X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ יוזמת מהלכים חדשים נגד ישראל במועצת הביטחון בעקבות הביקורת הנוקבת על חוסר יכולתה להביא להביא להישגים מדיניים. הרש"פ טוענת כי הטענות בישראל כי היא עומדת על סף קריסה הינן שקר וניסיון להרתיעה מפעילות אנטי ישראלית
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. שמועות מוקדמות על מותו [צילום: Carlo Allegri/AP]

בסוף השבוע שעבר הופצו שמועות בשטחים כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקה באירוע מוחי והובהל לבית חולים ברבת-עמון, אח"כ הופצה שמועה נוספת כי יו"ר הרש"פ נפטר, דוברו של ראש הרש"פ, נביל אבו רודיינה מיהר להכחיש ידיעות אלה ופרסם ב-2 בדצמבר הודעה שבה נאמר כי "מצבו הבריאותי של מחמוד עבאס הינו טוב" וכי "הידיעות האלה הן מעוותות, מזויפות וחשודות ואין להן קשר למציאות".
כדי להזים את השמועות האלה הודיעה סוכנות הידיעות הפלשתינית הרשמית ב-5 בדצמבר כי יו"ר הרש"פ ישא היום בערב נאום חשוב בבית לחם במסגרת חגיגות חג המולד.
העיתון "אלקודס אל ערבי" דיווח ב-6 בדצמבר כי מקור השמועה על מותו של מחמוד עבאס בלחץ שמפעילות ישראל וכמה מדינות ערביות לפתור את בעיית רצועת עזה ולאפשר את חזרתו לשטחים של מחמד דחלאן שגורש מתנועת פתח.
השמועות המופצות בשטחים על מצבו של מחמוד עבאס מעידות על תחושת חוסר הוודאות ברחוב הפלשתיני והוואקום המנהיגותי בעקבות כישלונם של הפלשתינים להשיג הישגים מדיניים.
חידוש הפעילות במועצת הביטחון
הרשות הפלשתינית מקיימת בימים האחרונים התייעצויות עם סעודיה, מצרים ומדינות ערביות נוספות לקראת כוונתה להגיש עוד החודש כמה הצעות החלטה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל. יו"ר הרש"פ נועד לפני יותר משבוע עם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז ואילו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף יצא אתמול למצרים להתייעצויות עם ההנהגה המצרית והליגה הערבית.
הרש"פ מתוסכלת מהעובדה ש"אינתיפאדת הסכינים" לא הביאה בתום שלושה חודשים לשום הישג מדיני ומכך שהנושא הפלשתיני ירד מראש סדר היום הבינלאומי, עפי" סקרי דעת הקהל האחרונים שעשו מכוני מחקר פלשתינים יש שחיקה גדולה במעמדו של מחמוד עבאס בקרב הציבור הפלשתיני, הפיצול בין הגדה לרצועה נמשך, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא מכנס את המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) למרות הבטחותיו וקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ התחדש ביתר שאת. נראה כי הרש"פ רוצה לנצל כעת את השינויים בהרכבה של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לחדש את הפעילות נגד ישראל.
למועצת הביטחון הצטרפו באחרונה מצרים, אוקראינה, אורגאווי, סנגל ויפאן שהחליפו את ירדן, צ'אד, ניגריה, צ'ילה וליטא. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, סאאב עריקאת הודיע ב-5 בדצמבר כי הרש"פ החליטה רשמית לנתק את כל הקשרים עם ישראל בצורה הדרגתית. "ההחלטה לנתק את הקשרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים עם ישראל התקבלה ואין חזרה ממנה, יש תמיכה ערבית גדולה לצעד החדש של הרש"פ" הבהיר עריקאת.
עריקאת הודיע כי "הרש"פ תתחיל במערכה הבינלאומית נגד ישראל בחודש הזה והיא תגיש כמה הצעות החלטה חשובות למועצת הביטחון לטובת הבעיה הפלשתינית".
חבר הוועד הפועל של אש"ף,וואסל אבו יוסף, אמר ב-5 בדצמבר לעיתון "אלקודס אלערבי" כי הרש"פ ממשיכה להשתחרר מההסכמים היביטחוניים והכלכליים עם ישראל והיא תגיש בקרוב הצעות החלטה למועצת הביטחון לסיום הכיבוש הישראלי".
אפשרות קריסתה של הרש"פ
הפלשתינים מודאגים מהידיעות שפורסמו באמצעי התקשורת הישראלים בימים האחרונים על-אודות הדיונים בקבינט הביטחוני בישראל על אפשרות קריסתה של הרש"פ והצורך של ישראל להיערך בהתאם. הם קושרים את הפרסומים האלה לכוונתם להתנתק מהסכמי אוסלו ולחדש את הפעילות נגד ישראל במועצת הביטחון. מקורות ברש"פ טוענים כי מדובר באיום ישראלי עקיף על הפלשתינים.
משרד החוץ הפלשתיני פרסם ב-5 בדצמבר הודעה רשמית שבה נאמר כי "מדובר בניסיון להסיח את דעתה של הקהילה הבינלאומית וכי מדובר בהמשך למסע השקר והההסתה המתוכנן של נתניהו נגד העם הפלשתיני".
בכל מקרה, נראה כי האינתיאפדה המקרטעת, המצב הכלכלי הקשה, היעדר אופק מדיני והביקורת האישית ההולכת וגוברת על מחמוד עבאס ברחוב הפלשתיני הניעו את ההנהגה הפלשתינית ליזום מהלכים חדשים נגד ישראל בניסיון לשפר את תדמיתה של הרש"פ שסופגת ביקורת נוקבת על כך שהאסטרטגיה שלה מול ישראל נכשלה כישלון חרוץ.

תאריך:  06/01/2016   |   עודכן:  06/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חידוש הפעילות הפלשתינית נגד ישראל באו"ם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יוי בן מנחם, לך לשתות מים. ל"ת
בבר  |  6/01/16 19:10
 
- ל-בבר
ב.ל  |  7/01/16 09:10
2
מו"מ הוא הפיתרון- לא האו"ם
קורא  |  7/01/16 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלברט שבות
אין ליכודניק שלא הצטרף למעגל המתורבת, אין ח"כ או חבר מרכז שלא נדחף למיקרופון והכריז על עומק סלידתו מחתונת הדמים    רשימת בנט שנשאה על כתפה את דגל התורה והציונות התייצבה בראש המזועזעים, ויו"ר מועצת יש"ע בדימוס הנושא את עיניו לברזיל-גם הוא אמר את מילתו הברורה והנחושה; אין מקום לתופעה כזו בקרבנו
דביר מור
מדוע אין פתרון שמסיים לחלוטין את פעולות הטרור בישראל !? אלו צעדים כן יש לנקוט על-מנת לגרום לצמצום פעולות אלו?
אפרים הלפרין
למשמע דבריו של חבר כנסת ערבי בשם חבריו לרשימה המשותפת בדבר אי-גינויים את רצח הזוג הנקין, אני יכול לומר לו דבר מרכזי אחד - כולנו מתנחלים, היהודים בכל מקום הם אחים שלנו, בעוד שהערבים, עם כל הכבוד הם רק בני דודים, ואלימות הקיצונית, וחוסר הגינוי הגורף, שמשמעו האחד עידוד לרצח, שוברים שבר נוסף ביחסים
אליקים העצני
מלחמת-העולם בין הסונה לשיעה תשים בצל את העניין הפלשתיני, שנהגו לראות בו את 'ה'-סכסוך בהא הידיעה, שאם ייפתר (על חשבון היהודים, כמובן) ירד שלום שמימי על המזרח התיכון כולו
עליס בליטנטל
בצהרי שישי האחרון, יום בו כל בתי הקפה גדושים בבני אדם, לא היה ולו שוטר אחד, חייל אחד, או מאבטח אחד שיכול היה לירות במחבל הרוצח שתכנן בקפידה את צעדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il