X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי כותרות מזעזעות ב-ynet ובאתר האינטרנט של הארץ מצטטות לכאורה מדרי היועץ המשפטי לממשלה "להשמיע קול אחד בבית המשפט" ו"מותר לשנות תצהירים של עדים"
▪  ▪  ▪
וינשטיין. רק "ליד" [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

כן, שתי כותרות ב-ynet ובאתר האינטרנט של הארץ חייבות להדיר שינה מעינינו "להשמיע קול אחד בבית המשפט" ו"מותר לשנות תצהירים של עדים".
הכותרות עוסקות במכתב גיבוי לכאורה שכתב היועץ המשפטי לממשלה אל פרקליט המדינה בכל הקשור לביקורתה של נציבת הקבילות על הפרקליטות, השופטת בדימוס הילה גרסטל, אשר בחנה את מאמציהם של בכירים בפרקליטות לשנות את תצהירו של ד"ר חן קוגל ראש המכון לרפואה משפטית לבית הדין לעבודה בעניין העסקתה של ד"ר פורמן במכון לרפואה משפטית.
בואו נניח לרגע שהיועץ המשפטי של חברת חשמל, או של התעשיה האוירית היה אומר בראיון עיתונאי "נפלה אצלנו החלטה, שמעתה והלאה אנו נשמיע קול אחד בבית המשפט, המנכ"ל ויושב הראש יחליטו מהי האמת, ואז כל עובדי החברה, קבלניה וספקיה יהיו חייבים באותה אמת ואין בלתה", או שמנכ"ל IBM יודיע לבורסה "דעו לכם מעתה והלאה כל תצהיר שיגיש עובד, יעבור תחת ידי ואני אשנה אותו כפי שצריך, כי הרי מותר לשנות תצהירים של עדים".
אזרחי ופלילי
מה היה קורה לאותם בכירים? כמה זמן היו נותרים בתפקידם? מה זה הקשקוש הזה "קול אחד בבית המשפט" הרי בית המשפט נועד לבירור האמת. ואם היה קול אחד מראש, מי היה צריך את בית המשפט כלל? ומה פשר הקשקוש השני "מותר לשנות תצהירים של עדים"? אז אם לפרקליט מותר לשנות תצהיר, אז גם לשופט מותר? ואולי גם לצד השני מותר? באיזה כפר נידח ובאיזו חברה נחשלת נולדו הכותרות האלה?
ומסתבר למקרא הציטוטים, ממש מתוך דברי היועמ"ש כי הכותרות האלה לא נכללו בדברים, הדברים שכתב היועץ המשפטי היו "ליד" והכותרות היו אינטרפרטאציה כנראה מאוד אינטואיטיבית של העיתונאים על דברי היועץ (טובה צימוקי ב-ynet ושרון פלבר בהארץ).
והאינטרפרטציה הזו חמורה, האינטרפרטציה הזו מחוררת חורים בספינה, האינטרפרטציה הזו מערערת את יסודות מערכת המשפט שלנו, ואם זו אינטרפרטציה על פיה נוהגים מוסדות השלטון שלנו עד היום אז אוי לנו ואבוי לנו.
לצערי האינטרפרטציה הזו הייתה די מוזמנת, כי מי שקובע קביעות שהן מאוד "על-יד" המסקנות האלה, בל יתפלא שכך יובנו דבריו לציבור הרחב (כזכור האמת היא לא בפי האומר אלא באוזן השומעת).
וחמור מכל אלה הוא מה יקרה מעתה והלאה, לאזרחים, לחברות, בדין אזרחי ופלילי, לכולם יש כעת הצדקה מאוד מאוד בולטת ל"השמעת קול אחד בבית המשפט" ול"שינוי תצהירים של עדים", כי הרי דין אחד לכולנו, ומה שמותר למדינה ודאי שמותר לכל אחד מאתנו.
ייטיב לעשות היועמ"ש אם יבין ולו בדיעבד את הנזק העצום שגורם מכתבו, ימשוך אותו בחזרה, באורח פומבי, תוך שהוא מבהיר באורח חד-משמעי שאסור לשנות תצהירים, ומי שמשנה תצהירים ייחשד לפחות בבידוי ראיות שדינן עד 3 שנות מאסר וכי מי שמסתיר את האמת או את כל האמת מבית המשפט על-מנת שקול אחד בלבד יישמע, ייחשד במתן עדות שקר ודינו עד 7 שנות מאסר.

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול אחד שמשנה תצהירים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור אדיר של שלטון עריצות
אהוד פרלסמן  |  14/12/15 12:21
 
- ועוד משהו שעלה בדעתי
אהוד פרלסמן  |  14/12/15 23:49
 
- אכן מקרה מורכב
ה.א  |  15/12/15 08:03
 
- יפה כתבת - הפריד כוחות.
אהוד פרלסמן  |  15/12/15 10:30
2
הלפרין, פרלסמן
אהרון שחר  |  15/12/15 20:27
 
- מכיר מדינה אחרת? ל"ת
ה.א  |  16/12/15 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
דמוקרטיה היא סוג של שלטון ולא בהכרח דרך חיים. דמוקרטיה היא שלטון הרוב אבל במגבלות. דמוקרטיה היא אורח חיים שבו הרוב השולט, תוך שמירה על זכויותיו המיעוט, מכתיב את הדרך המדינית והביטחונית תוך שמירה על איזון בין גופי הממשל במסגרת העקרון הקלאסי של הפרדת רשויות. אבל יש גופים במדינה שלא מבינים
אורי שרגיל
אולי אתם לא יודעים אבל יש פתגם מדרשי האומר כי האלוהים ברא יצר הרע וברא לו תבלין    ובאותה נשימה, ברא את עם ישראל, והתבלין – פלשתינים
שמעון זיו
כל הצעקנים לא השקיעו אגורה במציאת המאגר אבל צועקים חמס. זליכה יוצא נגד "הרווח החזירי" כדבריו, איזה רווח לדעתו הם צריכים להרוויח? הוא עדיין לא פרט, והוא כבר הפך לכחלון הבא, אחרי אין עתיד וכולנו שהבטיחו הבטחות שווא
עמוס גלבוע
מאז 1920 ועד הסכם אוסלו היו לנו למעלה מ-1000 הרוגים בטרור הפלשתיני. לאחריו ועד לסיום האינתיפאדה השנייה היו לנו למעלה מ-1200 הרוגים, רובם בפיגועים המוניים כמעט בכל אתר ואתר בארץ. ל"מקוננים בעם" צריך לשנן את המובן מאליו: כאן לא שוויץ, ובהשוואה לעבר מצבנו הביטחוני כיום הוא הטוב ביותר
שלמה אבינר
חלום שרק דתיים יעמדו בראש כל המערכות הוא חלום בלהות, אך חלום שדתיים משתלבים בכל מערכות המדינה הוא חלום טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il