X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טום מרסייה, הדר דימנט ויהלי אלימלך ב"פדרה מאוהבת" [צילום: רודי רובינשטיין]
"פדרה מאוהבת" בסטודיו יורם לוינשטיין
התשוקה לאהבה
הסיפור המיתולוגי על אהבת פדרה לבנו של בעלה תזיאוס, שזכה לעיבודים שונים לבמה (של רסין) ולקולנוע (עם מלינה מרקורי בבימוי ז'ול דאסן), קיבל טוויסט חזק בגרסה של המחזאית שרה קיין והבימוי של דוראל זילברמן
עומר פרלמן-שטריקס וטום מרסייה [צילום: רודי רובינשטיין]

אולם "אורנה" הקטנטן שבבניין הסטודיו של יורם לוינשטיין, הפך מארוך מאוד לבעל ממדים נעימים יותר לצפייה, בעיצוב מדהים של זאב לוי, עם תלבושות (של אביב כרמי) בסגנון הפולי ברז'ר או ה"לידו" הצרפתים.
הרבה נוצות, תלבושות חושפניות מאוד מקוריות, שחקנים ושחקניות בעלי גופות חטובים, והכי חשוב: המון תנועה מבוצעת בכישרון רב שעיצב תום אפלבאום (בוגר הסטודיו לשעבר). וכל זה - עם מוסיקת דיסקו מרנינה ומקפיצה, שהקהל לא יכול להישאר אדיש אליה. מה גם שהסאונד החזק מדי לא התיר זאת.
העבר המיתולוגי מתערבל עם זמנים מודרניים. אלת האהבה אפרודיטה בקטע פתיחה המסביר את הרקע לעלילה עשוי מהודק ומרשים בידי הדר דימנט המחוננת. דומה שרוב הטקסט בהצגה ניתן מפיה. את המלכה פדרה, שבזמננו היא אשת סוחר עשיר, מגלמת יהלי אלימלך, שהבעיה שלה היא הנושא המרכזי בסיפור - הכמיהה לאהבה. את מה שאינה מקבלת מבעלה, היא מחפשת אצל בנו יפה התואר והגזרה בעלת הקוביות, היפוליטוס, טום מרסייה המדהים בחוסנו, בביטחון העצמי שלו וביכולתו (גם האקרובטית) להמחיש מדוע כולן רוצות אותו, ומדוע דווקא זה מה שדוחה אותו והופך אותו לציני.
פדרה מתייסרת בתשוקתה, עד שאינה יכולה להכיל זאת, ומגלה לבתה מנישואיה הקודמים את ייסוריה. הבת סטרופי (ג'ייד דייכס-וויקס מלאת הרגש) מזהירה אותה שלשווא תשקע ברעיון ההבל הזה, שרק יביא להרס ולאסון. אך לשווא. בסצנה מאוד מתוחכמת בה הבן החורג נכנע לפיתויי אמו החורגת, ללא מגע ממש, הם מדגימים סצנת סקס מורכבת על כל הנלווה אליה. זה גם מה שמאפיין את כל ההצגה הפעם: הרבה סקס על כל אפשרויותיו, אך ללא מגע ממש, מלבד הנשיקות בין האב והבן, מסוג נשיקת יהודה איש קריות לישו בעת הסעודה האחרונה, ובטרם נלקח למשפט ולצליבה - סצנה שהיא מהשיאים של המחזה הזה, וכן בנשיקת הכומר (עומר פרלמן-שטריקס) להיפוליטוס לאחר נאום חוצב להבות על מהות המוסר - כשהוא עצמו נכנע לתשוקתו לבחור היפהפה טרם מותו. הרבה ביקורת על הכנסייה טבולה במחזה. על הצביעות שלה, וכן על משקל המוסר בחיינו אז והיום.
המוזיקה הנהדרת של דונה סאמר ובני דורה קצבית ומרטיטה. הסצנה של תזיאוס לקראת הסוף בה אוריה חייק המבריק בקטע זה הופך לגיבור הטראגי של המחזה היא השיא הדרמטי ביותר בהצגה. אלמנט נוצרי נוסף הנסוך בהצגה היא הסצנה בה האם מחזיקה את גוויית בנה, בנוסח ה"פייטה" של מיקלאנג'לו.
המחזאית הבעייתית שהתאבדה בגיל 28, ידעה היטב איך לנסוך את בעיותיה ובעיות דורה בכל מחזותיה. כך גם הפעם: הצגה סוערת, מלאת סקס וחושניות, אך גם קרירות המוחצנת מכל אחד כלפי בני משפחתו. האם אין זה מזכיר מה שמניע את בעיות הצעירים כיום בתוכנו? את ההורים שעובדים והילדים גדלים לבד והאייפון הוא מפלטם היחידי?
הצגה יוצאת דופן, שתסחף ותדבר ללב הצעירים במיוחד הודות למשחק המשובח של כולם וכולן, שמרהיבה ויזואלית עם התנועה היפהפיה על הרקע המוסיקלי הסוער, ונקווה שמעבר להצגות שתעלינה עד מוצ"ש הקרוב, היא תזכה לסשן נוסף, כדי שעוד רבים ייהנו, עד כמה שהאולם הקטנטן יכיל.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית שדמון
שיטות חדשות להאטת קצב התקדמות קוצר הראייה קיימות נכון להיום ומוכיחות יעילותן לשליטה בהתפתחות קוצר הראייה
בנדטה ברטי
החלטה 2254 משקפת התפתחות חיובית, אולם כל עוד לא תתגבש פשרה בציר אירן-ערב הסעודית-טורקיה - התרחשות שסבירותה פחתה עקב ההסלמה בין ערב הסעודית לאירן, שהובילה לנתק ביחסים ביניהן - התפתחות זו עלולה להתגלות כחסרת משמעות מכדי לשנות מהותית את המצב הטראגי של סוריה
ד"ר הדס פראג-נוה
בחורף העור נוטה להיות יבש ולעיתים מגרד    מדוע זה קורה? מי בסיכון מוגבר לסבול מעור יבש? כיצד נוכל לשמור על עור בריא גם בעונה הקרה?
ד"ר איליה בר
98% מהפלות בטרימסטר ראשון הם עקב גנטיקה לא תקינה של העובר    רק סקירה גנטית כוללת תאפשר למצוא את הגורם המדויק להפלה
ד"ר גיל שביט
גורים צעירים וגם בעלי-חיים מבוגרים וחולים, רגישים יותר לקור    עבור הכלבים החיים מחוץ לבית, יש לדאוג למלונה אטומה למים, המוגבהת מעט מעל לפני הקרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il