X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המערב לשוב לחיים שאינם מתמסרים לאחר עד כלות על חשבון חיי הקהילה עצמה. אישה מוסלמית ברחוב בפריז, צרפת [צילום: AP/Christophe Ena]
האלימות הסמויה מהעין
קיני הטרור לא ינוקו אם לא נקרא לילד בשמו: איסלאם ג'יהאדיסטי כדאי להזכיר זאת לאידיאליסטים הילדותיים במערב: הסיבה לקריסת אירופה ב-50 השנים האחרונות נעוצה בעריצות המחשבה שהם משליטים
אם מיליארד וחצי מוסלמים טוענים שחטפו להם את האמונה, הם מוזמנים להפגין, להתערב במערכות החינוך שלהם ולשאול: מדוע רוב הטרור מיוצר בידי מוסלמים?

1. 70 שנות מבוכה. בתום המלחמה הנוראה ההיא, ב-1945, עמד המערב על חורבותיו ופחד מעצמו. מאז נעה המטוטלת מן הכלל אל היחיד, האחר, המיעוט, הנרדף, הפליט, השונה - כל מי שנדרס בגלגלי הלאומיות שהתעוותה ללאומנות צמאת דמים.
רגש החרטה על הזוועה, והכעס האיום על החורבן שהסבו הרעיונות הלאומיים הביאו את האוניברסיטאות, הכורים האינטלקטואליים של המערב, להפנות את מרצן נגד הרעיונות הלאומיים. היחיד הועלה לדרגת אלוהים. כ-ו-ל-ם רצו להיות אינדיבידואליסטים. להיסטוריה דרכים משונות משלה ללמדנו אירוניה. האימפריה הקומוניסטית ניצלה את רגש החרטה ועודדה את התפוררות הלאומיות המערבית. לסובייטים היו סוכני תודעה רבים, חלקם מתוך ידיעה, חלקם מתוך תמימות, וחלקם - אידיוטים שימושיים שחתרו נגד חוסנה של חברתם בכסות סוציאליסטית אידיאליסטית.
במהרה איבדו היחידים בחברה את מעמדם לטובת הזר, האחר המוחלט, זה שאין שום אינטרס חברתי, כלכלי או לאומי להכילו. כך, במחווה אלטרואיסטית - הפוכה ממה שהכרנו לפני המלחמה - שינו מדינות הלאום את חוקיהן והלך רוחן לטובת מיעוטים שונים לגמרי מתרבותן. במיוחד התבטא הדבר בקליטה הדרגתית אך מאסיבית של המוני מוסלמים ביבשת הנוצרית הוותיקה. עבור חלקים באליטה המערבית היה בזה משום מירוק המצפון אחרי מאות שנות קולוניאליזם באפריקה ובאסיה. משונה ככל שיהיה, המוסלמים תפסו באירופה את מקום היהודים. האמת היא שאחרי הפעולות היעילות של גרמניה הנאצית ובעלות בריתה, זה לא היה קשה. נותרו מעט יהודים באירופה.
2. כדרכן של מהפכות, גם המהפכה האינטלקטואלית הזאת הפכה לעריצות מחשבתית. אינספור פעמים פגשתי אנשים שרוממות הפלורליזם בגרונם, וחרב פיפיות בידם להכרית דעה סוררת. בעשור הקודם לימדתי באקדמיה לאמנות בצלאל. רוב הזמן ישבתי לבדי בחדר המרצים, שידעו מי אני ומה דעותיי. באחד מכינוסי המחלקה לתיאוריה ולהיסטוריה, שם לימדתי שירה, פנתה ראש המחלקה למרצים ודיברה על "פלורליזם" ועל כך שיש לשמוע קולות אחרים מקרב הימין או המתנחלים. היה ברור שהתכוונה אלי. אז ביקש אחד המרצים רשות, אמר שהוא מתייחס אל מדינת ישראל כאל פלנטת אושוויץ ושאל: האם בפלנטת אושוויץ היינו נותנים לקצין אס.אס להרצות על שירה?
היה בזה משהו מזעזע ומשעשע כאחד, משום שהוא לא היה אי-בודד בים של פלורליזם; בטיפשותו שימש תיבת תהודה לרבים במחנהו, שהיו מתוחכמים דיים לא לפלוט את ערימת השטויות שהשליך עלינו. מעבר לקוריוז הסוציולוגי, הייתה בדבריו נקודה ששלחה אותי להתבוננות באשר לטבע המחלוקת הרעיונית והפוליטית פה. המרצה המדובר הגדיר מהו שמאל לשיטתו: "תמיכה ללא סייג בעמדת החלש" בלי להכתיב לו את עמדותיו. ללא סייג!
קחו את העמדה הזאת וחברו אותה עם עריצות מחשבתית - שבצורתה הקיצונית לא תהסס לשלוח רבים למחנות חינוך מחדש, או לכל הפחות תסתום את פיות יריביה באמצעות מנגנון התקינות הפוליטית או סתם השתקת קולות מתנגדים - ותקבלו את הסיבה לקריסתה של אירופה לנוכח עשרות מיליוני המוסלמים, שהיגרו אליה ב-50 השנים האחרונות. המסורת היהודית, שהתגלגלה גם לזו הנוצרית, גורסת שאין תיקון ללא וידוי קודם. והווידוי צריך להיות מפורט. כך הרמב"ם בהלכות תשובה: "וצריך לפרוט את החטא, שנאמר 'אנא חטא העם הזה חֲטָאָה גדולה וַיַּעֲשׂוּ להם אלוהי זהב'". לא מספיק לדבר על "חטאה גדולה", אלא יש לפרט אותה - עשיית עגל הזהב.
3. אם לא נוקבים בשם המפורש, במקור לטירוף האלים האוכל בנו - איסלאם ג'יהאדיסטי - לא תעזורנה הפעולות לניקוי קיני הטרור. העולם החופשי צריך לומר בקול ברור שאינו משלים עוד עם הצורה המטורפת של האיסלאם. מדינת ישראל עשתה צעד בכיוון, שעה שהכריזה על התנועה האיסלאמית כהתארגנות בלתי חוקית. האחים המוסלמים על שלל תחפושותיהם מבקשים לפרק את מדינות הלאום באזור, ועל ראש כולנה - לחסל את "הישות הציונית הכובשת". לטרור האיסלאמיסטי דרכים רבות להסתוות.
אם מיליארד וחצי מוסלמים טוענים שחטפו להם את האמונה - הם מוזמנים לצאת ולהפגין, להתערב במערכות החינוך שלהם, לשאול: מדוע מכל הדתות הגדולות, עמי האיסלאם נותרו מאחור? מדוע רוב מוחלט של הטרור - מיוצר בידי מוסלמים? המערב זקוק לאמירה תקיפה ולא מגמגמת במערכות הפוליטיות, החינוכיות והתקשורתיות - שנגמרה החגיגה, ושמעתה ינקוט מדיניות של אפס סובלנות כלפי התופעות הללו.
האמירה הזאת צריכה להיות מופנית לא רק כלפי מיליארד וחצי מוסלמים, אלא גם כלפי אינטלקטואלים מבולבלים במערב, המסכנים את חיינו באידיאליזם הילדותי שלהם. אחרי 70 שנה, המערב צריך לצאת מגָלות התודעה ולשוב לציון, לנקודה הפנימית של חיים הגונים ומוסריים, שאינם מתמסרים לאחר עד כלות על חשבון חיי הקהילה עצמה.
4. העם היהודי הוריש לעולם את הציווי הנצחי "ואהבת לרעך כמוך". זה הבסיס האוניברסלי לדאגה לאחר, לשונה ממך. בראשית המאה השנייה לספירה קבע רבי עקיבא, מגדולי חכמינו, שלא מדובר בציווי רגיל אלא ב"כלל גדול בתורה" ובעיקרון מוסרי עמוק, עד ש-200 שנה קודם לכן העמיד הלל הזקן את כל התורה על הציווי הזה.
והנה, בתלמוד הבבלי דנו חכמינו בשניים שהיו מהלכים בדרך, וביד אחד מהם קיתון מים המספיקים רק לו. אם ישתו שניהם - ימותו, מכיוון שהמים לא יחזיקו אותם בחיים. לעומת זאת, אם רק בעל המים ישתה - יחזיק מעמד ויחיה. מה עושים? התנא בן פטורא טען: מוטב שישתו שניהם וימותו, ואל יראה אחד מהם במיתת חברו. "עד שבא רבי עקיבא ולימד: וְחַי אחיךָ עִמְךָ - חייךָ קודמים לחיי חברךָ".
אפשר לשער שהשאלה שהציבו חכמינו כיוונה בעיקר ללמד שדווקא ר' עקיבא, שהדגיש את עליונות הציווי "ואהבת לרעך כמוך", הוא שגם קבע כי במקרה שעל כף המאזניים שקולים חייך מול חיי חברך - חייך קודמים. תשתית הרעיון היא שיחסִי המוסרי לזולת תלוי בראש ובראשונה ביחסי המוסרי כלפי עצמי. אין אחריות כלפי האחר אם איני אחראי קודם כל לעצמי ולחיי.
האמת העתיקה צריכה להאיר לנו ולמערב כולו: חשוב ורצוי לעזור לאחר, לזר, לפליט ולנרדף - אבל לא על חשבון חיי הרבים. ב-70 השנים האחרונות שכחנו שגם לרוב יש זכויות, בעיקר הזכות לחיות.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 20.11.15)
תאריך:  22/11/2015   |   עודכן:  22/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האלימות הסמויה מהעין
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
עם כשלים רבים. הנה כמה מהם.
מאמר מעניין  |  22/11/15 10:15
 
- הטעות כמובן בהבנת המציאות שלך
דרור1  |  22/11/15 19:38
 
- ל"מאמר מעניין".
מוטקה ה.  |  22/11/15 19:50
 
- תגובה מעניינת מאוד
עם כשלים תהומיים  |  22/11/15 20:07
 
- שלושה מגיבים, ושלושתם בורים.
לסיכום  |  22/11/15 23:17
 
- חסר תקנה
שוחר-שלום  |  23/11/15 09:01
 
- על ״הנאורות״ של אירופה
כמה תשובות  |  23/11/15 09:19
 
- אל תתנשא מעלי
לא אדיוט שימושי  |  23/11/15 16:45
 
- התנשאות וזלזול הן שמך האמצעי. ל"ת
טול קורה,  |  23/11/15 19:55
 
- שלום לך אדיוט שימושי. אנא כנס:
שוחר-שלום  |  24/11/15 12:10
2
בכל צדקת פרט לדבר החשוב ביותר
שוחר-שלום  |  22/11/15 17:27
3
מאמר מצויין עם דוגמה בשידור חי
מגיב ותיק  |  22/11/15 21:59
 
- על ההסטוריה השקטה של האסלאם:
שוחר-שלום  |  2/12/15 13:28
4
לקרוא לכלב בשמו
אהרון שחר  |  22/11/15 22:19
5
יעלון מנע יסול הנהגת הטרור
מזרחן  |  23/11/15 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
עבדאללה אלעלמי, חבר אגודת הכלכלה הסעודית, כותב במאמר שהתפרסם בעיתון "אלערב" כי העולם הערבי נתון בקונפליקט פנימי, במלחמות בינו לבין עצמו השוללות מעמי ערב את כבודם, אוצרותיהם ותקוותם לחיים טובים יותר
יואל גוז'נסקי, ארז שטרים
הצטברות האתגרים בתקופה של תהפוכות אזוריות ושינויים היסטוריים פנימיים עלולה להאיץ תהליכים, שסופם - שינוי פניה של הממלכה. מקבלי ההחלטות בישראל נקראים להכיר בשינויים העוברים על הממלכה, אשר ייתכן כי יהיו להם השלכות על הסדר האזורי במזה"ת ואף מעבר לו
איתן קלינסקי
במקום להעמיד לדין כל מי שיש ראיות על כך שעבר על החוק משתמשים בחוקים ובתקנות, כאילו הצבא הבריטי עדיין לא עזב את הארץ
מנשה שאול
בין ישראל ופלשתינים, האירנים וסורים, דאעש וישראל, הקופטים והסלפים והאמת והשקר
יהודה דרורי
שהאיסלאם אינו מעודד פיתוח כלכלי וטכנולוגי ברוב הארצות בו הוא שולט כיום, ומרבית האוכלוסייה החיה שם חלקה הגדול מצוי בעוני מחפיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il