X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מסתבר כי רבים וטובים מרחבי הארץ רואים בתל אביב מקום בילוי שאין בלתו האם אותם יש להחריג מכל כינוי הקושר אותם לעיר הגדולה? אז מי כן?
▪  ▪  ▪
אבלים ב"בועה" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

יום ששי, 1.1.16 בשעת צהריים בבואם לחגוג נרצחו שני צעירים בלב תל אביב ברחוב דיזנגוף בידי מרצח טרוריסט חמוש בבת מקלע, שהצליח למלט נפשו לפחות עד מועד כתיבת שורות אלה. מיד קמו להם שדרנים, פרשנים מדופלמים ויודעי דבר מטעם עצמם וקבעו נחרצות, אלמלא מדובר היה באירוע פחע"י בתל אביב, הרוצח השפל היה מנוטרל על אתר. למה? כי לדידם התל אביבים אדישים, מנוכרים, יושבי קרנות לוגמי קפה, איש איש בענייניו. היו שצקצקו בלשונם, הכיצד לא נמצא "צדיק בסדום" להרים את ראשו בעת ביצוע הירי של המפגע כדי ליתן תיאור של פניו.
האמור הינו קצה קרחון של הפניית אצבע מאשימה לכיוון התל אביבים ולכינוי שהדביקו להם בצלם "אנשי הבועה התל אביבית".
השסע החברתי בארץ הביא להתפלגות בחברה ולהדבקת כינוים של מגזר אחד לרעהו. החל במתנחלים, חרדים, ימנים, שמאלנים וכלה באנשי הבועה התל אביבית. אף לא כינוי אחד טומן בחובו גישה פוזיטיבית לרעהו, הכל מוטל בכף השלילה.
נניח ליתר ונתמקד באנשי הבועה, שלמען האמת אין להם תווי זיהוי מובהקים. מתנחל נראה שכזה, בלבושו ובמקום מגוריו, כך גם החרדי. ימנים ושמאלנים נחזים ככאלה על-פי דבר פיהם. השאלה איך נגדיר את איש הבועה התל אביבית "האדיש שנס מפניו של המתנקש מעארה". אני גורס שאין לו הגדרה כי אין ישות כזו.
של דימויים
מהי הבועה התל אביבית אם לא כינוי גנאי למאן דהוא חסר פנים. נשוב ליום הפיגוע בו נרצחו שני הבחורים הצעירים, שמסתבר שרק באו לעיר הגדולה לצרכי בילוי ועבודה. האחד בא מאופקים לחגוג יום הולדת והשני היה מנהל משמרת שהוריו מכרמיאל. לכנותם כאנשי בועה תל אביבית יהיה לעג לשני בחורים מצויינים שבסך-הכל ביקשו לממש את בחרותם בעיר הגדולה.
מסתבר כי רבים וטובים מרחבי הארץ רואים בתל אביב מקום בילוי שאין בלתו. האם אותם יש להחריג מכל כינוי הקושר אותם לעיר הגדולה? אז מי כן? האם תושב תל אביב מצוי שגר בעיר אם בשכירות ואם שפר עליו מזלו והינו בעלים של דירה הופך אותו מייצג של בועה תל אביבית? לא ולא ולא. מטרופולין תל אביב היא הכל מכל. העיר היא אבן שואבת לכל מאן דבעי. עיר חופשית במושגים אוניברסליים. שם מוצא כל אחד את מקומו. תושב המקום שנולד שם, הסטרייט, ההומו, הבליין, בעל המקצוע החופשי והמבקש לצאת מקיבעון גאוגרפי סוציאלי בו נתון ותר אחרי מגוון אפשרויות.
היום כשהטרור משתולל ברחבי המדינה מבקשים מהתל אביבי המצוי לאחוז בסכין בין השיניים, כפי שנוהג הירושלמי המצוי לכאורה. רק לכאורה. כי כך נוח וזה מתיישב עם שלל הדימויים.
צר לי לאכזב בעלי דעה מוצקה על "הבועה התל אביבית". גבירותי ורבותי אין חיה כזו. נוח להדביק למגזר/עדה/תושב כינוי על אפו ועל חמתו. הואיל והתל אביבי המצוי אינו עונה להגדרה כלשהי מוצקה ומובהקת שמבדילה אותו מהאחר, אז החליט מי שהחליט לייחד אותו בביטוי אמורפי בעל ניחוח לא נעים. איש "הבועה התל אביבית" עובד לפרנסתו, משלם מיסים, מגויס למילואים ולעיתים רחמנא ליצלן פוקד את הפאב הסמוך ללגום בירה. בואו נניח למשהו שאינו קיים!!

הכותב בעל משרד עו"ד העוסק בדיני משפחה.
תאריך:  07/01/2016   |   עודכן:  07/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ראה את הבועה התל אביבית?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמן ואמן
אחד העם  |  9/01/16 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלברט שבות
מעולם לא עניינו על השאלה הזאת: מדוע ערפאת נמנע ברגע האחרון מלקבל את ידו המושטת של ברק כאשר אמר לו "תפדל!" קח מה שאתה רוצה, קח את מה שהעם הפלשתיני רצה כל ימיו, מדינה, שטחים, רצף טריטוריאלי וכו'
אפרים הלפרין
מלחמת עולם - ספר האזרחות היה שמאלי, ואז התחלף השר והוא הופך ימני   טונות כסף נשפכים על חוות דעת, ופקידים, ופקידי פקידים, והכל כלאם פאדי    חברים יקרים, יהודים, ערבים, אזרחים, קודם תעשו שלום, ורק אחרי זה תלמדו את הילדים מה זו אזרחות, כי במלחמה, האזרחות חולה, ואין אף ספר שירפא אותה אלא ספר השלום
נסים עוג'ר
לא נראה לי כי שר האוצר יצליח לעמוד בהבטחותיו "לפרק את הריכוזיות של בבנקים" אלה האחרונים מצליחים להמליך מלכים ולהוריד ראשי ממשלות בגלל הכוח שאפשרו להם לצבור במשך השנים
שמעון זיו
גם אצלנו היהודים לא שומרים בקנאות על קדושת החיים, אלא מדי פעם בפעם שומעים על רצח בתוך המשפחה, רצח בין עבריינים, רצח של מאבטח שלקח את נשקו, בא איתו לביתו ובשעת ריתחה השתמש בו באופן חופשי
יובל לובנשטיין
במקלחת ממוצעת ישנם כשישה עד שמונה סוגים שונים של שמפו / מרכך "ורק" שלושה עד ארבעה סוגים שונים של תחליב רחצה, בעוד שמספר סוגי משחות השיניים בבית, מצומצם יותר ועומד על 3-1 סוגים שונים בלבד - למה "הולך ופוחת הדור"?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il