X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מימי קדם, כבר בימי שמואל הנביא, ביקש העם להמליך עליו מלכים שישלטו וינהיגו את מלחמותיו, כדי לנצח את האויבים הנלחמים נגדו ולהביא שלום ורגיעה. כך בישראל של ימינו, הפך רעיון זה למסורת: רצוי לבחור ראש ממשלה מקרב הקהילה הביטחונית, ורצוי רמטכ"ל
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

התכונה התזזיתית הרבה שהתרחשה בשנים האחרונות במבואות משרד הביטחון, שהתדרדרה עד להסתאבות שסופה בפרשת המכתב המזויף שהושתל והתגלה, והיה אמור להכפיש צד זה או אחר בין נושאי התפקידים הראשיים בתחום הביטחוני, היא תולדה של מסורת חסרת בסיס תועלתי. כי גם בין ראשי ממשלה שהיו בעברם רמטכ"לים או שרי ביטחון, התגלו בעלי קופה של שרצים שאינה בדיוק מהתכונות הראויות למנהיג מדינה. להפך, תפיסה מדינית והתנהלות בין מדינאים בעולם לבינינו לא הייתה הצד החזק שלהם. לעומת זאת, דוד בן-גוריון, שלא היה חייל מימיו, היה בעל אומץ מדיני וידע להחליט את ההחלטה המכרעת, להכריז על הקמת המדינה כנגד דעת כל העולם אז.
כי ניסיון בשדה קרב, מה גם שלעיתים נחשף כבדוי וכמיתוס ואגדה, אינם ערובה למנהיגות מדינית ראויה. אך הרצון להאדיר כל גיבור קרב, אמיתי או מפוברק, ולמשוח אותו למלך, דהיינו להכניסו לעולם הפוליטיקה - רעיון שהמשיך להתקיים - לא תמיד צלח. בפרט כשמפקדי צבאנו עד לאחרונה, לא זכו להשכלה אקדמית ראויה כמו ב"וסט פוינט" בארה"ב, והינם חפים מהשכלה רחבה נדרשת, מכל ידע באסטרטגיות של מלחמות בהיסטוריה, ומהיכולת להפיק מהן מסקנות ולקחים. והאסונות והכשלים בכל מערכות ישראל הם ההוכחה הבדוקה לכך.
התכונה וההמולה סביב הפרשה המדוברת, נוצרה למעשה כדי למשוח עלינו מנהיג בעל-רקע והילה ביטחוניים. מה שמאציל עליו הילה של זוהר ופופולריות, ויביא קולות לקלפי. לכן מוזר מאוד כיצד מערכת המשפט טורחת למזער או להתעלם מטעויות של המועמדים הנכספים על-ידי צד מסוים מאוד בפוליטיקה, וגורמת להכשיר את השרץ תוך סגירת תיקים פליליים חרף דרישת המשטרה, על-מנת להבשיל את הרקע להגשמת המטרה המפלגתית: לעשות הכל שמאן דהוא יהיה ראש הממשלה שאולי בעזרתו תבוא הישועה לשרידי המפלגה שפעם שלטה בארץ שלטון ללא מיצרים, וכעת היא ללא מנהיג שיכול להחזיר לה את העטרה ליושנה.
הירתמות כל אילי התקשורת והעיתונאים הידוענים למערכה זו, כשהם נחלקים לשתי קבוצות בדעותיהם, רק גורמת לעליבותם בעיני הקהל. העם אינו טיפש, ואי-אפשר להוליך אותו שולל בסיפורי צ'יזבטים ליד המדורה או במחיקת תיקים פליליים והצבת אישים שעברם הפלילי או המוסרי הלקוי נמחק, תוך מינוים למשרות הרמות ביותר.
טוהר המידות ומוסר ראוי נעלמו ממחוזותינו, ועבירות שנחשפו כמותן בעבר - גרמו לשרים ולאילי הון להתאבד - כיום נשכחים ומתנדפים בעת שהללו חוזרים לעמדות המפתח ולמשרות הרמות לאחר ישיבתם בכלא או כשהפרשה שלהם מתאדה עם הזמן, ולכאורה הכל טוב.
זו לא תופעה ישראלית בלבד, ופשעי מוסר מתגלים לאחרונה בעולם כולו. בהבדל גדול אחד: בעולם - משלמים על טעויות. בעוד אצלנו עוברים לסדר היום, וחוננים פושעים ולוקחי שוחד במיליונים, ומאפשרים להם להמשיך כרגיל.
האדמה לא סובלת שחטאי מוסר כאלה יימשכו בלא לפרוע את החשבון. על כך נפלה ממלכת ישראל, כששועיה לא הקשיבו לנבואות עמוס הנביא, שבאם לא יחדלו לעשוק את אחיהם בריבית נשך, ואם ימשיכו לישון על מיטות שן פיל, ההסתאבות הזו תיפסק באחת. ואכן זה מה שהביא על שומרון את החורבן.
כדאי שנשית את ליבנו להסתאבות הכללית בחברה הישראלית, ובעיקר: עלינו לחדול משנאת האחים שפשתה בתוכנו, ושתביא עלינו אבדון במידה ותימשך. והאבדון - יחול לא רק על צד אחד בעם, זה המוציא דיבת אחיו בעמים, אלא על העם כולו.

תאריך:  25/01/2016   |   עודכן:  25/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנה לנו מלך לשפטנו וילחם את מלחמותינו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"הם מפחדים"?????
אבנר צפוני  |  26/01/16 06:23
 
- אינפנטיל יהיר שכמוך
שוחר-שלום  |  12/03/16 08:22
2
הדברים שכתבת נכונים ורבים
לגב' בליטנטל  |  26/01/16 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
שאול מזרחי, יו"ר החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי, קיבל בחינם שירותים ממעצב פנים - ובמקביל דאג לכך שיקבל עבודות מרשויות מקומיות
איתמר לוין
עודד המאירי נשלח לשמונה חודשי מאסר בשל קשרים פוסלים שניהל עם קבלן בזמן כהונתו
איתמר לוין
סמי כהן, שהיה מזכיר היישוב עזריקם וקיבל היתרי העסקה של פועלים פלשתינים תמורת שוחד, ירצה 4.5 שנות מאסר - חצי שנה פחות מהחלטת המחוזי - משום שחזר בו מערעורו על הרשעתו
איתמר לוין
איתמר שמעוני חשוד באונס ובשוחד    בית המשפט: המשטרה טרם הטיחה בשמעוני את החשד לאונס באופן שיאפשר לו להסיר את העננה    מנכ"ל העירייה, חיים סופר, נעצר גם הוא
איציק וולף
משטרת ישראל העבירה לפרקליטות מחוז מרכז את מסקנות החקירה של ראש מועצת תל מונד, רוני גולן, שהתחזה בפני בוחריו לבעל תואר אקדמי מתקדם במשפטים    "עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il