X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת עולם - ספר האזרחות היה שמאלי, ואז התחלף השר והוא הופך ימני טונות כסף נשפכים על חוות דעת, ופקידים, ופקידי פקידים, והכל כלאם פאדי חברים יקרים, יהודים, ערבים, אזרחים, קודם תעשו שלום, ורק אחרי זה תלמדו את הילדים מה זו אזרחות, כי במלחמה, האזרחות חולה, ואין אף ספר שירפא אותה אלא ספר השלום
▪  ▪  ▪
לזרוק לפח [צילום: הדס פארוש/פלאש 90]

תעלו על מדרש כדורגל, ובלי לשלם שוחד לשחקנים, לשופטים ולמאמנים, תנסו לשכנע את השחקנים להוציא תיקו. נראה לכם? לשחקנים על המגרש יש מטרה אחת, לנצח, ושום חיוך שבעולם, למעט בגידה על-ידי שחקן מוביל באחד הצדדים לא תביא אותם להסתכן בהפסד ואפילו לא בתיקו.
אנו במלחמה עם נתח גדול בעולם הערבי מוסלמי. הערבים עצמם יוצרים סולידריות ביניהם ההופכת את כל העולם הערבי/מוסלמי לאויב שלנו, ובמלחמה, מול אויב עצום ורב, יש מצווה אחת, לנצח.
המלחמה הזו גורמת לנו להיות קצת פחות דמוקרטים ממה שהיינו רוצים להיות, בייחוד בשטחי יהודה ושומרון, אך זה המצב, איננו רואים אפשרות ריאלית אחרת, המצב הזה היה הן כאשר השמאל היה בשלטון והן כאשר הימין הוא בשלטון, כי המציאות היא זו שקובעת אותו, ולא קמו לנו ולא לצד השני מנהיגים אשר הרימו את נטל שינוי המציאות, ובמקרה כזה מה עלינו לעשות? האם עלינו למרוח את התלמידים וללמד אותם שאנו חיים בשוויץ? או שמא עלינו ללמדם את מה שקורה כאן? ומה שקורה כאן, זו מציאות שקצת שונה מהמציאות של שוויץ, ולכן אין בה התאמה מלאה לאידיליה לכאורה של שוויץ. דמוקרטיה כן אבל במגבלות גם כן, ומגבלות שלצערנו מחד-גיסא הן רע הכרחי, ומאידך-גיסא חובה עלינו להיות ערניים מאוד להן על-מנת לשים להן גבולות.
הגם שיש לנו עוד חריג משמעותי בישותנו - אנו המדינה היהודית היחידה בעולם, בעוד שדמוקרטיות יש לרוב, כלומר מי שרואה את גולת הכותרת בדמוקרטיה שלנו יכול למצוא לה תחליפים כמעט בכל מקום, אך מי שרוצה לחיות במדינה יהודית חייב לחיות רק כאן. אז מה מסמל אותנו יותר, יהדותנו או דמוקרטיותנו? ואין לנושא כל קשר ל"דין תורה" או ל"מדינת הלכה", לנוער הגבעות, ולמשיחיות, יש כאן נושא של זהות, של צביון ושל ביטחון של עם אשר ללא מדינה כמעט חוסל רק לפני כ-100 שנה, אנחנו מדינה יהודית אשר בשמחה ובאהבה ומתוך הבנת הכורח לוקחת על עצמה את מצוות הדמוקרטיה, בכפוף לכך שהן לא מסכנות את יהדותה, ואותם קצוות של הדמוקרטיה המסכנות את היהדות, נופלות פני היהדות, והדוגמה הכי בולטת לכך היא חוק השבות, לכאורה החוק הכי בלתי דמוקרטי בעולם.
נוסחת פלא
הספינה הסוערת של הדמוקרטיה הישראלית, והחובה להיות קצת שונה בשל תנאים מיוחדים ומאד קשים בהם היינו לאורך כל ההיסטוריה ובייחוד במאה השנים האחרונות, ודאי מיטלטלת גם בין קירות בתי הספר בעיקר בכיתות הגבוהות, וטוב שכך, זהו שיעור הדמוקרטיה האמיתי והחשוב ביותר. הוויכוח, ההתנסות. אך מה שמאד לא דמוקרטי בוויכוח הזה הוא שהעמדה המבוגרת, האחראית לכאורה, משני הצדדים, מציגה כאילו, ניתן למצוא איזו נוסחת פלא אשר תגשר בין הקצוות, והתשובה הברורה היא שאין כל נוסחת פלא שפותרת בספר אזרחות סכסוך שכל הגדולים וחכמים, משני הצדדים, לא מנסים אפילו לפתור.
ספר אזרחות אינו תחליף למדיניות! כאשר מנהיגות השמאל, הימין, והערבים כושלת כבר 100 שנה בפתרון הסכסוך הישראלי ערבי, אף ספר אזרחות לא יגשר על הפערים.
ועצתי למשרד החינוך - קחו את טיוטת הספר, זרקו אותה לפח, בין אם אתם שמאל או ימין אין לכם כל סיכוי להוציא ספר אשר יש קצה קצהו של סיכוי שמישהו יסכים לו, כי אם אתם ימניים תתפשרו שמאלה ואז כל העולם ואשתו לא שישתמשו בו ואם תהיו אי-פעם שמאליים אז הפוך.
הפיצו דף עקרונות המציג את הדילמות והפערים באופן הקר והאמיתי ביותר, תנו למורים בכיתות לעשות את העבודה כך שהפיקוח שלכם יהיה אך ורק על היות המורים במאים נטולי דעה המהווים מקור לאש הוויכוח ומביעים לסירוגין עמדת איפכא מסתברא לשני הצדדים, ומשם כל המערכת הזו תעבוד לבד, הרבה יותר טוב מאשר עם הספרים שלכם.
אם בדרך תחסלו כמה עשרות או מאות במשרד, תבורכו.

תאריך:  07/01/2016   |   עודכן:  07/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קודם יהודית ורק אחרי זה דמוקרטית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לחסל משרות, ולא ח"ו משהו אחר ל"ת
ה.א  |  7/01/16 10:50
2
ישראל דמוקרטית ב-100%.
אהוד פרלסמן  |  7/01/16 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים עוג'ר
לא נראה לי כי שר האוצר יצליח לעמוד בהבטחותיו "לפרק את הריכוזיות של בבנקים" אלה האחרונים מצליחים להמליך מלכים ולהוריד ראשי ממשלות בגלל הכוח שאפשרו להם לצבור במשך השנים
שמעון זיו
גם אצלנו היהודים לא שומרים בקנאות על קדושת החיים, אלא מדי פעם בפעם שומעים על רצח בתוך המשפחה, רצח בין עבריינים, רצח של מאבטח שלקח את נשקו, בא איתו לביתו ובשעת ריתחה השתמש בו באופן חופשי
יובל לובנשטיין
במקלחת ממוצעת ישנם כשישה עד שמונה סוגים שונים של שמפו / מרכך "ורק" שלושה עד ארבעה סוגים שונים של תחליב רחצה, בעוד שמספר סוגי משחות השיניים בבית, מצומצם יותר ועומד על 3-1 סוגים שונים בלבד - למה "הולך ופוחת הדור"?!
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ נתון בלחץ רב נוכח הידיעות על התמוטטות אפשרית של הרש"פ והביקורת הגוברת עליו באש"ף ובתנועת פתח. מחמוד עבאס מאותת לישראל וליריביו הפוליטיים כי אין בכוונתו להסתלק בקרוב מהבמה הפוליטית
רננה שטרנליכט
אני לא באה לשפוט פה אף אחד, אבל אני כן מנסה להעלות פה נקודה לדיון    נקודה שפוגשת כל אחד ואחת מאיתנו במשך החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il