יום ששי, 1.1.16 בשעת צהריים בבואם לחגוג נרצחו שני צעירים בלב תל אביב ברחוב דיזנגוף בידי מרצח טרוריסט חמוש בבת מקלע, שהצליח למלט נפשו לפחות עד מועד כתיבת שורות אלה. מיד קמו להם שדרנים, פרשנים מדופלמים ויודעי דבר מטעם עצמם וקבעו נחרצות, אלמלא מדובר היה באירוע פחע"י בתל אביב, הרוצח השפל היה מנוטרל על אתר. למה? כי לדידם התל אביבים אדישים, מנוכרים, יושבי קרנות לוגמי קפה, איש איש בענייניו. היו שצקצקו בלשונם, הכיצד לא נמצא "צדיק בסדום" להרים את ראשו בעת ביצוע הירי של המפגע כדי ליתן תיאור של פניו.
האמור הינו קצה קרחון של הפניית אצבע מאשימה לכיוון התל אביבים ולכינוי שהדביקו להם בצלם "אנשי הבועה התל אביבית".
השסע החברתי בארץ הביא להתפלגות בחברה ולהדבקת כינוים של מגזר אחד לרעהו. החל במתנחלים, חרדים, ימנים, שמאלנים וכלה באנשי הבועה התל אביבית. אף לא כינוי אחד טומן בחובו גישה פוזיטיבית לרעהו, הכל מוטל בכף השלילה.
נניח ליתר ונתמקד באנשי הבועה, שלמען האמת אין להם תווי זיהוי מובהקים. מתנחל נראה שכזה, בלבושו ובמקום מגוריו, כך גם החרדי. ימנים ושמאלנים נחזים ככאלה על-פי דבר פיהם. השאלה איך נגדיר את איש הבועה התל אביבית "האדיש שנס מפניו של המתנקש מעארה". אני גורס שאין לו הגדרה כי אין ישות כזו.
של דימויים מהי הבועה התל אביבית אם לא כינוי גנאי למאן דהוא חסר פנים. נשוב ליום הפיגוע בו נרצחו שני הבחורים הצעירים, שמסתבר שרק באו לעיר הגדולה לצרכי בילוי ועבודה. האחד בא מאופקים לחגוג יום הולדת והשני היה מנהל משמרת שהוריו מכרמיאל. לכנותם כאנשי בועה תל אביבית יהיה לעג לשני בחורים מצויינים שבסך-הכל ביקשו לממש את בחרותם בעיר הגדולה.
מסתבר כי רבים וטובים מרחבי הארץ רואים בתל אביב מקום בילוי שאין בלתו. האם אותם יש להחריג מכל כינוי הקושר אותם לעיר הגדולה? אז מי כן? האם תושב תל אביב מצוי שגר בעיר אם בשכירות ואם שפר עליו מזלו והינו בעלים של דירה הופך אותו מייצג של בועה תל אביבית? לא ולא ולא. מטרופולין תל אביב היא הכל מכל. העיר היא אבן שואבת לכל מאן דבעי. עיר חופשית במושגים אוניברסליים. שם מוצא כל אחד את מקומו. תושב המקום שנולד שם, הסטרייט, ההומו, הבליין, בעל המקצוע החופשי והמבקש לצאת מקיבעון גאוגרפי סוציאלי בו נתון ותר אחרי מגוון אפשרויות.
היום כשהטרור משתולל ברחבי המדינה מבקשים מהתל אביבי המצוי לאחוז בסכין בין השיניים, כפי שנוהג הירושלמי המצוי לכאורה. רק לכאורה. כי כך נוח וזה מתיישב עם שלל הדימויים.
צר לי לאכזב בעלי דעה מוצקה על "הבועה התל אביבית". גבירותי ורבותי אין חיה כזו. נוח להדביק למגזר/עדה/תושב כינוי על אפו ועל חמתו. הואיל והתל אביבי המצוי אינו עונה להגדרה כלשהי מוצקה ומובהקת שמבדילה אותו מהאחר, אז החליט מי שהחליט לייחד אותו בביטוי אמורפי בעל ניחוח לא נעים. איש "הבועה התל אביבית" עובד לפרנסתו, משלם מיסים, מגויס למילואים ולעיתים רחמנא ליצלן פוקד את הפאב הסמוך ללגום בירה. בואו נניח למשהו שאינו קיים!!