X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורת בעולם הערבי על הקואליציה האיסלאמית שהקימה סעודיה באחרונה למלחמה בטרור. עד עתה לא נקבעו משימות ויעדים לקואליציה וסעודיה עצמה מאפשרת קיום של מערכת הסתה ושנאה בשטחה
▪  ▪  ▪
שר ההגנה הסעודי, מחמד בן סמלאן[צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin]

הקואליציה הצבאית האיסלאמית למלחמה בטרור שעל הקמתה הכריזה סעודיה באחרונה ממשיכה לעורר גלים של ביקורת בעולם הערבי והאיסלאמי.
מאז שהודיע שר ההגנה הסעודי מחמד בן סלמאן על הקמתה בתחילת החודש לא נעשו שום צעדים מעשיים, מעבר להודעות באמצעי התקשורת, ליישם בשטח פעילות כלשהי הקשורה לקואליציה החדשה דבר שמעורר ביקורת קשה על סעודיה כי מדובר בתעלול של יחסי ציבור שנועד לשפר את תדמיתה בעיני המערב ובמיוחד בעיניו של הנשיא האמריקני ברק אובמה. עד עכשיו לא נקבעו המשימות של הקואליציה החדשה ולא הוגדרו מיהם ארגוני הטרור שיש להילחם בהם.
הקואליציה האיסלאמית החדשה כוללת 34 מדינות והיא בנויה על טוהרת האיסלאם הסוני, אולם אחת מנקודות החולשה שלה הינה כי הורחקו ממנה מראש מדינות מוסלמיות בעלות משקל כמו פקיסטן, אפגניסטן, אינדונזיה, עירק, אירן, עומאן וסוריה.
לחלק מהמדינות שנכללו בקואליציה נודע על חברותן מאמצעי התקשורת הערביים, אף בכיר סעודי לא התייעץ עם ראשיהן לגבי צירופן לרשימת המדינות החברות בקואליציה. מדינה חשובה כמו אלג'יריה, שיש לה ניסיון חשוב וארוך מלחמה בטרור, לא נכללה בקואליציה מסיבה לא ידועה.
הצביעות של סעודיה
מי שתקף את סעודיה על הקואליציה שהקימה למלחמה בטרור היה סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, השיח' נביל קאוק, בנאום שנשא ב-27 בדצמבר במהלך אזכרה בעיירה נבטיה שבלבנון כינה קאוק את הפעילות הצבאית של סעודיה בתימן "כטרור העולה עשרות מונים על המצור של ישראל על רצועת עזה".
השיח' קאוק הצביע על מערכת החינוך הסעודית כמערכת המעודדת טרור ואמר "הדבר הראשון שסעודיה צריכה לעשות כדי לשנות את מדיניותה בתמיכה בטרור הג'יהאדיסטי היא לסגור את עשרות אלפי בתי הספר הג'יהאדיסטים..".
ואכן, יש צדק בדבריו של השיח' קאוק, סוד גלוי בעולם הערבי הוא ש "ראש הנחש" של האיסלאם הקיצוני נמצא בסעודיה המאפשרת לאסכולה הווהאבית באיסלאם, שממנה צמח ארגון אל-קאיעדה, להפיץ את השנאה כלפי כל מי שאיננו מוסלמי באמצעות בתי הספר שלה המכונים "מדרסות" הפרוסים ברחבי הממלכה.
סעודיה גם תומכת בכסף ובציוד צבאי ביחד עם קטר וטורקיה בכמה ארגוני מורדים הנלחמים בסוריה נגד משטרו של בשאר אסד ובראשם ארגון "ג'בהת אלנוצרה" הנחשב לשלוחה של ארגון אל-קאעדה בסוריה.
"פלשתין" חברה בקואליציה החדשה
גם מדינת "פלשתין" הוכללה על-ידי הסעודים כחברה בקואליציה החדשה למלחמה בטרור כאילו שאכן קיימת מדינה כזו בפועל שכוחותיה נלחמים בטרור ומערכת הלימוד שלה ואמצעי התקשורת שלה אינם מסיתים לאלימות וטרור.
מי שמתח ביקורת על הצטרפות "פלשתין" לקואליציה הזו היה מזכ"ל ארגון הג'יהאד האיסלאמי רמאדאן שלח, כזכור הארגון הזה נתמך על-ידי אירן, אויבתה הגדולה של סעודיה.
על-פי דווח בעיתון "ראי אליום" מה-24 בדצמבר בנאום טלוויזיוני ששודר בכנס של הארגון בעזה לרגל חג הולדת הנביא מחמד אמר רמדאן שלח:
"אנו מגנים את ההחלטה לשרבב את השם פלשתין בקואליציות אזוריות תחת הכינוי "טרור", העמדה הנכונה צריכה להיות שאין לשלב את השם פלשתין בשום קואליציות אזוריות, העמדה הזו תגרום לפלשתין לשלם "חובות" ללא צורך".
בתגובה לביקורת של הג'יהאד האסאלמי הזדרזה הרש"פ להודיע באמצעות אחד מבכיריה כי "השתתפות פלשתין בקואליציה באה לאחר התייעצות פלשתינית-סעודית תוך התחשבות בצורך להשיג ביטחון ויציבות לעמים ולאומה הערבית-איסלאמית".
נראה כי אכן סעודיה מתקשה ליצוק תוכן אמיתי לקואליציה החדשה שעליה הכריזה וכי אכן מדובר בגימיק סעודי סעודי שנועד להפיס את דעתו של הנשיא אובמה אשר מתח באחרונה ביקורת על המדינות הסוניות ועל סעודיה על כך שאינן נלחמות ברצינות בטרור.
מי שלא היסס לחשוף את הבלוף הסעודי באמצעות מעשה היה נשיא רוסיה פוטין, בסוף השבוע שעבר חיסלו מטוסי חיל-האוויר הרוסי בהפצצה מהאוויר בסוריה כמה ממנהיגי ארגוני המורדים הנתמכים על-ידי סעודיה ובראשם את זהראן עלוש ראש ארגון "ג'יש אלאיסלאם" הנתמך על-ידי סעודיה.
אמנם מדובר בארגון המתון יותר בעמדותיו מארגוני דאעש ו"ג'בהת אלנוצרה" אך בעיני הרוסים הוא נחשב לארגון טרור אשר בין היתר תקף בפצצות מרגמה את השגרירות הרוסית בדמשק.

תאריך:  31/12/2015   |   עודכן:  31/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודיה והמלחמה בטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כיוון
שמ  |  31/12/15 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
סיפור חטיפתם של ארבעה פעילים של החמאס במצרים גורם לפיטוריו של שר המשפטים הפלשתיני. הפרשה ממשיכה להוות מוקד מתיחות בין תנועת חמאס למצרים שאת מחירה משלמים תושבי הרצועה
ארז שטרים
מנהיגי האחים המוסלמים מודעים להשלכות של הכרזה רשמית בדבר מאבק חמוש כנגד משטר א-סיסי. פנייה לדרך זו תגביל את יכולת פעולתה של התנועה בזירה הבינ"ל, תיתן הצדקה נוספת לטענות המשטר נגדה ואף עלולה להרחיק חלק מחבריה המסורתיים. לכן, התנועה חוזרת ומצהירה רשמית שאינה דוגלת באלימות
אליאור אלבחרי
מדינאים וחוקרים רבים מתדיינים שנים ארוכות על הנסיבות שבהן צומח דור חדש של ג'יהאדיסטים    בין הנסיבות: הסתה דתית, חינוך לקוי מבית ומחוץ ותנאי מחיה קשים    כמו-כן, בעוד שאדם בוגר מודע להשלכות החמורות של מעשיו, אין הדין דומה למוחו הצעיר של בן נוער משולהב בראשית דרכו בשורות הג'יהאד
עומר עינב
לבנון חווה בעת הזו שתי מגמות מנוגדות. מחד-גיסא, חלו התפתחויות חיוביות בנושא בחירת נשיא וכן בפרשת החטופים, שהתאפשרו ע"י שיתוף פעולה בין היריבים משני צדי המפה הפוליטית. מאידך-גיסא, החריף האיום הנשקף מ'המדינה האיסלאמית' וגבר פוטנציאל הנזק הגלום בה, כהשתקפות של ההתפתחויות בשדה הקרב בסוריה
יוני בן-מנחם
סעודיה הקימה קואליציה צבאית חדשה למלחמה בארגוני דאעש ואל-קאיעדה. אחת המטרות של הקואליציה היא להציג את האיסלאם כדת מתונה ולנקות את סעודיה מההאשמות כי היא תומכת בארגוני הטרור בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il