X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דעות שונות אינן אלא ברכה מאבק על הדעות השונות ועל בכורת השקפות עולם יריבות, הוא סם חיים של כל חברה דמוקרטית
▪  ▪  ▪
רגב, זחלאקה. [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אני תוהה לדעת, למרות שכנראה אי-אפשר לדעת, מי אחראי לניסיון של חיסולו הממוקד של יריב אידיאי או פוליטי. האם זו מערכת יח"צנית המזהה את הלוך הרוח בציבור, ונותנת לה פה, מתאימה לה את כלי הירייה היעילים ביותר, פועלת למעשה כסוכן של איזה vox populi, או להפך, זה גורם המשתמש באמצעים להתססה המונית כדי לגייס את הציבור לתמוך בגחמה הפוליטית או האידיאית שלו. חשוב לדעת, למרות שכנראה דואגים לכך שלא נדע, כי מדינה דמוקרטית צריכה להגדיר מה היא דמוקרטיה בעיניה.
אם מערכת מקצועית אינה דביקה אלא במשימה שהטיל עליה ציבור, ועושה מה שעושה מפני שהיא משרתת בכך סנטימנט דמוקרטי, או אז היא שכירת חרב ואחריותה המוסרית לצדקת המערכה שהיא מובילה שואפת לאפס, והדמוקרטיה עצמה מגישה לה על טס של כסף רישיון לפגוע בה אם מישהו שאינו רוצה בדמוקרטיה ישלשל ביד שכיר החרב שכר מחסלים גבוה יותר. אם אני מגזים, איני מכזב....
אם המערכת המשסה רוצה בחיסול ולשם כך היא מגייסת את דעת הקהל ומזינה אותו בריגושים שיניעו אותו לתמוך בה, או אז היא מניפולטורית ורואה בציבור אמצעי, לא מטרה, להשגת מטרותיו הוא, ובדמוקרטיה כלי למאבק אנטי דמוקרטי. זה מגונה. מצוי, אבל מגונה.
זירה ריקה
כך או כך, יש להודות, האסון הוא השיסוי. דעות שונות אינן אלא ברכה. מאבק על הדעות השונות ועל בכורת השקפות עולם יריבות, הוא סם חיים של כל חברה דמוקרטית. כללי המשחק נקבעים בחוק, אבל החוק אינו יכול לקבוע אלא את כללי המשחק ולא את המשחק עצמו. אם המשחק הוא מאבק סובלני עד ניצחון הדעה ותבוסת הדעה שכנגד, יש לו חוקים. יש לחוקים מעטפות הגנה. קלפי, רוב, מיעוט, נורמות, דרך ארץ, כבוד הדדי. יש הסכמה בין היריבים לריב כחוק. אבל אם המשחק הוא מאבק חורמה עד חיסול בעל הדעה היריבה והשתלטות על זירה ריקה, אין לו חוקים. אם יש, הם לכאורה. גם הם רק לכאורה מעטפת ההגנה עליהם נקובה ככברה, אומללה או מגוחכת, או צינית, היינו הך. החיסול ויהי מה, הוא גם המשחק וגם חוקו. היום חיסול ויהא מה של האחד, מחר של השני, ולאחר מכן יורד המסך.
המקצוענים הנוטלים שכר לשרת את הדמוקרטיה או לנצל אותה, אינם יועצי חוץ. הם בפנים. אם יהיה אסון, הוא יפגע גם בהם. אם ישראל תתחלל בגין פרהסיה סירפדית, מכישה, חסלנית, לא יוכלו אנשי המקצוע לטעון כי ידם לא שפכה את הדם הזה כי במקום שיש דמים אין משגיחים בדם, ואם יטענו כן בשעה שחלילה יהיה אסון, לא תועיל להם הטענה ולא כלום, ועל כן, בשם האלוהים, חדלו לכם מן המסעות התובעים את קלון האישים או המחנות שמנגד. לא רק מפני שהמידות הטובות דורשות זאת. לא רק מפני שחופש הדיבור מתיר גם את חופש השיסוי אבל השיסוי המותר משחרר סירחון דוחה כל, אלא מפני שהמסע החסלני הולך כבר עתה רחוק מדי, בדרך לשעה בו שוסים ומשוסים יחדיו יהיו למשיסה. והאמת והשלום אהבו.

תאריך:  16/12/2015   |   עודכן:  16/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשם אלוהים, חידלו לכם עכשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדם טוב אדוני;
שוחר-שלום  |  16/12/15 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב הלפרין
ההחלטה להעניק לטים קוק תואר מטעם ארגון לזכויות אדם היא במקרה הטוב תמוהה, ובמקרה הרע צבועה    איך אפשר להעניק תואר שכזה למנכ"ל של חברה שאחראית על תנאי עבדות?
רון בריימן
על-רקע הבסיס הגזעני לכל תוכניות ה"שלום" למיניהן בולטת שתיקתו המתמשכת של היועץ המשפטי לממשלה, אשר מעלים עין מבסיס זה וממגמות שהמכנה המשותף שלהן הוא פגיעה בזכויות הפרט של יהודים    התבטאויות כאלה ומעשים כאלה נגד יהודים בכל מקום אחר בעולם היו מקוממים אותנו, אבל רק בישראל מותר לקדמם למען "השלום" הגזעני והחזירי
יובל לובנשטיין
בזארים הם דבר טוב, אולם אסור שהם יאפילו על הבעיות האמיתיות, בהן מתמודדות החנויות ביום יום
יוסף שטח
הדרך בה מתנהל השיח הציבורי בכל הנושאים מדאיג מאוד    השיח נעשה לא רק קוטבי אלא גם לא ענייני    כל צד בוחר בעובדות שתומכות בעמדתו ואינו שוקל עמדות הצד השני ואת העובדות שמביא    חובה להתייחס רק לעובדות בדוקות ולשקול משמעותן רק לפי השכל הישר
יובל לובנשטיין
במקום להשאיר את הקופון למבצע שווה ללקוחות, הוא הפך להיות כמבצע שווה לבעלי הרשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il