X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובר היה יכול להראות כדבר טוב שהיינו רוצים לפתח בישראל אומנם דבר זה אינו כנדמה באובר יש בעיות שלדעתי לא כדאי שיתפתחו בישראל
▪  ▪  ▪
עלינו לתמוך בחברת מוניות שדואגת לנוסעים [צילום: AP]

נהגי המוניות יוצאים נגד החברה "אובר". "אוּבֶּר" היא חברה אמריקנית המספקת שירותי תחבורה דרך האינטרנט ברחבי העולם. החברה, שמקום מושבה בסן פרנסיסקו, קליפורניה, מפתחת, משווקת ומפעילה את האפליקציה Uber, המאפשרת יצירת קשר והסעה בתשלום בין נהגים פרטיים לנוסעים פוטנציאליים ליעד מסוים.
נהגי המוניות טוענים, שה"אובר" יוציא הרבה מאוד נהגי מוניות מעבודה. גם ככה בישראל להיות נהג מונית זאת לא עבודה קלה ועכשיו זה יהיה אפילו יותר קשה כאשר יהיה לנהגי המוניות תחרות עם נהגים פרטיים שיקחו נוסעים בעלות פחותה. האפליקציה של אובר התחילה לאחרונה בתל אביב ונהגי המוניות רוצים לדאוג שזה לא יתפתח לשאר הארץ.
אם נניח בצד לרגע את נהגי המוניות, באפליקציה עצמה ישנן בעיות. העיתונאית אמילי גונדלסברגר רצתה לדעת מה באמת קורה בחברת "אובר" ולכן היא פנתה למספר נהגי החברה, אך מכיוון שאלה לא ענו לה, מפחד ש"אובר" יפטרו אותם, היא ניסתה בדרך אחרת לברר על החברה. היא שלחה בקשה להיות חלק מנהגי החברה. בהתחלה חששה אמילי ש"אובר" תבין את כוונותיה בגלל המוניטין שלה ובגלל שיחות הטלפון הלא נעימות שלה עם דוברת החברה בתחילת הדרך, אולם להפתעתה קיבלו אותה במהרה.
לפי נהלי החברה, הבוחנים אמורים לעשות בדיקות רקע ואף לבדוק את ההיסטוריה של כל נבחן, אך אם "אובר" קיבלו עיתונאית, שאין לה ניסיון רב בנהיגה, כנראה לא כל-כך אכפת להם מכך. דבר זה מראה שכל אחד, לא קשור לרקע שלו, יכול להיות נהג אובר. זאת אומרת שגם אדם עם רקע פלילי יכול להיות נהג שזהו דבר מסוכן.
כמו-כן, אמילי מספרת שהם התבקשו לצפות בסרטון באורך 13 דקות ביוטיוב המסביר מה הנהג צריך לעשות, האם זאת ההכשרה הרצויה?! בנוסף אין לנהגים שום למידה מעשית או מבחן ממשי בכביש בכדי לראות איך הם נוהגים וכתוצאה מכך יכולים להיות נהגים שנוסעים בצורה לא בטיחותית המסכנים חיי אדם.
דבר נוסף הוא שאובר אומרת לנהגים שהם יצליחו להרוויח בין 35-25 דולר בשעה. אבל גונדלסברגר הצליחה להרוויח פחות מ-10 דולרים. היא ראתה הרבה נהגים מאוכזבים מכך שהחברה פשוט משקרת להם.
האם אנחנו בתור מדינה רוצים לתת לחברה הזאת להשתלט על המוניות שלנו? האם אנחנו רוצים חברה שלא בודקת את נהגיה? לא דואגת לבטיחות נוסעיה? ופשוט משקרת לנהגיה באופן כל-כך מובהר?
אני אישית חושבת שעדיף לנו לתמוך בחברת המוניות שכן דואגת לנוסעיה. כשאני עולה על מונית, אני רוצה להרגיש בטוחה. אפילו אם זה יעלה לי קצת יותר כסף ועל הדרך אני גם עוזרת להרבה נהגי מוניות שלא יפטרו מעבודתם.

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
הסיפור המזעזע ביותר בתערוכת עדות מקומית צולם בסידרה של דארסי פַדילה מארצות הברית    הוא צילם את ג'ולי ביירד, שעברה בתים רבים, גברים רבים, לידות, עוני, איידס וסמים
גיל מירוויס
ככל שמתקדמת ההיסטוריה, האדם יותר ויותר מעצב את העולם לצרכיו האישיים    האם אנו באמת שולטים במציאות? אולי היא שולטת בנו?
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל בלאיש
פרשנות התוכנית ליישום תמ"א 38 בירושלים: האם ניתן להוסיף זכויות מכוח תמ"א 38, כאשר קיים היתר לתוספת זכויות?
רפי לאופרט
שלטון החוק יהיה כזה אם אזרחים ישראלים, שלא הוכח שהם התארגנות עוינת למדינה על בסיס לאומני או דתי, יטופלו ויחקרו באותן שיטות בדיוק שבהן חוקרים אזרחים אחרים החשודים בעבירות כפונקציה של חומרתן
אפרים הלפרין
שני דיונים סמוכים היו לנו, הדיון בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה, והדיון בפרשת הולילנד למקרא הדיווחים על נימוקי פסקי הדין אני מקבל תחושה קשה מנימוקים אלה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il