X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אינתיפאדת הסכינים" מדשדשת ללא הישגים מדיניים וגורמים פלשתינים שוקלים מעבר לאינתיפאדה חמושה התנהלות ישראלית זהירה ומלחמה נחושה בטרור עשויים להביא להתפכחותם של הפלשתינים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הנרטיב השקרי הפלשתיני המנסה להסביר את הסיבות לפרוץ "אינתיפאדת הסכינים" מתעלם לחלוטין מאחד מגורמיה העיקריים והוא ההסתה הארסית באמצעי התקשורת הפלשתינים, האינטרנט והרשתות החברתיות נגד מדינת ישראל והיהודים.
יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הופיע ב15 בדצמבר בכנס ברמאללה לרגל הענקת פרס פלשתין לספרות ואמנויות ובמסגרת פאנל תחת הכותרת "כולנו נגד הטרור בכל מקום" והצדיק את פרוץ "אינתיפאדת הסכינים" נגד ישראל.
"האינתיפאדה נובעת מליבותיהם של הצעירים שראו את העושק וההתקפות של המתנחלים במו עיניהם" הסביר עבאס מבלי שהזכיר ולו במילה אחת את הר-הבית.
מחמוד עבאס מגלה הבנה לפעולות הטרור של הצעירים הפלשתינים ועד היום לא גינה שום פיגוע מאז החל גל הטרור והאלימות.
מחמוד עבאס מנסה להכיל את הזעם של הצעירים הפלשתינים ולהתחנף אליהם בעקבות סקרי דעת הקהל האחרונים בחברה הפלשתינית שמהם עולה כי מרבית הצעירים רוצים בהסתלקותו המיידית מהזירה הפוליטית.
חוסר הישגים מדיניים
גורמי הביטחון של ישראל ושל הרשות הפלשתינית מסכימים בהערכותיהם כי האינתיפאדה, הנמשכת כבר חודשיים וחצי, מדשדשת במקום ולא ניתן להעריך כמה זמן היא עוד תימשך.
על-פי נתוני הפלשתינים, עד כה נהרגו בה 122 פלשתינים, עוד כמה אלפים נפצעו וישראל מחזיקה בכ-50 גופות של פלשתינים שביצעו פיגועים. החששות של הפלשתינים הם מפני העתיד, הם לא הצליחו למנף את "אינתיפאדת הסכינים" ופיגועי הדריסה לכלי מדיני שיפעיל לחץ על ישראל.
את האינתיפאדה מבצעים בעיקר צעירים, אולם בדיקת הנתונים מעידה על כך שרק חלק קטן ביותר מצעירי הגדה נוטל חלק בפעולות הטרור האישיות נגד חיילים ואזרחים ישראלים. בגדה יש יותר ממיליון צעירים פלשתינים בגילאים הנעים בין 16 ל-26 שנה, מהם כ200 אלף סטודנטים וסטודנטיות אך עד כה רק כמה עשרות מהם נטלו חלק פעיל בפיגועים.
סקר דעת קהל שערך מכון "אוראד" בגדה ופורסם בימים האחרונים מסביר את תחושות הצעירים הפלשתינים, 53 אחוזים מהם סבורים שלמרות האינתיפאדה החדשה המצב בשטחים לא ישתנה. הסקר משקף אכזבה גדולה מתפקודה של הרש"פ, הדור הצעיר סבור שהיא מושחתת ושיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס צריך ללכת הביתה,יש גם אכזבה גדולה מאופן התנהלותם של הפלגים הפלשתינים ובראשם פתח וחמאס.
האינתיפאדה במתכונתה הנוכחית לא הצליחה לשנות את כללי המשחק בסכסוך הישראלי פלשתיני, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייאש מהסיכויים להשיג רגיעה ולחדש את המשא-ומתן, הוא הרים ידייים ואף נתן ביטוי לתחושותיו הקשות בראיונות לתקשורת.
המשך הסטטוס-קוו
המבוי הסתום המדיני נמשך ובשטח נמשכת פעילות ההתנחלויות של ישראל והבניה במזרח ירושלים, ישראל ממשיכה לנהל את הסכסוך מבלי שהאינתיפאדה הפלשתינית מצליחה להביא לשינוי כלשהו במצב.
פיגועי הדקירה והדריסה לא יצרו שום לחץ בינלאומי על ישראל לשנות את מדיניותה, הפלשתינים מודאגים כי אם אם ימשכו הפיגועים ללא תוכנית מוגדרת וללא יעדים האינתיפאדה תדעך בהדרגה ותחלוף ללא שום הישג.
הפלגים הפלשתינים לא הצליחו להקים "מפקדה מאוחדת" כפי שהיה באינתיפאדה הראשונה שתכווין את פעולות הטרור והאלימות, המפגעים הבודדים אינם מצייתים להוראות הרש"פ או הפלגים הפלשתינים ופועלים על דעת עצמם.
התסכול הפלשתיני מחוסר ההישגים של האינתיפאדה הביא ל "שחרור קיטור" באמצעות דיון פומבי באמצעי התקשורת הפלשתינים, בשבועיים האחרונים נדונה בהם אפשרות הרחבת האינתיפאדה ומעבר לשימוש בחוליות מאורגנות ובנשק חם. אולם נראה שעד כה מדובר בעיקר במס שפתיים, תנועת חמאס מתקשה להפעיל תשתית צבאית ברחבי הגדה בגלל הפעילות היעילה המונעת של השב"כ הישראלי ומנגנוני הביטחון הפלשתינים ואילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מצליח לרסן, נכון לעכשיו, את התנזים של הפתח ומונע ממנו לעבור לשימוש בנשק חם נגד ישראל.
על-פי גורמים פלשתינים, ישנם גם גורמים עצמאיים כמו למשל משוחררי "עסקת שליט" שאינם מרוצים מעמדת תנועת חמאס וינסו להניע בעצמם, ביוזמה מקומית, פיגועים נגד ישראל.
מדיניות ישראלית זהירה
המדיניות הישראלית היא זהירה ונכונה, ישראל ממשיכה להעביר לרש"פ את כספי המיסים שהיא גובה עבורה מדי חודש בחודשו,היא איננה מונעת את כניסת עשרות אלפי הפועלים הפלשתינים לעבודה בישראל ואיננה סוגרת בתי ספר ומוסדות לימוד כדי שלא להרחיב את מעגל העוינות ולצרף גם את המגזרים האלה לגל האלימות נגד ישראל.
למרות שעל-פי סקר דעת הקהל הפלשתיני האחרון, 67 אחוזים מהציבור הפלשתיני תומכים בפיגועי הסכינים ואותו אחוז כמעט סבור שיש לבטל את הסכמי אוסלו והתיאום הביטחוני עם ישראל, ההשתתפות העממית הפלשתינית בהפרות הסדר היא מועטה, המגזר האזרחי הפלשתיני כמעט ולא מעורב באירועים.
אם ישראל לא תעשה טעויות גדולות האינתיפאדה תמשיך לדשדש במקומה, השנאה לישראל היא גדולה מאוד אבל עדיין קיים מרחק גדול בין תחושות השנאה הקשות לבין הנכונות של רבים בציבור הפלשתיני לקום, לעשות צעדים מעשיים ולנקוט באלימות נגד ישראל.
הלקח של שתי האינתיפאדות, במיוחד של האינתיפאדה השנייה, שהייתה מזויינת ונכשלה כישלון חרוץ, עדיין חרוט בזכרונותיהם של רבים בשטחים, הדור הצעיר אינו מכיר אותה.
עמידה איתנה של ישראל ונחישות במלחמה בטרור עשויים להביא בסופו של דבר גם להתפכחותם של הצעירים הפלשתינים הנוקטים באלימות לכשיראו שישראל איננה נכנעת לטרור.

תאריך:  18/12/2015   |   עודכן:  18/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדה דורכת במקום
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אשרי המאמין ב"התפכחות" אצל
יעקב עמר  |  18/12/15 10:23
2
איסלמיסטים רוצחים מקבלים הידוד
ישע  |  18/12/15 12:23
3
נתניהו הופך אותנו לקוצים בשדה
הגוי..  |  19/12/15 08:19
4
כאשר מיעוט דתי קטן כמו גאעש
הגוי..  |  19/12/15 08:50
 
- דאעש מיעוט דתי קטן?
שוחר-שלום  |  21/12/15 09:44
5
מדובר במלחמת איסלם בכולם
יוסי ארגואן  |  20/12/15 07:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
רוכלי השלום, בגיבוי אירופי ואמריקני, ממשיכים לספר לנו על נפלאות הנוסחה "חזרה לגבולות 67'". הקטע הבא מוקדש למי שלא בדיוק יודע מה משמעות הדבר, מבחינת מותניה הצרים מאוד של ישראל. זיכרונות אישיים מתקופת מלחמת ששת הימים, שימחישו - כך אני מקווה - מה פירוש הדבר: גבול 14 ק"מ מנתניה
אהרון שחר
כל גולם תורן יודע שהפלשתינים רוצחים כי הם מיואשים    כל גולם גם יודע שהבעיה היא לא האיסלאם אלא האיסלאם הקיצוני    ומה שכחנו? המדע המבוייש יושב בשקט בצד ועושה קולות של שטיח
רון בריימן
על-רקע הבסיס הגזעני לכל תוכניות ה"שלום" למיניהן בולטת שתיקתו המתמשכת של היועץ המשפטי לממשלה, אשר מעלים עין מבסיס זה וממגמות שהמכנה המשותף שלהן הוא פגיעה בזכויות הפרט של יהודים    התבטאויות כאלה ומעשים כאלה נגד יהודים בכל מקום אחר בעולם היו מקוממים אותנו, אבל רק בישראל מותר לקדמם למען "השלום" הגזעני והחזירי
יעקב עמר
העדר השלום אצלנו הוא עצבת ההווה ואת שאיפתנו לחיים של שקט ושלווה משליך דמיוננו אל העתיד בצורת "תקווה"
רפי לאופרט
לבד מעניין אחד - השרדותו של אבו-מאזן - קשה להבין לאן חותר קרי    אין ספק שהוא פועל ומתבטא גם בהשראת הבוס שלו, הנשיא אובמה, שגם הוא נראה יותר ויותר כעוף מוזר המנותק מהמציאות האזורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il