרב פינטו תוך שהוא אומר לי משהו בסגנון: "אני מבין שלא הייתה לך ברירה". ככל שאני זוכר, השם של הרב פינטו עלה פעמים נוספות בהקשרים של פעילויות חקירתיות אחרות שביצעתי ו/או הייתי מעורב בהם. לאחר תקופה ארוכה יחסית שלא שמעתי על מעורבותו של הרב פינטו בהקשר פעילויות חקירתיות בהם הייתי מעורב, בשנת 2005 עלה שמו של הרב פינטו שוב בהקשר לפרשייה אחרת שבה הייתי מעורב בזמן ששירתתי ביחידת יאל"כ.
    בעת ששירתתי ביאחב"ל (בין השנים 2010-2007), שמו של הרב פינטו עלה מס' פעמים ובמספר הזדמנויות עם חברי ליחידה משכבר הימים אותם גם אני מכיר מימ"ר ת"א. אני מפרט בפניכם את שמותיהם: סנ"צ יוסי פיצ'ון והשוטר שריקי. ככל שאני הבנתי, ישנה איזו שהיא קירבה משפחתית בין השוטר שריקי לבין הרב פינטו. אני לא יודע לציין בדיוק איזו קירבה משפחתית יש ביניהם. לימים, סנ"צ יוסי פיצ'ון והשוטר שריקי פנו אלי ואמרו לי שהרב פינטו יודע ושמע עלי ומעוניין לפגוש אותי. בסופו של דבר ויחסית לאחר תקופה ארוכה נפגשתי עם הרב פינטו ביחד עם סנ"צ יוסי פיצ'ון. לימים נפגשתי שוב עם הרב פינטו מס' פעמים במס' הזדמנויות נוספות ביחד עם יוסי פיצ'ון וגם באירועים בעלי אופי תורני.
הערה: בניגוד לרושם שניסה ברכה ליצור (כדי להרחיק עצמו מהאש המלחכת), סנ"צ פיצ'ון לא היה האיש שקישר בינו לבין הרב פינטו. ובניגוד לנטען, לשריקי לא היה שום קשר משפחתי עם משפחת פינטו. מדבריו של פיצ'ון עולה, כי הוא ראה את ברכה בחצרו של הרב פינטו הרבה קודם לכן. רפ"ק ערן מלכה העיד בחקירת מח"ש (בפרשת רונאל פישר) על קשריו של ברכה עם הרב פינטו ועל דברי שבח ששמע מפיו של ברכה שנים קודם לכן על הרב פינטו.
  • ראוי לציין כי תיאום הפגישות עם הרב, היו בד"כ באמצעות יוסי עמוס העוזר של הרב. בפעמים נוספות בפגישות אישיות שלי עם הרב פינטו היו לנו שיחות שנסבו גם סביב עניינים אישיים בנוגע אלי וגם בנוגע אליו. אני רוצה לציין שהשיחות האישיות נסבו בעיקר בנושאים שהעלה הרב פינטו בפני והקשורים אליו, ואני לא מפרט בפניכם מטעמי צנעת הפרט של הרב פינטו ורעייתו. לשאלתכם אם שיחות אישיות אלו התנהלו באופן תכוף ותדיר ואני עונה שלא, זה קרה אחת לכמה חודשים ולעיתים לאחר חודשים.
הערה: "אחת לכמה חודשים ולעיתים לאחר חודשים"? - שקר. כפי שחשפנו ב-News1, ברכה ניהל אלפי שיחות עם הרבנית ועם הרב. כמו-כן הוא קיים עם הרב פינטו מאות פגישות. צילום מדגמי מרשימת השיחות מובא בתחתית הרשימה.
  • לימים, לאחר שהקשר האישי עם הרב פינטו התחזק, הרב פינטו סיפר לי על דברים בתחומי העניין של עבודתי במשטרה ובין היתר, היה גם סיפור של אירוע סחיטה שבו הרב פינטו ואשתו, לטענתם, היו נתונים לסחיטה מצידם של עבריינים, והחקירה טופלה בהתחלה על-ידי יאח"ה ובהמשך על-ידי יאחב"ל. באותה התקופה במהלך פגישות שונות שלי עם הרב פינטו עלו בינינו שיחות בהקשר לחקירה שמתנהלת בארה"ב על-ידי ה-F.B.I וחשוב להדגיש שמרבית השיחות אלו נסבו סביב נושא זה. על מרבית השיחות ותוכנן ככל שנגעו לעניינים מקצועיים הקשורים לעבודתי, עדכנתי את ראש אח"ם, ראש יאח"ה, ראש יאחב"ל וגורמים נוספים בסמוך לאחר מכן.
הערה: ברכה מסר עדות שקר. כמעט כרגיל. בניגוד לדבריו, הוא הסתיר מידע רב ממפקדיו, ואף פעל בדרך של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. לדוגמה: בפרשת השוחד בעיריית אשדוד, שאותה חשפנו ב-News1, הוא הסתיר מידע על פעילותו מראש אגף החקירות יואב סגלוביץ' ומראש יאח"ה דאז, זיוה אגמי. ברכה הסתיר פגישות שקיים עם חלק מהחשודים, וכן שיחות טלפון שניהל בנושא, ובהן הדליף מידע מוכמן על החקירה כמו גם על המעצרים הצפויים. הסתרת המידע אפשרה לו לשבש את החקירה ולהדליף מידע מוכמן לגורמים שביקרם או בכספם חפץ.
  • בתחילת השנה יצאתי לחופשה של מעל חודש ימים (למיטב זכרוני מחודש 1/12 ועד תחילת חודש 3/12) מטעמים אישיים ומשפחתיים. ובאחד מערבי המוצ"ש (אם זכרוני אינו מטעה אותי) קיבלתי שיחת טלפון מעוזרו של הרב פינטו שאמר לי שהרב פינטו בדרך לביתי. האמת - הופתעתי! הבנתי שהרב פינטו יודע על נסיבותי האישיות [-----]. אינני יודע מהיכן הרב פינטו ידע ובכל אופן אני לא עדכנתי אותו, הרב פינטו "נחת" אצלי בבית ולמותר לציין שלא יכולתי לסרב לביקורו ולו בשל העובדה שהרב פינטו כבר היה בדרך אלי. ייאמר שבפגישה עם הרב פינטו, לצערי הרב הוא ידע על נסיבות אישיות שלי (שלא באו לידיעתו ממני כפי שהדגשתי קודם לכן) והרב פינטו בה כדי לברך אותי [-----]. הוא קרא ליוסי עמוס, עוזרו של הרב, שהמתין לרב ברכב יחד עם אדם נוסף, שוחח אתו. יוסי עמוס ירד לרכב וחזר עם ערכת תפילין. יוסי עמוס ירד לאחר שמסר לרב את התפילין. הרב מסר את התפילין [-----] אני אמרתי לרב שישב לידי שאני לא יכול לקחת את ערכת התפילין. הרב כבר מסר את התפילין [-----] אני ירדתי ליוסי עמוס והסברתי לו שאני לא יכול לקחת דבר כזה ואהיה מוכן לקחת את זה, אך ורק אם יקבלו כסף בכמה שעלה להם. יוסי עמוס נתן מילתו שנסגור את זה. הבהרתי לו, שאני יביא לו כסף. לימים, העברתי ליוסי עמוס כסף עבור התפילין על-אף שהוא התנגד תוך שהוא אומר לי שזו מתנה מקובלת ואני אמרתי לו מנגד שאצלי זה לא מקובל. את הכסף שילמתי ליוסי עמוס באחד מימי השישי בביתו במושב גימזו.
הערה: ברכה יצר מצג כוזב: ראשית – הרב פינטו לא "נפל" עליו, אלא הגיע לביקור בביתו לאחר כמה תיאומים, נוכח נסיבות אישיות הנוגעות לבן משפחתו של ברכה ("הוא ביקש ובכה על..."); שנית - הרב פינטו ידע על אותן נסיבות מיוחדות מפיו של ברכה עצמו, שמסר על-כך גם לרבנית פינטו; שלישית - ה"אדם הנוסף" שהגיע לביקור ונהג במכונית הוא מיודענו הקבלן הבכיר מאשדוד. כן-כן, המדובר באותו אדם שקיבל מברכה מידע/הדלפות על החקירה נגדו בפרשת השוחד בעיריית אשדוד עוד בזמן שהתנהלה כחקירה חשאית. אותו אדם הבטיח לברכה כספים וטובות הנאה; רביעית – הרב פינטו לא היה מעורב כלל וכלל בעניין מתן התפילין. נושא זה תואם בין ברכה לבין ידידו הקרוב, יוסי עמוס (עוזרו של הרב). בניגוד לדבריו של ברכה, הוא שילם רק 1,000 ש"ח תמורת תפילין חדשות (ולבקשתו קיבל קבלה) בגין תפילין חדשות שעלו 1,500 דולר. ברכה קיבל בהחלט טובת הנאה; חמישית – בניגוד לאמור בכתב האישום שהוגש נגד הרב פינטו (עליו נאנס לחתום במסגרת הסדר טיעון סחטני), אין מדובר בתפילין בהן השתמש הרב פינטו, אלא בתפילין חדשות, כאמור.
  • בהמשך הדברים הכרונולוגי הוא שבמהלך החודשים שלאחר מכן, המשכתי לשוחח או להיפגש עם הרב פינטו, לא בתדירות גבוהה, אלא אחת לכמה זמן.
הערה: פגישות "לא בתדירות גבוה"? - שקר. ברכה המשיך לקיים פגישות תכופות עם הרב פינטו ולנהל עשרות שיחות בשבוע, לפחות, עם הרבנית ועם הרב. כולל שיחות בנושאים רגישים ביותר. ברכה ניצל לרעה את תלותו ואמונו בהם והוליך אותם שולל.

חקירת פרשת חזון ישעיה
נאמן. מעורבות בעייתית [צילום: פלאש 90]

ברכה ייעץ לרב פינטו
ברכה הוא שהכשיר משיכת הכספים מחזון ישעיה - בהשיאו לרב עצת אחיתופל. הדבר עולה מפורשות גם מעדות ומבדיקת פוליגרף שבוצעה לאברהם ישראל, שבה הוא נמצא דובר אמת. ברכה גרם נזק גדול, ועל-כך הלין הרב נגדו.

ברכה העיד בפני חוקריו: לשאלתך, האם הרב אמר לך שתמורת ה-200,000 דולר אתה אמור לבצע עבורו דבר מה, אני משיב שלא אמר בשום פנים ואופן. הרב פינטו רק חזר על המשפטים שהוא אוהב אותי
▪  ▪  ▪

החקירה בתיק חזון ישעיה - ממנה טוהר הרב פינטו בסופו של דבר על-ידי הפרקליטות (בנימוק להעדר ראיות), הטרידה מאוד את הרב פינטו. בעיקר בגלל הבחישות של כמה גורמים, ובהם כאמור השר יעקב נאמן. ברכה היה מעורב בניהולה של החקירה, לפחות מאחורי הקלעים, למרות מעורבותו האישית (בעצה, כאמור) במה שיוחס לרב פינטו כ"עבירת המקור" - משיכת כספים של כדין מעמותת חזון ישעיה.
  • בחודשים האחרונים, ידעתי שמתנהלת חקירה ביאח"ה בנושא עמותת "חזון ישעיה", וחשוב להדגיש שבאותם הזמנים לא ידעתי כלל על מעורבותו של הרב פינטו בפרשה, אלא מה שידעתי שמעורב בה החשוד המרכזי אברהם ישראל בלבד. עם התפתחות הפרשה הבנתי שעולה שהרב פינטו משבש את החקירה בתיק של "חזון ישעיה" ובהמשך בשלב מסוים, עלתה מעורבותו ביחס לחשדות המרכזיים שעלו בתיק שעניינם קבלת כספים מהעמותה.
הערה: ברכה הסתיר מהחוקרים את חלקו במתן יעוץ לרב פינטו, חודשים רבים קודם לכן, לפיו הוא יכול לקבל/למשוך כספים כהלוואה מעמותת חזון ישעיה (הכספים הוחזרו, בסופו של דבר). ברכה הוא שהכשיר משיכת הכספים מחזון ישעיה - בהשיאו לרב עצת אחיתופל. הדבר עולה מפורשות גם מעדות ומבדיקת פוליגרף (שממצאיה נחשפו ב-News1) שבוצעה ליושב-ראש חזון ישעיה, אברהם ישראל, שבה הוא נמצא דובר אמת. ברכה גרם נזק גדול, ועל-כך הלין הרב נגדו.
  • ברצף האירועים שלאחר מכן היו מס' טלפונים של הרב פינטו אלי ולפעמים גם פגישות בינינו שבהם פינטו התעניין אודות החקירה. במהלך פגישות ו/או שיחות אלו התברר לי שהרב פינטו מעודכן בפרטי החקירה ובהתפתחויותיה והרב פינטו טען בפני שיאח"ה רוצים לחקור אותו ולהביא אותו לחקירה. כמובן שאני "שיחקתי אותה" מול הרב פינטו שאני לא מכיר דבר כזה ו"שאני לא יודע" שמתנהלת ביאח"ה חקירה נגדו (למותר לציין שידעתי אודות החקירה המנוהלת ביאח"ה מתוקף תפקידי כרח"ט חקירות) וגם הוספתי בפני הרב פינטו שככל הנראה מי שמספר לו רוצה "לעבוד עליו". לימים, שהחקירה התקדמה לה ועלה צורך להביא את הרב פינטו ורעייתו לחקירה כחשודים, הרב פינטו ורעייתו זומנו על-ידי יאח"ה להגיע לחקירה ביאח"ה.
הערה: עדותו של ברכה מלמדת, מעבר לכל ספק: ברכה היה מקורבם של בני הזוג פינטו, איש אמונם. הם נועצו בו, כחברם הקרוב, וראו בו בן-משפחה, ולא קצין משטרה שיש לשחדו כדי שיספק מידע מהחקירה. על-כך ידעו היטב גם מפקדיו של ברכה. חלק מהם ידעו היטב – על-אף שהתכחשו לכך - גם על טובות הנאה שקיבל ברכה מהרב פינטו.
  • לציין שבאותו הזמן הרב פינטו ורעייתו שהו בחו"ל. הרב פינטו ורעייתו התקשרו אלי מיד לאחר שהם זומנו על דיי יאח"ה ורצו לבדוק איתי "מה הסיפור" והאם להגיע לחקירה. הבהרתי לרב פינטו שהוא ורעייתו צריכים להגיע לחקירה תוך שאני אומר להם שאני אברר את זה. לציין שאני לא ידעתי על מועד זימונו המדויק של הרב פינטו ועל המועד הזה למדתי לראשונה מהשיחה הטלפונית שלי עם הרב פינטו. חשוב לי לציין שכן ידעתי על הכוונה להזמין את הרב פינטו ואשתו לחקירה אבל כמו שאמרתי לא ידעתי על מועדה המדויק. אני עדכנתי את ר' אח"מ ואת ר' יאח"ה בנוגע לטלפון שקיבלתי מהרב פינטו. לאחר שהתקבלה החלטה, סייעתי בכל האופרציה כדי להביא את הרב פינטו ורעייתו לחקירה בישראל.
    הרב פינטו מאוד חשש להגיע לישראל לחקירה בגלל ובעיקר החשש שיצלמו אותו כלי התקשורת והפרסום שיתלווה לכך בעת שהוא נחקר. על-דעת ראש אח"ם אמרתי לרב פינטו שאנחנו את זימונו מתחייבים לשמור בדיסקרטיות ורק מספר מצומצם של מעורבים יהיו בסוד העניין, כך שאם הרב פינטו לא יספר בעצמו אזי לא יחכו לו כתבים במתקן החקירה. כמובן שהרב פינטו ורעייתו נחקרו ואני הייתי באותו יום ביאח"ה כדי לסייע בכמה שאפשר ליאח"ה.
    אחרי החקירה הרב פינטו טס לחו"ל והפעם הבאה ששמעתי ממנו היה כעבור יום או יומיים לאחר החקירה בטלפונים שקיבלתי ממנו בעת שהותו בחו"ל יחד עם אשתו. בשיחות טלפוניות אלו הרב פינטו הביע בפני את חששם לפרסום בכלי התקשורת בדבר חקירתו, ולימים, במספר שיחות טלפוניות נוספות ביני לבין הרב פינטו הוא סיפר לי שדבר חקירתו פורסם בכלי התקשורת בחו"ל. הרב פינטו שאל אותי באותן השיחות כיצד האינפורמציה דלפה לחו"ל ואמרתי לו שאני לא יודע וככל שאני יודע משטרת ישראל לא הוציאה עדיין את המידע לתקשורת.
הערה: מהעדות הנ"ל ניתן ללמוד, כי ברכה שיחק משחק כפול: מצד אחד, הוא פעל כסוכן מדיח ויצר מגע קרוב עם בני הזוג כדי לפתותם להשתמש בשירותיו; ומצד שני, הוא טיפל, כלשונו, ב"פרוצדורות" כדי להביא את בני הזוג לחקירה. מדבריו עולה, בשורה התחתונה, כי הרב פינטו לא ביקש מברכה מידע מוכמן על החקירה. ברכה אומר זאת בעצמו, בהמשך.
  • לציין שבמרבית השיחות הטלפוניות המתוארות על-ידי בחודשים החולפים ביני לבין הרב פינטו ו/או הרבנית ו/או עוזרו של הרב (יוסי עמוס) - רובם היו ביוזמתו של הרב פינטו ולא ביוזמתי שלי, אלא אם כן חזרתי אליו בעקבות שיחות שלא עניתי לו (ו/או הודעת אס-אם-אס מהרב פינטו) ושזוהו על-ידי כמספר טלפון חו"ל השייך לרב פינטו ובמקרה כזה הייתי חוזר למס' הטלפון של הרבנית פינטו.
הערה: שקר וכזב. ברכה יזם בעצמו, במשך השנים, מאות או אף אלפי שיחות טלפון-נייד עם הרב ועם הרבנית (חלק מהגיליונות של מקצת מרישומי שיחותיו חשפנו ב-News1). כולל שיחות בהן הדליף מידע מוכמן מחדרי החקירות, בעניינים שונים. עמדנו על-כך בהרחבה, כשחשפנו את דבר ההדלפות מצד ברכה בפרשת השוחד בעיריית אשדוד.
  • הערת החוקרים: השעה 13:50 ואנו עורכים הפסקה בחקירה.
    הערת החוקרים: השעה 15:45 והחקירה מתחדשת. הנחקר מוסיף ומוסר את הדברים הבאים:
הערה: ברכה נהנה מזכויות יתר, למרות שהיה באותה עת בחזקת נחקר-עד. החקירה בעניינו התנהלה במשטרה, תחת פקודיו, במקום לקיימה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הוא קיבל הפסקה של שעתיים, בלא השגחה, ובפניו הייתה פתוחה הדרך לשבש, כמנהגו, גם חקירה זו. עילת ההפסקה לא נרשמה.
  • בסביבות תחילת חודש אוגוסט שנה ולאחר חקירתו של הרב פינטו ביאח"ה התקשר אלי הרב פינטו וביקש לעדכן אותי שהאמריקנים התחילו לבצע את המעצרים של הפרשה שעליה הוא סיפר לי, וכתוצאה מזה הרב פינטו סיפר שהוא עזב את ארה"ב בגלל שהוא נדרש לעשות כן ואמר לי שהוא יגיע לישראל הוא מבקש לפגוש אותי.
    כשבוע לאחר מכן קיבלתי שוב טלפונים מהרב פינטו במהלכם הוא ביקש לעדכן אותי בדבר המעצרים (הרקע שבגללו הרב פינטו ביקש לעדכן אותי הוא בגלל שהוא יודע שיש מעורבות של פוליטיקאים בכירים מישראל בפרשה והוא רצה לעדכן אותי בעניין). על-כל פנים, הרב פינטו קבע איתי שוב להיפגש עמו כשיגיע לארץ. ביום ה-19.8.12 קיבלתי שיחת טלפון מהרבנית פינטו ששאלה לשלומי בתחילת השיחה ולאחר מכן דיברתי עם הרב פינטו, תחילת השיחה נסבה בענייני "שלומות" ו"נימוסין" תוך שהוא מבקש לעדכן אותי על ההתפתחויות בארה"ב ובנוסף אמר לי הרב פינטו שהוא רוצה שאני אבוא אליו לבית המלון כי הוא רוצה לדבר איתי. לשאלתכם על איזה מלון מדובר אני עונה שמדובר על מלון "הילטון" בת"א. אמרתי לרב פינטו שאני אצור אתו קשר כשאני אהיה באזור.
    באותם הימים, קרי: 25.8.12-19.8.12 הייתי בחופשה. בסמוך לשעה 14:00 (למיטב זכרוני) הגעתי לת"א והתקשרתי לפלאפון של הרב פינטו וענתה לי אשתו. ביקשתי למסור לרב פינטו שהגעתי לאזור וקבענו שאני אתקשר שוב כשאהיה בלובי ושהם יאספו אותי. לאחר 15 דקות לערך, הגעתי ללובי המלון ושם פגשתי בחור שהזדהה בשם מנחם ובחור נוסף שאינני זוכר את שמו אבל אני יודע שהוא חסיד של הרב פינטו (ראיתי אותו בעבר מס' פעמים אצל הרב פינטו). שני החבר'ה האלו ליוו אותי לחדר מס' 1601 (בקומה 16 במלון). לציין שמדובר בסוויטה. בחדר שהה באותה העת הרב פינטו שקם לכבודי, הרב פינטו הכניס אותי לחדר נוסף בסוויטה. אותו הבחור שליווה אותי לסוויטה - מנחם - סגר את הדלת ואני והרב פינטו נשארנו לשבת ביחידות בחדר הזה.
הערה: ברכה הצליח לשטות בחוקריו. שכן: בניגוד לגרסתו, כפי שהובאה לעיל, ה"בחור" שהזדהה בשם "מנחם", הוא מר מנחם פינטו - אחיו של הרב פינטו. ברכה הכירו היטב מפגישות קודמות בהן השתתף בביתו של הרב פינטו. ברכה הכיר את מנחם כל-כך טוב, ולכן לא היסס להדליף מידע מוכמן מחדרי החקירות גם בנוכחותו של מנחם, בפגישה שהתקיימה בבית הרב. אחת מהן: ברכה מסר למשתתפי הפגישה (בהם אסף לוי, בזמנו עבד בתוכנית "עובדה") על חקירה סמויה ורגישה, בעת שזו התנהלה נגד דוד ואנונו - שכיהן בתפקיד בכיר ברשות המיסים. כמו-כן גילה, להפתעת הנוכחים, על התוכנית לעצור את ואנונו בתוך כמה שבועות. כפי שאכן אירע. נושא זה הובא בזמנו לידיעת היועמ"ש יהודה וינשטיין, אך הוא בחר, כהרגלו המפוקפק, בהמשך החיפוי על ברכה.
  • לאחר שיח ודברים בינינו שנסב סביב שלומות המשפחה [-----] עניינים אישיים שלו ושל אשתו, ובהמשך אמר לי הרב פינטו שהוא מאוד מעריך את מה שיאח"ה עשתה ושמרו על כבודו וכבוד אשתו ושלא פרסמו את החקירה שלו. בהמשך הדברים סיפר לי הרב פינטו בהמשך על התפתחויות בתיק החקירה בארה"ב ועל המעצרים שבוצעו במסגרתם ושהאמריקנים סיפרו לו שעופר ביטון חתם הסכם עד מדינה איתם. הרב פינטו הוסיף וציין שמדובר בפרשה שמסעירה בארה"ב היות שיש מעורבות של איזה אישיות מהקונגרס. הרב פינטו הוסיף וציין שיש פוליטיקאים בכירים מישראל שמעורבים בפרשה (הרב פינטו ציין את שמותיהם בפני).
    באותו המעמד הרב פינטו גם שוחח עמי על נושאים נוספים, ביניהם: נושאים אישיים שלו ושל אשתו ושל ילדיו. לאחר מכן הרב פינטו התעניין בנושא החקירה של "חזון ישעיה" תוך שהוא שואל אותי אם יגישו נגדו כתב אישום. אני מנגד הסברתי לרב פינטו שצוות החקירה אמור לסיים את החקירה, לאחר ריכוז ממצאי החקירה מועבר התיק לפרקליטות והפרקליטות היא זו שמקבלת את ההחלטה בסופו של יום אם להגיש כתב אישום או לאו. הרב פינטו אמר לי מנגד שאת הכסף שהוא קיבל מהעמותה הוא דיווח עליו לשלטונות בארה"ב. אני מנגד לא רציתי להיכנס עם הרב פינטו לנדבכי החקירה ופרטיה ולמרות שהייתי מצוי בהן. אני אמרתי לרב פינטו שאינני בקיא בתיק החקירה ואינני יודע מה הולך שם כי לא רציתי שהוא ימשיך להתעניין בתיק דרך המשטרה ודרכי.
    בשלב מסוים הרב פינטו סיפר לי שבשלב מסוים שהוא יצא לחו"ל מיד לאחר חקירתו ביאח"ה, שר המשפטים יעקב נאמן יצר אתו קשר אחרי החקירה ואמר לו ש"לא ידאג והיה הכל בסדר" וביקש לפגוש אותו באופן דחוף. הרב פינטו סיפר לי שהוא אמר ליעקב נאמן שהוא לא יכול להיפגש איתו (כיוון שהוא שהה בחו"ל באותה העת) ושהוא ייפגש עם מאיר משה פינטו. לדבריו של הרב פינטו, השר נאמן אכן נפגש עם מאיר פינטו והוא מסר לו שהם "יורדים" מהנכסים של "חזון ישעיה" ושהרב פינטו "יקח את כל הנכסים". לא ירדתי אתו לרזולוציה ולא ביררתי פרטים.
הערה: מעדותו של ברכה ניתן ללמוד על מצוקתו הגדולה של הרב פינטו, לא במעט נוכח מעורבותו של ד"ר יעקב נאמן, ששימש אז שר המשפטים, בחלק מהמהלכים בחו"ל. הרב פינטו חשש מ"תפירת תיק" נגדו. באותה עת התנהלה חקירה גדולה בארה"ב נגד כמה גורמים שניסו לסחוט את הרב פינטו. הם דרשו מיליוני דולרים, ואיימו: אם לא תשלם, נחשוף מידע רפואי רגיש על רעייתך. הרב פינטו לא נכנע לסחיטה. בעקבות תלונה שהגיש נעצרו חלק מהמעורבים. הרב פינטו ביקש/ציפה לסיועה של משטרת ישראל, ושיתף בזאת את ברכה, הן כמקורבו, והן נוכח תפקידו כקצין בכיר במשטרה.
  • הערת החוקרים: השעה 16:19 דקות ובמהלך החקירה מתקשרת הרבנית פינטו לטלפון של אפרים ברכה ובמהלך השיחה אנו עדים לכך שהרבנית פינטו מעדכנת את אפרים ברכה על כך ששר המשפטים יעקב נאמן היה היום בפגישה עם הרב פינטו בחדר במלון הילטון. בהמשך השיחה מסרה הרבנית לאפרים ברכה שהרב מבקש להיפגש עמו במלון הילטון ביום שישי או ראשון או שני. אפרים ברכה ענה לרבנית שמבחינתו הפגישה אפשרית ביום שישי ופחות ביום א' או ב'. אפרים ברכה ביקש מהרבנית לבדוק את האפשרות לפגישה שתתקיים היום בערב, אך הרבנית מנגד עדכנה אותו בדבר השיעור השבועי המתקיים היום בערב בביתם ולכן הפגישה בערב ללא תתאפשר.
הערה: מהאמור לעיל עולה: ברכה שימש כיועצם של בני הזוג. הוא ממש עבד אצלם ובשרותם. בתמורה הוא קיבל מהם עוד קודם לאותו אירוע טובות הנאה משמעותיות, שהסתכמו במאות אלפי דולרים. הרב, ובמיוחד הרבנית, פיתחו בו תלות כמעט מוחלטת ושיתפו אותו בסודותיהם הכמוסים והמשפחתיים. מה שלא מנע ממנו לשמש סוכן מדיח תוך ניצול מצוקתה הרפואית והנפשית של הרבנית.
  • אני ממשיך את ההודעה, במהלך השיחה עם הרב, הרב דיבר איתי על חיים איפרגן [תת-ניצב, מכהן כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, י.י.], שלכאורה יש לרב משבר אימון עם חיים איפרגן. הסברתי לרב שחיים איפרגן קצין הגון וישר ואני מכיר אותו עשרות שנים. כל דבר שהוא עושה הוא עושה את זה ביושר והגינות. אינני יודע מי מספר לו סיפורים על חיים איפרגן ושלא כדאי לשמוע לעצת רשעים. זה מה שפחות או יותר אמרתי לרב. הרב ניסה להסביר לו שחיים איפרגן לא טיפל בתיק כר' יאחב"ל במלוא כובד המשקל וכנ"ל גם תיק הסחיטה נגדו. אמרתי לו שחיים איפרגן לוקח כל תיק ומטפל בו ברצינות והערפתי שבחים על חיים.
הערה: ברכה היתל בחוקריו גם בנקודה זו. שכן, בניגוד לדברים שאמר בעדותו - ברכה השמיץ את חיים איפרגן בפני הרב פינטו. הוא כינה אותו בשמות גנאי, לגלג על יכולותיו המוגבלות לטענתו בביצוע חקירות מורכבות בהן נדרשת אנגלית טובה (במה הוא יחקור אותו? במרוקנית?), ואמר שהוא אדם מסוכן ולכן צריך להתיישר לפי הקו שלו.
  • נושא נוסף עליו דיבר הרב פינטו כיצד [חוקר משטרה בדימוס -----] יודע על החקירה של הרב פינטו ביאח"ה בקשר לחזון ישעיה. אמרתי לו שאיני יודע איך רמי כהן גבורה יודע על החקירה, ציינתי בפניו שרק שאני יודע שיאח"ה שמרו על דיסקרטיות בהקשר החקירה שלו.
הערה: הרב פינטו הלין בפני ברכה, וזו כמובן זכותו, על הדלפות מחדרי החקירות שפגעו בו. ברכה לא טרח לעצור את ההדלפות, מאחר שהוא היה אחד האחראים לחלק מהן. מסיבות שונות ומשונות.
  • מיד לאחר מכן ולהפתעתי אמר לי הרב פינטו שהוא רוצה להביא לי 200,000 דולר לפני החגים. אני בתגובה אמרתי לרב פינטו שלא יביא לי כסף בשום פנים ואופן. זאת הייתה תגובתי - אמרתי לרב פינטו שאני איש משטרה וככזה אסור לי לקבל כסף. הרב פינטו חזר על רצונו להביא לנו כסף ואמר לי שהם ייפגשו עם האישה לפני החגים ויתנו לה את הכסף. לשאלתך, האם הרב אמר לך שתמורת ה-200,000 דולר אתה אמור לבצע עבורו דבר מה, אני משיב שלא אמר בשום פנים ואופן. הרב פינטו רק חזר על המשפטים שהוא אוהב אותי [ההדגשות הוספו, י.י.].
הערה: ברכה העיד באופן ברור: הוא לא התבקש "בשום פנים ואופן" לבצע עבור הרב פינטו "דבר מה". עדותו של ברכה, בסעיף זה, סותרת את גרסת הפרקליטות, כפי שזו הוצגה גם בכתב האישום, לפיה הכספים הוצעו-ניתנו לברכה תמורת מידע מהחקירה בפרשת חזון ישעיה. הסתרת חומרי החקירה ומניעתם מהרב פינטו, לרבות עדותו של ברכה שאותה אנו חושפים עתה, מלמדת על כוונת הזדון של הפרקליטות – כוונה שנועדה להפליל את הרב פינטו, בכל מחיר, ולהוציא ממנו הודאה (בהסדר טיעון), בסחיטה באיומים, שאם לא תועמד לדין גם רעייתו.
  • הערת החוקרים: רפ"ק אסף ולפיש יצא מחדר החקירות.
    במאמר מוסגר, חשוב לי לציין, שהרב פינטו ואשתו הרבנית עברו משבר קשה במהלך השנה האחרונה ואולי יותר, ואני תמכתי בו ובאשתו בשיחות נפשיות ועידוד כולל שיחות טלפוניות. אני מכיר את הרב פינטו כסמכות רבנית, כעילוי וכבעל שם עולמי בתחום התורה ואני - כאדם דתי מאמין מעריך רבנים בכלל ואת הרב פינטו בפרט.
הערה: ברכה העיד גם כאן באופן ברור על קשריו האמיתיים עם בני הזוג, קשרים שכללו "שיחות נפשיות ועידוד כולל שיחות טלפוניות". ברכה העיד זאת למרות שפעל כסוכן מדיח, יחד עם רעייתו אילה ברכה, וגרם נזק עצום לבני הזוג ולאובדנו שלו. מדוע פעל ברכה כפי שפעל? התשובה לכך: ברכה ידע היטב, ממידע שהגיע לידיעתו, כי גורמים שונים שנמנו עם חצרו של הרב פינטו דיברו על טובות הנאה משמעותיות שקיבל מבני הזוג פינטו. כולל, כאמור, סכומי כסף גדולים. סודו נפרץ. ברכה חשש כי חקירת חזון ישעיה בכלל וחקירת הרב פינטו בפרט תתרחב ותגיע גם אליו. לכן הוא "הקדים תרופה למכה", ביודעו היטב: אחרי שיפליל את הרב הנערץ עליו, גם אם בעורמה ובתחבולה, הוא יזכה להגנת המערכת המשפטית ובעיקר של היועמ"ש ופרקליט המדינה. "זה או אני או הוא" - ציטט בן משפחתו של ברכה, את אפרים ברכה.

מדוע ברכה עיכב הודעתו
סגלוביץ'. תמרן את ברכה [צילום: פלאש 90]

הרב פינטו לא ביקש
שאלה: האם הרב פינטו רמז לך במהלך שיחותיכם כי הוא רוצה שתסייע לו ו/או תחלץ אותו בדרך כלשהי מהתיק שלו ביאח"ה? תשובה: מעולם לא.

שאלה: האם האירוע של מתן התפילין [-----] היה לפני שחקירת "חזון ישעיה" באה לעולם? תשובה: אני לא יודע מה התאריך המדויק שבה נפתחה חקירת "חזון ישעיה" ומתי עלתה מעורבותו של הרב פינטו, אך אני בטוח שאין קשר בין מתן התפילין לבין שום חקירה שהיא.
▪  ▪  ▪

אחת השאלות החשובות בפרשה זו היא: מדוע עיכב ברכה במשך שמונה ימים את הודעתו על הכספים שהוצעו לו ביום 19.08.12 על-ידי פינטו - 200,000 דולר. ברי, כי אם אכן מדובר בשוחד, היה ברכה אמור לצאת מעורו ולדווח באופן מידי. העובדה שהוא ביצע זכרון דברים (זכ"ד) רק ביום 27.08.12, שאותו הגיש לחוקרים, מלמדת כי אפילו הוא לא חשב שמדובר בשוחד, כפי שאכן הוא העיד. בהמשך הודעתו שלהלן מנסה ברכה, בלא הצלחה מיוחדת, להסביר את פשר העיכוב:
  • אני ממשיך את ההודעה בכרונולוגיית הזמנים - לאחר מכן נפרדתי מהרב פינטו ושבתי לביתי. אני חושב שהרב פינטו אמר לי שנהיה בקשר וניתקתי מגע. באותו הזמן כמו שציינתי, שהייתי בחופשה וידעתי שראש אח"ם נמצא גם הוא בחופשה ולא ראיתי צורך דחוף לעדכן את ראש אח"ם באופן מיידי ובחרתי לעדכן אותו עם חזרתו וחזרתי מהחופשה. חשבתי שביום ראשון ה-26.8.12 תהיה ישיבה עם ראש אח"ם כמעט כמו בכל שבוע, אך ב-26.8.12 לא התקיימה ישיבה וראש אח"מ היה בלה"ב ואני הייתי במטה הארצי, ידעתי שלא תהיה ישיבה כמתוכנן בגלל שעדכנו אותו בערב קודם לכן (במוצ"ש) בהודעת אס-אם-אס על אי-קיום הישיבה. העדפתי לעדכן את ראש אח"ם פנים מול פנים ולא בטלפון. ביום שני ה-27.8.12, ר' אח"ם לא הגיע למטה הארצי ואני הייתי במטה הארצי. בהמשך, עוזר ר' אח"ם התעניין אם אני מתעד להגיע ללה"ב ואמרתי לא שלא. סנ"צ אבי הררי הבהיר לי שראש אח"ם ישאר בלה"ב כל היום ואמרתי לאבי שאני רוצה לדבר עם ראש אח"ם בארבע עיניים. בשלב מאוחר יותר באותו יום, אבי הררי הודיע לי שראש אח"ם אמר לי לבוא ללה"ב. הגעתי ללה"ב ועדכנתי את ראש אח"ם על ההצעה הכספית האמורה. עוד באותו יום התבקשתי על-ידי ראש אח"ם לכתוב זכ"ד המתאר את השתלשלות העניינים כפי שתוארה בפניכם, כתבתי את אותו הזכ"ד והעברתי אותו לידי ראש אח"ם. הזכ"ד מסומן על-ידך "ענת גלוטמן 1 30.8.12".
    עוד אציין שב-21.8.12 הייתי בפרקליטות ת"א אצל הפרקליטה אורנה פורגש ובאותו מעמד נכח גם סנ"צ אלעזר כהנא מהייעוץ המשפטי במשטרה. בשלב מסוים, נועצתי עם אלעזר ואמרתי לו שאדם הציע לי הצעה כספית תוך ששאלתי אותו אם אני צריך להודיע בנסיבות הכלליות שתיארתי בפניו אודות קרות האירוע גם למח"ש ו/או לחלופין לראש אח"מ. עו"ד אלעזר כהנא השיב לי שאני צריך לערב את ראש אח"מ ואין מקום לערב את מח"ש.
    השעה 17:00 רפ"ק אסף וולפיש נכנס לחדר החקירות.
הערה: דבריו של ברכה, בעדותו, מלמדים על הלך רוחו. הוא לא האמין באמת כי מדובר בהצעת שוחד. לכן לא תיעד מאומה, מיוזמתו. ברכה כתב זכ"ד רק לפי הנחייתו של ניצב סגלוביץ'.
  • ב-27.8.12 באותו יום שעדכנתי את ראש אח"ם וכתבתי את הזכ"ד קיבלתי בערב שיחה לפלאפון שלי שזוהתה על-ידי כשיחה "חסומה". הדוברת בצד השני הייתה רק הרבנית שאמרה לי שהם קיבלו חיוג לטלפון מיאח"ה ושאלה אותי אם אני יודע על זימון נוסף שלהם ליאח"ה. אני עניתי לרבנית פינטו שאני לא יודע על דבר כזה ולא נראה לי שמיאח"ה התקשרו אליהם (כיוון שידוע לי משירותי בלה"ב וביאח"ה ששיחות הטלפון היוצאות מהם כולם חסומות ואינן מזוהות) ועל-כל-פנים ייעצתי לרבנית פינטו שבכל מקרה שיענו לטלפון.
    למחרת היום, ב-28.08.12 יום שלישי בשעה 20:43 קיבלתי שיחת טלפון, שהפעם זיהיתי אותה כשיחה נכנסת מחו"ל. ידעתי שזה מהרב פינטו תוך שעניתי לשיחה (בעת קבלת השיחה הטלפונית הייתי ברכבי בנסיעה) שאז הרבנית פינטו אמרה לי שהרב פינטו אוהב אותי ורוצה לדבר איתי ושהם מתעדים לנחות בארץ ביום שלמחרת (יום רביעי בשבוע) ושהרב רוצה לדבר איתי ביום חמישי או ביום שישי (באותו השבוע) במלון הילטון באותו החדר. לציין שהרב והרבנית בד"כ מדברים בלשון רבים בשפתם השגורה. אני אמרתי להם שזה "בסדר" ושאני מאשר את הגעתי וזאת כמובן שלאחר מכן עדכנתי את ראש אח"ם בדבר שיחתי זו.
    במהלך היום בשעות הבוקר, קיבלתי שיחה נכנסת לפלאפון מזוהה מיוסי עמוס, עוזרו של הרב, שיחה שלא נענתה על-ידי. משלא עניתי לאותה השיחה, קיבלתי בהמשך מסרון ממנו בנוסח הבא: "אפרים היקר בוקר טוב רציתי לעדכן אותך שחיים היה אתמול בלילה אצל כבוד הרב אני יודע שזה היה חשוב לך וחיים מבין שאנשים רעים סתם ניסו לסכסך גם לי זה היה חשוב אני אוהב את חיים וכבוד הרב מבקש אם אפשר בבקשה לראות אותך השבוע בעז"ה תודה רבה ויום טוב". לציין שההודעה התקבלה בשעה 08:53.
הערה: עדותו של ברכה מצביעה על קשריו העמוקים בחצרו של הרב פינטו. ברכה מתאם שיחות; ברכה מיודע ומדווח על כל פניה מצד מי מאנשי המשטרה לרב או לרבנית; וברכה מייעץ, מגונן, משתף. האם מדובר בקצין משטרה בכיר, שיש לשמור ממנו מרחק, או בחבר/באח ברכה שעמו ניתן להתייעץ. גם החוקרים התקשו להבין מברכה כיצד ראה את מעמדו.
  • שאלה: האם השיחות האישיות שלך עם הרב פינטו עליהם סיפרת בהודעתך, נסובו בין השאר על מצוקה כלכלית שלך או על מידע כלשהו שיש לרב עליך שבגינו הוצאת הוצאה כלכלית גדולה מכורח המציאות?
    תשובה: מצבי הכלכלי טוב, ברוך השם, מעולם לא שוחחתי עם הרב פינטו על מצבי הכלכלי, אך כן עלו בשיחות שבינינו מצבו הכלכלי של הרב ושל העמותות. שלו, וככל שהבנתי מהרב פינטו הוא מגלגל מאות מיליוני דולרים באמצעות עמותות שלו בחו"ל.
    שאלה: האם הרב פינטו רמז לך במהלך שיחותיכם כי הוא רוצה שתסייע לו ו/או תחלץ אותו בדרך כלשהי מהתיק שלו ביאח"ה?
    תשובה: מעולם לא. אבל כמו שסיפרתי לכם, במהלך שיחותינו, שלי ושל הרב פינטו ובמשך החודשים האחרונים, התעניין הרב לגבי תיק החקירה בעניין עמותת חזון ישעיה כפי שמסרתי בהודעתי זו. אני אמרתי לרב פינטו שאני לא מיודע על-אודות תיק כזה נגדו במסגרת חקירת "חזון ישעיה" (על-אף שידעתי אודות החקירה נגד הר פינטו). אציין ואדגיש שהרב פינטו ניסה שאני אדבר עם הממונים על החקירה שלו שלא יזמנו אותו לחקירה במתקני יאח"ה אלא בביתו וזאת כדי להימנע מפרסום וגם מפאת כבודו. לטענתו של הרב פינטו, רבנים גדולים לא מגיעים לתחנות משטרה. אני מנגד הדגשתי בפני הרב פינטו שמצב כזה לא יתאפשר ושהוא יהיה מחויב להגיע למתקני יאח"ה יחד עם אשתו. דברים אלו נאמרו במהלך השיחות הטלפוניות שקיימתי עם הרב פינטו לאחר שהתבקשתי על-ידי המעורבים בחקירה לסייע בזימונו והבאתו של הרב פינטו ואשתו לחקירה ביאח"ה, וזאת כאמור על-רקע הקשר שיש לי עם הרב פינטו (ושבכירים במשטרה יודעים על-כך).
הערה: בניגוד לדבריו של ברכה, הוא שיתף גם שיתף את הרב פינטו בקשייו הכלכליים, לרבות: כספים שנטל כהלוואות ממקורות שונים (כולל הלוואה שנטל מקרנות השוטרים). נוכח זאת נחלץ הרב פינטו לעזרתו, והעניק לו מתנות כספיות בהיקף של מאות אלפי דולרים, מזה כ-300 אלף ש"ח ניתנו לטיפול בבן משפחה.
  • שאלה: אתה מכיר את הרב פינטו מעל עשור שנים. כיצד תסביר את ההצעה הכספית שבאה מצידו אליך דווקא בעיתוי שבה היא הועלתה על-ידו, ומה הקשר של דבר קיום החקירה נגדו כחשוב בהקשר עמותת "חזון ישעיה" לבין הצעתו הכספית?
    תשובה: אומנם אני מכיר את הרב פינטו כמעט כ-15 שנה, אך הקשרים והיחסים בינינו התהדקו במהלך השנתיים החולפות, ובעיקר בהערכה שלי אל הרב פינטו כסמכות רבנית גדולה. הקשרים שלי היו עם הרב פינטו הדוקים, הרב פינטו ראה בי גם אדם שתומך בו ובאשתו נפשית בשעותיהם הקשות (שאני יודע עליהם ומטעמי צנעת הפרט איני מפרטם) הצעות כספיות לא עלו למעט המקרה הזה. בעבר הייתה איזו "אמירה באוויר" שיש לו הרבה כספים תוך שהרב פינטו ציין בפני שהוא "עוזר להרבה אנשים" (ואני מציין ששמעתי את זה בעבר מהרב פינטו ומעוזרו וחלק מאותם האנשים אני מכיר), אבל בכל מקרה זה נשאר בגדר אמירה סתמית בלבד.
    שאלה: האם היו מקרים נוספים שבהם הרב פינטו הציע ו/או נתן מתנה כלשהי לך ו/או לבני משפחתך לפני האירוע של מתן התפילין [-----]
    תשובה: לא, הרב פינטו מעולם לא נתן לי מתנה [-----] למעט הסיפור של התפילין שהתניתי את קבלתו בתשלום מצידי אל מול יוסי עמוס.
    שאלה: האם האירוע של מתן התפילין [-----] היה לפני שחקירת "חזון ישעיה" באה לעולם?
    תשובה: אני לא יודע מה התאריך המדויק שבה נפתחה חקירת "חזון ישעיה" ומתי עלתה מעורבותו של הרב פינטו, אך אני בטוח שאין קשר בין מתן התפילין לבין שום חקירה שהיא. ה"מתנה" שרצה הרב פינטו לתת [-----] (כאנשים דתיים זה נהוג לקבל מדמות רבנית מתנה בעל אופי דתי, ושוב אני מדגיש שסירבתי לקבלה ללא שאני אשלם עבורה) לא היה לה שום קשר לשום תיק כזה או אחר נגד הרב פינטו. אירוע מתן התפילין היה בחודש פברואר 2012 (וכפי שאני יודע מעורבותו של הרב פינטו לא עלתה כלל באותה נקודת זמן) וההצעה הכספית הייתה בשבוע שעבר.
הערה: בעדותו הדגיש ברכה, שוב ושוב, את היחסים המיוחדים שנוצרו בינו לבין הרב והרבנית. ברכה מאשר יותר מפעם אחת כי הכספים לא ניתנו בגין מידע ו/או סיוע בעניין החקירה בפרשת חזון ישעיה, אלא במסגרת היחסים הקרובים שנוצרו. למרות זאת, החליטה התביעה לזנוח את גרסתו המזכה של ברכה, ולהגיש כתב אישום על עבירות שוחד, כתב אישום שבו הוצג גם עניין התפילין - שהוכחש על-ידי ברכה - כתמיכה לאישום.
  • שאלה: מעבר לבעלי תפקידים בכירים בארגון אותם ציינת בהודעתך דלעיל כמי שדיווחת להם על קרות האירועים, האם שיתפת אנשים נוספים במה שסיפרת לנו היום?
    תשובה: אני עדכנתי את ראש אח"ם ואת עו"ד אלעזר כהנא (את עו"ד אלעזר כהנא עדכנתי רק במה שציינתי לעיל ובזכ"ד שכתבתי בעניין זה).
    שאלה: האם יש לך מה להוסיף?
    תשובה: חשוב לי לציין, שבמהלך השנתיים האחרונות היחסים האישיים ביני לבין הרב פינטו התעצמו תוך כיבוד הדדי עד כדי אהבת אמת. הייתה לי הערכה אדירה למעמדו וכבודו של הרב פינטו. אני נמצא בתחושה ובהרגשה לא נוחה בלשון המעטה, ראיתי ברב פינטו סמכות רבנית מהמעלה הראשונה, אני עדיין חושב שהרב פינטו בעל סמכות רבנית ומשובחת. אני פגוע קשות מעצם ההצעה הכספית שהוצעה לי על-ידי הרב פינטו ו/או מתן מתנה כלשהי. דברים אלו מנוגדים לכל הערכים ואמות המוסר שעליהם אני חי וגדל, ועליהם אני מחנך את משפחתי. הייתי מאוד שמח שלא הייתי נקלע לסיטואציה שכזו ושההצעה הזו שהוצעה לי לא הייתה באה כלל לעולם. צר לי שזה המצב. אינני יודע מה הביא אותו להציע לי הצעה כספית כזאת. דברים אלו שאני פורס בפניכם היא בשל מחויבות אישית, מצפונית, חוקית ומוסרית לדווח על-כך.
    זו הודעתי כפי שקראתיה ואני מאשר אותה כנכונה בחתימתי.
הערה: אפרים ברכה לא עמד בלחצו של ראש אגף החקירות דאז, ניצב יואב סגלוביץ'. הוא הפך, יחד עם רעייתו, לסוכן מדיח. במקום להורות לברכה, בנסיבות שנוצרו, לתפוס מרחק ולהימנע מכל מפגש או שיחה עם הרב פינטו, סיבך סגלוביץ' את ברכה בהליכה במסלול של התרסקות - שהוביל להתאבדות הטרגית.

סיכום

העדות המלאה של תנ"צ אפרים ברכה הוסתרה מהציבור בכלל ומבית המשפט בפרט, במטרה להסתיר את המידע החשוב שהתגלה בה, ואת הראיות העומדות לזכותו של הרב פינטו. התביעה, שקידשה הפללת הרב פינטו, בכל מחיר, פעלה באופן דורסני ובניגוד לעקרונות משפטיים בסיסיים. ראשי התביעה בישראל, ובראשם יהודה וינשטיין ושי ניצן, שפעלו משיקולים זרים, הם האחראים להתנהלות הבלתי חוקית. הח"מ יוסיף לפעול על-מנת לחשוף את מלוא המידע בפרשה זו.

רישומי שיחות בין אפרים ברכה לבין הרבנית דבורה פינטו (רשימה מדגמית)
תאריך:  20/11/2015   |   עודכן:  21/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדות ברכה תומכת בגרסת הרב פינטו: הכספים לא ניתנו תמורת סיוע בחקירה
תגובות  [ 49 ] מוצגות  [ 49 ]  כתוב תגובה 
1
כך יאה וכך נאה
כבש 44  |  20/11/15 13:27
 
- ///שמענו השיחה פינטו ודומרני
מספיק כדי להבין  |  20/11/15 18:25
 
- אז לא הבנת... לא נתנו ראיות ל"ת
הסתירו הכל  |  21/11/15 19:13
 
- {{{תומכי פינטו מאימים על...
אילנה דיין....  |  22/11/15 07:40
 
- מספיק להבין שאתה בור ועם הארץ
אילנה יוסף  |  21/11/15 20:40
2
התאבדות של האתר
מפיבושת  |  20/11/15 13:49
 
- ///גם יואב יצחק יודע....... ל"ת
שפינטו עבריין.  |  21/11/15 10:24
 
- האמת המזעזעת אינה הכפשה ל"ת
הצדק נחשף  |  21/11/15 19:19
3
יואב, אם אתה חפץ להראות אדיוט
פועה  |  20/11/15 14:03
 
- שני הצדיקים או פתי מאמין ל"ת
סתם אחד  |  22/11/15 01:07
4
ידעתי שהיפילו את הרב שקרנים ל"ת
חזק יואב!  |  20/11/15 14:47
5
בא להקיא מכל המדינה
שיהיה לכם עונ"ש  |  20/11/15 15:36
 
- מיכל
שמ  |  20/11/15 17:51
 
- כי אנחנו בוחרים בהם ומשלימים
מיכל מירושלים  |  20/11/15 19:28
 
- אז
שמ  |  20/11/15 21:57
 
- בחירות אישיות אזוריות יצליחו
חזקי שנאן  |  21/11/15 11:06
 
- מיכל היקרה
כבש 44  |  21/11/15 06:31
 
- נכון מדינה עם ממשל בלי צדק ל"ת
רדיפת רבנים  |  21/11/15 19:22
6
העיקר שרות דוד בבית פחחחח ל"ת
פרקליטות מושחת!  |  20/11/15 15:51
7
החשוב בסיפור
חרד  |  20/11/15 16:34
 
- ארגון פשע
השוטר אזולאי  |  20/11/15 18:24
8
פשיטת רגל מוסרית של הכותב
דב הלמן  |  20/11/15 16:56
9
יואב יצחק בשרות פינטו
אבי.....  |  20/11/15 17:50
10
אם פינטו צדיק שיבטל העסקה
אם פינטו צדיק  |  20/11/15 18:25
11
מר
שמ  |  20/11/15 18:32
12
לא להאמין למילה אחת של פינטו
מרסל בן-גיגי  |  20/11/15 19:44
 
- שמע.. אתה חרטטן!
ציון כ  |  21/11/15 18:25
 
- מרסל אלק חחח שקרן שכמוך ל"ת
חרטטן ממש  |  21/11/15 20:27
 
- איזה שטויות מאיר! אה סורי מרסל
אודיה ל.  |  21/11/15 20:33
13
שאלות
שדגד  |  20/11/15 21:35
14
פושע או אוויל?
שאלה ל י.יצחק  |  20/11/15 22:38
 
- חתם כי איימו עליו - ידוע ל"ת
רישעות לשמה  |  21/11/15 18:28
15
פקידוני העליון לא יתערבו וזהו ל"ת
רוזנבלוף  |  21/11/15 03:00
16
חבורת דפרים טיפשים ומושחתים
אדושם אחד  |  21/11/15 06:28
17
ברכה מסוכן
חיים שומר שבת  |  21/11/15 18:02
 
- האתר מפרסם עובדות ואמת ל"ת
התיק תפור ברור  |  21/11/15 19:06
18
עם רדוד ברמות
רקפת  |  21/11/15 19:18
19
ולכן האיומים על יואב יצחק???
שמר  |  21/11/15 19:23
20
חקירה חובבנית של משטרה שאמורה
פנינית  |  21/11/15 19:35
21
תתעוררו ותראו איפה אנו חיים.
שרון ע  |  21/11/15 19:46
22
תיק תפור
משתומם  |  21/11/15 20:09
23
עכשיו זה ברור התיק תפור
ברור  |  21/11/15 20:41
24
כל הכבוד לכותב הכתבה
Yossi New York   |  22/11/15 04:47
25
נמאסת לך לכלא
לא נותן שוחד  |  22/11/15 08:20
26
כמה טלפונים.... ל"ת
כך ברכה שיקר  |  22/11/15 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
הפרקליטות "הזמינה" חוות דעת רפואית נגדית מד"ר מנחם לאופר    אלא שהמטרה, לדידה - חיוב הרב פינטו לשוב מידית לישראל למרות מחלתו - קידשה את האמצעים: הפרקליטות הסתירה מד"ר לאופר מסמכים קריטיים, שהיה בהם כדי להצביע על מצבו הקשה של הרב פינטו
איציק וולף
עשרות תלמידים של הרב יאשיהו פינטו פתחו בשביתת רעב סמוך לישיבה שלו באשדוד בדרישה לפתוח מחדש את החקירה נגדו
יואב יצחק
פרשה זו נחשפה לראשונה ב-News1 ועתה היא מובאת לידיעת בית המשפט העליון ולהכרעתו במסגרת ערעור שהגיש הרב פינטו על עונשו    מבקש לקיים דיון מקדמי בבקשתו להציג ראיות נוספות (שהוסתרו ממנו קודם לכן) לרבות את הודעותיו במשטרה של המנוח תנ"צ אפרים ברכה    עו"ד רוזובסקי הודח מייצוג הרב פינטו לאחר שהתגלה ששיתף פעולה עם הפרקליטות בתרמית שמנעה חשיפת חומרי חקירה שהיו יכולים להקל בעונשו
יואב יצחק
בניגוד לפרסומים המכפישים והכוזבים, הרב פינטו חזר לישראל, כפי שהתחייב בפני בית המשפט העליון, על-אף מחלתו הקשה והגרורות שפשו בגופו    וגם: השאלות הקשות שנותרו פתוחות, בהן: ההתנהלות הפלילית מצד הפרקליטות; ההתנהלות הבעייתית מצד עו"ד איל רוזובסקי; וההתנהלות המגונה מצד כמה עיתונאים בכירים
עידן יוסף
עם שובו לישראל, נשא הרב יאשיהו פינטו דרשה בפני חסידיו וסיפר כי רעייתו עמדה לקראת מוות במהלך ראש השנה    על הרדיפה: "בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי? לקחו רב וכל היום מתעללים בו. יש לי סרטן, מה האכזריות הזאת?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il