נהגי המוניות יוצאים נגד החברה "אובר". "אוּבֶּר" היא חברה אמריקנית המספקת שירותי תחבורה דרך האינטרנט ברחבי העולם. החברה, שמקום מושבה בסן פרנסיסקו, קליפורניה, מפתחת, משווקת ומפעילה את האפליקציה Uber, המאפשרת יצירת קשר והסעה בתשלום בין נהגים פרטיים לנוסעים פוטנציאליים ליעד מסוים.
נהגי המוניות טוענים, שה"אובר" יוציא הרבה מאוד נהגי מוניות מעבודה. גם ככה בישראל להיות נהג מונית זאת לא עבודה קלה ועכשיו זה יהיה אפילו יותר קשה כאשר יהיה לנהגי המוניות תחרות עם נהגים פרטיים שיקחו נוסעים בעלות פחותה. האפליקציה של אובר התחילה לאחרונה בתל אביב ונהגי המוניות רוצים לדאוג שזה לא יתפתח לשאר הארץ.
אם נניח בצד לרגע את נהגי המוניות, באפליקציה עצמה ישנן בעיות. העיתונאית אמילי גונדלסברגר רצתה לדעת מה באמת קורה בחברת "אובר" ולכן היא פנתה למספר נהגי החברה, אך מכיוון שאלה לא ענו לה, מפחד ש"אובר" יפטרו אותם, היא ניסתה בדרך אחרת לברר על החברה. היא שלחה בקשה להיות חלק מנהגי החברה. בהתחלה חששה אמילי ש"אובר" תבין את כוונותיה בגלל המוניטין שלה ובגלל שיחות הטלפון הלא נעימות שלה עם דוברת החברה בתחילת הדרך, אולם להפתעתה קיבלו אותה במהרה.
לפי נהלי החברה, הבוחנים אמורים לעשות בדיקות רקע ואף לבדוק את ההיסטוריה של כל נבחן, אך אם "אובר" קיבלו עיתונאית, שאין לה ניסיון רב בנהיגה, כנראה לא כל-כך אכפת להם מכך. דבר זה מראה שכל אחד, לא קשור לרקע שלו, יכול להיות נהג אובר. זאת אומרת שגם אדם עם רקע פלילי יכול להיות נהג שזהו דבר מסוכן.
כמו-כן, אמילי מספרת שהם התבקשו לצפות בסרטון באורך 13 דקות ביוטיוב המסביר מה הנהג צריך לעשות, האם זאת ההכשרה הרצויה?! בנוסף אין לנהגים שום למידה מעשית או מבחן ממשי בכביש בכדי לראות איך הם נוהגים וכתוצאה מכך יכולים להיות נהגים שנוסעים בצורה לא בטיחותית המסכנים חיי אדם.
דבר נוסף הוא שאובר אומרת לנהגים שהם יצליחו להרוויח בין 35-25 דולר בשעה. אבל גונדלסברגר הצליחה להרוויח פחות מ-10 דולרים. היא ראתה הרבה נהגים מאוכזבים מכך שהחברה פשוט משקרת להם.
האם אנחנו בתור מדינה רוצים לתת לחברה הזאת להשתלט על המוניות שלנו? האם אנחנו רוצים חברה שלא בודקת את נהגיה? לא דואגת לבטיחות נוסעיה? ופשוט משקרת לנהגיה באופן כל-כך מובהר?
אני אישית חושבת שעדיף לנו לתמוך בחברת המוניות שכן דואגת לנוסעיה. כשאני עולה על מונית, אני רוצה להרגיש בטוחה. אפילו אם זה יעלה לי קצת יותר כסף ועל הדרך אני גם עוזרת להרבה נהגי מוניות שלא יפטרו מעבודתם.