X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את ידי חוקרי המשטרה כבלו זה מכבר כל מיני חוקים ותקנות "נאורות" כביכול, מה שהחליש בצורה מאוד משמעותית את אפשרויות גילוי האמת והרשעת פושעים. אם הנחקר עוד לא הגיע לגיל המתאים, למצבי החקירה הרגילים, אזי הוא נחשב קטין בעיני החוק. אך האם הוא תמיד "חלש"?
▪  ▪  ▪
חדר חקירות
   איתמר לוין
חכמים על חלשים

איתמר לוין, במאמרו ב-News1 מיום שישי האחרון, ("חכמים על חלשים"), קובל על חוקרי המשטרה (שאותם משום מה הוא מכנה: חכמים) על נחקרים קטינים (אותם משום מה הוא מכנה: חלשים). כולנו יודעים זה מכבר שפושעים קטינים, אינם בהכרח חלשים או סתם ילדים מסכנים נרדפים. במקרים רבים הם נחשבים חזקים, אכזרים ואלימים, שלא ישברו בקלות בחקירות, ביחוד אם שולחיהם קטין בעיני החוק, ואז אין פה שאלה של מה דתו או מה ייחוסו - הוא קטין. אך האם הוא תמיד "חלש"?.
התפיסה המשפטית הליברלית המעוותת בנושא המלווה אותנו (ומספר חינכו אותם כיצד לעמוד בחקירות, ומה עוד שלצידם עומדים נציגי זכויות האדם (או נציגי "זכויות הרשע...") ולאוזנם לוחשים עורכי דין ממולחים.
את ידי חוקרי המשטרה כבלו זה מכבר כל מיני חוקים ותקנות "נאורות" כביכול, מה שהחליש בצורה מאוד משמעותית את אפשרויות גילוי האמת והרשעת פושעים ורוצחים למיניהם. אם הנחקר עוד לא הגיע לגיל המתאים, למצבי החקירה הרגילים, אזי הוא נחשב ארצות נוספות בעולם), גורסת בעצם שזכויות נאשמים קודמות לזכויות הקורבנות, ראינו בארה"ב למשל, שטעות טכנית קטנה של שוטר, הינה עילה להוצאתו לחופשי של רוצח שהודה ברצח...מצב כזה אסור שיהיה מקובל בחברה מתוקנת שצריכה להגן על עצמה מפשיעה, ואין זה משנה מה גילו של הפושע.
בחקירה עצמה אומנם לא כל האמצעים כשרים לרדת לחקר האמת, אבל לחץ שאינו פיזי, מקובל כיום במרבית הארצות בעולם, ונוכחות עורך דין, (או הורים) לצד הקטין בעת חקירתו מנטרלת את הלחץ, ולפיכך דבר כזה פסול מיסודו באשר הוא חותר תחת תכלית החקירה שהיא: גילוי האמת.
כאשר הנחקרים הינם טרוריסטים, קטינים או בוגרים, יהודים או ערבים, החוק הבינלאומי לא מקנה להם כל זכויות, ולחץ פיזי לכן מקובל, ואף נעשה בו שימוש נפוץ אצלנו ובעולם הרחב (ראה: מתקן גואנטנמו...). ברור שאין הדבר הזה מתאים לכיסם ולאגו של מספר עורכי הדין, וברור גם שההורים ו"נציגי זכויות הרשע", מתקוממים, ושופטינו הרחמנים לא אוהבים את זה ... אולם כל אחד מאיתנו שדעתו לא נוחה מכך, שיחשוב טוב: מה הן זכויות הטרוריסט לעומת מה שקרה לזכויות קורבנותיו.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתמר לוין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
מפעל הפיס הוא מונופול הקיים עקב זיכיון בלעדי שהוענק לו על-ידי המדינה ואינו שונה מזיכיון הגז של תשובה או מזיכיון כימיקלים לישראל ואחרים
שמעון זיו
לשופטי העליון אין אמות מידה ולוח זמנים, מתי עליהם לתת פסקי דין, והדרגים האחרים במערכת המשפט, רואים ומאמצים את השיטה, וכך נראית מערכת המשפט לית דין ולית דיין
יוני בן-מנחם
יחסי רוסיה וטורקיה עלו על מסלול של התנגשות והנשיא ארדואן ממשיך להתריס נגד רוסיה. המחלוקת סביב הפלת המטוס הרוסי הפכה למאבק אישי של אגו וכבוד לאומי בין פוטין וארדואן שמגביר את אפשרות ההסלמה
אורי מילשטיין
האסטרטגיה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוריה, באוקראינה, בטורקיה ובכל מקום בו יש לרוסיה אינטרס, המערב כוחות, היא להכות מהר וחזק על-מנת להכריע. שורשי אסטרטגיה זאת, הזוכים לתמיכה גורפת של האזרח הרוסי, נעוצים בקריסת המהלך המדיני של סטלין בהסכם שלו עם היטלר שכמעט גרם להיעלמות ברית המועצות
צ'לו רוזנברג
בהוראת ציפי חוטובלי הוכן במשרד החוץ מסמך המתיימר לשכנע את העולם שלישראל זכויות היסטוריות, דתיות ומשפטיות ביהודה ושומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il